Waarom VT wonen?

02-05-2016 10:18 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben opzoek naar inspiratie en tips voor mijn kledingkast. Vrienden van mij raden vooral ideeen/spullen van VT wonen aan.. Is VT wonen hier geschikt voor? Waarom?
Het is hip, duur en slechte kwaliteit. Verder geen idee of het geschikt is voor wat je ermee wil
Gut ja, veel mensen vinden VT wonen het toppunt van stijl. Persoonlijk denk ik daar anders over, maar ik ken er genoeg die heel hun huis inrichting volgens de hippe adviezen van de VT.
Omdat iedereen een VT wonen interieur nastreeft?
Inspiratie en tips kun je overal vinden (andere woonmagazines, woonwebsites, pinterest, woonwinkels, etc.), dus ik vind het een beetje een gekke vraag. Kijk en google gewoon eens een rondje en dan zie je vanzelf wat je aanspreekt en niet.

Maar om antwoord te geven op je vraag: VT wonen is gewoon hip en mainstream, dus veel mensen kennen het en raden het daarom aan. Natuurlijk is het geschikt, als je tenminste van die stijl houdt en het je gaat om ideeën om een kledingkast te maken/kopen/stylen/in je huis te plaatsen etc. Voor zaken als welke kleding moet er in mijn kledingkast en hoe richt ik mijn kast efficiënt in, lijkt het me minder geschikt.
Wat voor inspiratie en tips zoek je dan? Heb je een inloop kast/aparte kamer of een gewone kast.

Ik denk dat je meer inspiratie vind bij Ikea dan bij VT wonen. VT wonen zijn vooral hele inrichtingen en voornamelijk woonkamers.

Op pinterest kun je ook veel plaatjes vinden.
ga gewoon eens rondkijken op pinterest.

het enige dat je bereikt met een VT wonen interieur is een huis vol spullen die óveral bijpassen en zo algemeen zijn dat de complete persoonlijkheid uit je huis verdwijnt
En doooooor!
Ik vind VT Wonen een heerlijk programma maar wist na 1 aflevering al dat ik never nooit niet mijn huis ging laten inrichten door een van die mensen. Totaal niet mijn stijl.

Mijn man en ik maken ook altijd grapjes over het gigaslechte acteerwerk:

'Nou wát een originele keuze, die vergrijsde blauw/groentint, dat hebben ze nog niet eerder gedaan!'

'Goh wat toevállig weer, dat nou net élke keer de trap volledig uit de tijd is!'

Het blad lees ik niet.
Ik vind VT Wonen wél leuk, omdat het vaak veel meer aangekleed / warmer is dan alle 13-in-een-dozijn 'scandinavische' interieurs op Pinterest met (te) veel wit, en natuurlijk die kleur Early Dew op één muur, en twee leuke kleine rondje bijzettafeltjes ipv één koffietafel, een koperen huisje ergens, etc. Tegelijkertijd leunt VT Wonen op bepaalde 'trucjes' die je keer op keer voorbij ziet komen. Aan jou de keus. Maar volgens mij dwalen we hier een beetje af want je vroeg om tips voor je KLEDINGKAST. Volgens mij is dan juist IKEA vaak heel goed, maar mijn summum zou altijd een op maat gemaakte kast zijn. Dat straalt al snel veel luxe en degelijkheid uit, en dat lijkt me altijd goed, in welk interieur dan ook.
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 10:50:

Ik vind VT Wonen een heerlijk programma maar wist na 1 aflevering al dat ik never nooit niet mijn huis ging laten inrichten door een van die mensen. Totaal niet mijn stijl.

Mijn man en ik maken ook altijd grapjes over het gigaslechte acteerwerk:

'Nou wát een originele keuze, die vergrijsde blauw/groentint, dat hebben ze nog niet eerder gedaan!'

'Goh wat toevállig weer, dat nou net élke keer de trap volledig uit de tijd is!'

Ja toeval hè Ze maken hem ook altijd 'stoer' met de leer- of betonlook, want dan past hij goed bij de immer industriële woonkamer. Best geinig: landelijk = industrieel met wit, retro = industrieel met spannende printjes, vintage = industrieel met ouwe zooi en industrieel = industrieel met beton. Vet origineel altijd
quote:Pantax schreef op 02 mei 2016 @ 10:56:

[...]

Ja toeval hè Ze maken hem ook altijd 'stoer' met de leer- of betonlook, want dan past hij goed bij de immer industriële woonkamer. Best geinig: landelijk = industrieel met wit, retro = industrieel met spannende printjes, vintage = industrieel met ouwe zooi en industrieel = industrieel met beton. Vet origineel altijd Ja hahaha zoooo waar!
Omdat VT wonen zo in de markt is gezet, waardoor iedereen lijkt te denken dat het mooi, stijlvol en goed is. Ze hebben het merk een bepaalde lading gegeven en dit is het resultaat.
Ik vind de meeste interieurstylisten trouwens slecht. Ze hebben meestal een stokpaardje dat ze telkens weer opnieuw gebruiken. Vind een huis dat gedaan is door een interieurstylist nóóít afgestemd op de personen die er wonen; het blijft toch de interpretatie van de stylist en vrijwel nooit praktisch.

Pinterest vind ik de beste bron van inspiratie, daar vind je alle stijlen, dus kun je ook echt ontdekken wat je leuk vindt.
Maar ondanks die standaard ontwerpdingen zien de interieurs er meestal toch beter uit dan de gemiddelde NL huiskamer. Al scheelt het natuurlijk dat de boel is opgeruimd als ze komen filmen :-)

En natuurlijk de truc die alle woonprogramma's toepassen: de oude situatie wordt bij kaal daglicht opgenomen, de nieuwe situatie aan het einde van de dag met de verlichting aan. Ze zouden voor de gein zo'n nieuw interieur eens moeten opnemen bij saai grijs Nederland licht om 10 uur 's ochtends.
.
anoniem_205709 wijzigde dit bericht op 02-05-2016 11:09
Reden: fout
% gewijzigd
Voor een kledingkast zou ik lekker naar Ikea gaan, hele praktische oplossingen hebben ze daar.

Persoonlijk vind ik het nooit zo erg om dezelfde kast in huis te hebben als de rest van de straat. Wat maakt mij dat nou uit, als ik hem maar mooi en praktisch vind is het toch goed.

Het grappige is dat bijna ons hele huis vol staat met Ikea-meuk, maar dat we heel vaak de opmerking krijgen dat ons huis zo warm en gezellig voelt. Dus blijkbaar doen we wel iets goed

VT wonen vind ik vaak zou koud en onpersoonlijk overkomen, strakke inrichtingen zijn niet ons ding denk ik.
Hij is al genoemd maar hier ook een Pinterest fan.

Voldoende inspiratie in allerlei (wan)smaken inclusief handleidingen.
Ik vind de interieur stylisten van VT Wonen vakmensen. Ze halen altijd het maximale uit de woning, maken veel betere indelingen en kiezen meubels die ook qua formaat beter passen. Vaak ontwerpen ze kasten op maat, die ook mooi in de woning passen. Ook doen ze dingen met bijvoorbeeld kleur en behang die veel mensen zelf niet durven en die wel een gaaf effect hebben.

Verder houd ik meestal ook wel van de stijl. Het is vaak modern en clean met veel kleur. Dat vind ik best mooi.

Kijk voor de grap maar eens op funda hoe mensen hun huis inrichten (ook de mensen met geld). Dan zou ik 100 keer liever in zo'n VT wonen huis leven.

Het enige nadeel is dat vaak alles in een keer wordt vervangen en dat voelt minder 'eigen'. Daar zou ik zelf minder snel voor kiezen (buiten dat het een kapitaal kost), maar dat is het concept van het programma en ze geven in ieder geval goede voorbeelden en inspiratie.
Voor kastindeling zou ik idd ook kijken bij ikea.

Ik kijk altijd wel graag naar vtwonen. Niet altijd voor de meubels enzo (want het is niet altijd mijn smaak) maar meer hoe ze het inrichten.

Daarnaast heb ik mijn roze muurverf voor de eetkamer ook gevonden dankzij vtwonen
quote:hiltje schreef op 02 mei 2016 @ 12:02:

Ik vind de interieur stylisten van VT Wonen vakmensen. Ze halen altijd het maximale uit de woning, maken veel betere indelingen en kiezen meubels die ook qua formaat beter passen. Vaak ontwerpen ze kasten op maat, die ook mooi in de woning passen. Ook doen ze dingen met bijvoorbeeld kleur en behang die veel mensen zelf niet durven en die wel een gaaf effect hebben.

Verder houd ik meestal ook wel van de stijl. Het is vaak modern en clean met veel kleur. Dat vind ik best mooi.

Kijk voor de grap maar eens op funda hoe mensen hun huis inrichten (ook de mensen met geld). Dan zou ik 100 keer liever in zo'n VT wonen huis leven.

Het enige nadeel is dat vaak alles in een keer wordt vervangen en dat voelt minder 'eigen'. Daar zou ik zelf minder snel voor kiezen (buiten dat het een kapitaal kost), maar dat is het concept van het programma en ze geven in ieder geval goede voorbeelden en inspiratie.Helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Pantax schreef op 02 mei 2016 @ 10:23:

Het is hip, duur en slechte kwaliteit. Verder geen idee of het geschikt is voor wat je ermee wil Dit. En eenheidsworst, of valt dat onder hip?
Probeer basiclabel ook eens als je VT wonen leuk vindt.
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 11:04:

Ik vind de meeste interieurstylisten trouwens slecht. Ze hebben meestal een stokpaardje dat ze telkens weer opnieuw gebruiken. Vind een huis dat gedaan is door een interieurstylist nóóít afgestemd op de personen die er wonen; het blijft toch de interpretatie van de stylist en vrijwel nooit praktisch.

Pinterest vind ik de beste bron van inspiratie, daar vind je alle stijlen, dus kun je ook echt ontdekken wat je leuk vindt.Eens. Mijn nichtje doet nu zo'n opleiding. Leuk hoor, ze leert goede trucjes, maar echt creatief zijn de meesten niet en dat is nou iets wat ik juist wel verwacht bij zo'n vak.
quote:Star schreef op 02 mei 2016 @ 13:58:

[...]

Eens. Mijn nichtje doet nu zo'n opleiding. Leuk hoor, ze leert goede trucjes, maar echt creatief zijn de meesten niet en dat is nou iets wat ik juist wel verwacht bij zo'n vak.

Je hebt ook zo'n programma waarbij 3 presenteren waarom zij een make over verdienen en een van die kandidaten was een student-interieurstylist. Dus die mensen van het programma: waarom doe je het niet zelf?!

Hij: ja als het zo dichtbij is, is het wel moeilijk (was het huis van z'n ouders ofzo), maar sorry hoor, als je niet eens kunt bedenken wat mensen die je zo goed kent mooi vinden.. Slechtste reclame ooit voor jezelf wat een koekwaus.
quote:Star schreef op 02 mei 2016 @ 13:58:

[...]

Eens. Mijn nichtje doet nu zo'n opleiding. Leuk hoor, ze leert goede trucjes, maar echt creatief zijn de meesten niet en dat is nou iets wat ik juist wel verwacht bij zo'n vak.

Maar de mensen die een interieurstylist inschakelen willen helemaal niet al te creatief. Mensen die iets aparts willen en een aparte smaak hebben zijn bijna altijd creatief genoeg om zelf een mooi interieur te maken. Die gaan echt niet een ander betalen om kussentjes voor ze uit te zoeken.

Volgens mij komt er nog behoorlijk wat bij kijken om een goede interieurstyliste te worden. Je moet goed met de computer kunnen werken om mooie moodboards en presentaties te maken. Goede plattegronden en indelingen met de juiste maatvoering kunnen maken. Het liefst ook 3 D presentaties van hoe iets gaat worden. Verder veel productkennis, wat voor soort raambekleding heb je bijvoorbeeld en wat is het beste effect etc. Het is ook leuk als je minstens wat kasten op maat kunt ontwerpen en dan heb ik het nog niet eens over complete keukens/badkamers waar ook weer technische kennis bij komt kijken om de mogelijkheden goed in te schatten. Dat gaat misschien al meer naar binnenhuis architect maar het zou in ieder geval iets zijn wat ik dan ook zou willen kunnen.

En als je dat allemaal en dus in staat bent om huizen mooi te maken, heb je nog te maken met de klanten die super lastig kunnen zijn (niet weten wat ze wel willen, maar wel alles afkeuren waar jij mee komt), dus je moet sociaal en commercieel ook nog wat kunnen.

En vervolgens zit je 80% van de tijd tussen kleurstalen en behangsamples te sjouwen en te verhuizen met meubels en shit.

(dus heb ik besloten om maar geen carriereswitch te doen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven