Alweer schade...

16-05-2016 17:06 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds januari dit jaar heb ik een nieuwe grotere auto gekocht.

En sinds ik de auto heb lijkt het wel of ik niet meer normaal auto kan rijden.

Ik heb al 15 jaar mijn rijbewijs en in veel diverse auto's gereden. In grote bestelwagens zonder achteruitkijkspiegel tot aan kleine koekblikjes en nog nooit schade gereden.

En nu dit jaar heb ik al drie keer schade gereden met mijn nieuwe middenklasse auto.

Twee keer tegen een pilaar in dezelfde parkeergarage. En een keer zacht tegen een andere auto met fileparkeren.

Ik baal enorm want het zijn een paar flinke krassen door de pilaar. Bij het fileparkeren geen schade.

Ik voel me zo onzeker nu in de auto. Ineens heb ik het gevoel alsof ik niet meer auto rijden kan. Twijfel dan ook om mijn auto maar te verkopen en in vervolg maar met de trein te gaan. Ik schaam me daarnaast ook enorm.

Ik heb gegoogled naar herkenbare verhalen. Niet te vinden. Ben ik dan zo'n idioot die niet kan auto rijden? Of zijn er mensen die het herkennen?
quote:hetexternegeheugen schreef op 16 mei 2016 @ 18:41:

[...]

In de parkeergarage moet ik een draai maken en twee keer steken. Soms begint voor keihard te piepen en dan ga ik achteruit. Begint dan achtee te krijsen en da stuur ik bij waardoor ik zo scherp in stuur en daar dan ineens de zijkant tegen de pilaar zit. Dan lukt het niet meer om er schadeloos van weg te draaien.Misschien word je afgeleid door alle piepjes en probeer je volgens die piepjes te rijden die toch een signaal afgeven, maar verstoren je eigen intuïtieve inschatting. Misschien helpt het om alleen de achteruitrijsensoren aan te laten of beide uit te zetten.
Vrouw achter het stuur is bloed aan de muur.

Oplossing: koop voor een paar tientjes een achteruitrij-camera.
quote:Sapsorrow schreef op 16 mei 2016 @ 19:04:

Misschien even langs de huisarts of opticien. Of oogarts. Je kunt bv een grotere blinde vlek krijgen door oogproblemen. Heb je een bril/lenzen? Mensen denken dat hun ogen niet achteruit gaan soms omdat ze het niet laten controleren, je moet eigenlijk elke paar jaar even langs om te laten onderzoeken of je ogen niet achteruit zijn gegaan.Ja of moeite met diepte zien.
Ah heb ik ook last van. Voor de tweede geboren werd had ik een nieuwe Ford Fiesta, leek me handiger om een grotere auto te hebben. Dat werd een Mondeo station, heerlijk qua ruimte maar parkeerschades waren niet van de lucht. En herkenbaar, dat deed mijn ego ook geen goed.

Ik ben rustiger gaan doen met parkeren, niet perse snel-snel erin willen draaien en niet het kleinste gaatje naast een pilaar oid uitzoeken (voor werk helaas elke dag aangewezen op rottige parkeergarage) dan maar een verdieping hoger.

Sindsdien gaat het beter. Of ik ben gewend geraakt aan de auto.
if we all light up, we can scare away the dark...
Of misschien gewoon toeval en domme pech?
quote:miekemv schreef op 16 mei 2016 @ 19:29:

[...]

Ja of moeite met diepte zien.

Ik ben inderdaad naar de opticien geweest omdat ik snachts moeite heb met de weg te zien. Blijkt dat ik geen diepte kan zien. Dit was ik alweer vergeten.

Trouwens een goede tip om de piepjes uit te zetten want ik focus daar erg op ipv op eigen inschatting.
Hoezo, die piepjes liegen niet toch?
Dan denk ik dat het probleem veroorzaakt wordt doordat je geen diepte kunt zien. Is lastig inschatten hoeveel ruimte je hebt dan.
quote:tinypotato schreef op 16 mei 2016 @ 19:17:

[...]

Misschien word je afgeleid door alle piepjes en probeer je volgens die piepjes te rijden die toch een signaal afgeven, maar verstoren je eigen intuïtieve inschatting. Misschien helpt het om alleen de achteruitrijsensoren aan te laten of beide uit te zetten.Dat heb ik dus ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven