In Memoriam Mylene Valerie

01-05-2016 18:12 2515 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve forummers,

Velen van jullie hebben gemerkt dat Mylene Valerie al een aantal weken niet op het forum is geweest. Een aantal van jullie wisten inmiddels dat Mleen erg ziek was en in het ziekenhuis lag.

Een paar uur geleden bereikte ons het verdrietige nieuws dat MV om 12 uur vanmiddag is overleden. Haar lichaam werd steeds zwakker en helaas heeft haar hart het opgegeven.

Wij openen dit topic met toestemming van haar moeder en het mod team om zo iedereen die haar kende en haar een warm hart toedroeg op de hoogte te stellen en het verdriet met elkaar te kunnen delen.

Wij zullen haar vreselijk missen.....

Passie en Roos

voor degenen die een kaartje willen sturen, dit kan via Viva.

Redactie Viva

t.a.v. Sanne

capellalaan 65

2132 JL Hoofddorp

Sanne zal er voor zorgen dat alles bij de moeder van Mleen terecht zal komen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat fijn Yas en Marels! Komt wel goed!
Mwah, dit was pas zijn eerste poging. Probeer hem te lokken maar hij trapt er niet meer in.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Dat komt nog wel. Geduld hebben.
Ik weet het niet wat ik er hier van moet denken...

Billy blijft blazen zodra Floyd in de buurt komt. Floyd probeert nog steeds achter Billy zijn reet aan te lopen, tot ergernis van Billy.

k weet niet goed of Floyd dat doet gewoon omdat ie nog steeds van de gedachte is dat Billy wel vriendjes met hem gaat worden of dat ie Billy op zijn zenuwen wil werken en proberen de baas in huis te worden.

Billy laat wat over zich heen lopen, die duikt weg als Floyd te dichtbij komt. Als ie nog gewoon een keer een mep zou uitdelen was het klaar geweest.

Aan de andere kant ben ik voorzichtig positief. Waar Billy eerst de hele dag vuil naar Floyd zat te loeren, doet hij nu meer zijn eigen ding. Hij gaat eten, loopt naar de kattenbak, dat soort dingen. En waar hij eerst op het aanrecht, de vensterbank of de kast zat, is hij nu wel wat actiever en loopt weer wat meer rond door de kamer en dergelijke.

Floyd maakt zich nog steeds niet druk, maar hij lijkt zich iets meer door Billy op zijn plaats te laten zetten. Billy zat net op de salontafel en gaf Floyd "the look". En mooi dat Floyd toch terugdraaide uiteindelijk.

Blazen blijft, van gedogen is nog geen sprake, maar het lijkt dus wel of het normale leven hier iets meer terug keert, tussen het blazen door.

En misschien denk ik dat alleen maar omdat ik zo graag wil dat het gaat werken, en draaien ze elkaar één van de dagen toch nog de nek om
668, the neighbour of the Beast
Dat zijn goede tekenen hoor, Marels. Ik denk dat Floyd toenadering zoekt, en dat omdraaien respect tonen is.
Als ze nu nog niet hebben gevochten, gaan ze dat ook niet meer doen.

Hier wordt er nog gestaard door de 2 jongste katers.

Bo kijkt hautain terug.
Dan blijft Billy de 1e in rang.
Bo zit zo graag op schoot. Zodra ik zit, is hij er ook en duwt gewoon mijn boek weg.
En Kane vindt mijn man al aardig. Mij nog steeds niet zo. Komt vast nog wel
Net als ik tik dat het redelijk gaat is het weer oorlog.

Billy zit achter mijn stoel nu, en Floyd kwam dichter en dichter bij. Uiteindelijk heb ik hem maar een stuk achteruit gezwierd, Billy kon nergens meer naartoe en werd steeds ongemakkelijker. Nu zit Floyd te staren, van een afstand van twee meter ongeveer.

Er lijkt mij niet veel agressiefs of dominants in Floyd zijn houding maar ik ben geen kattendeskundige verder.

Man denkt wel dat Floyd toch probeert om alphapoes te worden, maar ik heb zelf meer het idee dat hij gewoon inderdaad toenadering zoekt. Maar man is sowieso wat negatiever dan ik, die denkt dat het nooooooit goed komt, terwijl ik graag wat positiever ben.

Zolang er nog niet gevochten is en er zit nu in beide katten al wat meer actie dan de eerste dagen, mag ik graag denken dat het de goeie kant op gaat.

Voor de mensen die WEL slim zijn qua katten; hoe herken je dominant gedrag? En weet iemand wat de tekenen zijn waaruit blijkt wie de strijd gaat winnen en nr. 1 blijft?
668, the neighbour of the Beast
Marels, je kunt veel aflezen uit de lichaamstaal. Google eens op afbeeldingen op "lichaamstaal kat". Veel plaatjes met uitleg, waar je wellicht iets uit op kunt maken.
De dominantie kan bij katten zelfs per dag veranderen.
Ik had ooit 2 katten, broer en zus uit één nest. broer was de baas, maar niet heel overtuigend.

Toen kreeg ik er een jong katertje bij en binnen een uur was duidelijk dat die de dominante werd. Zo klein als ie was ging ie tekeer tegen de andere twee en die dropen heel snel af.

Geen idee of het altijd zo duidelijk is, maar bij die van mij dus zeker wel.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Hier 3 katten en geen leider. Ja, ik, als ik er eentje corrigeer duikt er altijd een ander bovenop om mij te "helpen".

Als beide katten gewoon eten, drinken en naar de bak durven te gaan, dan moet je het gewoon zo laten. En snachts gewoon uit elkaar houden voorlopig. Dan hebben ze in ieser geval even ontspanning. Het is pas een paar dagen Mareltje.

Dominantie van mijn vorige katten uitte zich in een soort pestgedrag. De een wachtte de ander op achter de deur, sprong vanuit het niets soms in zijn nek. Ging voor de bak zitten zodat de ander er niet af durfde. Joeg hem weg bij het eten. Toen heb ik ingegrepen door zelf de dominante kat uit te hangen en te corrigeren ( had alleen mijn stem en ernaartoe lopen nodig, heb nooit een tikkie uit hoeven delen ). Toen normaliseerde het. Maar dat deed ik pas toen ik het echt niet meer aan kon zien qua pestgedrag.

Geduld Marels, het klinkt echt niet verkeerd zoals je omschrijft hoe het nu thuis tussen jouw beestjes gaat.
Als beide (bij mij alle) katten gewoon eten, drinken en naar de bak durven te gaan, dan moet je het gewoon zo laten. En snachts gewoon uit elkaar houden voorlopig. Dan hebben ze in ieser geval even ontspanning.

Dat is precies wat ik doe.

En dan heeft het gewoon tijd nodig, vooral Kane heeft dat snachts nodig, rust en geen gedoe.

Alleen Bo bij hem in de buurt en verder niemand.
Precies. Ze moeten beiden weten dat het snachts echt "veilig" is zodat ze kunnen ontspannen en echt slapen. Dat voorkomt gestreste gespannen katten die uit hun doen zijn en bij elk geluidje aan het plafond zitten. Dan kunnen ze overdag weer verder met hun rare gedoe en typische kattengedrag
quote:pruttel schreef op 24 mei 2016 @ 23:20:

Precies. Ze moeten beiden weten dat het snachts echt "veilig" is zodat ze kunnen ontspannen en echt slapen. Dat voorkomt gestreste gespannen katten die uit hun doen zijn en bij elk geluidje aan het plafond zitten. Dan kunnen ze overdag weer verder met hun rare gedoe en typische kattengedrag

Bij mij iets meer dan 'beiden'.

Mijn man is met de oude garde al naar boven. Ik zit achter de laptop met Bo op schoot en ik praat tegen Kane die achter de bank zit. Dat ie mijn stem maar heel goed gaat kennen, alhoewel ik denk dat ie dat best al wel goed weet.

Ik heb mijn hele leven katten gehad, maar ik heb er nooit een meegemaakt als Bo. Hoe relaxt kun je zijn als kat, hij raakt nergens van in de war en is erg slim. Binnen no time, de eerste avond al, had ie hier door hoe alles werkte en waar ie moet zijn voor Spannende Dingen. Dat is vooral boven, daar moet je zijn voor de actie, daar zijn de andere katten en die kun je zien als je naar de trap kijkt. Maar dat mag nog niet

Er zit een deur waar ie nog niet door mag en ooo, wat ie die deur interessant want er zit glas in dus je kunt er ook nog doorheen kijken en dan zie je de rest de trap op en af roetsjen en dat wil je zelf ook zo graag.
Ik geniet elke dag van de verhalen over Bo, Kane en Floyd
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik ook.
Toen ik ze verzorgde was er geen echte rangorde. Behalve dat Bo overal met zijn neus tussen zit. Als je een ander aait komt hij er tussenin staan. Als je praat tegen Kane om hem onder de tafel uit te krijgen ging Bo voor Kane zijn neus staan Maar als je zegt "NEE BO" stopt hij meteen.

Floyd kan zich gewoon niet voorstellen dat na al die jaren met Bo en Kane er nu niemand is die hij een kopje of een likj kan geven. Komt heus wel, katten hebben soms echt weken nodig om te wennen. Floyd en Kane aten maar een paar hapjes droogvoer, Bo niet, want die wilde eerst natvoer, en als het natvoer 5 minuten later geserveerd werd rende Bo er op af en liep meteen weer terug om te kijken wat ik deed, bang om iets te missen!
Ja, dat is Bo ten voeten uit
@Yasmijn, ja he? Een bijdehandje 1e klas maar wel op een gezellige, leuke manier????

Probeert Kane alweer iets heldhaftigs?
Vanmorgen toen ik nog rustig de krant zat te lezen kwam ie tevoorschijn en bleef even bij me staan en ging naar de bak. Op de terugweg stopte hij even, keek ie me ook weer aan, ik zei wat en hoppa, weer achter de bank.

Ik was net aan het stofzuigen en toen schoot Bo ook achter de bank. Dus daar heb ik maar niet gezogen

Toen ik de stofzuiger weer uit deed, kwam Bo direct weer tevoorschijn en zit nu naast me naar buiten te kijken.
Bo is echt mega gezellig. Wat een sociaal slim dier.
Bo is toch een kat die wel eens reclame's deed. Vandaar dat hij zo sociaal en slim is natuurlijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven