Low budget opknappen
dinsdag 24 mei 2016 om 19:04
Ik ben bezig met het kopen van een appartement (2 slaapkamers, 80 m2) en heb geen idee van de te verwachten kosten. Zijn er hier mensen die low budget hebben opgeknapt en kunnen jullie een indicatie van de kosten geven?
Het betreft nieuwe keuken, badkamer, vloeren en alles verven.
Qua keuken en badkamer wil ik absoluut geen luxe. Gewoon simpel en netjes aangezien ik het op termijn wil gaan verhuren en er dus geen kapitalen in wil steken.
Verven kunnen we zelf maar de rest wordt lastig.
Het betreft nieuwe keuken, badkamer, vloeren en alles verven.
Qua keuken en badkamer wil ik absoluut geen luxe. Gewoon simpel en netjes aangezien ik het op termijn wil gaan verhuren en er dus geen kapitalen in wil steken.
Verven kunnen we zelf maar de rest wordt lastig.
dinsdag 24 mei 2016 om 19:18
Badkamer en keuken moeten helemaal vernieuwd. Nieuwe tegels, sanitair, etc.
Leidingen e.d. hoeft niks aan gedaan.
Verder moet de woning ook volledig ingericht en hierbij dacht ik aan combinatie van marktplaats en ikea. Wederom geen luxe, gewoon functioneel maar wel gezellig.m
Mijn totale budget is ongeveer 20.000 euro en ik vraag me af of dat reeel is of niet.
Ik ben zolang uit Nederland weg dat ik geen idee heb van prijzen dus daarom vraag ik het hier.
Verder moet de woning ook volledig ingericht en hierbij dacht ik aan combinatie van marktplaats en ikea. Wederom geen luxe, gewoon functioneel maar wel gezellig.m
Mijn totale budget is ongeveer 20.000 euro en ik vraag me af of dat reeel is of niet.
Ik ben zolang uit Nederland weg dat ik geen idee heb van prijzen dus daarom vraag ik het hier.
dinsdag 24 mei 2016 om 19:25
quote:Yabanci schreef op 24 mei 2016 @ 19:18:
Ik ben zolang uit Nederland weg dat ik geen idee heb van prijzen dus daarom vraag ik het hier.Vraag anders bij verschillende klusbedrijven offertes aan. Dan krijg je echt een idee.
Ik ben zolang uit Nederland weg dat ik geen idee heb van prijzen dus daarom vraag ik het hier.Vraag anders bij verschillende klusbedrijven offertes aan. Dan krijg je echt een idee.
dinsdag 24 mei 2016 om 19:29
20k is krap voor badkamer, keuken, verven en alles inrichten. Kun je het in fases doen? Ik heb in zon appartement gewoond, wij waren 8000 euro kwijt voor de keuken inclusief installatie. Badkamer rond de 12000, maar daar hadden we wel wat bijzonders uitgekozen. Meubels vallen altijd duurder uit dan je denkt, marktplaats kan interessant zijn. Vloer hangt af van wat je wil, wij namen laminaat van de gamma maar waren alsnog een paar honderd euro kwijt. Verf valt mij ook altijd tegen maar wederom kijk naar aanbiedingen. Ik denk dat het theoretisch moet lukken, maar dan moet je wel zelf veel tijd investeren in koopjes, marktplaats en zelf de handen uit de mouwen steken.
dinsdag 24 mei 2016 om 19:40
dinsdag 24 mei 2016 om 19:49
dinsdag 24 mei 2016 om 20:06
quote:Quinty schreef op 24 mei 2016 @ 19:49:
Heb je klushulp? Scheelt ook al snel heel veel geld als je geen arbeidsloon hoeft te betalen.
Een handig familielid heeft mijn badkamer compleet gerenoveerd voor totaal nog geen €2000,--
Ook al doordat ik alles met 25 en 30% kortingsbonnen heb aangeschaft bij Praxis en Gamma.Wow dat is een mooie prijs. Ik heb wel neven die goede klussers zijn. Misschien maar eens met hen praten of ze wat bij willen verdienen.
Heb je klushulp? Scheelt ook al snel heel veel geld als je geen arbeidsloon hoeft te betalen.
Een handig familielid heeft mijn badkamer compleet gerenoveerd voor totaal nog geen €2000,--
Ook al doordat ik alles met 25 en 30% kortingsbonnen heb aangeschaft bij Praxis en Gamma.Wow dat is een mooie prijs. Ik heb wel neven die goede klussers zijn. Misschien maar eens met hen praten of ze wat bij willen verdienen.
dinsdag 24 mei 2016 om 20:15
Ik heb een vergelijkbaar appartement en tot nu toe zit ik net onder de 6k. Daarvoor heb ik een volledig nieuwe badkamer, deels nieuw toilet, nieuwe vloer, nieuwe radiatoren en grondige renovatie van de keuken. Verder nog wat kleinere dingen zoals lichtknoppen deurbeslag latex, lak etc. Ik heb niets van MP gehaald en alles behalve de radiatoren zelf gedaan. Volgens mij waren die radiatoren wel tweedehands. Leidingen in de badkamer heb ik wel verlegd. De keuken is eigen ontwerp van de vorige bewoners en daar wilde ik niet een standaard keuken van maken. Ik heb daar alleen getegeld, nieuw beslag, nieuwe lak en planken opgehangen.
Ik heb geen low budget dingen al is het natuurlijk niet het duurste van het duurste. Zoals al eerder is gezegd kan je met kortingsbonnen heel wat doen.
Kortom, het hoeft allemaal niet veel te kosten. In zelf doen zit de winst. Ik had het gereedschap ook al en dat zal veel schelen. En verder moet je tegen wat troep kunnen en tijd hebben.
Ik denk dat je met low budget spullen, een Ikea keuken etc het met 20k wel gaat redden.
Ik heb geen low budget dingen al is het natuurlijk niet het duurste van het duurste. Zoals al eerder is gezegd kan je met kortingsbonnen heel wat doen.
Kortom, het hoeft allemaal niet veel te kosten. In zelf doen zit de winst. Ik had het gereedschap ook al en dat zal veel schelen. En verder moet je tegen wat troep kunnen en tijd hebben.
Ik denk dat je met low budget spullen, een Ikea keuken etc het met 20k wel gaat redden.