Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 16:12:

[...]

Voelt u zich meer slachtoffer van de mode-industrie, of van de 'witte' racistische Nederlander?Ik voel me eigenlijk van niemand slachtoffer, mag dat ook?
Am Yisrael Chai!
Dat komt omdat men in Nederland openlijk alles kan zeggen zodat racistische opmerkingen zonder gene het net/op straat worden geslingerd.

In andere landen borrelt het veel meer ondergronds. Een partij als de NPD zit zomaar in de Landtag. En voor de goede orde : de NPD is een neo-nazistische partij waarbij de PVV, de AfD en Pegida bij verbleken. Maar in veel landen heeft men helemaal geen ervaring met donkere mensen. Oost Europa? China? Rusland? Fehlanzeige. Hoewel ze het in die landen het algemeen unaniem erover eens zijn dat de dalende tolerantie van de Nederlander het gevolg is van de degeneratie van de maatschappij door migranten. Er wordt niks voor niks aangekondigd in de daar heersende media dat Europa ten onder gaat aan migranten.

Waar men in de Engelstalige wereld de conclusie trekt dat Nederland steeds intoleranter wordt en dat een slecht teken is, ziet men dat in de rest van de wereld precies omgekeerd. Tolerantie = ondergang.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 16:24:

[...]

Je moet me geen woorden in de mond leggen. De vraag was of ik vond dat heel veel blanke Nederlanders racisten zijn. Niet "bijna alle".dat vraag ik jou al een hele tijd. helpt ook niet. maar ok. veel dan
En doooooor!
quote:broadway schreef op 26 mei 2016 @ 16:24:

[...]

maar dat is toch ook niet erg?

ik heb hier sinds maandag 2 stagiaires hier.

2 jongens

beiden 20 jaar oud

zelfde opleiding (andere school )

onze redactrice doet altijd welkomstinterviews met onze nieuwe medewerkers en ging dat ook met deze heren doen.

toen kwam ze naar mij dat ze graag een afspraak wilde maken met uhm... oh hoe heet hij nou!! die donkere jongen!

en inderdaad. het enige verschil als je ze niet kent en hun naam, nog, niet weet is dat er één blank is en 1 heel donker.Klopt, ik reageerde alleen op de opmerking dat het niet fijn is om op kleur onderscheiden te worden en ik vertelde dus dat dat soms onvermijdelijk is.
quote:broadway schreef op 26 mei 2016 @ 16:12:

[...]

dus "alle arabieren doen buitenproportioneel aan bommenleggen" is geen racisme?Aangezien die uitspraak aantoonbaar onjuist is, zou ik het zelf eerder generaliserend en xenofoob noemen.
Am Yisrael Chai!
quote:vivamien schreef op 26 mei 2016 @ 16:25:

[...]

Ik sta hier werkelijk van te kijken! Serieus, ik had geen idee. Ik neem in ieder geval mijn woorden terug. Goh, ben eigenlijk gewoon teleurgesteld dat Nederlanders zo zijn.... Wat ik al eerder zei, ik voel enorm de behoefte om me te gaan verdedigen omdat ik mezelf er in ieder geval niet in herken.Ja het is triest.
quote:impala schreef op 26 mei 2016 @ 16:23:

[...]

Ik denk dat jij een post van FV gemist hebt.

Die zegt dat als zij negatieve dingen over 'Nederlanders' in het algemeen zegt, dat een observatie is en geen racisme, omdat Nederlander geen ras is. Arabier ook niet. En Surinamer ook niet. Daar heeft ze strikt genomen gelijk in.Verdraai mijn woorden toch niet zo. Quote dan gewoon mijn posting, als je die zo nodig wil aanhalen.
Am Yisrael Chai!
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 16:25:

[...]

Toch hebben blanken het gemiddeld genomen beter dan wie dan ook op de wereld en wordt hun uiterlijk en manier van leven door vele landen nog steeds als de stadaard gezien. Bijvoorbeeld het bleken van de huid of de vorm van de ogen veranderen door Aziaten en het overnemen van Westerse kleding en eten over de gehele wereld. Wit/blank is toch nog steeds wel de standaard en ik denk dan ook dat je het als blanke niet weet hoe makkelijk wij het hebben.

We voelen ons wellicht niet superieur als blanke (ik namelijk ook niet), maar we zijn wel de standaard voor velen en blanken ervaren ook geen structurele discriminatie en racisme in ons eigen land en in andere landen, waarschijnlijk omdat we goed ontwikkeld en rijk zijn in vergelijking tot andere landen en bevolkingsgroepen.ik denk inderdaad dat het zo is wat je schrijft. maar dat maakt mij geen racist omdat ik toevallig blank ben (dat zeg je ook niet hoor. )
En doooooor!
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 16:25:

[...]

Toch hebben blanken het gemiddeld genomen beter dan wie dan ook op de wereld en wordt hun uiterlijk en manier van leven door vele landen nog steeds als de stadaard gezien. Bijvoorbeeld het bleken van de huid of de vorm van de ogen veranderen door Aziaten en het overnemen van Westerse kleding en eten over de gehele wereld. Wit/blank is toch nog steeds wel de standaard en ik denk dan ook dat je het als blanke niet weet hoe makkelijk wij het hebben.

We voelen ons wellicht niet superieur als blanke (ik namelijk ook niet), maar we zijn wel de standaard voor velen en blanken ervaren ook geen structurele discriminatie en racisme in ons eigen land en in andere landen, waarschijnlijk omdat we goed ontwikkeld en rijk zijn in vergelijking tot andere landen en bevolkingsgroepen.Eens. Dit zie je ook terug op tv, in reclames, in boeken, etc.
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 16:25:

[...]

Dat mag.

Maar wat zegt het over die theorietjes achter racisme, white privilige en white supramecy?

Daar praat ik liever over met - in mijn ogen - intelligentere en integere mensen.

Maar genoeg mensen hier voor jou om de discussie mee aan te gaan. Succes en plezier.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:broadway schreef op 26 mei 2016 @ 16:25:

[...]

ik vind het racisme én zeer discutabel.

ik reageer op FV die zegt dat als je zegt dat een groep iets buitenproportioneel doet dat dat geen racisme is. ik vind van wel.

Ik zei dat als een groep AANTOONBAAR buitenproportioneel vulmaarin doet, dat daarover praten geen racisme is. Het is wel racisme als je beweert dat ze dat doen OMDAT ze van een bepaald ras zijn.

Dus: Nederlandse vrouwen werken vaker part time dan Surinaamse vrouwen is geen racisme, dat is gewoon een observatie. Nederlandse vrouwen werken vaker part time want blanke vrouwen zijn nu eenmaal lui = racisme.
Am Yisrael Chai!

[...]

Ik sta hier werkelijk van te kijken! Serieus, ik had geen idee. Ik neem in ieder geval mijn woorden terug. Goh, ben eigenlijk gewoon teleurgesteld dat Nederlanders zo zijn.... Wat ik al eerder zei, ik voel enorm de behoefte om me te gaan verdedigen omdat ik mezelf er in ieder geval niet in herken.Waarom moet jij je verdedigen voor je racistische overbuurvrouw en de slager op de hoek ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:broadway schreef op 26 mei 2016 @ 16:29:

[...]

maar moet ik dan sorry zeggen omdat mijn ouders toevallig blank zijn en ik dus ook?Nee, het is zaak je bewust te zijn (worden) van wat er om je heen gebeurt, wat hiervan de oorzaken zijn, wat je nu kunt doen om de samenleving inclusiever te maken.

[...]

2 jongens

beiden 20 jaar oud

onze redactrice doet altijd welkomstinterviews met onze nieuwe medewerkers en ging dat ook met deze heren doen.

toen kwam ze naar mij dat ze graag een afspraak wilde maken met uhm... oh hoe heet hij nou!! die donkere jongen!

en inderdaad. het enige verschil als je ze niet kent en hun naam, nog, niet weet is dat er één blank is en 1 heel donker.

En dat is zeer rascitisch!

Zo viel er ook iemand (eigenlijk meer een bij alles 'racisme!-schreeuwer) over mij in een discussie over racisme/white privilige/white supremacy dat ik mijn Chinese buurman (geboren in Nederland) Chinees noem, in plaats van zn voornaam. Was ik ook weer de vieze racist. Dat ie daar zelf mee begonnen is omdat ie dat wel makkelijk vond en iedereen dan meteen wist dat ze bij hem moesten zijn, vergat ie maar even...
quote:broadway schreef op 26 mei 2016 @ 16:29:

[...]

ik denk inderdaad dat het zo is wat je schrijft. maar dat maakt mij geen racist omdat ik toevallig blank ben (dat zeg je ook niet hoor. )Sorry zeggen lijkt me niet nodig. Je bewust zijn van je makkelijke positie in de wereld is wel handig. Begrip voor wat er speelt leidt volgens mij in zijn algemeenheid ook tot meer acceptatie van anderen.
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 16:32:

[...]

En dat is zeer rascitisch!

Zo viel er ook iemand (eigenlijk meer een bij alles 'racisme!-schreeuwer) over mij in een discussie over racisme/white privilige/white supremacy dat ik mijn Chinese buurman (geboren in Nederland) Chinees noem, in plaats van zn voornaam. Was ik ook weer de vieze racist. Dat ie daar zelf mee begonnen is omdat ie dat wel makkelijk vond en iedereen dan meteen wist dat ze bij hem moesten zijn, vergat ie maar even...De meeste wereldbewoners zijn ook trots op hun afkomst en dat vergeten sommigen weleens.

[...]

Ik sta hier werkelijk van te kijken! Serieus, ik had geen idee. Ik neem in ieder geval mijn woorden terug. Goh, ben eigenlijk gewoon teleurgesteld dat Nederlanders zo zijn.... Wat ik al eerder zei, ik voel enorm de behoefte om me te gaan verdedigen omdat ik mezelf er in ieder geval niet in herken.Dat begrijp ik. Ik ben ook heel teleurgesteld in Nederland.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 mei 2016 @ 16:30:

[...]

Daar praat ik liever over met - in mijn ogen - intelligentere en integere mensen.

Maar genoeg mensen hier voor jou om de discussie mee aan te gaan. Succes en plezier.

Is het een te moeiijke vraag om te beantwoorden soms?

Best onbeleefd omdat niet te willen doen.

Als ik nu Sylvana Simons had geheten en jij een witte vrouw zou zijn, zou ik heel hard discriminatie roepen en mij achtergested voele n! :(
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 15:55:

[...]

De ellende is pas goed begonnen toen een aantal dat dus niet langer meer wilden doen.

En gelijk hebben ze!

Mijn grootouders stonden achterlijk mee te glimlachen terwijl.er de meest vreselijke dingen over surinamers werden gezegd. Om vervolgens thuis wel hun gal te spuien, die tijd is gelukkig voorbij. Nu mag je iemand meteen op zijn plek zetten en zo hoort het ook. Als je ergens niet van gediend bent mag je dat uiten en hoort een ander op zijn minst je pu t in overweging te nemen en zonodig zijn gedrag aan te passen. Althans dat is wat ik meegekregen heb van functioneren in eem samenlevening en op een fatsoenlijke manier met mensen omgaan.

Die horkerigheid van tegenwoordig is wat mij betreft een enorme terugslag in de evolutie.

Word.

Verder word ik heel moe van bepaalde mensen in dit topic die op alle slakken zout leggen en alles steeds weer willen verdraaien tot "Alle blanken zijn racisten", alsof iemand dat heeft gezegd. Bij mijn weten heeft Sylvana dat ook nooit gezegd.

En kunnen we het woord/begrip "racismekaart" aub met pensioen sturen? Wat word ik dáár moe van, zeg.
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 16:39:

[...]

Is het een te moeiijke vraag om te beantwoorden soms?

Best onbeleefd omdat niet te willen doen.

Als ik nu Sylvana Simons had geheten en jij een witte vrouw zou zijn, zou ik heel hard discriminatie roepen en mij achtergested voele n! :(

Het is ook een vorm van discriminatie, maar dan op basis van een verondersteld gebrek aan intelligentie.

Ik zou de politie inschakelen.
quote:impala schreef op 26 mei 2016 @ 16:26:

[...]

Maar kritiek op Sylvana komt niet voort uit 'observatie' van Sylvana maar uit racisme?Die vraag had je me al gesteld en ik had al zeer duidelijk antwoord gegeven dat ik niet van mening ben dat kritiek op Sylvana per se voortkomt uit racisme. Mijn mening is dat kritiek op Sylvana - waar ik het wellicht inhoudelijk gewoon mee eens kan zijn - wel heel erg vaak verpakt wordt als racisme. Er wordt niet gezegd: "god, wat een domme doos", nee, er wordt gezegd "die vieze domme zwarte aap moet op haar apenboot terug gestuurd worden".
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 16:37:

[...]

Dat begrijp ik. Ik ben ook heel teleurgesteld in Nederland.

Ik ook. Ik wil verhuizen naar een Bounty-island waar ik voor 2 grijpstuivers de lokale bevolking mij een heerlijke versie kokosnoot aanreiken en waar we verder gewoon harmonieus naast elkaar kunnen leven zonder gezeik om racisme of ongelijkheid. Waar religie geen rol speelt, waar ik mn huis kan verlaten zonder mn deur op slot te moeten doen, enz.. enz..

En waar een inreisverbod is voor zeurende en zeikende mensen Ja, lijkt me echt heerlijk!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 mei 2016 @ 16:32:

[...]

Waarom moet jij je verdedigen voor je racistische overbuurvrouw en de slager op de hoek ?Dat moet ik niet, maar het voelt alsof ik me moet verdedigen. Als iemand zegt dat veel Nederlanders racistisch zijn, dan voel ik me aangesproken. Terwijl ik toch echt niet racistisch ben (althans, dat hoop ik).

[...]

2 jongens

beiden 20 jaar oud

en inderdaad. het enige verschil als je ze niet kent en hun naam, nog, niet weet is dat er één blank is en 1 heel donker.Tuurlijk, als ze allebei blank waren geweest, was het "die lange", "die dikke" of die met dat rooie haar geweest.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Cateautje schreef op 26 mei 2016 @ 16:35:

[...]

De meeste wereldbewoners zijn ook trots op hun afkomst en dat vergeten sommigen weleens.

Ik vind dat heel interessant "trots zijn op je afkomst", want ik herken dat totaal niet bij mezelf.

Waarom zou een geboren en getogen donkere persoon trots zijn op zijn/haar Afrikaanse roots?

Mijn roots liggen niet in Nederland, maar ik heb er ook geen gevoel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven