Kinderfeestje

02-05-2016 13:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn dochterwilt graag een dropping houden met haar kinderfeestje. Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen!? Het gaat over kinderen van 10 tot 11 jaar!
Google even op dropping organiseren.

En het is wil.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zoek het even goed uit. In de meeste gemeentes mag het iig 's nachts niet en veel gebieden ag je niet in.

Wel een erg leuk idee!
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Leuk idee, maar voor je gaat beginnen met organiseren zou ik even contact opnemen met de andere ouders. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zijn of haar kind op deze leeftijd aan zo'n activiteit mee wil laten doen. Helemaal wanneer het in het donker plaats zou vinden (zoals ik het ken van vroegah).
Doe de autodeuren open en zet ze eruit.
Zou ik iets met natuurmonumenten doen. Daar h ebben ze leuke dingen voor die leeftijd.
Ideeen voor een dropping? Help!
quote:Star schreef op 02 mei 2016 @ 13:39:

Doe de autodeuren open en zet ze eruit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als mijn 10 jarige een dropping heeft van scouting is dat onder begeleiding van een volwassene, die niet veel zegt, maar wel zorgt dat ze niet 's nachts midden op de weg lopen of langs een provinciale weg.

Ik zou ook duidelijk naar ouders communiceren hoe jullie het gaan aanpakken en hoe je let op de veiligheid, anders krijg je waarschijnlijk veel kinderen die niet mogen.
quote:reisa1978 schreef op 02 mei 2016 @ 13:43:

Als mijn 10 jarige een dropping heeft van scouting is dat onder begeleiding van een volwassene, die niet veel zegt, maar wel zorgt dat ze niet 's nachts midden op de weg lopen of langs een provinciale weg.

Ik zou ook duidelijk naar ouders communiceren hoe jullie het gaan aanpakken en hoe je let op de veiligheid, anders krijg je waarschijnlijk veel kinderen die niet mogen.En vrijwilligers recruteren dus
Wij liepen idd als leiding van de scouting achter de kinderen aan met 2 personen zo kun altijd in grijpen mocht er iets gebeuren. Voor de kinderen is zo n wandeling in het donker al spannend genoeg. En je wilt gewoon geen ongelukken
Eens met voorgaande reacties. Kinderen van die leeftijd zijn te jong om alleen snachts te droppen (ik ben jarenlang leiding geweest op scouting). Bij ons werden kinderen pas vanaf scoutsleeftijd (11 jaar) gedropt, maar dan wel in hun patriouille (met dus iemand van 15 die patriouilleleider is). De spanning is voor kinderen fantastisch. Kinderen blinddoeken in de auto en 6 km verderop droppen nadat je 5 rondjes hebt gereden zodat het idee is dat ze heel ver weg zijn. Doe kinderen reflecterende hesjes aan!

Nadeel in de eigen omgeving is dat kinderen vaak al snel weten waar ze zijn en dan is de spanning natuurlijk weg. Je zou ook kunnen overwegen om overdag een alternatief te doen in een bos. Geef kinderen een stafkaart met daarop een stipje waar ze nu zijn en een stip waar ze naar toe moeten. Laat kinderen in kleine groepjes (2/3 kids per groepje) zo snel mogelijk op het eindpunt komen. De kaart maak je in het midden wit of kopieer er een foto van je dochter overheen. De kinderen kunnen dan strategisch kiezen voor de korte route dwars over een blinde kaart of een lange route langs de rand.
Een dropping is niet zo moeilijk. Rij met de auto ergens heen en zet ze daar uit de auto. De kinderen moeten dan de weg terug vinden. Op deze leeftijd zou ik er nog wel een volwassenen bijzetten. De weg terug vinden kan met GPS, foto's zoeken naar herkenningspunten, puzzelspeurtocht (raadsels oplossen om de weg terug naar huis te vinden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven