Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 20:28:

[...]

Nee, ik deel je mening niet dat blanke mensen niet met kleur bezig zijn.En niet-blanke mensen?
quote:moonpoppy schreef op 01 juni 2016 @ 20:25:

[...]

Ergens zei je dat je nooit van blanken hoorde dat ze zich gediscrimineerd voelden door minderheden,daarom vertel ik dit hierZoiets heb ik nooit gezegd en zal ik nooit zeggen.
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 20:26:

[...]

Dit bericht had ik over het hoofd gezien daarnet, maar twee dingen:

1. is institutioneel racisme iets anders dan gewoon racisme? (omdat ik geen onderscheid mocht maken eerder en er maar 1 definitie van racisme was en zo)

2. We zijn er met zijn allen verantwoordelijk voor....hm....lastig. Ik wil echt doen wat ik kan om de situatie te verbeteren. Dat wel. Maar het zit me toch niet lekker dat ik blijkbaar verantwoordelijk ben voor het racisme van anderen. Zijn de moslims als gemeenschap dan ook verantwoordelijk voor het moslimterrorisme? (ja sorry daar ben ik toch weer met mijn moslims, ik kan namelijk geen voorbeeld bedenken met Surinamers, maar het gaat even over het principe van gedeelde verantwoordelijkheid)

Iedereen wordt er op aangesproken , dus velen voelen zich aangesproken. Ik zeg: Niet doen! Als jij je niet bezig houdt met racisme of enige vorm van discriminatie, dan kan je die wijzende vinger gewoon naast je neerleggen.

Het is te absurd voor woorden dat een heel volk wordt aangesproken op wat een deel van dat volk flikt. Ik denk namelijk niet dat het een meerderheid is die zich hiermee bezig houdt.

Dus, relax!
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 20:30:

[...]

En niet-blanke mensen?Daar kun je even goed een heel boek over schrijven, maar dat wil je niet horen van mij.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 20:29:

[...]

Maar ik vraag toch niet om geloofwaardigheid? Geloofwaardigheid zal me aan mijn reet roesten, eerlijk gezegd. Ik wil simpelweg gelijk behandeld worden in gelijke gevallen, precies zoals de wet in mijn land voorschrijft. En als dat niet gebeurt, dan ageer ik daar tegen. Niet meer, niet minder. Ik zie niet in wat geloofwaardigheid daarmee te maken heeft.

Niet? Iemand die iets vraagt aan een ander maar geen geloofwaardigheid heeft, zal niet snel krijgen waar ie om vraagt

[...]

Het is toch helemaal niet relevant of andere mensen ook racistisch zijn? Dat verandert toch niets aan de onrechtvaardigheid en de onrechtmatigheid van situaties waarin ik, of anderen, verkeren?

Wie ben jij om te bepalen wat relevant is en wat niet? Als jij dan zegt dat racisme door niet-blanken niet relevant is, dan kan ik de bal terugkaatsen en zeggen dat racisme door blanken ook niet relevant is

[...]

Ik eis ook niets wat ik zelf niet wil doen. Ik eis iets wat ik zelf wel doe, en waar ik volgens de wetten van dit land recht op heb.

en is het niet heel erg goed van dat stoute en vreselijk racistische Nederland, dat wij die wetten hebben? Doen we toch nog iets goed

[...]

Welke praktijken gaat het dan over? Die vraag heb ik al tig keer gesteld in dit topic, maar daar is geen antwoord op gekomen.

is Cadeautjes tekst, maar de praktijken van het racistisch zijn t.o.v. anderen. Begrijpend lezen.

[...]

Wat is er niet geloofwaardig en hypocriet aan dezelfde behandeling als ieder ander willen?

Ja als je het niet wil begrijpen dan houdt het voor mij ook een keer op.

Dat dezelfde behandeling als ieder ander willen is uiteraard niet hypocriet en dat heb ik ook nooit gezegd, dus geen commentaar verder nodig van mij.
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 20:32:

[...]

Iedereen wordt er op aangesproken , dus velen voelen zich aangesproken. Ik zeg: Niet doen! Als jij je niet bezig houdt met racisme of enige vorm van discriminatie, dan kan je die wijzende vinger gewoon naast je neerleggen.

Het is te absurd voor woorden dat een heel volk wordt aangesproken op wat een deel van dat volk flikt. Ik denk namelijk niet dat het een meerderheid is die zich hiermee bezig houdt.

Dus, relax!

O ik voel me niet aangesproken hoor, ik weet heel goed wie ik ben en wat ik ben, en wat ik niet ben.

Kan alleen niet tegen onrecht en hypocrisie
Deze kwam ik tegen en vond 'm wel heel toepasselijk , én waar.

niccolumn

Niccolumn is een regelmatig verschijnende column over de gedachtenwereld van Nicole met fake-bontmuts.

Ik ben een witte kuttekop en stink naar kaas.

1 juni 2016· niccolumn·

Ik woon al 25 jaar in 00-32 en word regelmatig uitgemaakt voor stomme Hollander, kaaskop en gierigaard. Ben ik daardoor beledigd? Nee hoor. Voel ik mij gediscrimineerd? Ook niet, want alle Belgen zijn dom, hebben een puntzak en roepen de hele dag ‘Allez madammeke, wilt ge poepen?’. Het is 10 meter lang en stinkt naar kaas? Een bus vol Hollanders. Boeien! Mijn tenen zijn gelukkig niet zo lang, schoenmaatje 36, dus lach me dood.

Toen ik als klein meisje van 020 naar 035 verhuisde was ik het dochtertje van ouders die van crimineel geld een boerderijtje hadden gekocht, want uit Amsterdam, dus crimineel en kapsones. Voelde ik mij daardoor beledigd? Nee hoor, want écht iedereen die uit 020 komt is crimineel en heeft connectie’s met de onderwereld. Vandaar mijn bijnaam ‘Nicoke’. Wij schreeuwden ook voortdurend ‘Krijg toch allemaal de kolere en val van mijn part allemaal dood’. Lachen joh.

Toen ik van 035 naar 040 verhuisde was ik ineens een import Brabo. Vond ik de grappen over Hollanders die grote neusgaten hebben omdat lucht gratis is beledigend? Nee hoor, kon er keihard mee lachen want alle Brabanders zijn uit de klei getrokken boeren die zuipen en de hele dag blèren ‘Gij kunt de groeten uit Brabant krijgen kut’.

Full_colour_stickers_Maaskantje_340_340_q_2062

Toen ik van Brabant naar Limburg verhuisde werd ik uitgemaakt voor stomme kut Hollander en kwam ik ineens van onder de rivieren. Voor zover ik weet kwam ik uit mijn moeders schoot, net als ‘hullie’. Voelde ik mij beledigd? Gediscrimineerd? Nee hoor, want alle Limbo’s hebben een minderwaardigheidscomplex, stinken naar asperge zeik, spreken niet eens fatsoenlijk Nederlands en roepen de hele dag ‘ Ouw kut gek’.

Toen ik van Nederland naar Italië verhuisde was ik een Olandese die de hele dag lag te blowen, het met Jan en allemaal deed en alle ouderen de pijp uit liet gaan door euthanasie. Was ik daardoor beledigd? Nee hoor, ik wist dat het niet zo was want alle Italianen zijn vreemdgaande macho’s, spaghettivreters, scheuren als gekken in hun Alfa sport en roepen de hele dag ‘Figlio di una putana’. Lag in een deuk.Meanwhile-in-Netherlands-21

Toen ik in Spanje woonde was ik zomaar ineens een belastingontduiker, witwasser en een voortvluchtige. Was ik beledigd? Nee joh, ik wist wel beter. Spanjaarden komen uit een mañana mañana cultuur, stinken als de pest naar chorizo , hebben tortilla in hun snor hangen, zijn lui en schreeuwen de hele dag ‘Puta madre’. Humor joh. $_12.jpeg

Dus even voor de duidelijkheid ‘alle moslims zijn terroristen , Turken die hun snor laten staan willen op hun moeder lijken, de meest voorkomende Marokkaanse namen staan op een opsporingsbevel, zwarte mannen hebben een grote klopboor en het verschil tussen een zwarte vrouw en een nijlpaard is een bloemetjesjurk en 50 kg, Duitsers rijden met hun dikke bierpens nog steeds op onze fietsen , Chinezen hebben een micro penis en willen overal sambal bij’! Ik lig inmiddels op de grond van het lachen.humor.nl-kakhiel-1050(Kakhiel)

Maar dat is allemaal anders dan bij ‘hullie’, je weet wel, ‘zij’ van het kamp ‘hullie en gullie’. Die lachen nergens mee. Die zeggen nu dat ik een racistische slavenhandelaar ben en een islamophoob. Ik was al een criminele Amsterdamse kaasstengel, voortvluchtige gierigaard, Nederlandse belastingontduiker, koloniale wiet dealer, domme kut Hollander en een onderdrukkende import Brabo. Nu dus ook een misbruiker van white privilege, want ja mensen, ik heb namelijk alle zwarte slaven persoonlijk de katoenplantage’s ingejaagd en een racistisch Sinterklaasfeest gevierd als kind.

ohH602g.jpg

Jammer dat deze mensen het verschil niet kennen tussen vooroordelen, discriminatie en racisme. Een vooroordeel is een oordeel dat niet gebaseerd is op kennis maar op een veronderstelling. Gewoon om lachen dus.

Discriminatie gaat over wat mensen doen, iemand ongelijk behandelen. Zover ik weet mogen Chinezen in Nederland gewoon met de bus reizen, mogen zwarte mensen ook gewoon naar de dierentuin, mogen Turken als ze ziek zijn naar een dokter, mogen Joden naar de synagoge en moslims naar de moskee. Mogen ‘nieuwe Nederlanders’ een eigen politieke beweging beginnen en aangifte doen van racisme, seksisme en discriminatie tegen 25.000 nepprofielen op een Uitzwaaidag-pagina op FB(LOL). Mag allemaal joh, ik lach er nog steeds mee.

Discriminatie op basis van kenmerken als gebied van herkomst en huidskleur heet racisme. Mensen die racistisch zijn, vinden dat het ras waartoe ze zelf behoren beter is dan andere rassen. Racisme leidt vaak tot geweld en onderdrukking. Ik zal wel gek zijn maar ik zie in Nederland geen geweld en onderdrukking. Integendeel, ik zie wel mensen die dankbaar misbruik maken van hun huidskleur en afkomst en jou en mij en ‘gullie’ steeds voor racist uitschelden. Volgens mij bestaat er maar één ras, het menselijk ras. Bedenk me net dat ik ‘hullie’ zoiets nooit hoor zeggen, alleen maar wijzen met hun vingertje naar ‘gullie’. En maar door blijven drammen over rassen in plaats van mensen.people_united_over_world.png

DENK dat ZIJ juist de racisten zijn die discrimineren, maar dat zal wel weer een vooroordeel zijn van mij. Ik ga even aangifte doen, gewoon omdat het kan. Je blijft toch lachen hier?

https://niccolumndotcom.w ... kop-die-stinkt-naar-kaas/
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 20:32:

[...]

Dus, relax! Neem nou vrouwendiscriminatie. Is dat wel iets waar de hele maatschappij op aangesproken mag worden? Ik discrimineer vrouwen niet, maar als ik het zoveelste artikel hierover lees dan vol ik me niet onheus bejegend. Ik denk eerder: jeetje, zijn we nog zo ouderwets?
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 20:38:

[...]

O ik voel me niet aangesproken hoor, ik weet heel goed wie ik ben en wat ik ben, en wat ik niet ben.

Kan alleen niet tegen onrecht en hypocrisie

Nee, ik ook niet, maar ik geloof dat we het er mee zullen moeten doen.

Volwassenheid is niet een ieder gegeven en dat blijkt wel, anders zou racisme helemaal niet bestaan.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 20:22:

[...]

Yep. Vind ik zelf ook absurd, maar dat neemt niet weg dat ik dat ben. Zelfs mijn kinderen met twee in Nederland geboren ouders met de Nederlandse nationaliteit worden in de statistieken nog meegeteld als allochtonen (terwijl de wet stelt dat ze dat niet zijn.)Welke statistieken dan?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 14:18:

[...]

Maar de impact daarvan is een stuk kleiner. Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad. Neemt niet weg dat anderen die er wel last van hebben er een eigen topic over mogen openen als ze dat zouden willen.

Je hebt idd niet gezegd dat je niets hebt gehoord van nederlanders die zich gediscrimineerd voelen,sorry,het is ook allemaal wat veel om te onthouden.

Maar je had het over de impact,misschien bedoel je de impact op het grotere geheel,ik vind het soms moeilijk om precies te begrijpen wat mensen bedoelen,maar de impact op mij was enorm als persoon.
Kadanz,eigenlijk niet zo aardig dat je alleen maar iets zegt over iets wat ik verkeerd onthouden heb,maar geen antwoord op mijn vraag geeft:

Waarom moet mijn ervaring in een apart topic?
quote:tanteslankie schreef op 01 juni 2016 @ 20:17:

[...]

Ik dcht dat jij hier was geboren. Ben je dan allochtoon?

Dit is nou een typisch voorbeeld van het niet kennen van definities.

Als 1 van je ouders elders geboren is ben je nog steeds allochtoon.

Is 1 van je ouders geboren in Europa, Japan,Canada,VSof Australie ben je een westerse allochtoon.

Overig is niet westerse allochtoon.

@ Fashion volgens mij zijn jouw kinderen gewoon autochtoon en in de volksmond allochtoon.
quote:moonpoppy schreef op 01 juni 2016 @ 20:49:

Kadanz,eigenlijk niet zo aardig dat je alleen maar iets zegt over iets wat ik verkeerd onthouden heb,maar geen antwoord op mijn vraag geeft:

Waarom moet mijn ervaring in een apart topic?Ik wil zo graag een antwoord
quote:ardni schreef op 01 juni 2016 @ 20:51:

[...]

Is 1 van je ouders geboren in Europa, Japan,Canada,VSof Australie ben je een westerse allochtoon.

@ Fashion volgens mij zijn jouw kinderen gewoon autochtoon en in de volksmond allochtoon.Dacht dat grootouders ook meetelden.
quote:moonpoppy schreef op 01 juni 2016 @ 20:56:

[...]

Ik wil zo graag een antwoord

Zal ik dan maar proberen een antwoord te geven?

Het is de grote boze blanke die overal schuldig aan is en het is niet toegestaan om als blanke je als slachtoffer te profileren, want dat past niet in het profiel.

Blanken zijn daders en daarmee klaar en om dezelfde reden is het niet toegestaan om andere volken er op te wijzen ook met racisme bezig te zijn, want dat verzwakt het daderschap van de blanken omdat iedereen het doet, dus dat moet onder het vloerkleed, anders vervuilt het de discussie en weet niemand meer in welke richting er gewezen dient te worden.

Laten we het houden op het feit dat niet iedereen even kundig is in multitasken.
quote:nina1966 schreef op 01 juni 2016 @ 20:38:

niccolumn

Niccolumn is een regelmatig verschijnende column over de gedachtenwereld van Nicole met fake-bontmuts.

1 juni 2016· niccolumn·

Ik woon al 25 jaar in 00-32 en word regelmatig uitgemaakt voor stomme Hollander, kaaskop en gierigaard. Ben ik daardoor beledigd? Nee hoor. Voel ik mij gediscrimineerd? Ook niet, want alle Belgen zijn dom, hebben een puntzak en roepen de hele dag ‘Allez madammeke, wilt ge poepen?’. Het is 10 meter lang en stinkt naar kaas? Een bus vol Hollanders. Boeien! Mijn tenen zijn gelukkig niet zo lang, schoenmaatje 36, dus lach me dood.

Toen ik als klein meisje van 020 naar 035 verhuisde was ik het dochtertje van ouders die van crimineel geld een boerderijtje hadden gekocht, want uit Amsterdam, dus crimineel en kapsones. Voelde ik mij daardoor beledigd? Nee hoor, want écht iedereen die uit 020 komt is crimineel en heeft connectie’s met de onderwereld. Vandaar mijn bijnaam ‘Nicoke’. Wij schreeuwden ook voortdurend ‘Krijg toch allemaal de kolere en val van mijn part allemaal dood’. Lachen joh.

Toen ik van 035 naar 040 verhuisde was ik ineens een import Brabo. Vond ik de grappen over Hollanders die grote neusgaten hebben omdat lucht gratis is beledigend? Nee hoor, kon er keihard mee lachen want alle Brabanders zijn uit de klei getrokken boeren die zuipen en de hele dag blèren ‘Gij kunt de groeten uit Brabant krijgen kut’.

Toen ik van Brabant naar Limburg verhuisde werd ik uitgemaakt voor stomme kut Hollander en kwam ik ineens van onder de rivieren. Voor zover ik weet kwam ik uit mijn moeders schoot, net als ‘hullie’. Voelde ik mij beledigd? Gediscrimineerd? Nee hoor, want alle Limbo’s hebben een minderwaardigheidscomplex, stinken naar asperge zeik, spreken niet eens fatsoenlijk Nederlands en roepen de hele dag ‘ Ouw kut gek’.

Toen ik van Nederland naar Italië verhuisde was ik een Olandese die de hele dag lag te blowen, het met Jan en allemaal deed en alle ouderen de pijp uit liet gaan door euthanasie. Was ik daardoor beledigd? Nee hoor, ik wist dat het niet zo was want alle Italianen zijn vreemdgaande macho’s, spaghettivreters, scheuren als gekken in hun Alfa sport en roepen de hele dag ‘Figlio di una putana’. Lag in een deuk.Meanwhile-in-Netherlands-21

Toen ik in Spanje woonde was ik zomaar ineens een belastingontduiker, witwasser en een voortvluchtige. Was ik beledigd? Nee joh, ik wist wel beter. Spanjaarden komen uit een mañana mañana cultuur, stinken als de pest naar chorizo , hebben tortilla in hun snor hangen, zijn lui en schreeuwen de hele dag ‘Puta madre’. Humor joh. $_12.jpeg

Dus even voor de duidelijkheid ‘alle moslims zijn terroristen , Turken die hun snor laten staan willen op hun moeder lijken, de meest voorkomende Marokkaanse namen staan op een opsporingsbevel, zwarte mannen hebben een grote klopboor en het verschil tussen een zwarte vrouw en een nijlpaard is een bloemetjesjurk en 50 kg, Duitsers rijden met hun dikke bierpens nog steeds op onze fietsen , Chinezen hebben een micro penis en willen overal sambal bij’! Ik lig inmiddels op de grond van het lachen.humor.nl-kakhiel-1050(Kakhiel)

Maar dat is allemaal anders dan bij ‘hullie’, je weet wel, ‘zij’ van het kamp ‘hullie en gullie’. Die lachen nergens mee. Die zeggen nu dat ik een racistische slavenhandelaar ben en een islamophoob. Ik was al een criminele Amsterdamse kaasstengel, voortvluchtige gierigaard, Nederlandse belastingontduiker, koloniale wiet dealer, domme kut Hollander en een onderdrukkende import Brabo. Nu dus ook een misbruiker van white privilege, want ja mensen, ik heb namelijk alle zwarte slaven persoonlijk de katoenplantage’s ingejaagd en een racistisch Sinterklaasfeest gevierd als kind.

ohH602g.jpg

Jammer dat deze mensen het verschil niet kennen tussen vooroordelen, discriminatie en racisme. Een vooroordeel is een oordeel dat niet gebaseerd is op kennis maar op een veronderstelling. Gewoon om lachen dus.

Discriminatie gaat over wat mensen doen, iemand ongelijk behandelen. Zover ik weet mogen Chinezen in Nederland gewoon met de bus reizen, mogen zwarte mensen ook gewoon naar de dierentuin, mogen Turken als ze ziek zijn naar een dokter, mogen Joden naar de synagoge en moslims naar de moskee. Mogen ‘nieuwe Nederlanders’ een eigen politieke beweging beginnen en aangifte doen van racisme, seksisme en discriminatie tegen 25.000 nepprofielen op een Uitzwaaidag-pagina op FB(LOL). Mag allemaal joh, ik lach er nog steeds mee.

Discriminatie op basis van kenmerken als gebied van herkomst en huidskleur heet racisme. Mensen die racistisch zijn, vinden dat het ras waartoe ze zelf behoren beter is dan andere rassen. Racisme leidt vaak tot geweld en onderdrukking. Ik zal wel gek zijn maar ik zie in Nederland geen geweld en onderdrukking. Integendeel, ik zie wel mensen die dankbaar misbruik maken van hun huidskleur en afkomst en jou en mij en ‘gullie’ steeds voor racist uitschelden. Volgens mij bestaat er maar één ras, het menselijk ras. Bedenk me net dat ik ‘hullie’ zoiets nooit hoor zeggen, alleen maar wijzen met hun vingertje naar ‘gullie’. En maar door blijven drammen over rassen in plaats van mensen.people_united_over_world.png

DENK dat ZIJ juist de racisten zijn die discrimineren, maar dat zal wel weer een vooroordeel zijn van mij. Ik ga even aangifte doen, gewoon omdat het kan. Je blijft toch lachen hier?

Ik ben blij, noem me maar arrogant, dat ik begrijp hoe het hoort en het beledigen van een ander niet zie als humor, ik ben niet zo vann de platte humor. Mijn ouders hebben het fantastisch gedaan.

Ik heb nl. wel manieren geleerd en op donderdag avond roepen dat alle moslims terroristen zijn en op maandagochtend het CV van Mohammed naast je neer leggen zijn twee op zichzelfstaande dingen, het ene leidt vast niet tot het ander. Het is maar een vooroordeel

Roepen dat donkere mannen lui zijn en massaal dealen, zal ook niet leiden tot het aan de kant zetten van iemand die voldoet aan een bepaald uiterlijk want het is maar een vooroordeel.

Joden zitten achter het hele bancaire wezen, het is maar een oud vooroordeel.Maar ach het was maar een vooroordeel.

Wat ik al zeg, ik heb nl. wel manieren geleerd, niet mijn humor en niet de humor in mijn kring en is dat wat we de volgende generatie meegeven? Is dat wat mensen hun kinderen meegeven?

Oost Europese vrouw ontmoet, via een tijdschrift zeker. Moeten we toch kunnen zeggen, het is toch maar een vooroordeel.

Je lacht je een breuk hier.
quote:nina1966 schreef op 01 juni 2016 @ 20:38:

niccolumn

1 juni 2016· niccolumn·

ohH602g.jpg

Die had ik ik om 16.50 al geplaatst.

Bittelbal bij ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:moonpoppy schreef op 01 juni 2016 @ 20:49:

Waarom moet mijn ervaring in een apart topic?

Op zichzelf hoeft jouw ervaring geen apart topic. Ik zeg helemaal niet dat jouw ervaring minder erg is dan de mijne. Maar de ervaring is wel anders. Jij behoort tot de meerderheid. Kun je niet aanvoelen dat de discussie over discriminatie van een minderheid een totaal andere is?

Nogmaals, dat zegt niets over de ernst van jouw ervaring. Het is alleen een andere ervaring, een ander onderwerp.
quote:ardni schreef op 01 juni 2016 @ 20:51:

[...]

@ Fashion volgens mij zijn jouw kinderen gewoon autochtoon en in de volksmond allochtoon.nou?... mijn ouders zijn allebei geboren in Suriname maar omdat toendertijd Suriname bij Nederland hoorde kregen ze een Nederlands paspoort, geldt dat dan ook als allochtoon?
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 20:26:

[...]

Dit bericht had ik over het hoofd gezien daarnet, maar twee dingen:

1. is institutioneel racisme iets anders dan gewoon racisme? (omdat ik geen onderscheid mocht maken eerder en er maar 1 definitie van racisme was en zo)n

Nee, natuurlijk niet. Het is hetzelfde racisme, de toevoeging institutioneel zegt alleen iets over door wie het racisme gebezigd wordt.

Institutioneel: betrekking hebbend op staatsinstellingen of behorend tot een instituut of instituten

quote:2. We zijn er met zijn allen verantwoordelijk voor....hm....lastig. Ik wil echt doen wat ik kan om de situatie te verbeteren. Dat wel. Maar het zit me toch niet lekker dat ik blijkbaar verantwoordelijk ben voor het racisme van anderen.

Je bent toch net als ik verantwoordelijk voor het functioneren en de beschaving van de maatschappij waarin wij beiden wonen? Wat raar dat je dat zelf kennelijk anders ziet.

quote:Zijn de moslims als gemeenschap dan ook verantwoordelijk voor het moslimterrorisme? (ja sorry daar ben ik toch weer met mijn moslims, ik kan namelijk geen voorbeeld bedenken met Surinamers, maar het gaat even over het principe van gedeelde verantwoordelijkheid)Want dat is ook echt hetzelfde, wou je zeggen? Als ik zeg "we zijn met zijn allen verantwoordelijk voor een beter milieu", dan haal je er toch ook geen moslimterrorisme bij? Waarom nu dan wel?
Am Yisrael Chai!
quote:khemam schreef op 01 juni 2016 @ 20:59:

[...]

Dacht dat grootouders ook meetelden.

Laat ik het zo zeggen officieel ben je dan autochtoon.

Maar de overheid moet natuurlijk wel registreren, dat je er nog niet helemaal bijhoort,dus houden ze ook derde generatie allochtonen bij.
quote:nijntje021 schreef op 01 juni 2016 @ 21:06:

[...]

nou?... mijn ouders zijn allebei geboren in Suriname maar omdat toendertijd Suriname bij Nederland hoorde kregen ze een Nederlands paspoort, geldt dat dan ook als allochtoon?yep, harstikke

[...]

nou?... mijn ouders zijn allebei geboren in Suriname maar omdat toendertijd Suriname bij Nederland hoorde kregen ze een Nederlands paspoort, geldt dat dan ook als allochtoon?Yep. je geboorteplaats of die van je ouders is wat je een allochtoon maakt. Mijn blanke, Nederlandse vader is ook in een kolonie geboren en is daarom ook allochtoon.
Am Yisrael Chai!

[...]

nou?... mijn ouders zijn allebei geboren in Suriname maar omdat toendertijd Suriname bij Nederland hoorde kregen ze een Nederlands paspoort, geldt dat dan ook als allochtoon?Echt niet !!!, jullie zijn gewoon Nederlanders...............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven