Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:syvon schreef op 23 mei 2016 @ 16:35:

[...]

Dat snap ik niet helemaal.

Zwarte vrouw spreekt zich uit over racisme. Half Nederland loses its shit en begint met racistische scheldpartijen.

Dit heeft niets met racisme te maken..?

Spreekt ze zich uit over racisme?

Ze beschuldigt autochtoon Nederland ervan racistisch te zijn.

Zijn 2 dingen hé.

Overigens als Wilders rare uitspraken doet valt ook half Nederland er overheen. Het gaat om de toon.en de uitspraken. Zij minimaliseert alles tot huidskleur.

Erg jammer. En door mensen meteen te beschuldigen en als groep in een hoek te zetten, wat zowel PVV als DENK doen, trek je misschien een bepaalde doelgroep aan, maar constructieve veranderingen ga je er niet mee maken.
quote:duistercontinent schreef op 23 mei 2016 @ 18:12:

[...]

Job Cohen, Dick Dolman, wijlen Willem Aantjes, Joris Voorhoeve om maar wat voorbeelden te noemen.

Job Cohen is een krachteloze en machteloze man die alleen maar aardig gevonden wil worden en niet de puf heeft om voor zijn achterban op te komen, want dat is niet lief.

Dick Dolman is een stokoude man die hoogstwaarschijnlijk de puf niet meer heeft om op de barricade te springen

Aantjes is dood.

Joris Voorhoeve is ook zo'n man die zijn kleine teentje niet wil stoten aan grote zaken.

Sorry, ik kan ze nog steeds niet verzinnen
Jesse Klaver?
quote:duistercontinent schreef op 23 mei 2016 @ 18:26:

Jesse Klaver?Het rechts populisme neemt een grote vlucht in Europa. Jesse Klaver heeft het veel te druk met zijn eigen agenda en , ik veronderstel maar, dat racisme niet bovenaan zijn lijstje staat, want racisten zijn ook kiezers namelijk.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 mei 2016 @ 21:46:

Ik vind haar sowieso heel vreemd/onsympathiek. Ze is ook altijd zo misplaatst verontwaardigd en erop uit om om het even wie te kunnen beschuldigen van discriminatie.

Helemaal mee eens.

Altijd dat verongelijkte gedoe, altijd zoekende naar iets of iemand waarvan ze meent dat diegene haar probeert te discrimineren. Ik zou haar heel graag uit willen zwaaien
quote:amarna schreef op 23 mei 2016 @ 17:58:

[...]

Als het een blanke vrouw was geweest die dezelfde uitspraken deed als Sylvana, had die ook scheldpartijen naar haar hoofd gekregen over een uiterlijk kenmerk.

Voorbeelden zijn Anouk en Sunny Bergman, die zich uitspraken over zwarte piet. Kregen ook een berg stront over zich heen, en vooral veel seksisme - als het om blanke vrouwen gaat roepen de reaguurders nl graag dat betreffende vrouwen verkracht moeten worden. Anouk zei in een interview met Volkskrant Magazine dat haar kinderen bedreigd werden.

Maar wat is je punt eigenlijk? Racistische opmerkingen zijn toch niet minder racistisch dan?

Jij stelt racisme gelijk aan iemand beledigen met een uiterlijk kenmerk. Dus een rotopmerking over iemands figuur of rode haar ofzo. Maar due vergelijking klopt gewoon niet; racisme is veel complexer, met een diepgaande historische achtergrond. Tegen iemand zeggen "hee, zwarte," is echt iets anders dan "hee, rooie,".
anoniem_63d4de36d8a94 wijzigde dit bericht op 23-05-2016 18:56
Reden: Verduidelijking
% gewijzigd
quote:tvandattum schreef op 23 mei 2016 @ 18:04:

[...]

Nee hoor. Ik heb geen plaat voor mijn kop. Ik schrijf dat het niet gelinkt is aan huidskleur, maar iedereen overkomt met sterke, redelijk controversiële mening.

Wilders wordt om de haverklap voor Hitler uitgemaakt. Maar dat vind je wel kunnen?

Het gaat mij erom dat Sylvana en vriendjes er een huidskleur ding van maken. Terwijl iedereen met een sterke, extreme mening en nou ja, agressieve stijl, hetzelfde meemaakt: beschimpt en uitgescholden worden.

Of mag dat wel bij blanken? Is wilders uitschelden geen racisme?

Overigens ben ik geen echte, 100% Nederlandse. 2e generatie enzo.

Heel simpel: Nee, dat is geen racisme.

Als je Wilders gaat uitschelden en zijn Indische achtergrond erbij haalt, dan wel.
quote:syvon schreef op 23 mei 2016 @ 18:58:

[...]

Als je Wilders gaat uitschelden en zijn Indische achtergrond erbij haalt, dan wel.Dat doet er niet toe, is het erger of minder erg? Natuurlijk niet!
Het is per definitie niet kies om iemand uit schelden op een eigenschap waar de eigenaar niets aan kan doen of dat nou huidskleur is of rood haar of misschien wel een gezet lijf. Niet kies en is op z'n minst discriminatie.
quote:Cateautje schreef op 23 mei 2016 @ 15:49:

Is ook zo Amarna. Het willen kwetsen speelt daar een grote rol in en het is algemeen bekend dat de bruine mens daar heel gemakkelijk op te pakken is en daarom wordt dat gedaan. De zwakste plek pakken.

Hmmm. Ik ken er toch genoeg die het niks doet hoor. Maar dat is de groep die snapt dat belgen patattenvreters zijn, hollanders kaaskoppen etc.

De groep die ik ken die ergens op flipt, is dan weer de groep die marokkanen k*tmarokkanen noemt en autochtonen een k*tvolk. Om een voorbeeld te geven.

Ik verlang terug naar de tijd waarin mensen relatief rustig naast elkaar leefden. En niet alles onder een vergrootglas werd gelegd.
quote:syvon schreef op 23 mei 2016 @ 18:58:

[...]

Als je Wilders gaat uitschelden en zijn Indische achtergrond erbij haalt, dan wel.

BijzonDer. Dus racisme is enkel gericht op mensen met getinte huidkleur? Door blanke mensen?

Meid, racisme is onderscheid maken op basis van huidskleur. En dat kan dus ook blank zijn. Wat DENK doet, zeg maar. En in ral van niet-westerse landen gebeurt.

Of dacht jij dat racisme enkel in westerse samenlevingen voorkwam? Ik heb persoonlijk nog nooit zoveel racisme gezien als onder en tussen niet-westerse bevolkingsgroepen en clans.
quote:tvandattum schreef op 23 mei 2016 @ 20:17:

[...]

BijzonDer. Dus racisme is enkel gericht op mensen met getinte huidkleur? Door blanke mensen?

Meid, racisme is onderscheid maken op basis van huidskleur. En dat kan dus ook blank zijn. Wat DENK doet, zeg maar. En in ral van niet-westerse landen gebeurt.

Of dacht jij dat racisme enkel in westerse samenlevingen voorkwam? Ik heb persoonlijk nog nooit zoveel racisme gezien als onder en tussen niet-westerse bevolkingsgroepen en clans.Ja meid, daar komt het op neer.

http://www.dailydot.com/opinion/reverse ... snt-exist/

Racism = privilege + power

In order to be racist, you need to possess two traits. The first is privilege: A structural, institutional, and social advantage. White people occupy positions of racial privilege, even when they are disadvantaged in other ways. White women, for example, consistently make more than black women, because they benefit from racial attitudes. Furthermore, you also have to have power: the ability, backed up by society, to be a strong social influencer, with greater leeway when it comes to what you do, where, and how.

For instance, white people benefit from privilege and power when they aren’t arrested for drug crimes at disproportionate rates, while black people experience racism when they’re arrested, and sentenced, for the same crimes. This reflects a racialized power imbalance in the justice system. It’s about the privilege and power of white offenders (less likely to be racially profiled, more likely to have strong legal representation, more likely to be able to talk police officers out of an arrest) and the lack of social status for black offenders.

People of color talking about white people don’t occupy positions of privilege or power. Therefore, they cannot be racist. Racism is structural, not personal.
quote:ondernemer schreef op 23 mei 2016 @ 16:23:

[...]

Ik heb haar nooit zo letterlijk horen zeggen dat alle blanke Nederlanders racistisch zijn. Maar goed, als iemand onzin uitkraamt en volhardt in het eigen gelijk, dan kun je zo'n persoon het beste verder geen aandacht maar geven. Het meest ergerlijke aan Sylvana Simons is niet dat ze een drammerige dramaqueen met ondoordachte meningen is, maar het feit dat ze voortdurend de mogelijkheid krijgt in allerlei media om te laten zien dat ze een drammerige dramaqueen met ondoordachte meningen (en een raar kapsel) is.

Edit: mensen die een FB-actie opstarten om Sylvana op 6 december uit Nederland te laten vertrekken, bevestigen op zijn minst een klein beetje haar punt...Dat ze het niet letterlijk zegt is, omdat ze weet dat ze dan nog veel meer commentaar krijgt. Niet iedereen is een goede verstaander die maar een half woord nodig heeft.
verba volant, scripta manent.
quote:syvon schreef op 23 mei 2016 @ 20:26:

[...]

Ja meid, daar komt het op neer.

http://www.dailydot.com/opinion/reverse ... snt-exist/

Racism = privilege + power

In order to be racist, you need to possess two traits. The first is privilege: A structural, institutional, and social advantage. White people occupy positions of racial privilege, even when they are disadvantaged in other ways. White women, for example, consistently make more than black women, because they benefit from racial attitudes. Furthermore, you also have to have power: the ability, backed up by society, to be a strong social influencer, with greater leeway when it comes to what you do, where, and how.

For instance, white people benefit from privilege and power when they aren’t arrested for drug crimes at disproportionate rates, while black people experience racism when they’re arrested, and sentenced, for the same crimes. This reflects a racialized power imbalance in the justice system. It’s about the privilege and power of white offenders (less likely to be racially profiled, more likely to have strong legal representation, more likely to be able to talk police officers out of an arrest) and the lack of social status for black offenders.

People of color talking about white people don’t occupy positions of privilege or power. Therefore, they cannot be racist. Racism is structural, not personal.

En een héél beroerd onderbouwde mag ik wel zeggen. Maar goed, dat krijg je als je je 'kennis' van dailydot haalt.
Ja hoor, we zijn er. Racisme is voorbehouden aan blanken. Ergo: Donkere mensen hebben monopolie op zieligheid en slachtofferschap.

Gelukkig ken ik zat donkere medemensen die niet meegaan met die bullcrap.
Helaas ben ik geconfronteerd met bruine mensen die niet meegaan in die bullcrap
quote:tvandattum schreef op 23 mei 2016 @ 18:04:

[...]

Nee hoor. Ik heb geen plaat voor mijn kop. Ik schrijf dat het niet gelinkt is aan huidskleur, maar iedereen overkomt met sterke, redelijk controversiële mening.

Wilders wordt om de haverklap voor Hitler uitgemaakt. Maar dat vind je wel kunnen?

Het gaat mij erom dat Sylvana en vriendjes er een huidskleur ding van maken. Terwijl iedereen met een sterke, extreme mening en nou ja, agressieve stijl, hetzelfde meemaakt: beschimpt en uitgescholden worden.

Of mag dat wel bij blanken? Is wilders uitschelden geen racisme?

Overigens ben ik geen echte, 100% Nederlandse. 2e generatie enzo.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:tvandattum schreef op 23 mei 2016 @ 20:17:

[...]

Ik heb persoonlijk nog nooit zoveel racisme gezien als onder en tussen niet-westerse bevolkingsgroepen en clans.

Dat vooral. Ik dacht dat racisme vooral zwart-wit was.

How stupid I was.

Rasicme tussen 'alles anders dan wit' is nog veel schrijnender.

Ik ben daar heel erg van geschrokken.

En heb daar heel veel nieuwe informatie van geleerd en gekregen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:damocles schreef op 23 mei 2016 @ 20:52:

[...]

[img]http://66.media.tumblr.com/0be3e7cdb824 ... o1_500.jpg[/img]

En een héél beroerd onderbouwde mag ik wel zeggen. Maar goed, dat krijg je als je je 'kennis' van dailydot haalt. Ik haal mijn kennis voornamelijk uit boeken, artikelen, kritisch nadenken, universitaire scholing en ja, ook het internet. Jij?
quote:nessemeisje schreef op 23 mei 2016 @ 21:01:

Ja hoor, we zijn er. Racisme is voorbehouden aan blanken. Ergo: Donkere mensen hebben monopolie op zieligheid en slachtofferschap.

Gelukkig ken ik zat donkere medemensen die niet meegaan met die bullcrap.Er zijn genoeg andere zaken waar blanke westerlingen onder kunnen lijden of gefrustreerd over kunnen zijn. Racisme is daar nou net niet één van. Dat betekent niet dat er onder witte mensen geen leed bestaat.
Sylvana S. is naar mijn idee helemaal niet zo'n leeghoofd. Of ik ben zo dom, kan ook prima. Ik kan in elk geval niets aanmerken op haar visies en op haar presentatie.

Zag haar laatst in een zeer uitgebreid 1 op 1 interview, weet niet meer met wie, een onbekende YouTuber. Hierin gaf ze aan dat ze zeer bewust haar woorden kiest, júist vanuit strategie: om bewust te schuren. Dit vanuit de overtuiging dat verbetering alleen bewerkstelligd wordt middels een vorm van pijn en wrijving binnen een samenleving. Het opent de discussie. Klopt ja.
quote:Bambi schreef op 24 mei 2016 @ 04:30:

Sylvana S. is naar mijn idee helemaal niet zo'n leeghoofd. Of ik ben zo dom, kan ook prima. Ik kan in elk geval niets aanmerken op haar visies en op haar presentatie.

Zag haar laatst in een zeer uitgebreid 1 op 1 interview, weet niet meer met wie, een onbekende YouTuber. Hierin gaf ze aan dat ze zeer bewust haar woorden kiest, júist vanuit strategie: om bewust te schuren. Dit vanuit de overtuiging dat verbetering alleen bewerkstelligd wordt middels een vorm van pijn en wrijving binnen een samenleving. Het opent de discussie. Klopt ja.Ingehuurd propaganda mokkel!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Sylvana S. is naar mijn idee helemaal niet zo'n leeghoofd. Of ik ben zo dom, kan ook prima. Ik kan in elk geval niets aanmerken op haar visies en op haar presentatie.Dus jij vindt niet dat er iets mis mee is om de Armeense genocide niet te erkennen?
Oh dear, how sad, never mind.

Zag haar laatst in een zeer uitgebreid 1 op 1 interview, weet niet meer met wie, een onbekende YouTuber. Hierin gaf ze aan dat ze zeer bewust haar woorden kiest, júist vanuit strategie: om bewust te schuren. Dit vanuit de overtuiging dat verbetering alleen bewerkstelligd wordt middels een vorm van pijn en wrijving binnen een samenleving. Het opent de discussie. Klopt ja.

Pfffff..... Wat een ontzettend vermoeiende vrouw. Je kunt geen normaal gesprek met haar aangaan want ze is er constant op uit om je ergens op te pakken.

Iemand haar toevallig bij RTL Late Night gezien gisteren (ik niet), en wat was de strekking van het verhaal?
quote:syvon schreef op 24 mei 2016 @ 01:53:

[...]

Ik haal mijn kennis voornamelijk uit boeken, artikelen, kritisch nadenken, universitaire scholing en ja, ook het internet. Jij?

Uit het echte leven.

Uit wetenschappelijke studies etc

Maar vooral uit het echte leven. Met echte mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven