Borstvoeding
zondag 15 mei 2016 om 20:58
Ik zit op de helft van mijn zwangerschap. En twijfel of ik borstvoeding zal gaan geven. Bij mijn vorige kind heb ik direct fles gedaan wegens omstandigheden, dat ging verder prima. Maar wat ik me afvroeg wat is handig om te kopen als je borstvoeding wil gaan geven ?
Borsten heb je zelf al bij je
Maar verder?
Borsten heb je zelf al bij je
Maar verder?
zondag 15 mei 2016 om 22:01
Hier gaf de lokale thuiszorgorganisatie, waar ook het CB e.d. onder valt een informatieavond. Neem je evt. partner ook mee, het is erg fijn als die je kan steunen. Zo lag onze dochter het eerste uur bij hem op de borst (ivm keizersnede onder narcose) en het was voor hem fijn dat hij dingen herkende van de infoavond (zoals dat baby de borst ging zoeken).
zondag 15 mei 2016 om 22:07
Ik zou zeggen voedingsbh en zoogcompressen (Natusan vind ik ook het fijnst). Kolf kan je inderdaad huren bij de thuiszorg nadat de baby is geboren, zou ik niet vooraf aanschaffen.
Oo en een voedingskussen! (Of gebruik je die sowieso ook bij flesvoeding?) Ik zit nu op de bank tegen het voedingskussen aan (baby slaapt in zijn bed)
Oo en een voedingskussen! (Of gebruik je die sowieso ook bij flesvoeding?) Ik zit nu op de bank tegen het voedingskussen aan (baby slaapt in zijn bed)
zondag 15 mei 2016 om 22:25
quote:mel.nl schreef op 15 mei 2016 @ 21:37:
Oh! En bepanthen voor kinderen. Zodat je na de borstvoeding je tepels in kunt smeren
Mij is verteld, eerst moedermelk erop, laten drogen, dan bepanthen.Ik had ook beplanten in huis gehaald maar hier werkte Lanoline veel beter En moedermelk laten drogen las ik ook overal... waarschijnlijk heeft dat de spruw (waarvan ik toen nog niet wist dat ik het had) veel erger gemaakt. Zodra ik mijn borsten af ging spoelen na elke voeding (en smeren met kokosolie) verdween de schimmel (en daarmee ook de kloven die ik al 4 weken had) als sneeuw voor de zon. Oftewel, alles is zo gekocht indien nodig!
Oh! En bepanthen voor kinderen. Zodat je na de borstvoeding je tepels in kunt smeren
Mij is verteld, eerst moedermelk erop, laten drogen, dan bepanthen.Ik had ook beplanten in huis gehaald maar hier werkte Lanoline veel beter En moedermelk laten drogen las ik ook overal... waarschijnlijk heeft dat de spruw (waarvan ik toen nog niet wist dat ik het had) veel erger gemaakt. Zodra ik mijn borsten af ging spoelen na elke voeding (en smeren met kokosolie) verdween de schimmel (en daarmee ook de kloven die ik al 4 weken had) als sneeuw voor de zon. Oftewel, alles is zo gekocht indien nodig!
zondag 15 mei 2016 om 22:27
Ik had vooraf 1 voedingsbh, een voedingsshirt bij m'n pyjama (handig in het ziekenhuis!) en zoogcompressen gekocht. Een kolf huurde ik via de thuiszorg in de kraamweek en pas later, toen de bv goed op gang was, kocht ik zelf een kolf. Bij de huurkolf moet je trouwens ook een kolfsetje aanschaffen. Later zag ik dat die veel, zelfs ongebruikt, op marktplaats staan.
Een tepelhoedje kreeg ik in het ziekenhuis. Ik geloof dat je die alleen op advies moet gebruiken.
Een tepelhoedje kreeg ik in het ziekenhuis. Ik geloof dat je die alleen op advies moet gebruiken.
zondag 15 mei 2016 om 22:30
quote:rianne323 schreef op 15 mei 2016 @ 22:09:
Ik heb 2 voedingsbeha's en 2 voedingsshirts van de hema gekocht en wat doosjes zoogkompressen. Die hebben we nog heeeeel veel bij moeten halen. Ik lekte zoveel in het begin dat ik ze na een kwartier moest vervangen . En in de kraamweek een tube lanoline. Oh ja, en tepelhoedjes!
Hier ook veel compressen inderdaad (al gaan die van Natusan gerust een dag mee en blijven heel lang droog). En hydrofielen tegen lekkage in bed
Teprlhoedjes zou ik niet zomaar aan beginnen (of in huis halen). Schijnt helemaal niet zo goed te zijn en lastig weer af te leren. Als het dus zonder gaat zou ik het dus zonder doen en anderszins overleg met een lactatiekundige die je aan de hand van jouw situatie, jouw borsten en jullie 'probleem' kan adviseren over het gebruik.
Ik heb 2 voedingsbeha's en 2 voedingsshirts van de hema gekocht en wat doosjes zoogkompressen. Die hebben we nog heeeeel veel bij moeten halen. Ik lekte zoveel in het begin dat ik ze na een kwartier moest vervangen . En in de kraamweek een tube lanoline. Oh ja, en tepelhoedjes!
Hier ook veel compressen inderdaad (al gaan die van Natusan gerust een dag mee en blijven heel lang droog). En hydrofielen tegen lekkage in bed
Teprlhoedjes zou ik niet zomaar aan beginnen (of in huis halen). Schijnt helemaal niet zo goed te zijn en lastig weer af te leren. Als het dus zonder gaat zou ik het dus zonder doen en anderszins overleg met een lactatiekundige die je aan de hand van jouw situatie, jouw borsten en jullie 'probleem' kan adviseren over het gebruik.
zondag 15 mei 2016 om 22:31
zondag 15 mei 2016 om 22:34
Ik heb laatst een vrienden 'de melkfabriek' gegeven. Leuk nieuw boek over borstvoeding. Stond ook heel hoofdstuk voorbereiding in.
Zou zelf voedingsbeha en pads halen. Kolf heb je pas nodig als je gaat werken. Eerst maar eens kijken of bv lukt.
En een pak kunstvoeding vond ik fijn idee om in huis te hebben. Just in case.
Zou zelf voedingsbeha en pads halen. Kolf heb je pas nodig als je gaat werken. Eerst maar eens kijken of bv lukt.
En een pak kunstvoeding vond ik fijn idee om in huis te hebben. Just in case.
zondag 15 mei 2016 om 23:24
quote:lonelyryder schreef op 15 mei 2016 @ 22:31:
Lilipads, als je het geld er voor over hebt. Dan krijg je iig geen pluisjes op je tepels.
Haha inderdaad. Pluisjes. Laatst een pakje Hema zoogcompressen gekocht (scheelt toch weer 'n euro). Nou, er staat nog een bijna volledig pak in de kast. Wat een ondingen! En pluizen inderdaad...
Lilipads, als je het geld er voor over hebt. Dan krijg je iig geen pluisjes op je tepels.
Haha inderdaad. Pluisjes. Laatst een pakje Hema zoogcompressen gekocht (scheelt toch weer 'n euro). Nou, er staat nog een bijna volledig pak in de kast. Wat een ondingen! En pluizen inderdaad...
zondag 15 mei 2016 om 23:29