Zwemluiers Spanje

14-05-2016 09:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij gaan in de zomervakantie naar Mallorca. Een resort waar we eerder geweest zijn (toen nog geen baby) en nogal afgelegen ligt. Er is wel een supermarktje van het hotel zelf, vermoed dat ze dat daar wel hebben maar zeker weten doe ik dat niet.

Hoe hebben jullie het gedaan met zwemluiers? Daar gekocht? Alles meegenomen? We gaan 2 weken, dus dan moet ik mijn koffer wel heel erg vol doen met luiers.. Ik dacht misschien kun je ze ook laten drogen en weer gebruiken de volgende dag? Aangezien kind een paar x per dag in en uit het zwembad zal zijn is een nieuwe niet nodig als er niet gepoept is lijkt me?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Natuurlijk kun je het daar kopen.

Je gaat niet naar de jungle van Borneo.
Je kan ook een wasbare zwemluier kopen, dan kan je hem even uitspoelen en hergebruiken.
wasbare stoffen zwemluier kopen?
We hebben geen wasmachine. Denk dat ik die dan niet goed schoon krijg.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:yasmijn schreef op 14 mei 2016 @ 09:14:

Natuurlijk kun je het daar kopen.

Je gaat niet naar de jungle van Borneo. ik ben graag goed voorbereid.. Iedereen koopt ze dus op locatie? Oke weten we dat ook weer, scheelt inpakken.
Ik denk dat je het dat wel kan kopen maar zou 1 pakje zwemluiers in de koffer doen.

Zitten er best veel in en best een kleine verpakking. Zwemluiers laten drogen en hergebruiken zou ik niet doen en dan kan denk ik ook niet. Zijn dan helemaal doorweekt. Elke keer een nieuwe als hij in en uit het zwembad gaat is niet nodig, gewoon die ene aan laten en wisselen als hij echt vol/vies is.
Ik zou zelf voldoende meenemen voor twee dagen, voor het geval je daar toch geen luiers kunt kopen. Ze kunnen en willen ze dan vast wel voor je bestellen maar dan heb je voor de eerste dagen genoeg.

Je zou ook kunnen overwegen om ergens daar in de buurt een winkel te zoeken die levert. Dan bestel je daar een pak luiers en laat die bij het hotel onder je eigen naam afleveren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik laat zwemluiers altijd opdrogen en gebruik ze opnieuw. Hier op zwemles doen ze dat allemaal, nooit problemen mee gehad.
Ik zou 2 wasbare zwemluiers kopen en een reistube wasmiddel. Mocht er ontlasting in komen kun je de luier wisselen en de vieze even in een sopje zetten.
quote:Ratgirl schreef op 14 mei 2016 @ 09:31:

Ik zou 2 wasbare zwemluiers kopen en een reistube wasmiddel. Mocht er ontlasting in komen kun je de luier wisselen en de vieze even in een sopje zetten.Dit kan ook nog. Die dingen kosten niet zo veel en vaak kan je ze heel lang gebruiken omdat ze verstelbaar zijn.
Er zijn ook zwembroekjes/badpakjes voor jonge kinderen te koop die ook meteen als zwemluier dienen, hoef je geen luiers mee. Uitwassen kun je gewoon onder de kraan doen. Een zwemluier is vooral om poep op te vangen, het absorbeert niet dus plas gaat er ook naast, als je je kind uit het zwembad haalt moet hij dus wel iets anders aan anders plast hij overal. Ik zou zo een zwembroekje kopen of pak luiers halen en de luiers los tussen je spullen proppen dan kun je even vooruit en heb je vast wel een winkel gevonden die ze verkoopt.
quote:heartlove schreef op 14 mei 2016 @ 09:19:

Ik denk dat je het dat wel kan kopen maar zou 1 pakje zwemluiers in de koffer doen.

Zitten er best veel in en best een kleine verpakking. Zwemluiers laten drogen en hergebruiken zou ik niet doen en dan kan denk ik ook niet. Zijn dan helemaal doorweekt. Elke keer een nieuwe als hij in en uit het zwembad gaat is niet nodig, gewoon die ene aan laten en wisselen als hij echt vol/vies is.Nou als hij uit het water komt en we moeten naar de eetzaal dan is die luier super nat en vol. En plas laat zo'n luier gewoon door dus dan zeikt ie t restaurant vol . Lijkt me ook niet ideaal.
Wij zwemmen ook iedere week met hem. Zal inderdaad als t mooi weer is er eens 1 op laten drogen dan, kijken of dat iets is Flappie.

Dan heb ik aan 1 pakje ruim voldoende en hoef ik alleen op zoek naar een verkooppunt als hij onverhoopt aan de schijterij is haha.
quote:Flappie55 schreef op 14 mei 2016 @ 09:24:

Ik laat zwemluiers altijd opdrogen en gebruik ze opnieuw. Hier op zwemles doen ze dat allemaal, nooit problemen mee gehad.

Idem.

Luiers met poep gooi ik wel weg. Maar ze poepen niet zo heel vaak hoor in het zwembad. Vaak na het zwemmen.

En idd op het droge een gewone luier aantrekken, want zwemluiers laten plas door.
Bij diarree zou ik hem uit het water houden.. Dat gaat er anders ook uit lopen en komt in het water terecht.
Ik was vorig jaar in spanje (vasteland) en wij hebben echt even moeten zoeken; die zwemluiers hadden ze alleen in de grote supermarkt een stuk verderop. Dus misschien even uitzoeken of er een (grote) supermarkt in de buurt is.

En verder kun je zwemluiers inderdaad hergebruiken als er niet in gepoept is. Ik had overigens ook een zwembroekje met 'ingebouwde' zwemluier bij me, best handig.
Wij hadden een hele grote supermarkt op loopafstand op Mallorca en daar hadden ze zwemluiers. Ik ga even voor je zoeken. Maar inderdaad bij plas uitspoelen en laten opdrogen. Ik denk dat ik 1 per dag gebruikte destijds.

Edit: Eroski supermarkt in Sa Coma
In Griekenland toen uit op het droge en was in de zon zo droog. Ik heb ze daar ook niet gezien, en heb zelf een hekel aan zoeken op vakantie naar dingen die je zo mee kan nemen.

Bij de Etos heb ik later een uitwasbare zwembroek/luier gevonden. Was goedkoper dan een pak wegwerpzwemluiers. En beviel beter.
quote:Ceylon schreef op 14 mei 2016 @ 09:20:

Ik zou zelf voldoende meenemen voor twee dagen, voor het geval je daar toch geen luiers kunt kopen. Ze kunnen en willen ze dan vast wel voor je bestellen maar dan heb je voor de eerste dagen genoeg.

Je zou ook kunnen overwegen om ergens daar in de buurt een winkel te zoeken die levert. Dan bestel je daar een pak luiers en laat die bij het hotel onder je eigen naam afleveren.

Voor je bestellen? Wie? De buurtsuper?

En een winkel zoeken die levert?

Klinkt allemaal nogal omslachtig. Neem er gewoon een flink aantal mee en ze verkopen ze wel in de grote supers. Alleen ik kan hier hele kleintjes kopen en die maat small heb ik nooit kunnen vinden.

Hema heeft wasbare luierbroekjes. En wij nam gewoon 2 pakjes mee en wat minder gewone luiers, die kan je daar wel overal kopen.
quote:carrie-bradshaw schreef op 14 mei 2016 @ 09:33:

[...]

Nou als hij uit het water komt en we moeten naar de eetzaal dan is die luier super nat en vol. En plas laat zo'n luier gewoon door dus dan zeikt ie t restaurant vol . Lijkt me ook niet ideaal.Oh naar de eetzaal, nee ik dacht dat je bedoelde gewoon ff uit het water en rond scharrelen bij de bedjes ofzo en dan weer het water in.
quote:Flappie55 schreef op 14 mei 2016 @ 09:24:

Ik laat zwemluiers altijd opdrogen en gebruik ze opnieuw. Hier op zwemles doen ze dat allemaal, nooit problemen mee gehad.Dit deed ik ook altijd. Ze poepten er toch nooit in.
quote:carrie-bradshaw schreef op 14 mei 2016 @ 09:39:

Wij zwemmen ook iedere week met hem. Zal inderdaad als t mooi weer is er eens 1 op laten drogen dan, kijken of dat iets is Flappie.

Dan heb ik aan 1 pakje ruim voldoende en hoef ik alleen op zoek naar een verkooppunt als hij onverhoopt aan de schijterij is haha.Mag toch hopen dat als je kind aan de schijterij is dat je niet gaat zwemmen?
UV Zwemluiers

Voor ongestoord genieten met uw baby in het water

?Met geïntegreerde zwemluier die echt niet doorlekt en snel droogt

?Geen verdere luier of zwembroek nodig.

?Makkelijk te reinigen, tientallen malen herbruikbaar

?Goed voor de portemonnee en het milieu!

?Comfortabel te dragen, taille en benen dichten dankzij zachte elastieken randen goed af.

?Gegarandeerd zonder schadelijke stoffen

?Kan ook als trainingsbroekje voor zindelijkheid worden ingezet.

Zweedse top kwaliteit, die lang mee gaat.

UV bescherming “Excellent sun protection UPF 50+"

Maten: S 3-6 Maanden, M 6-12 Maanden, L 12-18 Maanden

(de maten vallen klein uit)

http://www.zonnekleding.nl/uv-babykleding/uv-zwemluiers
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die dingen zijn 10 euro. Scheelt je kilo's bagage . Hebben we het niet eens over het milieu.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven