Werk & Studie alle pijlers

Carrière switch, ervaringen?

05-05-2016 21:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond!

Ik zit momenteel nog met verlof thuis. En had voor mijn verlof al het idee iets anders te willen op carrière gebied. Alleen nog geen idee wat.. Ik dacht dat zoek in tijdens mijn verlof wel uit, maar uit eindelijk ben ik er nog niet over uit.

Het punt is dat ik een zorg achtergrond heb, en zo'n 15 jaar in de zorg gewerkt heb. Lees; thuiszorg, verpleegtehuis, en momenteel verzorgingstehuis. Wat ik niet meer wil is aan het bed staan en mensen wassen / verzorgen.

Mijn achtergrond is niveau 3. Niveau 4 moet wel lukken maar hbo gaat niet lukken aangezien mijn middelbare school niveau.

Gezien mijn zorg achtergrond is het lastig een switch te maken naar een ander soort werkgebied. Ik heb al verschillende sollicitaties verstuurd maar zonder resultaat. Elke keer met de reden geen ervaring te hebben ect.

Wat mijn vraag eigenlijk is: Ben jij iemand die een carrière switch heeft gemaakt en uit de zorg kwam? Wat ben je gaan doen? Heb je een nieuwe opleiding gevolgd?

Iets over mij: 30 jaar, in verwachting van eerste kindje.
Ik lees mee,verder geen ervaring. Zit zelf ook over carriere switch na te denken,kom alleen niet uit de zorg maar merk dat het lastig is ander werk te vinden.

Zit zelf te twijfelen over een opleiding,ben bijna 33 is het niet te oud denk ik dan.
Ben je bang dat HBO boven je capaciteiten ligt, of dat je vooropleiding niet volstaat? Als het laatste het geval is, dan kun je via een "21+ toets" wellicht toch op het HBO terecht.

Wat zou je wel willen? Iets op kantoor? Dingen regelen of organiseren? Toch iets met mensen maar dan anders? Zijn er dingen die je wel of juist niet wil?
Docent worden in de zorg, lukt dat?
quote:mano28 schreef op 05 mei 2016 @ 21:24:Zit zelf te twijfelen over een opleiding,ben bijna 33 is het niet te oud denk ik dan.Je hebt misschien net 15% van je werkende leven erop zitten. Een opleiding is dus zeker de moeite waard. En bij een opleiding in deeltijd zul je zeker niet de oudste zijn.
quote:mano28 schreef op 05 mei 2016 @ 21:24:

Ik lees mee,verder geen ervaring. Zit zelf ook over carriere switch na te denken,kom alleen niet uit de zorg maar merk dat het lastig is ander werk te vinden.

Zit zelf te twijfelen over een opleiding,ben bijna 33 is het niet te oud denk ik dan.Leuk! Misschien kunnen we ervaringen wisselen. Uit welke sector kom jij als ik mag vragen? 33 is niet per se te oud voor een andere leeftijd. Ligt er aan wat voor opleiding ook denk ik.
quote:-NummerZoveel- schreef op 05 mei 2016 @ 21:27:

Ben je bang dat HBO boven je capaciteiten ligt, of dat je vooropleiding niet volstaat? Als het laatste het geval is, dan kun je via een "21+ toets" wellicht toch op het HBO terecht.

Wat zou je wel willen? Iets op kantoor? Dingen regelen of organiseren? Toch iets met mensen maar dan anders? Zijn er dingen die je wel of juist niet wil?

HBO ligt inderdaad boven mijn capaciteit. Mijn vooropleiding is soort van LBO..

Het liefst zou ik een kantoorbaan willen op zorggebied waarbij ik veel klanten contact heb. En niet 4 dagen in de week van 9 tot 5 op een stoel voor mijn pc hoef te zitten om het maar even oneerbiedig te zeggen.
quote:chentolove schreef op 05 mei 2016 @ 21:27:

Docent worden in de zorg, lukt dat?Docent, nee dat zou echt niks voor mij zijn!
quote:fasjon schreef op 05 mei 2016 @ 21:34:

[...]

Het liefst zou ik een kantoorbaan willen op zorggebied waarbij ik veel klanten contact heb. En niet 4 dagen in de week van 9 tot 5 op een stoel voor mijn pc hoef te zitten om het maar even oneerbiedig te zeggen.Er zijn behoorlijk wat vacaturesites speciaal voor de zorg. Als je daar op MBO en kantoor filtert zie je misschien wel dingen die je aanspreken?
Ik zit ook in de zorg en wil al een poosje een heel andere kant op. Ik speel met de gedachte een opleiding te gaan doen. Ik word er ook niet jonger op....
quote:fasjon schreef op 05 mei 2016 @ 21:34:

[...]

Het liefst zou ik een kantoorbaan willen op zorggebied waarbij ik veel klanten contact heb. En niet 4 dagen in de week van 9 tot 5 op een stoel voor mijn pc hoef te zitten om het maar even oneerbiedig te zeggen.

Doet me een beetje denken aan een baan bij een mutualiteit.

Administratie + mensen ontvangen om hen te helpen, toch in het kader van zorg
quote:-NummerZoveel- schreef op 05 mei 2016 @ 21:29:

[...]

Je hebt misschien net 15% van je werkende leven erop zitten. Een opleiding is dus zeker de moeite waard. En bij een opleiding in deeltijd zul je zeker niet de oudste zijn.,

Ja klopt.

Een opleiding duurt al gauw 3/4 jaar en daarna nog werk vinden. Daarnaast werk in fulltime en minder werken gaat ook niet of ik zou op zaterdag naar school kunnen gaan. En stage lopen gaat mij niet lukken omdat dat onbetaald is .
quote:fasjon schreef op 05 mei 2016 @ 21:30:

[...]

Leuk! Misschien kunnen we ervaringen wisselen. Uit welke sector kom jij als ik mag vragen? 33 is niet per se te oud voor een andere leeftijd. Ligt er aan wat voor opleiding ook denk ik.Ik heb beveiliging gedaan
Misschien dokterassistent? Ik weet niet wat je nu verdient, maar qua werkzaamheden: 9 tot 5, en veeeel klantcontact ( en dankbaar werk, maar niet zwaar als mensen wassen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven