programmeren

02-06-2016 20:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele it-gebeuren de afgelopen jaren aan me voorbij laten gaan. Netwerkproblemen werden door daddy dearest opgelost, als de printer het niet deed riep ik vriendlief en waar Word of mijn favoriete pspspel op gebaseerd waren kon me niet zoveel schelen. Nu wil ik dat eigenlijk wel weten, maar waar begin ik?

Dus om een lang verhaal kort te maken: waar vind ik meer informatie over programmeertalen en hoe zoiets werkt? Ik heb codeacademy.com al gevonden, maar zoek naast zulke zelf-uitprobeersites ook iets algemenere info. Wie kan er een site (om een boek durf ik met de onderwerp niet te vragen ) aanraden?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Youtube, b.v. kanaal TheNewBoston. Iets zien is veel beter dan boeken doorlezen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Maar eigenlijk wil je dus zelf problemen oplossen, weten hoe je netwerk in elkaar zit en wat waar wordt geïnstalleerd.

Waarom wil je dan in godsnaam leren programmeren? Daar heb je voor wat jij wil weinig tot niks aan.

Vraag je vriend hoe het werkt zou ik zeggen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Nou, dat was meer voor de sappige inleiding

Ik wil juist meer weten over programmeertalen. Tips zijn welkom
Wat wil je uiteindelijk gaan doen met die programmeertalen? Het maakt uit of je statistische problemen gaat oplossen of spelletjes bouwen...
quote:Tale schreef op 02 juni 2016 @ 20:50:

Wat wil je uiteindelijk gaan doen met die programmeertalen? Het maakt uit of je statistische problemen gaat oplossen of spelletjes bouwen...

of simulaties maken of websites bouwen

De mogelijkheden zijn legio als programmeren wilt leren, maar je moet wel weten wat je wil ga doen
Laten we beginnen met informatie die vertelt waarom de ene taal voor statische problemen geschikt is (en wat dat zijn ) en de andere juist voor games. Je begrijp wel, ik begin bij nul, maar iedereen is ergens begonnen, lijkt me zo.
Even googelen, denk dat Tweakers een beter forum is om dit soort dingen te vragen. Er zijn zo'n 500 programmeertalen, have fun

https://en.wikipedia.org/ ... _of_programming_languages

https://wiki.python.org/moin/LanguageComparisons

http://helloworldcollection.de/

Meest gebruikte talen van dit moment:

http://spectrum.ieee.org/ ... ten-programming-languages

http://www.codingdojo.com ... amming-languages-of-2016/
Ik zou eerst maar eens naar scratch.mit.edu gaan. Daar kun je heel eenvoudig animaties gaan programmeren. Als je daar dan een poosje mee hebt gerommeld kijk je eens via edx.com of ze nog een leuke cursus Java of html aanbieden.

Qua info, gewoon eens op Wikipedia lezen, kijk eens op code.org voor simpele uitleg en oefeningen/ spelletjes. Die site is eigenlijk bedoeld voor het basisonderwijs maar wel echt een basis dus. Succes en veel plezier!
quote:Monatala schreef op 02 juni 2016 @ 20:56:

Laten we beginnen met informatie die vertelt waarom de ene taal voor statische problemen geschikt is (en wat dat zijn ) en de andere juist voor games. Je begrijp wel, ik begin bij nul, maar iedereen is ergens begonnen, lijkt me zo.Statistisch, als in 'iets met statistiek'. Niet statisch
Zoek het boom 'python for kids' eens op, is erg leuk!

https://www.amazon.com/Py ... Programming/dp/1593274076
Ik heb zelf python,php, html en css zelf aangeleerd. Deze laatste 3 zijn geschikt om websites te bouwen.

Op school leer ik nu voornamelijk c en c++ deze talen zijn geschikt voor het programmeren van microcontrollers en het maken van een grafische interface.

Het hangt dus van jou af van wat jij wil maken welke talen er handig zijn om te leren
quote:Rosa-rood schreef op 02 juni 2016 @ 21:12:

Ik zou eerst maar eens naar scratch.mit.edu gaan. Daar kun je heel eenvoudig animaties gaan programmeren. Als je daar dan een poosje mee hebt gerommeld kijk je eens via edx.com of ze nog een leuke cursus Java of html aanbieden.

Qua info, gewoon eens op Wikipedia lezen, kijk eens op code.org voor simpele uitleg en oefeningen/ spelletjes. Die site is eigenlijk bedoeld voor het basisonderwijs maar wel echt een basis dus. Succes en veel plezier!

Ah top, ik zal eens gaan kijken!

De rest ook bedankt! Ik ga eens snuffelen en misschien kom ik later met wat specifiekere vragen terug
Ik ben op kahnacademy.com bezig met JavaScript. Kahnacademy heeft ook andere computer georiënteerde cursussen.

Verder volg ik op EdX een cursus programming in Scratch. Erg leuk en je leert de basis.

Waarom? Gewoon omdat het kan en omdat het leuk is ( man is ook IT-er)
quote:okkervil schreef op 02 juni 2016 @ 21:35:

Ik ben op kahnacademy.com bezig met JavaScript. Kahnacademy heeft ook andere computer georiënteerde cursussen.

Verder volg ik op EdX een cursus programming in Scratch. Erg leuk en je leert de basis.

Waarom? Gewoon omdat het kan en omdat het leuk is ( man is ook IT-er)Niet omdat het moet, maar omdat het kan!
Ik heb veel programmeertalen onder mijn neus gehad tijdens mijn jongere jaren. Toen ik 14 was leerde ik BASIC en Pascal.

Een voorbeeld in het BASIC van toen (bijvoorbeeld jouw naam 10 keer afdrukken):

10 FOR I = 1 TO 10

20 PRINT "hans66"

30 NEXT I

40 END

In Pascal:

PROGRAM prog(Input, Output);

VAR i: Integer;

BEGIN

FOR i := 1 TO 10 DO

BEGIN

WriteLn('hans66')

END

END.

Later C en C++ geleerd:

#include <stdio.h>

void main(void)

{

int i;

for (i = 1; i <=10; i++)

{

printf("hans66\n")

}

}

Met Office (van Microsoft) leerde ik VBA (Visual Basic for Applications):

Sub Prog

For i =1 To 10

MsgBox "hans66"

Next i

End Sub
World of Warcraft: Legion
quote:Monatala schreef op 02 juni 2016 @ 21:41:

Niet omdat het moet, maar omdat het kan!En nu heb ik die commercial met die leuze voor de rest van de avond in mijn hoofd zitten.
Een programmeertaal leren is leuk maar zo´n taal beklijft net als een gesproken taal eigenlijk alleen echt als je het ook gebruikt. Dus ik zou eerst uitzoeken waarvoor je het wil gebruiken en pas daarna de taal die daar bij zou kunnen horen.

Ik heb zelf vooral te maken met code voor ERP systemen en alles wat daar aan gekoppeld wordt. Maar goede ERP programmeurs weten wel veel meer van IT af dan alleen die taal.

Wellicht is Visual Basic voor Excel wel wat voor je om mee te beginnen. De toepassingen zijn vrij duidelijk, en Excel met VB heb je waarschijnlijk al. Open Excel en voeg tab Ontwikkelaars toe aan het lint, als je er op klikt zit je gelijk in VB voor Excel. Er is ontzettend veel info, tutorials en walk troughs te vinden op internet hierover. Google maar eens op Visual Basic for Excel Step by Step. Begin eens met het maken van een macro in Excel.

Een taal als C# is pas leuk als je al wat ervaring hebt volgens mij.
Stackoverflow.com.. Ik wil je best wel wat dingen uitleggen, volg studie informatica hbo.
Ik sluit me volledig aan bij Vl34inder.

Ik programmeer niet zo veel meer, omdat ik het niet vaak nodig heb. Op mijn werk wil ik weleens bepaalde dingen in Excel automatiseren en dan komt VBA om de hoek kijken.
op www.w3schools.com vindt je ook heel veel informatie en oefeningen over (web)programmeertalen. wordt ook veel uitgelegd
tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven