Eigen stijl (her)vinden

11-05-2016 10:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wat hulp goed gebruiken. Het volgende is er aan de hand:

Ik ben 5 maanden geleden bevallen, ik ben niet aangekomen tijdens de zwangerschap maar heb natuurlijk wel wat 'schade' overgehouden, waaronder een slappere buik en omdat ik nog voed erg grote borsten (die had ik al maar nu zijn ze soms wat gestuwd en dan zijn ze een soort van belachelijk...).

En ik weet het niet meer! Ik droeg vroeger een hele typische eigen stijl, met gekke sieraden, bijzondere kleuren, soms bijna gek qua uitstraling. Heerlijk om mezelf op die manier te laten zien. Maar toen werd ik dik, en depressief, ergens rond mijn 25ste. En ik dacht: ik wil niet meer gezien worden, dus ik ging me hullen in 'comfort-kleding'. Lange vesten, donkere kleuren, grote maten, wijde pijpen. Veilig, heerlijk comfortabel, maar zoooooo saai. En dát ben ik dan weer niet.

De depressie is voorbij, ik ben 36 jaar ondertussen, te dik ben ik nog wel, maar daar wil ik me niet door laten weerhouden, want: kleed je naar je maat, niet naar welke maat je wilt hebben. Toch? En ik wil heel graag mijn dochter laten zien dat ik me goed voel in mijn vel, dat ik me durf te laten zien, dat ik me trots voel op mijn lichaam (daar wordt aan gewerkt...).

Dus: iemand tips hoe dit aan te pakken? Ik heb al eens een kleur-en stijladvies gehad dus ik weet wat me staat qua snit en kleur, maar hoe kom ik die veilige hoek uit?!! (vandaar dat dit bij psyche staat!)
Nou, de eerste week proberen zit erop. Toch nog wel veilig gehouden maar wat ik heb ik deze week geprobeerd:

*Cowboylaarzen onder een kanten rokje

*Een leren rok met ingestanste bloemen van suède met een hoge pump

*Een zwart jurkje met gebloemde kimono zoals eerder gemeld

* Een zwarte lakleren riem over een groen gebreide jurk met een colbert

* Een Maxi rok, donkerblauw, met een strak topje erop en een groot halssieraad van goud met champagne en abrikoos dat over de borst valt. Een veilig zwart vest erover, dat wel, ook omdat het koud was.

* Een hoog getailleerde wijde rok met een ingestopt bronskleurig bloesje en daaronder gouden schoentjes

Ik voel me nog erg naakt maar ik geniet wel van wat dingen uit de kast pakken die ik al jaren niet meer gezien heb.

Voor de mooie dagen komen tijd:

* Een wit met zwarte geplisseerde jurk met een linnen colbert

* Een Chinees linnen jasje in een onmogelijk kleurtje

* Een hele wijde grijze broek, kijken of ik die kan combineren zonder dat ik een clown lijk

* Een aantal rode items, omdat ik weet dat mijn man daar zo van houdt.
Klinkt allemaal erg leuk!

Ik vind je keuzes inspirerend.

Ik zag gisteren een lange witte plisserok gecombineerd met een spijkerjasje. Toch vanmiddag maar eens kijken of het me leuk staat!
Oh leuk amarna, ik ben benieuwd!
En hoe stond het amarna? Vandaag ben ik helemaal veilig, ik ben ook de hele dag met dochter thuis dus lekker in joggingpak.
Wow, klinkt allemaal gaaf Lion! Ik zou dat echt niet durven... Ik houd enorm veel van de boho stijl maar kan me er nog niet in onderdompelen, merk ik. Terwijl ik cowboylaarzen, lange Aztec print vesten en opvallende sieraden (vooral oorbellen) zó gaaf vind... Ik laat je post nog even op me inwerken en ga er wat mee doen.
quote:lionlily schreef op 20 mei 2016 @ 16:53:

En hoe stond het amarna? Vandaag ben ik helemaal veilig, ik ben ook de hele dag met dochter thuis dus lekker in joggingpak. Nee, het stond me voor geen meter. Jammer...
Amarna, wat jammer!!

Jeweetwelwie, ben je op anoniem?! Ook heel jammer, kom je wel terug? :(

Afgelopen week een aantal keren me uitgesproken gekleed, en wel wat leuke reacties gehad, maar ook wel wat kijkende mensen in de winkel enzo. Dat ongemakkelijke gevoel daarbij wordt al iets minder dus blijkbaar kan ik wel wat met exposure

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven