Kinderstoel

29-05-2016 15:01 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kleintje is al bijna een half jaar en dus is het nu wel tijd voor een kinderstoel. Maar er is zo veel keus. Dus ik ben benieuwd welke stoel jullie hebben en of ie bevalt. Bedankt alvast!
Ik lees even mee. De Stokke stoel vind ik zo enorm duur met newborn set, baby set en kussens etc. Ook op marktplaats maar beperkt te vinden, en dan alsnog duur.

Vonden jullie de newborn set een toevoeging? Ik begrijp dat het best nog recht op is waardoor de baby er niet zo lang in mag?
WoW wat een reacties. De tripp Trapp wint overduidelijk haha. Was vanmorgen in de winkel en vond hem wel heel duur dus zal eens op marktplaats rond neuzen. Bedankt in ieder geval voor jullie mening
Wij hebben een hangstoel van Chicco via MP, prima ding en lekker flexibel (geen poten!) Dochter zit er sinds ze 6 maanden is in en is nu 16 maanden. Bekleding kan er helemaal af en in de wasmachine. Enig nadeel is er niet zelf in kan klimmen maar dat is sowieso nog geen optie, onze tafel is op barhoogte en dat is nog te hoog voor haar. Bij oma heeft ze zo'n ikea ding maar daar zie ik haar ook nog niet in klimmen, veel te onstabiel.

Wat ik belangrijk vind is dat ze echt aan tafel kan eten, van een normaal bord en met een normale beker. Bij veel kinderstoelen zit zo'n tafeltje met opstaande rand en daar kan je dan niks mee, er past hoogstens een klein bakje op maar geen bord of een vel tekenpapier. Wij hebben een placemat onder de steunen gedaan en ze kan dus lekker knoeien wat ze wil.
Wij hebben een (oude, van iemands zolder opgeduikelde, gratis) Combelle. Wat ik er leuk aan vind is dat wij er vroeger net zo een hadden. Handig is dat je hem naar een lage stoel met tafeltje kan terugklappen. Onlangs kwam ik er achter dat ze nog steeds gemaakt worden en onwijs gave andere modellen hebben die niet eens superduur zijn. Als ik dat eerder had geweten

Edit: voor huis en tuin handig, mee op reis is ie veel te groot. Aan tafel is ie precies goed.
quote:Stokstaartje123 schreef op 29 mei 2016 @ 17:00:

WoW wat een reacties. De tripp Trapp wint overduidelijk haha. Was vanmorgen in de winkel en vond hem wel heel duur dus zal eens op marktplaats rond neuzen. Bedankt in ieder geval voor jullie mening Bij babypark hebben ze een vergelijkbare van hun eigen merk, zelf geen ervaring mee dus weet niet of het wat is. Hij is wel een stuk goedkoper.

WoW wat een reacties. De tripp Trapp wint overduidelijk haha. Was vanmorgen in de winkel en vond hem wel heel duur dus zal eens op marktplaats rond neuzen. Bedankt in ieder geval voor jullie mening Kinderstoel van Tiamo wood is hetzelfde principe (en heel betaalbaar) als de triptrap en daar hebben wij 2 van. Ik ben er erg blij mee!
Wij hebben ook getwijfeld over de Stokke Tripp Trapp, maar vond t echt zo'n duur ding. Wij hebben nu een meegroeistoel van Prenatal:

Zoonlief is pas 3 maanden, dus we hebben 'm nog niet kunnen testen
Wij hebben de Prenatal meegroeistoel. Is hetzelfde principe als de tripptrapp alleen zit er geen merkje op en dus een heel stuk goedkoper! Wij zijn er erg blij mee! Zoontje van nu 10 maanden zit er al een tijdje goed in. En heb bij neefjes/nichtjes gezien dat hij erg hufterproof is en dus gewoon de hele kindertijd mee gaat. Wat mij betreft dus een heel goed alternatief voor de dure stokke!

We zijn van plan om de ikeastoel nog even te halen voor buiten en visite.

Edit: hier dus dezelfde als nienke_g!
Ik heb er twee van MP voor samen 100e, inclusief beugels en rugsteunen. Als je het een beetje in de gaten houdt kun je wel een goede deal doen.
Hier ook een Tripp Trapp-achtige stoel, weet het merk zo snel niet uit mijn hoofd. Zat eerst te kijken naar de Stokke vanwege de newbornset maar we zijn uiteindelijk pas met de kinderstoel begonnen toen de kleine al goed kon zitten, dus vond het het extra geld niet meer waard.

WoW wat een reacties. De tripp Trapp wint overduidelijk haha. Was vanmorgen in de winkel en vond hem wel heel duur dus zal eens op marktplaats rond neuzen. Bedankt in ieder geval voor jullie mening Er wordt hier al 6,5 jaar dagelijks intensief gebruik van gemaakt. Ook door volwassenen. Staar je niet blind op de prijs, daarvoor krijg je een sterke, stabiele en leuke stoel.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
O en ik heb destijds in Duitsland besteld. Scheelde toen heel veel met Nederland.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Een vriendin van mij had toen haar kinderen nog klein waren al de stokke. Toen al enthousiast over. Nu zijn de kinderen groter en staat hij dus ook op prettige hoogte voor volwassenen. Nu is het mijn lievelingsstoel als ik daar zit

Denk dat je daar dus als volwassene ook veel plezier van hebt
Hier ook 2 stokke trip traps. Zou niks anders willen.

Ook de tiama verliest met afstand.
Hier ook de tripp trapp. Met babyset en nu alleen nog met kussentje op de zitting. Stokke heeft ook kussentjes met een soort plastic laagje tegen vlekken.

Bij mijn ouders hebben we zo'n soort stoel als die meegroeistoel van prenatal. Ik vind dat echt een onding. Veel te diepe zit en ook veel te breed. Bij de stokke kan je de zitting naar achteren schuiven, waardoor deze minder diep is en kindje dus altijd goed met de knietjes op de rand zit en wel met de rug tegen de rugleuning. Dat had die stoel bij mijn ouders niet en moest dus bij de rug provisorisch opgelost worden met kussens enz.
quote:ippy schreef op 29 mei 2016 @ 16:47:

Vonden jullie de newborn set een toevoeging? Ik begrijp dat het best nog recht op is waardoor de baby er niet zo lang in mag?

Ik zou hem zelf nooit gekocht hebben omdat hij zo duur is, maar we hebben m kado gekregen en hebben er zoooo veel plezier van gehad. Maar dat ligt ook aan ons kind: hij is pas héél laat zelf gaan zitten, waardoor hij lang in de newbornset heeft gezeten. En als klein hummeltje sliep hij heel weinig en huilde veel; het was fijn om hem dan aan tafel, bijvoorbeeld tijdens het eten, wel onder handbereik te hebben en zelf toch even de handen vrij want we zeulden al zoveel met hem rond. Met een wipstoeltje op de keukentafel hadden we waarschijnlijk hetzelfde effect gehad maar dat neemt zoveel plek in.

De newbornset heeft hier zijn geld dus absoluut opgebracht, maar als je een kind hebt dat met 7 maanden zelfstandig zit en met 8 maanden al zelf in en uit de stoel met babyset klimt heb je er weinig lol van gehad...

De houding in de newbornset is ongeveer hetzelfde als in een maxicosi: niet bedoeld om kind er de hele dag in te zetten.
Wij hebben de Stokke Steps. Die groeit ook mee, is echt heel klein te maken. Makkelijk schoon te maken. Groot blad met opstaande rand en die kan er ook makkelijk af. En de kussens verschuiven niet.

Alleen die uitstekende poten, dat is echt een nadeel want ik stoot me er nog steeds wel eens aan...
Ik ben fan van de newbornset hoor! Niet voor uren, maar even tijdens het eten. Ideaal. Vooral als er al oudere kinderen zijn trouwens. Anders plan je het eten wel rond je baby
Hier na 6 jaar ook nog steeds blij met de tripp trapp. Newborn bestond toen nog niet maar had ik graag gehad.

De stoel wordt ook nu nog dagelijks veelvuldig gebruik en zit er nog steeds super uit. Verwacht dat de stoel nog wel een aantal jaar gebruikt gaat worden.

IKEA stoel gebruikte we voor in de tuin en om mee te nemen. Rond zijn derde jaar ging hij daar echt niet meer in.
quote:eekhoorn12 schreef op 29 mei 2016 @ 20:48:

Ik ben fan van de newbornset hoor! Niet voor uren, maar even tijdens het eten. Ideaal. Vooral als er al oudere kinderen zijn trouwens. Anders plan je het eten wel rond je baby Eens. Hier voor de tweede ook een newborn set aangeschaft. Heel handig.
Iets meegroei-achtigs van het Kruidvat en de Ikeastoel. Vanaf 4 jaar zaten ze hier op een gewone stoel. In de Ikeastoel zaten ze als baby hier het beste en de prijs is heel fijn. Over de poten ben ik maar 1 keer gestruikeld gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven