Klimop

10-05-2016 08:48 17 berichten
Hallo lieve forum dames van me

Ik ben met een schutting bezig die helemaal groen moet worden. Ik heb klimop gekocht. Alleen op dit tempo is dat pas volgend jaar dicht gegroeid. Heeft er iemand nog niet woekerende klimop over toevallig die wegmoet oid?

Liefs

Jullie badmeester
Alle reacties Link kopieren
Plaats er bruidssluier tegenaan in plaats van klimop; groeit als een malle. Dan zie je eind van de zomer geen plekje schutting meer.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Klimop woekert altijd is mijn ervaring. Je zou er ook meerdere druivenranken tegenaan kunnen plaatsen. Dit hebben wij gedaan en binnen 2 jaar heb je het meeste wel bedekt met de takken en de druiven zijn ook nog lekker om te eten
Bruidssluier stinkt als hij gaat bloeien. Vind ik.

TO, vraag aan mensen die al een klimop hebben staan of je er wat af mag knippen. Een stukje in een glas water zetten en volgende week zitten er wortels aan en kun je nog meer stekken in de grond zetten. Het groeit erg hard.

En anders voor dit jaar een snelklimmende eenjarige er tegen aan zetten, even informeren bij het tuincentrum wat geschikt is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Of zet er wat wilgentenen schermen tegenaan om de ergste inkijk op te lossen.

Onze groene schutting (betongaas met klimop er tegen aan), zat pas na 3 jaar helemaal dicht.
je mag ze bij ons komen halen, de hedra zit ondertussen door de hele tuin en niet meer uit te roeien. ik zou dus niet voor een klimop kiezen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik weet niet uit welke regio je komt, wij hebben een mega klimop in de tuin. Die een hele schutting bedekt. Zelfs een grote boom die ernaast staat zit helemaal onder. We hadden er ooit een bankje staan(staat er nog maar helemaal vergroeit tussen de klimop.) Je mag best een stukje hebben hoor!
Je kan een klimophaag kant en klaar per meter kopen. De site heeft helaas geen plakbare plaatjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:hamerhaai schreef op 10 mei 2016 @ 09:15:

je mag ze bij ons komen halen, de hedra zit ondertussen door de hele tuin en niet meer uit te roeien. ik zou dus niet voor een klimop kiezenIk ook niet, vreselijk. En bruidssluier zou ik al helemaal niet tegen een houten schutting zetten, trekt de hele schutting krom en je komt er nooit meer vanaf.
quote:hamerhaai schreef op 10 mei 2016 @ 09:15:

je mag ze bij ons komen halen, de hedra zit ondertussen door de hele tuin en niet meer uit te roeien. ik zou dus niet voor een klimop kiezenNou die hedra wil ik wel:-) Waar woon je?
quote:Blablabla27 schreef op 10 mei 2016 @ 09:15:

Ik weet niet uit welke regio je komt, wij hebben een mega klimop in de tuin. Die een hele schutting bedekt. Zelfs een grote boom die ernaast staat zit helemaal onder. We hadden er ooit een bankje staan(staat er nog maar helemaal vergroeit tussen de klimop.) Je mag best een stukje hebben hoor!Waar woont u?
Je kunt ook wingerd nemen. Groeit minstens zo snel als klimop en geeft prachtig blad dat in de herfst dieprood kleurt.
wilde wingerd. Beter onder controle te houden en heel mooi.
not all who wander are lost
Dat wist ik niet.

Ik heb alleen al hedra geplant. Maar kan die wingerd er niet gewoon doorheen oid?
Ik woon in rivierenland;) onder utrecht
te ver van de kust en de polder
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik in Rotterdam maar ben even teruggefloten door mijn vrouw...... Dus ik hou jullie aanbod even in beraad..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven