Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:damocles schreef op 02 juni 2016 @ 17:09:

[...]

Dat is dus niet de bedoeling want eerder las ik dat je dan dus deel van het probleem bent.

Ik voel mij nooit aangesproken, scheelt een hoop.Ik heb cru gezegd overal schijt aan en dat scheelt ook een boel.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat her rare is, ik vermoed dat de meerderheid hier een multiculti vriendenkring is en dat we IRL gewoon normaal doen.

Dit soort discussies hebben we toch niet IRL, toch?

Of ik ben gewoon saai, dat kan natuurlijk ook.
quote:fashionvictim schreef op 02 juni 2016 @ 16:55:

[...]

Wat is er nu ingewikkeld aan? Je hebt toch allemaal gewoon manieren van je ouders geleerd, of niet soms? Ik zie nu net niet wat kleur daar in vredesnaam mee te maken heeft.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet is een oerHollands spreekwoord wat volgens mij nog altijd een simpel, maar doeltreffend handvat is als je je afvraagt hoe je met iemand om moet gaan. Maar jij ziet dat kennelijk anders?

Ik snap je oprecht niet, en ik zou je willen begrijpen. WAT vind je nu precies zo moeilijk?

Ik geloof best dat je het niet begrijpt,maar mijn middelen om het uit te leggen zijn vrees ik op.

Het enige wat ik je nog kan zeggen:ik wil oprecht het goede doen,soms ben ik een onbenul,maar mijn bedoelingen zijn goed.

Dus mochten we elkaar ooit in het eggie tegenkomen,laten we dan beiden van elkaars juiste intenties uitgaan.
quote:Yggdrasil- schreef op 02 juni 2016 @ 17:00:

Toch grappig dat onze Aziatische medemens nooit bij de 'zwarte' hoort én je een stuk minder hoort over dat ze benadeeld of gediscrimineerd worden. Mijn goede vriendin Y vertelde me ooit dat zij als Chinese geleerd werd om altijd als een voorbeeld voor de Chinese gemeenschap te gelden en dat derhalve verreweg de meeste chinezen zich voorbeeldig gedragen.

Ik durf niet te beweren dat zij het bij het echte einde had, ik heb het niet verzonnen, maar wel dat hier de Antillianen een heel andere manier van doen erop na laten. Ze zijn verongelijkt, boos, luidruchtig, schoolverlaters en vaker heel jonge ouders. Allemaal vooroordelen, zal vast. Maar dit is wat ík zie. De ene etnische minderheid heeft een negatieve naam en de ander niet. Ik vind dit intrigerend.

Overigens is mijn lievelingsbuurvrouw een knetterhard werkende Antilliaanse die in haar eentje 6 kinderen en 2 kleinkinderen opvoedt én zich de tandjes werkt.

En zij is hier in de wijk nogal de uitzondering en daar klaagt zij zelf ook steen en been over.

Dat de Aziaten zeg maar zich allemaal voor elkaar verantwoordelijk voelen, want eentje die naast de pot piest vernaggelt het zeg maar voor iedereen, maar dat heel veel andere bevolkingsgroepen de vooroordelen mét mekaar in stand houden.

Ik kom volgens mij minder aardig over dan ik wil. Ik vind het ook lastig mezelf goed uit te drukken over zo een netelige kwestie. Waarvoor alvast mijn excuus.Je woont in een slechte wijk blijkbaar, waar de minder succesvolle Antillianen wonen?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 16:49:

[...]

Waar zou je van schrikken dan? Ik zou niet schrikken als jij een vriendin blijkt te zijn. Ik lees niks schrikbarend, niets waar ik niet mee uit de voeten kan.

Dat is fijn,dank je

Deze discussie voelt voor mij soms zo hard,dat ben ik niet gewend denk ik,en dan denk ik dat een ander dat ook zo voelt.
quote:fashionvictim schreef op 02 juni 2016 @ 16:55:

[...]

Wat is er nu ingewikkeld aan? Je hebt toch allemaal gewoon manieren van je ouders geleerd, of niet soms? Ik zie nu net niet wat kleur daar in vredesnaam mee te maken heeft.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet is een oerHollands spreekwoord wat volgens mij nog altijd een simpel, maar doeltreffend handvat is als je je afvraagt hoe je met iemand om moet gaan. Maar jij ziet dat kennelijk anders?

Ik snap je oprecht niet, en ik zou je willen begrijpen. WAT vind je nu precies zo moeilijk?

Ja,inderdaad. Beleefdheid is toch niet moeilijk? ik heb nooit het idee dat ik me moet inhouden tegen wie dan ook want ik ben sowieso beleefd tegen iedereen die ik tegenkom. Zeker tegen mensen die ik niet goed ken. Daar zou ik nooit persoonlijke opmerkingen tegen maken over een (uiterlijk) kenmerk of iets anders van die persoon. Dus dan is er helemaal niet de vraag of het al dan niet racistisch is.

En bij mensen die je wel goed kent ben je natuurlijk opener maar alsnog gewoon beleefd.

En inderdaad heb uw naaste lief gelijk u zelfe

Zou je iets zelf een rotopmerking vinden, of vervelend of generaliserend of nergens op slaand? Dan is de kans dat die andere persoon er ook zo over denkt. Dus dan kan je dat beter niet zeggen.

Het is helemaal niet zo moeilijk.

Ik wil ook niet aangesproken worden als een soort boegmodel voor alle Nederlanders, ik wil me niet hoeven verantwoorden voor de acties van anderen omdat ik toevallig hetzelfde geloof heb of uit hetzelfde land komt, ik wil niet aangesproken worden op het feit dat ik wat overgewicht heb of daar een grappige opmerking over willen horen, ik wil niet anders behandeld worden omdat ik vrouw ben, ik wil geen seksistische grappen horen...Dus als ik die dingen niet prettig vind dan kan ik me wel indenken dat een ander dat ook niet zo fijn vindt. Nog afgezien van dat ik helemaal niet de behoefte heb om dat soort opmerkingen te maken.
quote:ardni schreef op 02 juni 2016 @ 17:16:

Weet je wat her rare is, ik vermoed dat de meerderheid hier een multiculti vriendenkring is en dat we IRL gewoon normaal doen.

Dit soort discussies hebben we toch niet IRL, toch?

Of ik ben gewoon saai, dat kan natuurlijk ook.Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik het hele issue te infantiel voor woorden en inderdaad, IRL besteed ik er geen woord aan.
Wow zijn de blanken die zich boos maken omdat ze in een hokje zouden worden gestopt nu nog niet tot het besef gekomen dat Nederland racistisch kan zijn, maar dat dat dus niet zegt dat jij dat dus automatisch ook bent?

Wel grappig trouwens dat ze niet inzien dat gekleurde mensen net zo min in hokjes gestopt willen worden, maar dat wel dagelijks worden op grond van hun huidskleur.

De ironie ervan zou grappig zijn als het niet zo enorm triest zou zijn .
quote:ardni schreef op 02 juni 2016 @ 16:55:

[...]

Ja maar wie verbied je dat dan, of wie zegt dat het niet kan of mag en wie zijn zij dan?

Dat kun je toch alleen wijten aan jezelf.

Jij zegt letterlijk over een post van mij:Het gaat nergens over.

Dus dan bepaal jij dat.
quote:iris1969 schreef op 02 juni 2016 @ 17:22:

Wow zijn de blanken die zich boos maken omdat ze in een hokje zouden worden gestopt nu nog niet tot het besef gekomen dat Nederland racistisch kan zijn, maar dat dat dus niet zegt dat jij dat dus automatisch ook bent?

Wel grappig trouwens dat ze niet inzien dat gekleurde mensen net zo min in hokjes gestopt willen worden, maar dat wel dagelijks worden op grond van hun huidskleur.

De ironie ervan zou grappig zijn als het niet zo enorm triest zou zijn .

Je leest nogal selectief; er zijn ook zat donkere Nederlanders die niet in het 'ik word gediscrimineerd hokje' geplaatst wensen te worden.

EDIT: ik lees hier niet dat er mensen zijn die zeggen dat er niet kan worden gediscrimineerd in Nederland.

De ironie ervan zou grappig zijn als het niet zo enorm triest zou zijn .Waren we daar niet allang over uit of kom je lekker olie op het vuur gooien?

De ironie ervan zou grappig zijn als het niet zo enorm triest zou zijn .De ironie word nog groter als je het omdraait.
quote:Cateautje schreef op 02 juni 2016 @ 17:24:

[...]

Waren we daar niet allang over uit of kom je lekker olie op het vuur gooien?

Oeps cateau ik trap er nog in ook,oelewapper die ik ben!

Iedereen,beschouw mijn vorige post maar als niet geschreven,weet niet hoe ik m verwijderen moet
quote:moonpoppy schreef op 02 juni 2016 @ 17:28:

[...]

Oeps cateau ik trap er nog in ook,oelewapper die ik ben!

Iedereen,beschouw mijn vorige post maar als niet geschreven,weet niet hoe ik m verwijderen moet Lekker laten staan. Ik vind het wel een goeie.
Jose, Foute Pietencentrale

Omdat off-topic ook leuk kan zijn.
Ik wil discriminatie nergens vergoelijken en verafschuw het. Elke vorm daarvan. Laat dat duidelijk zijn. Maar dit is een eeuwig durende discussie gebleken. Blijkbaar komen we maar niet tot elkaar en komen we er niet uit.

Erkennen dat het gebeurd is niet genoeg meer. Wanneer is het dat wel? Ik merk dat hier ook. Sommigen gaan maar door. Het punt is duidelijk. De ervaring van de een is de ervaring van de ander niet en als autochtone Nederlander kan je daar amper over mee praten omdat je het échte fenomeen niet kent.

Sorry namens heel veel medelanders als onze donkere medemens nog steeds benadeeld wordt. Het zou niet mogen kunnen. Laten we het daar in godsnaam over ééns zijn!
Ik kijk trouwens vaak met dubbele gevoelens naar programma's als opsporing verzocht enzo.

10 vd 10 keer geven ze een signalement vd dader: jongen van rond de 18 met getinte huidskleur.

Ik heb serieus nog nooit gehoord dat een blanke jongeman een kraak had gezet. En dat gebeurt heus wel! Alleen ik zie het niet terug op de tv.

Hoe kan dat?
quote:ardni schreef op 02 juni 2016 @ 16:14:

[...]

Dat het niet aankomt klopt wel, bij mij komt het in iedergeval niet in.

Het gaat namelijk NERGENS over.

Hebben jullie geen woordenboek of google?

Kunnen jullie de definitie van racisme en discriminatie niet vinden?

Zo moeilijk is het toch niet?

Iemand niet aannemen vanwege seksuele geaardheid is discriminatie.

Iemand die incompetent is en homoseksueel is niet aannemen vanwege incompetentie is dat niet

Een Marokkaan of Surinamer niet aannemen omdat de persoon niet aan de eisen voldoet is prima.

Niet aannemen omdat hij geen autochtoon is of geen moslims is, is discriminatie.

Lachen om de lokale chinees, waarvan je niet eens weet of het een chinees is of een vietnamees, is gewoon desinteresse. Lachen omdat hij numbel 4 met lijst zegt, is gewoon een beetje simpel. Dat het simpel is een mening want we zijn allemaal anders jouw humor is mijn humor niet.

Discriminatie of racisme is dat niet.

Lachen om Duitser die Scheveningen niet kunnen uitspreken is ook een beetje simpel.

Dat is dan weer vrij subjectief, je KUNT het discriminatie vinden, iedereen vindt nl. continue van alles maar het IS geen discriminatie.

Deze hele oneindige discussie draait niet om wat discriminatie en racisme is, maar wat iedereen er van vindt en wat het volgens iedereen zou moeten zijn.

Maar er IS al een definitie, die hoeft niet meer uitgevonden te worden.

Hear hear!!

Zo mee eens!!! Ik durf bijna niks meer te zeggen irl. Bang om een persoon met een getinte huid ongewild tegen het zere been te stoten.

Ik had vorig weekend mot met een stel jochies bij een ijsmachine in een pretpark waar ik met mijn kinderen was. Jochies van volgens mij Marokkaanse afkomst gezien hun accent en gesproken taal onderling (ik heb in Marokko gewoond dus (her) ken de taal) liepen te kloten, voor te dringen, grote bek.

Ik zeg daar wat van. Net zoals ik daar wat tegen blanke ettertjes wat van zou zeggen. Meteen diensters en tantes en ooms er boven op. De vloer werd met me aangeveegd want ik discrimineerde.

God allejezus krijgen we die weer dacht ik. En ik dacht er ook achteraan: als dit soort ettertjes niet terecht worden gesproken door hun ouders, zien we ze over tien jaar terug bij opsporing verzocht. Verdorie, voed je kinderen toch eens op. Kan me niet schelen wat je kleur of geloof is. Regels zijn gewoon regels
quote:Cateautje schreef op 02 juni 2016 @ 17:24:

[...]

Waren we daar niet allang over uit of kom je lekker olie op het vuur gooien?Nee ik lees het nog steeds, dus blijkbaar is nog niet iedereen hier over uit. Uiteraard kwam er ook gelijk weer een jij-bak over gekleurde mensen, dus wat mij betreft is dit topic 1 grote Ground hog day .
quote:Yggdrasil- schreef op 02 juni 2016 @ 17:54:

[...]

Hear hear!!

Zo mee eens!!! Ik durf bijna niks meer te zeggen irl. Bang om een persoon met een getinte huid ongewild tegen het zere been te stoten.

Ik had vorig weekend mot met een stel jochies bij een ijsmachine in een pretpark waar ik met mijn kinderen was. Jochies van volgens mij Marokkaanse afkomst gezien hun accent en gesproken taal onderling (ik heb in Marokko gewoond dus (her) ken de taal) liepen te kloten, voor te dringen, grote bek.

Ik zeg daar wat van. Net zoals ik daar wat tegen blanke ettertjes wat van zou zeggen. Meteen diensters en tantes en ooms er boven op. De vloer werd met me aangeveegd want ik discrimineerde.

God allejezus krijgen we die weer dacht ik. En ik dacht er ook achteraan: als dit soort ettertjes niet terecht worden gesproken door hun ouders, zien we ze over tien jaar terug bij opsporing verzocht. Verdorie, voed je kinderen toch eens op. Kan me niet schelen wat je kleur of geloof is. Regels zijn gewoon regels Ik ben bang dat je het verkeerd begrijpt,Ardni reageerde op een post van mij,misschien een stukje teruglezen als je wilt begrijpen wat ze bedoeld.
quote:iris1969 schreef op 02 juni 2016 @ 17:58:

[...]

Nee ik lees het nog steeds, dus blijkbaar is nog niet iedereen hier over uit. Uiteraard kwam er ook gelijk weer een jij-bak over gekleurde mensen, dus wat mij betreft is dit topic 1 grote Ground hog day .En een jijbak-jijbak terug,hoi Iris.
quote:TheJoker schreef op 02 juni 2016 @ 15:37:

[...]

Schrijf jij nou "neger"?

Ja ik verslik me bijna in mijn thee.

Ooit een behoorlijk verhitte discussie met fashion gehad over het woord neger, dat het niks zegt over de kleur of het ' negroïde ras' maar bedacht is in de slaventijd, ik weet niet wat ze er allemaal bij haalde.

Net als dat halfbloedje echt totaaaaaaaal fout was.

Ook al is een half Indisch half Nederlands persoon halfbloed (basis is Nederland want daar wónen we)

Inmiddels heb ik mezelf aangeleerd dubbelbloed te zeggen, maar het woord neger zou ik nooit in de mond nemen, net als zwarte. Hiermee scheer je veel te veel mensen (die niet eens echt zwart zijn over 1 kam; Nigerianen die zijn heeeeel donker en soms blauwig zwart maar de meeste getinte mensen zijn gewoon bruin)

Generaliseren mogen de etnische minderheden zélf wel hier maar wij als blanke moeten echt op eieren lopen. Why?
Zoveelste link naar filmpje, maar echt even kijken, interessant en wat mij betreft de spijker op zijn kop.

(H)eerlijke analyse 'zwarte PIET' van de snijtafel
Tja ik zag dan weer deze week een mooi staaltje racisme: een grote Indische familie installeert zich op de stoeltjes voor een ijssalon terwijl de dochter ijsjes haalt. Onmiddellijk rent er iemand naar buiten om ze weg te jagen, terwijl ik rustig mocht blijven zitten. Ik wees haar op haar fout en ze vertrok, maar even sorry zeggen kwam niet in haar op.
quote:iris1969 schreef op 02 juni 2016 @ 17:58:

[...]

Nee ik lees het nog steeds, dus blijkbaar is nog niet iedereen hier over uit. Uiteraard kwam er ook gelijk weer een jij-bak over gekleurde mensen, dus wat mij betreft is dit topic 1 grote Ground hog day .

Je bent de enige die nogal activistisch post, terwijl de rest gewoon met elkaar door één deur kunnen. Heb je iets op het hart, dan kan je het hier posten, maar waak ervoor om telkens met jij-bakken aan te komen, want daar is hier alleen sprake van als je het er in wenst te zien.

Nogmaals, geen olie op het vuur dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven