Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:Springetje schreef op 26 mei 2016 @ 18:15:

[...]

Ik denk niet dat er in dit geval naar Surinamers wordt gewezen. Volgens mij vallen die niet zo op in de Nederlandse gemeenschap. Ze speken de taal, redeijk tot goed opgeleid ook over het algemeen.

Weet je hoeveel mensen niet langs een groepje Surinaamse mannen durven te lopen en dan hun tasje extra goed vasthouden? Lijkt me geen fijn gevoel.

Mijn vroegere Surinaamse collega verbood haar puberzoon om bepaalde kleding te dragen omdat ze niet wilde dat hij ook maar op enige manier aanleiding tot achterdocht gaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 17:24:

[...]

Het integratieproces is gewoon totaal niet goed begeleid. Eerst was men over het algemeen genomen te soft en nu is men vaak verbitterd en racistisch.http://www.nrc.nl/next/20 ... t-dank-aan-europa-1612562
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Of we het leuk vinden of niet. We moeten onderscheid maken.

Namelijk dat er mensen zijn die bepaalde groepen het licht niet in de ogen gunnen, en mensen die dat wél doen.

Maar bovenstaande groepen worden evengoed over één kam gescheerd. Zo blijft het wij en zij gehandhaafd.
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 18:07:

[...]

Met paars was alles beter in mijn opzicht. Is niet voor niets dat ik ten tijde van Pim mijn boeltje heb gepakt en lekker ben opgerot. Ik woonde in eem zeer multiculturele biurt waar iedereen prima met elkaar omging en er reapect voor elkaars cultuur en geloof was. Westerse vrouwen liepen rustig het marokkanse theehuis in om een bakkie nanathee te halen en daar was geen hond die daar negatief op reageerde. De antilliaanse buurvrouwen zaten in hotpants met de gesluierde somalische buurvrouw te keuvelen terwijl de kinderen samen speelden. En tante truus had snoepjes voor alle kinderen. En ineens kon het niet meer, waren die schotels een aantasting van de nederlandse normen en werd iedereen op kleur en religie gesorteert. Wat een vooruitgang zeg!

Volgens mij is de multiculturele samenleving helemaal niet mislukt maar zijn er heel veel autochtone nederlanders een beetje blijven hangen in de ontwikkeling daarvan. Want mijn vriendenkring is nog net zo multiculti als daarvoor. Allen zijn de verschillen tegenwoordig veels te scherp belicht als je het mij vraagt.Hier ben ik het mee eens. Ik heb precies dezelfde ervaring en ben eigenlijk wel een beetje jaloers op het feit dat jij toen lekker bent opgerot.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:23:

[...]

Welke bevolkingsgroepen? Ik hoor net van een discussiegenoot dat Surinamers er sowieso niet bij horen. Dus waar zou ik al dat racisme dan aan te danken moeten hebben?Ik zou het echt niet weten,want ik heb helemaal niks tegen Surinamers,als je dat tenminste geloven wil.
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 26 mei 2016 @ 18:30:

[...]

http://www.nrc.nl/next/20 ... t-dank-aan-europa-1612562

Ik lees net via een link naast dit bericht dat het OM in gesprek wil met Sylvana en gaat bekijken of er onderzoek of vervolging nodig is naar aanleiding van de reacties op haar.

Eindelijk, zou tijd worden dat het OM hierin eens wat pro-actiever wordt.
Am Yisrael Chai!
quote:moonpoppy schreef op 26 mei 2016 @ 18:34:

[...]

Ik zou het echt niet weten,want ik heb helemaal niks tegen Surinamers,als je dat tenminste geloven wil.Waarom zou ik je niet willen geloven?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:37:

[...]

Waarom zou ik je niet willen geloven? Misschien omdat ik zo'n nare witte ben
quote:moonpoppy schreef op 26 mei 2016 @ 18:39:

[...]

Misschien omdat ik zo'n nare witte ben Dat zijn jouw woorden.
Am Yisrael Chai!
Krijg soms bijna de neiging om witte mensen spontaan te gaan knuffelen. Vanwaar die angst en ongemak? Als jij geem racist bent dan hoef je je ook nergens voor te verontschuldigen. Als je ergens op gewezen wordt sta open voor iemands argument en neem mensen serieus.

Randdebielen heb je in elke kleur, maat en geloof en die mag je meteen afvoeren naar de zijlijn. Met het risico dat ik nu echt als een belegen hippie overkom geloof ik echt nog steeds in het bruggen slaan en overeenkomsten zoeken ipv verschillen.

Want als ik zo om mij heen kijk heb ik meer gemeen met de meeste mensen dan niet. Dus waarom elkaar wegzetten in hokjes die toch niet passen.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:44:

[...]

Dat zijn jouw woorden. Dat is waar.
@Moonpoppy

quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 18:48:

@Moonpoppy

quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:37:

[...]

Ik lees net via een link naast dit bericht dat het OM in gesprek wil met Sylvana en gaat bekijken of er onderzoek of vervolging nodig is naar aanleiding van de reacties op haar.

Eindelijk, zou tijd worden dat het OM hierin eens wat pro-actiever wordt.Me dunkt dat het OM belangrijker zaken heeft.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
quote:Eindeloos schreef op 21 mei 2016 @ 17:34:

[...]

Surinamers noemen ons wit-wittie, heb ik totaal geen probleem mee ik ben wit.

Zwarte vind ik dan toch anders klinken, niet echt aardig, niet respectvol.

Ik zie werkelijk zo veel bullshit voorbij komen, ik heb een Surinaamse ouder en dus ook Surinaamse familieleden, maar ik weet niet waar je het over hebt.

Sorry hoor, het valt een beetje in de categorie Nederlanders zijn gierig,Surinamers zijn lui en Turken stinken doordat ze uien als appels eten,Surinamers en Chinezen eten voornamelijk rijst etc.

Uiteindelijk zijn die Chinezen,Turken en Surinamers gewoon Nederlanders, laten we daar eens mee beginnen.
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 18:48:

@Moonpoppy

Ik bedoelde dus:

Maar ik word nu wel verlegen,dames
quote:moonpoppy schreef op 26 mei 2016 @ 18:51:

[...]

Ik bedoelde dus:

Maar ik word nu wel verlegen,dames Ik voel een Kumbaya opkomen
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:55:

[...]

Persoonlijk, maar ik spreek uiteraard vanuit mijn gekleurde perspectief, ervaar ik het precies andersom. De Marokkanen van mijn leeftijd die net als ik hier al hun hele leven wonen, ikzelf, heel veel andere allochtonen die ik ken, wij zijn allemaal niet veranderd. Maar de houding van autochtone Nederlanders tov ons - of liever: mij - is wel veranderd. Waar ik een jaar of 25 geleden echt nooit last had van racisme, heb ik het nu om de haverklap.

In mijn beleving is het allemaal bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat Pim Fortuyn ineens ging beweren dat er dingen "eindelijk gezegd mochten worden" en dat we eindelijk verlost waren van "de puinhopen van Paars".

Ik heb dat nooit zo ervaren, mijn leven onder Paars was helemaal geen puinhoop maar juist prima, en daarna is het juist alleen maar slechter geworden sinds alles "eindelijk gezegd mocht worden".

Mijn leven onder paars was wel een puinhoop. Sorry maar ik vind je reactie totaal niet realistisch met dat veel allochtonen niet veranderd zijn, denk je niet dat daar juist het probleem schuilt waar veel mensen tegenaan lopen, niet willen veranderen. niet integreren, schijt hebben aan alles en iedereen, altijd maar het slachtoffer uithangen als een keer iets niet lukt terwijl er kansen genoeg zijn in Nederland. Van alles verwachten maar er vooral niet teveel voor terug willen doen, die eeuwige slachtoffer rol waar veel allochtonen in blijven hangen en zelfs Sinterklaas is nu al een aantal jaar een onderwerp van discussie. Te triest voor woorden.

Ik woon nu zelf in een moslim land ivm baanaanbod en is het toch opvallend dat je je hier aan zoveel regels dient te houden en terecht want ik vind dat ik mij hier aan moet passen en dat doe ik ook,terwijl in NL maar altijd maar een knieval gedaan moeten worden. Dus ben ik trots op Nederland, nee niet meer maar om andere reden dan die jij aanhaalt.
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 17:55:

[...]

In mijn beleving is het allemaal bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat Pim Fortuyn ineens ging beweren dat er dingen "eindelijk gezegd mochten worden" en dat we eindelijk verlost waren van "de puinhopen van Paars".

Ik heb dat nooit zo ervaren, mijn leven onder Paars was helemaal geen puinhoop maar juist prima, en daarna is het juist alleen maar slechter geworden sinds alles "eindelijk gezegd mocht worden".Ja, die puinhopen van Paars heb ik ook nooit begrepen. Voor zover ik weet ging het allemaal prima met het land onder paars en waren er helemaal geen puinhopen. Ik hoorde ook zelden negatieve dingen.. Maar opeens was paars niet goed en was het beleid zo slecht en hadden ze het land naar de rand van de afgrond gebracht.
En vervolgens zij we er als lemmingen zelf die afgrond ingesprongen.

Onee, ik niet!

Lekker naar een bananeneiland gegaan, geen dag spijt van gehad.
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 18:46:

Krijg soms bijna de neiging om witte mensen spontaan te gaan knuffelen. Vanwaar die angst en ongemak? Als jij geem racist bent dan hoef je je ook nergens voor te verontschuldigen. Als je ergens op gewezen wordt sta open voor iemands argument en neem mensen serieus.

Randdebielen heb je in elke kleur, maat en geloof en die mag je meteen afvoeren naar de zijlijn. Met het risico dat ik nu echt als een belegen hippie overkom geloof ik echt nog steeds in het bruggen slaan en overeenkomsten zoeken ipv verschillen.

Want als ik zo om mij heen kijk heb ik meer gemeen met de meeste mensen dan niet. Dus waarom elkaar wegzetten in hokjes die toch niet passen.Geef even wanneer je met een bord om je nek 'free hugs' gaat uitdelen, dan kom ik een knuffel halen :P Krijg je er eentje terug ook
Trots zijn op je afkomst kan ik heel weinig mee. Je bent ook maar gewoon geboren waar je geboren bent en je hebt er weinig invloed op gehad. Ik ben wel dankbaar dat ik geboren ben in een welvarend land en daar alle kansen heb gehad op een goede opleiding. Dat land was toevallig Nederland en ik ben wel dankbaar dat ik daar geboren ben en niet in zuid-sudan. Niet omdat ik trots ben op Nederland maar omdat mijn kansen natuurlijk 10.000 x groter zijn hier dan in zuid-Sudan.

Maar dat wij gevoel heb ik nooit zo gehad. Bij het songfestival hoop ik nooit dat Nederland wint. Ik luister gewoon naar de liedjes en kies op basis daar van mijn favo's uit. Het sportgen mis ik. Leuk voor Max Verstappen dat hij wint maar het doet me niks. Nederlands elftal, ook al niet. maar ook niet dat ik iets tegen heb of zo. Maar als een ander land wint even prima (behalve Duitsland dan, het enige land waarvan ik niet wil dat het win, restantje WOII aversie, slaat natuurlijk ook nergens op). Meestal vind ik het wel leuk als een underdog ver komt. Maar ik kijk eigenlijk niet naar al die sporten.

Ik ben ook niet trots op technologische ontwikkelingen die uit Nederland kom. Waarom? Ik heb ze niet ontwikkeld. Ik heb er geen seconde iets aan bijgedragen. Als ik dat wel had dan was ik vast trots. Maar dan op mijn eigen prestaties.

Maar goed daarom snap ik ook niet zo goed dat zoveelste generatie turken en marokkanen nog zo erg bezig met het land van hun ouders/grootouders en daar zoveel mee hebben. Dat vind ik ook altijd wat vreemd, dat ophemelen van de roots van je (groot) ouders.
quote:iris1969 schreef op 26 mei 2016 @ 18:27:

[...]

Weet je hoeveel mensen niet langs een groepje Surinaamse mannen durven te lopen en dan hun tasje extra goed vasthouden? Lijkt me geen fijn gevoel.

Mijn vroegere Surinaamse collega verbood haar puberzoon om bepaalde kleding te dragen omdat ze niet wilde dat hij ook maar op enige manier aanleiding tot achterdocht gaf.

En dat kind is goed terechtgekomen, gok ik

Of denk ik nu weer verkeerd, en zie ik het kleedgedrag en kapsel van bijv Marokkanen als een van de redenen waarom die jongeren het zichzelf moeilijk maken en waarom ze moeilijker aan een baan komen. Omdat ze aan het stereotiep van de stoere hangjongetjes blijven voldoen?
quote:fashionvictim schreef op 26 mei 2016 @ 18:25:

[...]

Het jammere is echter dat waar je 25 jaar geleden alleen van dergelijke Tokkies kon rekenen op een racistische bejegening, je dat tegenwoordig ook van keurige kantoorlullen of schoolpleinmoeders krijgt.

Zou kunnen, maar ik merk persoonlijk weinig van racisme en kom nooit op het schoolplein.

Vraag me dan wel af waar die opmerkingen vandaan komen en wat de reden is dat die geuit worden.

Kan me tenminste niet voorstellen dat je zomaar vanuit het niets 'kutmarokkaan' of 'roetmop' naar je geslingerd krijgt op het moment dat je je kind staat op te wachten?
quote:khemam schreef op 26 mei 2016 @ 18:46:

Want als ik zo om mij heen kijk heb ik meer gemeen met de meeste mensen dan niet. Dus waarom elkaar wegzetten in hokjes die toch niet passen.Mooi
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven