Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:feeks schreef op 02 juni 2016 @ 14:11:

Er schrijven hier een aantal mensen die zo ontzettend graag een slachtofferrol aan willen meten en die alles wat Nederlands is verfoeien, is het niet de manier waarop verjaardagen worden gevierd, dan wel de oude kindertradities. Is het nou niet ontzettend vermoeiend om de hele tijd zo vreselijk boos te moeten zijn over al het onrecht wat je denkt dat je is aangedaan of eventueel aangedaan zou kunnen worden?

Je trekt bepaalde zaken gi-gan-tisch uit z'n verband, je ziet te onpas overal een slachtoffer in. Geen wonder dat de discussie strandt.

'de manier waarop verjaardagen worden gevierd'

'alles wat Nederlands is verfoeien'

Hoe mis kun je het hebben, je hebt letterlijk geen woord begrepen van wat er wordt geschreven.

Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 14:18:

[...]

Je trekt bepaalde zaken gi-gan-tisch uit z'n verband, je ziet te onpas overal een slachtoffer in. Geen wonder dat de discussie strandt.

'de manier waarop verjaardagen worden gevierd'

'alles wat Nederlands is verfoeien'

Hoe mis kun je het hebben, je hebt letterlijk geen woord begrepen van wat er wordt geschreven.

Voelt niet fijn he !?
quote:moonpoppy schreef op 02 juni 2016 @ 14:26:

[...]

Voelt niet fijn he !? Ik vind het juist grappig. Het verklaart het één en ander.
Maar wat als ik het nou grappig vind dat jij mij verkeerd begrijpt? Dat ik vind dat sommigen de dingen ook gigantisch uit het verband trekken?
quote:Jennifer1972 schreef op 02 juni 2016 @ 12:52:

Een zeer toepasselijk artikel over discriminatie VAN een allochtoon DOOR een allochtoon, en hoe dit soort discriminatie vooral onder het tapijt moet worden geveegd door politiek correcte Nederlanders.

Van Geenstijl, maar dat mag nu wel, want ik heb ook al 2 artikelen van Joop geplaatst dus dat is dan fijn in evenwicht

Vraag: gaan Sylvana en DENK aan dergelijke discriminatie iets doen? (nee natuurlijk niet)

http://www.geenstijl.nl/m ... _tegen_ongelovige_ho.html

Meneer (Nederlander) wordt verliefd op mevrouw (Tunesisch). Mevrouw verhuist naar Nederland, leert Nederlands, maakt Nederlandse kindertjes. Ze komt echter uit een moslimland en een aantal moslimmoekes op school vindt het niet kunnen dat ze zonder hoofddoek en met kortrok zomaar de kinderen van school waagt te halen, want dan ben je volgens de regels van de kamelenhandelaar een hoer. Op geheel islamitische wijze werd dit middels klapjes te kennen gegeven: een Somalische kalifaatpinguïn viel haar aan op het schoolplein. Het schoolbestuur weigert echter op te treden tegen het fascistische sociale controle van de eenvrouwsshariapatrouille en vraagt de echtelieden om maar vooral geen aangifte te doen, want dat zou de zaak alleen maar op scherp zetten en de tegenstellingen vergroten. Collaboratie, lafheid en buigen voor islamitisch geweld, nu ook bij u op de basisschool. De school probeerde nog een doofpotje, maar smile, basisschool De Wiekslag ("Trots op jezelf, in een school die trots is op jou!" - een slogan waar de juf nog eens goed moet naar gaan kijken), je staat op GeenStijl.

Klik vooral ook op de link om de brief van het slachtoffer te lezen én de reactie van de school.

Ja, duidelijk! Conclusie: Iedereen discrimineert elkaar:, Marokkanen discrimineren Turken, Moslims de niet moslims, Kaapverdianen discrimineren blanke blonde meisjes, Antilianen kijken op blanken neer, Onderling discrimineren Surinamers met een lichtere huidskleur de Surinamers met een donkere huidskleur enz enz. lange mensen, korte mensen en vrouwen met grote tieten worden net zo goed gediscrimineerd. Dat hebben we nu allemaal voorbij zien komen.

En daar kan je dan eigenlijk aan toe voegen dat de blanken iedereen en alles wat niet blank is discrimineren

Maar dat mag je niet zo zeggen natuurlijk. Want je moet dan wel duidelijk benadrukken dat het niet om alle blanken gaat als we spreken over discriminatie door blanken. Want blanken willen wel graag gezien worden als individu. Blanken willen niet worden weggezet als 1 geheel die allemaal hetzelfde gedrag vertonen. (wel opmerkelijk dat een aantal die hier zo heftig op reageren er geen enkele moeite mee hebben om dit wel te doen bij moslims, maar dit even terzijde) Ze zijn dat ook niet gewend trouwens, om niet als individu behandeld te worden.Want blanken zullen nooit tegen onderstaande situaties aanlopen:

Dat je als sollicitant met een niet Nederlandse achternaam niet wordt uitgenodigd op gesprek

Een sollicitant met wel een Nederlandse naam, maar na googlen blijkt sollicitant zwart te zijn, kan het in veel gevallen ook wel vergeten.

Als je een donker uiterlijk hebt kan je zo maar worden aangehouden op straat.

Of worden geweigerd in een discotheek omdat ze daar wel eens wat hebben meegemaakt met bepaalde bevolkingsgroepen (waar jij niet eens toebehoort, maar je hebt toevallig dezelfde kleur) en ze voor de zekerheid daarom maar allemaal buitensluiten. (sorry we zitten vol, en even later lopen er gewoon groepen blanken wel naar binnen)

Je wordt verrast bekeken als je een hoge functie hebt , ‘wat knap van je zeg’.

Of als je als zwarte directeur bij je afspraak komt en je krijgt als eerste te horen: Oh, ik dacht dat ik een afspraak met de directeur zou hebben.

Of: Goh, je klinkt helemaal niet als een zwart persoon.

Ouders die toch even de wenkbrauwen fronsen als je met iemand thuis komt die een andere huidskleur heeft.

Winkelpersoneel wat direct alert is als je binnenkomt of gewoon schaamteloos vraag of ze even in je tas mogen kijken.

Apengeluiden op de voetbaltribunes

Kinderen krijgen lager onderwijsniveau toegewezen

Er zijn zelfs mensen die hun tas net even wat dichter tegen zich aan drukken als een persoon met een donkere huidskleur nadert.

Een blanke man die bij zijn huis staat te morrelen omdat hij zijn sleutel is vergeten, valt niet op, maar een zwarte man? Grote kans dat de politie wordt gebeld.

Als je gekwetst bent door zwarte Piet ben je blijkbaar geen Nederlander meer, want dan kan je oprotten naar je 'eigen(?)' land.

Als je een donkere huidskleur hebt, wordt dat benadrukt als ze je niet een leuk persoon vinden: ipv een kutwijf ben je dan vies zwart kutwijf.

Als je kritiek hebt op iets in Nederland, kan je trouwens ook terug gaan naar je eigen land.

Daar moeten we het toch gewoon over kunnen hebben, zonder dat men zich zo persoonlijk aangevallen voelt?
Maar kom Cateautje, wie is nou die 'meneer' Floor die zo'n mooie brief schrijft over discriminatie op het schoolplein?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 14:18:

[...]

What's new...
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:moonpoppy schreef op 02 juni 2016 @ 14:30:

Maar wat als ik het nou grappig vind dat jij mij verkeerd begrijpt? Dat ik vind dat sommigen de dingen ook gigantisch uit het verband trekken?Dan nóg blijft het bijzonder dat je de post van khemam over Nederlandse verjaardagsfeestjes zo kunt verkrachten verdraaien.
Ik ben zelf wel eens bang geweest dat ik iemand voor het hoofd stootte toen ik mijn tas wat steviger vastpakte.Ik had namelijk niet gezien dat er net een zwarte jongen naast me was komen staan,net op dat moment.Ik voelde me er echt rot over.

Zo'n gespannen voel ik me soms om vooral niet een verkeerd signaal af te willen geven.

Dat is toch ook geen prettige manier van samenleven?

Misschien dacht hij er niets van,of voelde hij zich gediscrmineerd,terwijl we allebei niks geks deden.
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 14:39:

[...]

Dan nóg blijft het bijzonder dat je de post van khemam over Nederlandse verjaardagsfeestjes zo kunt verkrachten verdraaien.Ik snap je wel hoor,maar ik loop er soms toch tegen aan dat ik ook vind dat dingen uit zn verband gerukt worden die eigenlijk onschuldig waren.
Ik vind het trouwens heel dapper en netjes hoe Sylvana Simek heeft aangesproken. Ik vond haar een fijne tafeldame bij dwwd. Ik vind het jammer dat zij zich bij Denk heeft aangesloten en dat zij niet een ander podium heeft gezocht. Het dissen van Sylvana op internet gaat veel te ver.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Baudolino schreef op 02 juni 2016 @ 14:31:

[...]

Ja, duidelijk! Conclusie: Iedereen discrimineert elkaar:, Marokkanen discrimineren Turken, Moslims de niet moslims, Kaapverdianen discrimineren blanke blonde meisjes, Antilianen kijken op blanken neer, Onderling discrimineren Surinamers met een lichtere huidskleur de Surinamers met een donkere huidskleur enz enz. lange mensen, korte mensen en vrouwen met grote tieten worden net zo goed gediscrimineerd. Dat hebben we nu allemaal voorbij zien komen.

En daar kan je dan eigenlijk aan toe voegen dat de blanken iedereen en alles wat niet blank is discrimineren

Maar dat mag je niet zo zeggen natuurlijk. Want je moet dan wel duidelijk benadrukken dat het niet om alle blanken gaat als we spreken over discriminatie door blanken. Want blanken willen wel graag gezien worden als individu. Blanken willen niet worden weggezet als 1 geheel die allemaal hetzelfde gedrag vertonen. (wel opmerkelijk dat een aantal die hier zo heftig op reageren er geen enkele moeite mee hebben om dit wel te doen bij moslims, maar dit even terzijde) Ze zijn dat ook niet gewend trouwens, om niet als individu behandeld te worden.Want blanken zullen nooit tegen onderstaande situaties aanlopen:

Dat je als sollicitant met een niet Nederlandse achternaam niet wordt uitgenodigd op gesprek

Een sollicitant met wel een Nederlandse naam, maar na googlen blijkt sollicitant zwart te zijn, kan het in veel gevallen ook wel vergeten.

Als je een donker uiterlijk hebt kan je zo maar worden aangehouden op straat.

Of worden geweigerd in een discotheek omdat ze daar wel eens wat hebben meegemaakt met bepaalde bevolkingsgroepen (waar jij niet eens toebehoort, maar je hebt toevallig dezelfde kleur) en ze voor de zekerheid daarom maar allemaal buitensluiten. (sorry we zitten vol, en even later lopen er gewoon groepen blanken wel naar binnen)

Je wordt verrast bekeken als je een hoge functie hebt , ‘wat knap van je zeg’.

Of als je als zwarte directeur bij je afspraak komt en je krijgt als eerste te horen: Oh, ik dacht dat ik een afspraak met de directeur zou hebben.

Of: Goh, je klinkt helemaal niet als een zwart persoon.

Ouders die toch even de wenkbrauwen fronsen als je met iemand thuis komt die een andere huidskleur heeft.

Winkelpersoneel wat direct alert is als je binnenkomt of gewoon schaamteloos vraag of ze even in je tas mogen kijken.

Apengeluiden op de voetbaltribunes

Kinderen krijgen lager onderwijsniveau toegewezen

Er zijn zelfs mensen die hun tas net even wat dichter tegen zich aan drukken als een persoon met een donkere huidskleur nadert.

Een blanke man die bij zijn huis staat te morrelen omdat hij zijn sleutel is vergeten, valt niet op, maar een zwarte man? Grote kans dat de politie wordt gebeld.

Als je gekwetst bent door zwarte Piet ben je blijkbaar geen Nederlander meer, want dan kan je oprotten naar je 'eigen(?)' land.

Als je een donkere huidskleur hebt, wordt dat benadrukt als ze je niet een leuk persoon vinden: ipv een kutwijf ben je dan vies zwart kutwijf.

Als je kritiek hebt op iets in Nederland, kan je trouwens ook terug gaan naar je eigen land.

Daar moeten we het toch gewoon over kunnen hebben, zonder dat men zich zo persoonlijk aangevallen voelt?

Ik voel me als blanke autochtoon (soms) persoonlijk aangevallen omdat ik simpelweg niet weet wat ik méér kan doen dan erkennen dat donkere medemensen in Nederland gediscrimineerd worden.

Wat ik méér kan doen dan iemand er op wijzen dat hij/zij discrimineert. Duidelijk maken dat ik niet kan lachen om racistische grapjes.

Er overvalt me soms het gevoel van machteloosheid, Wat verwachten diegenen die gediscrimineerd daadwerkelijk van mij?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 13:52:

[...]

Lees ik ergens overheen? De brief is blijkbaar van de man van de 'aangevallen' vrouw, maar ondertekend door ene Floor? Om het maar niet te hebben over het walgelijke taalgebruik uit jouw post.

To the point.

Vooropgesteld (ad nauseam) dat racisme in elke laag van de bevolking voorkomt en ik echt geen idee heb waarom je maar blijft herhalen dat wij dit ontkennen, lijkt dit meer op een alledaagse schoolpleinvete dan op een structureel probleem. De dame pikte het niet dat er overhaar geroddeld werd en zocht de confrontatie op. Tja..

Desalniettemin moet racisme in alle lagen van de bevolking worden aangepakt. Maar net zoals het een beetje flauw is om van Geert Wilders te verwachten dat hij een ruzie in een woonwagenkamp gaat beslechten, is het beside the point om Sylvana Simons vragen die schoolpleinvete tussen twee moslims op te lossen. Gaat Geert ook wat doen aan die tokkies hier aan het eind van de straat?

Natuurlijk niet. Dus waarom vraag je wel iets dergelijks aan Sylvana?

- Floor is een normale achternaam, wel gek dat er geen initialen bij staan. Wellicht is het een hoax, wellicht niet, we zullen het wel merken. Om er meteen vanuit te gaan dat het niet klopt omdat jij een bepaalde naam niet kent lijkt mij te kort door de bocht.

- Het is in dit geval heel legitiem te opperen of DENK ook dit soort discriminatie en zelfs geweld op basis van geloof wil aanpakken. Aangezien het onderwerp 'tokkies' geen speerpunt is van de PVV vind ik de vergelijking mank gaan.

- "De dame pikte het niet dat er overhaar geroddeld werd en zocht de confrontatie op. Tja.." Waar lees je dat?
quote:moonpoppy schreef op 02 juni 2016 @ 14:40:

Ik ben zelf wel eens bang geweest dat ik iemand voor het hoofd stootte toen ik mijn tas wat steviger vastpakte.Ik had namelijk niet gezien dat er net een zwarte jongen naast me was komen staan,net op dat moment.Ik voelde me er echt rot over.

Zo'n gespannen voel ik me soms om vooral niet een verkeerd signaal af te willen geven.

Dat is toch ook geen prettige manier van samenleven?

Misschien dacht hij er niets van,of voelde hij zich gediscrmineerd,terwijl we allebei niks geks deden.

Nee dat is niet leuk voor jou. Maar al helemaal niet leuk voor die jongen. Jij denkt één keer na over je rol in het racisme, die jongen ziet het elke dag. Mijn vriendelijke vraag dus aan jou: waar klaag je precies over?

Zo gaat het dus ook in het maatschappelijk debat. Veel Nederlanders worden nu geconfronteerd met iets waar allochtonen al sinds jaar en dag mee worstelen. Dat brengt soms ongemakkelijke discussies met zich mee. Dat men dan in de verdediging schiet is begrijpelijk. Dat men overgaat tot blaming the victim niet.
quote:amarna schreef op 02 juni 2016 @ 14:58:

[...]

Ik voel me als blanke autochtoon (soms) persoonlijk aangevallen omdat ik simpelweg niet weet wat ik méér kan doen dan erkennen dat donkere medemensen in Nederland gediscrimineerd worden.

Wat ik méér kan doen dan iemand er op wijzen dat hij/zij discrimineert. Duidelijk maken dat ik niet kan lachen om racistische grapjes.

Er overvalt me soms het gevoel van machteloosheid, Wat verwachten diegenen die gediscrimineerd daadwerkelijk van mij?

Jij betrekt het heel erg op jezelf, waarom? Er is toch niemand die iets zegt dat je iets niet goed doet?

Niemand valt jou daar toch op aan?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 15:01:

[...]

Nee dat is niet leuk voor jou. Maar al helemaal niet leuk voor die jongen. Jij denkt één keer na over je rol in het racisme, die jongen ziet het elke dag. Mijn vriendelijke vraag dus aan jou: waar klaag je precies over?

Zo gaat het dus ook in het maatschappelijk debat. Veel Nederlanders worden nu geconfronteerd met iets waar allochtonen al sinds jaar en dag mee worstelen. Dat brengt soms ongemakkelijke discussies met zich mee. Dat men dan in de verdediging schiet is begrijpelijk. Dat men overgaat tot blaming the victim niet.Het ligt er ook maar net aan waar je het aan toeschrijft natuurlijk. Waarom zou iemand niet gewoon even zijn tas anders vast mogen pakken? Waarom zou je zulke dingen meteen op jezelf- of op racisme moeten betrekken?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 13:52:

[...]

Lees ik ergens overheen? De brief is blijkbaar van de man van de 'aangevallen' vrouw, maar ondertekend door ene Floor?

Wat is je punt? Dat het allemaal nep is of zo omdat jij de naam Floor vreemd vindt? En ze is echt aangevallen hoor, niet 'aangevallen'. Net zoals allochtonen in Nederland niet worden 'gediscrimineerd' maar gediscrimineerd.

Om het maar niet te hebben over het walgelijke taalgebruik uit jouw post.

mijn post? je bedoelt die van Geenstijl neem ik aan? Ja, die hebben een bepaalde manier van schrijven die sommige mensen niet begrijpen of in ieder geval niet waarderen. Maar probeer je te concentreren op de inhoud

To the point.

Vooropgesteld (ad nauseam) dat racisme in elke laag van de bevolking voorkomt en ik echt geen idee heb waarom je maar blijft herhalen dat wij dit ontkennen,

net zoals 'jullie' altijd blijven herhalen dat 'wij' blank racisme in Nederland ontkennen, wat ik zeker weten niet doe

lijkt dit meer op een alledaagse schoolpleinvete dan op een structureel probleem.

downplaying? dat moesten wij eens doen over een blank racisme-incident, foei!

De dame pikte het niet dat er overhaar geroddeld werd en zocht de confrontatie op. Tja..

heb je het wel gelezen? ze werd aangevallen door een somalische moslima en verdedigde zich

Desalniettemin moet racisme in alle lagen van de bevolking worden aangepakt. Maar net zoals het een beetje flauw is om van Geert Wilders te verwachten dat hij een ruzie in een woonwagenkamp gaat beslechten, is het beside the point om Sylvana Simons vragen die schoolpleinvete tussen twee moslims op te lossen. Gaat Geert ook wat doen aan die tokkies hier aan het eind van de straat?

staat dat in het PVV partijprogramma?

Natuurlijk niet. Dus waarom vraag je wel iets dergelijks aan Sylvana?

omdat bestrijding van racisme wel in het DENK partijprogramma staat
quote:damocles schreef op 02 juni 2016 @ 14:59:

[...]

- Floor is een normale achternaam, wel gek dat er geen initialen bij staan. Wellicht is het een hoax, wellicht niet, we zullen het wel merken. Om er meteen vanuit te gaan dat het niet klopt omdat jij een bepaalde naam niet kent lijkt mij te kort door de bocht. Wacht, ik kijk nog even en het lijkt mij dat het eerste stukje geschreven is door een iemand die bekend is met de school of getuige van is geweest van het voorval/de voorvallen. Hoe dan ook.

Het lijkt me duidelijk dat Floor in deze situatie geen achternaam is aangezien de werkelijke achternaam zin de officiële documenten netjes vervaagd is. Ook is dat stukje niet door een derde geschreven wat de schrijver heeft het toch echt over zijn eigen vrouw. Het maakt verder ook niet uit, ik dacht dat Cadeautje het zo goed wist, vandaar dat ik ernaar vroeg.quote:- Het is in dit geval heel legitiem te opperen of DENK ook dit soort discriminatie en zelfs geweld op basis van geloof wil aanpakken. Aangezien het onderwerp 'tokkies' geen speerpunt is van de PVV vind ik de vergelijking mank gaan.Evenzo is discriminatie onder allochtonen ook geen speerpunt van DENK.quote:- "De dame pikte het niet dat er overhaar geroddeld werd en zocht de confrontatie op. Tja.." Waar lees je dat?De meneer schrijft dat zijn vrouw ook niet op haar mondje gevallen is. Met andere woorden, er werd over en weer gescholden. Hee, ik keur het allemaal niet goed, maar ik zou er ook niet direct meer van maken dan noodzakelijk.

[...]

Er is geen officiele woordvoeder voor gediscrimineerde mensen aangesteld dus kan ik alleen puur voor mijzelf spreken.

Ik verwacht niets meer dan wat je dus nu al doet en geen ja maar....... er achteraan. Gewoon de overeenkomsten zoeken in elkaar en van daaruit werken is volgens mij een stuk beter dan op die verschillen blijven hameren.
quote:Timetraveler schreef op 02 juni 2016 @ 15:03:

[...]

Het ligt er ook maar net aan waar je het aan toeschrijft natuurlijk. Waarom zou iemand niet gewoon even zijn tas anders vast mogen pakken? Waarom zou je zulke dingen meteen op jezelf- of op racisme moeten betrekken?

Omdat je dat als neger keer op keer meemaakt? Omdat je blanke vriendinnen het je zélf vertellen in het kader van 'jij bent een goede betrouwbare neger, anders dan die anderen'.

Maar natuurlijk zou het allemaal toevallig kunnen zijn, en zo niet, ach, soit, dus je haalt je schouders op en je gaat over tot de orde van de dag. Af en toe, zo'n twee a drie keer per jaar, als het stil is op de relatiepijler en meestal rond Sinterklaas, schrijf je erover op Viva.

[...]

Dat vind ik oprecht jammer amarna. Ik kan niet duidelijker zijn dan dit: ik verwijt jou helemaal niks.

Zelfs met de grootste racisten van dit forum zou ik met plezier een biertje kunnen drinken. Hell, mijn vriendin, mijn bloedeigen vriendin, komt af en toe zwaar racistisch de bocht om. Toch is ze al duizend jaar mijn liefste vriendin. Ik verwijt haar niets, ik verwijt jou niets, ik verwijt niemand iets, zolang je mij niet verwijt dat ik zo nu en dan benoem wat er scheelt.
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 14:01:

[...]

Wie is die Floor dan?Misschien afkorting van Floris?
En als je een groepje hangbroek jongeren tegenkomt mag je van mij rustig oversteken hoor. Doe ik ook namelijk.

Maar als je dat ook zou doen voor een meneer in een pak puur omdat hij donker is en dus bedreigend, dan ben je dus wel van het padje af.

Ik ga mij dus ook niet verdedigen of excuseren voor het tuig van mijn ras/kleur/etniciteit en verwacht ik ook niet van een ander. Maar net zomin ontken ik de problemen of bedek ik ze onder de mantelnder liefde. Er is overal wel een verklaring voor te verzinnen alleen zullen we elkaar ergens de hand moeten gaan reiken.

Over het algemeen kan ik prima met iedereen door een deur. Sta niet op de barricades en laat mensen in hun waarde. Pas als mijn mening omtrent zwarte piet of racisme gevraagt wordt zal ik die uiten. Helaas moet ik dan ineens mezelf gaan verdedigen op mijn nederlandersschap en dat is gewoon niet eerlijk.
quote:Cateautje schreef op 02 juni 2016 @ 15:21:

[...]

Misschien afkorting van Floris? Wat had ik dan verkeerd gelezen volgens jou?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 15:25:

[...]

Wat had ik dan verkeerd gelezen volgens jou?Jen had het al uitgelegd, over het taalgebruik van Geen steil. Ik dacht al, want zij typt geen onvertogen woord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven