Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 26 mei 2016 @ 17:32:

[...]

Ik vind het oprecht niet leuk als er iets negatiefs over Nederland(ers) wordt gezegd. Geldt ook voor mijn provincie, zelfs mijn woonplaats. Waarom, ik heb geen idee. Volgens mij ben ik wel "trots" op Nederland, wat trots zijn dan ook precies mag inhouden. Ik begin zo langzamerhand alles in twijfel te trekken. Maar trots in de zin dat ik Nederland een mooi land vind, ik vind het koningshuis leuk, hoop dat "we" winnen bij een WK of songfestival, dat soort dingen.

Dat heb ik allemaal ook. Ik ben hartstochtelijk team Douwe bij het Eurovisie songfestival, ben een hysterische voetbalfanaat die uiteraard hartstochtelijk pro-Oranje is (of buiten grote toernooien om supertrots op elke Nederlander die internationaal voetbalt), ik ben dol op het koningshuis en kan ook echt extreem trots op (toen nog) koningin Beatrix of nu koning Willem Alexander zijn, ben trots op Max Verstappen, Sven Kramer, Dafne Schippers ook al heb ik niks met hun sporten, ben trots op al onze geweldige DJ's en ga zo maar door.

En in het begin van mijn volwassen leven was ik ook trots op onze polder-politiek, op ons euthanasie en drugs beleid, op onze vooruitstrevende houding tov zaken als het homohuwelijk, etcetera.

Maar tegenwoordig schaam ik me ook met hele grote regelmaat dood voor de kleinzieligheid, de bekrompenheid, de onverdraagzaamheid, de ongefundeerde angst, het racisme en de hufterigheid die Nederland de afgelopen 20 jaar kenmerkt.
Am Yisrael Chai!
quote:Cateautje schreef op 26 mei 2016 @ 17:23:

Overigens, even ontopic: Ik heb zo'n vermoeden dat door die hele toestand met de DENK dat Geert in zijn handjes kan wrijven en daardoor veel meer stemmen krijgt dan tot nu toe te verwachten viel en het zijn er al zo veel.

Wat denken jullie?jep eens. en DENK heeft silvana niet eens nodig om als dommig clubje schreeuwerds gezien te worden. koren op de molen van de pvv. "zie nou wel dat ze alles apart willen en een eigen parallelle samenleving willen!"
En doooooor!

[...]

Ik vind het oprecht niet leuk als er iets negatiefs over Nederland(ers) wordt gezegd. Geldt ook voor mijn provincie, zelfs mijn woonplaats. Waarom, ik heb geen idee. Volgens mij ben ik wel "trots" op Nederland, wat trots zijn dan ook precies mag inhouden. Ik begin zo langzamerhand alles in twijfel te trekken. Maar trots in de zin dat ik Nederland een mooi land vind, ik vind het koningshuis leuk, hoop dat "we" winnen bij een WK of songfestival, dat soort dingen.Laat ik nou precies hetzelfde hebben. Woon al jaren niet meer in Nederland maar blijf in hart en nieren een Rotterdammer. Helaas valt er de laatste jaren steeds minder te verdedigen en dat doet soms pijn. Naast dat ik een meid van de gestampte pot ben heb ik mij ook verdiept in de geschiedenis van mijn surinaamse familie en daar ben ik zeker ook trots op. Het is een familie met een roemrucht verleden in suriname en ik stam dus direct af van marons (weggelopen slaven) die door de decenia heen bijna allemaal heel goed terecht zijn gekomen. Je gaat pas scheef als je pretendeert dat jouw cultuur of afkomst beter is dan die van een ander, verder mag je daar zo trots op zijn als je zelf wil.
quote:smalltalkxpert schreef op 26 mei 2016 @ 17:28:

[...]

Instroom met een wensen- of eisenpakket. Dat gaat wrijven.Dit wordt elke keer in dit soort discussies gezegd en ik heb ook al eens eerder deze vraag gesteld: welk eisenpakket hebben Surinamers dan bijvoorbeeld? Hoe vaak heb jij je persoonlijk aan moeten passen aan Surinamers bijvoorbeeld?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:50:

[...]

Dit wordt elke keer in dit soort discussies gezegd en ik heb ook al eens eerder deze vraag gesteld: welk eisenpakket hebben Surinamers dan bijvoorbeeld? Hoe vaak heb jij je persoonlijk aan moeten passen aan Surinamers bijvoorbeeld?

Goede haarproducten.

Grapje , want volgens mij hebben ze juist weinig geëist en kwamen ze massaal in grauwe betonnen flats terecht.
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 17:22:

Maar Nederland wordt wel racistischer. Deels verklaarbaar: Nederland van nu is niet meer het Nederland van jaren geleden. Veel multicultureler en of dat Nederland er leuker en fijner op heeft gemaakt weet ik zo 1,2.3.. niet om eerlijk te zijn.

Persoonlijk, maar ik spreek uiteraard vanuit mijn gekleurde perspectief, ervaar ik het precies andersom. De Marokkanen van mijn leeftijd die net als ik hier al hun hele leven wonen, ikzelf, heel veel andere allochtonen die ik ken, wij zijn allemaal niet veranderd. Maar de houding van autochtone Nederlanders tov ons - of liever: mij - is wel veranderd. Waar ik een jaar of 25 geleden echt nooit last had van racisme, heb ik het nu om de haverklap.

In mijn beleving is het allemaal bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat Pim Fortuyn ineens ging beweren dat er dingen "eindelijk gezegd mochten worden" en dat we eindelijk verlost waren van "de puinhopen van Paars".

Ik heb dat nooit zo ervaren, mijn leven onder Paars was helemaal geen puinhoop maar juist prima, en daarna is het juist alleen maar slechter geworden sinds alles "eindelijk gezegd mocht worden".
Am Yisrael Chai!

[...]

Ik vind het oprecht niet leuk als er iets negatiefs over Nederland(ers) wordt gezegd. Geldt ook voor mijn provincie, zelfs mijn woonplaats. Waarom, ik heb geen idee. Volgens mij ben ik wel "trots" op Nederland, wat trots zijn dan ook precies mag inhouden. Ik begin zo langzamerhand alles in twijfel te trekken. Maar trots in de zin dat ik Nederland een mooi land vind, ik vind het koningshuis leuk, hoop dat "we" winnen bij een WK of songfestival, dat soort dingen.Dit herken ik ook totaal niet. Geen greintje trots op mijn Hollanderschap. Wel steeds meer wrevel over de botheid en verontwaardigde onnozelheid van vele van mijn landgenoten.
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 17:54:

[...]

Goede haarproducten.

Grapje , want volgens mij hebben ze juist weinig geëist en kwamen ze massaal in grauwe betonnen flats terecht.De eerste Surinamers niet hoor, in de tijd dat mijn moeder hier kwam woonden Surinamers juist vaak in nu erg gewilde plaatsen / wijken. In Zeist woonden bijvoorbeeld vroeger veel Surinamers en dat is nu een dorp waar je een flinke zak geld bij je moet hebben om er überhaupt te kunnen wonen.
Am Yisrael Chai!
Alles kunnen of mogen zeggen was eerst mijn motto, maar dat is het allang niet meer. Het fatsoen vliegt namelijk uit het raam als dat gemeengoed wordt.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:57:

[...]

De eerste Surinamers niet hoor, in de tijd dat mijn moeder hier kwam woonden Surinamers juist vaak in nu erg gewilde plaatsen / wijken. In Zeist woonden bijvoorbeeld vroeger veel Surinamers en dat is nu een dorp waar je een flinke zak geld bij je moet hebben om er überhaupt te kunnen wonen.Aha wist ik niet.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:46:

[...]

Dat heb ik allemaal ook. Ik ben hartstochtelijk team Douwe bij het Eurovisie songfestival, ben een hysterische voetbalfanaat die uiteraard hartstochtelijk pro-Oranje is (of buiten grote toernooien om supertrots op elke Nederlander die internationaal voetbalt), ik ben dol op het koningshuis en kan ook echt extreem trots op (toen nog) koningin Beatrix of nu koning Willem Alexander zijn, ben trots op Max Verstappen, Sven Kramer, Dafne Schippers ook al heb ik niks met hun sporten, ben trots op al onze geweldige DJ's en ga zo maar door.

En in het begin van mijn volwassen leven was ik ook trots op onze polder-politiek, op ons euthanasie en drugs beleid, op onze vooruitstrevende houding tov zaken als het homohuwelijk, etcetera.

Maar tegenwoordig schaam ik me ook met hele grote regelmaat dood voor de kleinzieligheid, de bekrompenheid, de onverdraagzaamheid, de ongefundeerde angst, het racisme en de hufterigheid die Nederland de afgelopen 20 jaar kenmerkt.

Nu ik er over nadenk, dat laatste heb ik ook. Dus eigenlijk zijn we het wel eens.

Al blijf ik Sylvana een verschrikkelijke muts vinden...
quote:vivamien schreef op 26 mei 2016 @ 17:58:

[...]

Nu ik er over nadenk, dat laatste heb ik ook. Dus eigenlijk zijn we het wel eens.

Al blijf ik Sylvana een verschrikkelijke muts vinden... Ik had mijn mening over Sylvana het hele topic nog niet gegeven, maar ik ben ook geen fan van haar, hoor .
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:55:

[...]

Persoonlijk, maar ik spreek uiteraard vanuit mijn gekleurde perspectief, ervaar ik het precies andersom. De Marokkanen van mijn leeftijd die net als ik hier al hun hele leven wonen, ikzelf, heel veel andere allochtonen die ik ken, wij zijn allemaal niet veranderd. Maar de houding van autochtone Nederlanders tov ons - of liever: mij - is wel veranderd. Waar ik een jaar of 25 geleden echt nooit last had van racisme, heb ik het nu om de haverklap.

In mijn beleving is het allemaal bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat Pim Fortuyn ineens ging beweren dat er dingen "eindelijk gezegd mochten worden" en dat we eindelijk verlost waren van "de puinhopen van Paars".

Ik heb dat nooit zo ervaren, mijn leven onder Paars was helemaal geen puinhoop maar juist prima, en daarna is het juist alleen maar slechter geworden sinds alles "eindelijk gezegd mocht worden".Toch word er wat afgereld door bepaalde bevolkingsgroepen de laatste tijd,dat valt moeilijk te ontkennen,en mede daardoor ben ik als blanke nederlandse anders over bepaalde zaken gaan denken dan ik vroeger deed,ik denk echt dat er twee kanten aan het hele verhaal zitten.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:55:

[...]

Ik heb dat nooit zo ervaren, mijn leven onder Paars was helemaal geen puinhoop maar juist prima, en daarna is het juist alleen maar slechter geworden sinds alles "eindelijk gezegd mocht worden".

Met paars was alles beter in mijn opzicht. Is niet voor niets dat ik ten tijde van Pim mijn boeltje heb gepakt en lekker ben opgerot. Ik woonde in eem zeer multiculturele biurt waar iedereen prima met elkaar omging en er reapect voor elkaars cultuur en geloof was. Westerse vrouwen liepen rustig het marokkanse theehuis in om een bakkie nanathee te halen en daar was geen hond die daar negatief op reageerde. De antilliaanse buurvrouwen zaten in hotpants met de gesluierde somalische buurvrouw te keuvelen terwijl de kinderen samen speelden. En tante truus had snoepjes voor alle kinderen. En ineens kon het niet meer, waren die schotels een aantasting van de nederlandse normen en werd iedereen op kleur en religie gesorteert. Wat een vooruitgang zeg!

Volgens mij is de multiculturele samenleving helemaal niet mislukt maar zijn er heel veel autochtone nederlanders een beetje blijven hangen in de ontwikkeling daarvan. Want mijn vriendenkring is nog net zo multiculti als daarvoor. Allen zijn de verschillen tegenwoordig veels te scherp belicht als je het mij vraagt.
quote:moonpoppy schreef op 26 mei 2016 @ 18:07:

[...]

Toch word er wat afgereld door bepaalde bevolkingsgroepen de laatste tijd,dat valt moeilijk te ontkennen,en mede daardoor ben ik als blanke nederlandse anders over bepaalde zaken gaan denken dan ik vroeger deed,ik denk echt dat er twee kanten aan het hele verhaal zitten.Zijn dat niet vooral de puberjongens van bepaalde bevolkingsgroepen? Gefrustreerd en verveeld en boos op iedereen.
quote:moonpoppy schreef op 26 mei 2016 @ 18:07:

[...]

Toch word er wat afgereld door bepaalde bevolkingsgroepen de laatste tijd,dat valt moeilijk te ontkennen,en mede daardoor ben ik als blanke nederlandse anders over bepaalde zaken gaan denken dan ik vroeger deed,ik denk echt dat er twee kanten aan het hele verhaal zitten.

Ik zei het toen al (ook al op dit forum trouwens) en ik zeg het nog steeds: als je stelselmatig mensen discrimineert en buitensluit moet je ook niet gek opkijken of gaan huilen als ze dan ook niet meer mee WILLEN doen.

Ik ben ook, en ik ben echt een hele normale, hoogopgeleide, welbespraakte, redelijk succesvolle allochtoon, steeds meer een hekel gaan krijgen aan het land wat ik ooit trots als mijn vaderland beschouwde. Want waarom zou ik in vredesnaam respect hebben voor een land, een maatschappij, medemensen die het niet voor mij hebben? En waarom zou ik leuk moeten meedoen, als ik tegelijkertijd op niks af continu uitgekotst word?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:50:

[...]

Dit wordt elke keer in dit soort discussies gezegd en ik heb ook al eens eerder deze vraag gesteld: welk eisenpakket hebben Surinamers dan bijvoorbeeld? Hoe vaak heb jij je persoonlijk aan moeten passen aan Surinamers bijvoorbeeld?

Ik denk niet dat er in dit geval naar Surinamers wordt gewezen. Volgens mij vallen die niet zo op in de Nederlandse gemeenschap. Ze speken de taal, redeijk tot goed opgeleid ook over het algemeen. E

Maar het zou me niets verbazen als jij bijvoorbeeld als Surinaamse last krijgt door vooroordelen die er heersen over bijvoorbeeld Somaliers. Lullig om te zeggen, maar hen vind ik over het algemeen geen verrijking voor Nederland. En ik denk met mij velen. Aanpassingsproblemen, taal te weinig spreken, lager opgeleid en hoge werkloosheid, dr geloof en uiterlijk speelt allemaal mee daarin. Mja, dat zij vooroordele en die heb ik ook als ik een dikke Nederlandse tokkie zie. Dan denk ik ook:Nou, je zou er maar naast moeten wonen.

Ik kan me voorstellen dat dat een rol zou kunnen spelen in de verharding die jij zegt te merken.

Wijk waarin je woon kan ook wel het nodige bepalen denk ik op het beeld dat mensen vormen van andere mensen.
Tokkie is niet voorbehouden aan 1 ras.

En die krijgen tegenwoordig gewoon veels te veel aandacht.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:15:

[...]

Ik zei het toen al (ook al op dit forum trouwens) en ik zeg het nog steeds: als je stelselmatig mensen discrimineert en buitensluit moet je ook niet gek opkijken of gaan huilen als ze dan ook niet meer mee WILLEN doen.

Ik ben ook, en ik ben echt een hele normale, hoogopgeleide, welbespraakte, redelijk succesvolle allochtoon, steeds meer een hekel gaan krijgen aan het land wat ik ooit trots als mijn vaderland beschouwde. Want waarom zou ik in vredesnaam respect hebben voor een land, een maatschappij, medemensen die het niet voor mij hebben? En waarom zou ik leuk moeten meedoen, als ik tegelijkertijd op niks af continu uitgekotst word?En misschien zijn de blanke nederlanders het wel zat om steeds te horen dat we racisten zijn en denken we ook dat het geen zin meer heeft te investeren in bepaalde bevolkingsgroepen
quote:moonpoppy schreef op 26 mei 2016 @ 18:18:

[...]

En misschien zijn de blanke nederlanders het wel zat om steeds te horen dat we racisten zijn en denken we ook dat het geen zin meer heeft te investeren in bepaalde bevolkingsgroepen Of misschien kunnen ze dan hun koppie gebruiken en eens na gaan denken waar al die geluiden dan vandaan komen en of er misschien wel ergens een kern van waarheid in zit
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 18:15:

[...]

Ik denk niet dat er in dit geval naar Surinamers wordt gewezen. Volgens mij vallen die niet zo op in de Nederlandse gemeenschap. Ze speken de taal, redeijk tot goed opgeleid ook over het algemeen. E

Maar het zou me niets verbazen als jij bijvoorbeeld als Surinaamse last krijgt door vooroordelen die er heersen over bijvoorbeeld Somaliers. Lullig om te zeggen, maar hen vind ik over het algemeen geen verrijking voor Nederland. En ik denk met mij velen. Aanpassingsproblemen, taal te weinig spreken, lager opgeleid en hoge werkloosheid, dr geloof en uiterlijk speelt allemaal niet mee daarin.

Dr zijn uiteraard uitzonderingen daarin gelukkig, maar ik kan me voorstellen dat dat een rol zou kunnen spelen in de verharding die jij zegt te merken.

Wijk waarin je woon kan ook wel het nodige bepalen denk ik?

Sylvana is een Surinamer, om maar iemand te noemen. Eentje die, zo weet ik toevallig omdat ik haar al meer dan 30 jaar ken, in dit land al haar hele leven gewoon heel normaal meedoet en zelfs naar objectieve maatstaven behoorlijk succesvol te noemen is. Fair enough, ik vind ook niet dat ze het buskruit heeft uitgevonden, maar so what? Dat vind ik van Nicolette van Dam ook niet, om maar een willekeurig iemand te noemen.

Ik vind het heel treurig dat iemand als Sylvana, ook al ver voordat ze zich bij DENK aansloot, te maken krijgt met waar ze mee te maken krijgt. Onterecht, ook.
Am Yisrael Chai!
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 18:16:

Tokkie is niet voorbehouden aan 1 ras.

En die krijgen tegenwoordig gewoon veels te veel aandacht.Nah, voor mij zijn Tokkies zeg maar een beetje de Ma Flodders van de maatschappij. Nederlandse, witte, onaangepast volk dus waar je enkel door dr aanbiik al gelijk een vooroordeel hebt.
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 18:21:

[...]

Of misschien kunnen ze dan hun koppie gebruiken en eens na gaan denken waar al die geluiden dan vandaan komen en of er misschien wel ergens een kern van waarheid in zit Zoals ik al eerder zei geloof ik best dat racisme bestaat,maar niet dat mensen met een gebrek aan kleur zich er meer schuldig aan maken dan mensen met meer kleur.
quote:moonpoppy schreef op 26 mei 2016 @ 18:18:

[...]

En misschien zijn de blanke nederlanders het wel zat om steeds te horen dat we racisten zijn en denken we ook dat het geen zin meer heeft te investeren in bepaalde bevolkingsgroepen Welke bevolkingsgroepen? Ik hoor net van een discussiegenoot dat Surinamers er sowieso niet bij horen. Dus waar zou ik al dat racisme dan aan te danken moeten hebben?
Am Yisrael Chai!
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 18:23:

[...]

Nah, voor mij zijn Tokkies zeg maar een beetje de Ma Flodders van de maatschappij. Nederlandse, witte, onaangepast volk dus waar je enkel door dr aanbiik al gelijk een vooroordeel hebt.Het jammere is echter dat waar je 25 jaar geleden alleen van dergelijke Tokkies kon rekenen op een racistische bejegening, je dat tegenwoordig ook van keurige kantoorlullen of schoolpleinmoeders krijgt.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven