Gezondheid alle pijlers

stopweek van 2 weken, wanneer weer een stopweek

10-11-2008 22:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraagje,

Ik heb een stopweek gehad van 2 weken en slik nu de pil weer.

Wanneer kan ik dan weer een stopweek inlassen
Gewoon, als je pilstrip op is.

Ik hoop dat je je wel realiseert dat de pil nu dus níet betrouwbaar is....?
Peas on earth!
Ik weet dat de pil op dut moment niet betrouwbaar is.

Er zijn mensen die zeggen dat je dan maar 2 weken de pil hoeft te slikken en de ander zegt dat het 3 weken is.
Aha, op die manier. Ik weet niet hoeveel tijd daarvoor staat, maar zou zelf gewoon drie weken aanhouden.
Peas on earth!
gewoon 3 week, je ontregeld je lichaam al door een 2 weekse stopweek in te voeren.
Bedankt voor je reactie

Ik ga gewoon de 3 weken maar aanhouden inderdaad,
Je kunt de pil zo lang doorslikken als je wil. Dus je hoeft helemaal geen stopweek in te lassen. Gewoon na deze strip gelijk door met de volgende, dan wordt je tenminste niet ongesteld.
Elninjoo, dat kun je inderdaad doen...maar als ik dat langer dan 2 keer achter elkaar probeer krijg ik op onverwachte momenten ineens doorbraak bloedingen. Dan liever weten wanneer je ongesteld moet worden!

Volgens mij is het ook niet heel erg gpoed voor je lijf.
Je lichaam moet even wennen aan doorslikken. De beste manier is pil doorslikken zolang het kan. Als je doorbraakbloeding krijgt even een weekje stoppen en dan weer doorslikken. Als het goed is, stel je de mentruatie steeds langer uit.
quote:Amy27 schreef op 10 november 2008 @ 23:05:

gewoon 3 week, je ontregeld je lichaam al door een 2 weekse stopweek in te voeren.

Je ontregeld je lichaam al door uberhaupt een stopweek in te lassen ;) Of door uberhaupt de pil te slikken, zo je wilt.

Maar inderdaad, gewoon 3 weken slikken.
quote:sharra schreef op 11 november 2008 @ 06:26:

Elninjoo, dat kun je inderdaad doen...maar als ik dat langer dan 2 keer achter elkaar probeer krijg ik op onverwachte momenten ineens doorbraak bloedingen. Dan liever weten wanneer je ongesteld moet worden!

Volgens mij is het ook niet heel erg gpoed voor je lijf.

Of het goed is of niet weet ik niet, maar het is wel natuurlijker om niet elke maand te bloeden.

Heb er ergens een interessant artikel over gelezen, stond in dat vrouwen vroeger veel meer kinderen kregen én gaven dan ook nog eens borstvoeding= lange periodes geen maandstonden. Voor wie het artikel wil lezen: link
Marijen, puur uit nieuwsgierigheid: met wat voor motieven heb je een tweeweekse stopweek ingelast?

Overigens kan langdurig doorslikken helemaal geen kwaad. Die stopweek is ingelast om de natuurlijke cyclus na te bootsen, maar daar was geen enkele medische noodzaak toe. Als je geen natuurlijke cyclus wíl, dan kun je dus gewoon doorslikken zo lang als je wilt. (Mits het gaat om een eenfasepil natuurlijk!)
qwertu:

Ben je weekje later van vakantie terug gekomen dan verwacht.

Dus een weekje later pas begonnen met de pil.

Bedankt voor jullie reacties
Ah, dat verklaart een boel. Hopelijk was het een leuke reden waarom je een week later terugkwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven