Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 19:02:

[...]

Nu we toch volledig off topic gaan: wie is de dame van jouw ava?

Ze heeft een houding met vingergebaar op de foto die ik als typisch Surinaams herken. Zijn er ook typisch Nederlandse houdingen en gebaren e.d.?

Geen idee! gewoon van google ergens.

Is ooit hier als geintje begonnen omdat ik het idee kreeg dat bepaalde mensen dit beeld bij mij hadden. Eerst als plaatje gepost en later als ava genomen, een andere ava werd daarna door een aantal medeforumsters niet meer geaccepteerd dus zodoende. En het zo zo mijn alterego kunnen zijn.

Kan trouwens wel hele harde lange tjoeries maken.
Ik zie racisme als iets dat gebruikt wordt om mensen buiten de groep te plaatsen of te houden, maar moet er wel bij vermelden dat dat niet alleen bij racisme gebeurt, ook mensen die graag populair willen zijn in een groep kunnen zich ook op iemand richten om uit de groep te werken om er zelf populairder van te worden door anderen in die groep met valse voorwendselen de naar buiten te werken persoon in een kwaad daglicht stelt. Het is een oeroude truc waar veel mensen nog steeds in trappen en waar ook velen wel bij varen en waar vele slachtoffer van worden, vaak zonder dat ze er erg in hebben.
quote:khemam schreef op 03 juni 2016 @ 19:09:

[...]

Geen idee! gewoon van google ergens.

Is ooit hier als geintje begonnen omdat ik het idee kreeg dat bepaalde mensen dit beeld bij mij hadden. Eerst als plaatje gepost en later als ava genomen, een andere ava werd daarna door een aantal medeforumsters niet meer geaccepteerd dus zodoende. En het zo zo mijn alterego kunnen zijn.

Hahaha ik ook.

Word de "talk to the hand" en dan nuffig met je hoofd wegdraaien nog wel eens gebruikt?
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 19:15:

[...]

Hahaha ik ook.

Word de "talk to the hand" en dan nuffig met je hoofd wegdraaien nog wel eens gebruikt?Dat is een Amerikaanse gewoonte.
quote:khemam schreef op 03 juni 2016 @ 19:05:

Grappig Hexx dat je nu het supermarkt verhaal erbij haalt wat geenzins de stelling nam dat Nederlanders racistisch zouden zijn. Het was als reactie op een post van Cateautje over je dingen niet aantrekken en niet uit balans raken.

Daarop kwam ik met dit voorbeeld om aan te geven dat desondanks het een incident was met een op zichzelf staande gek ik dit toch niet direct van mij af kon zetten. Nergens heb ik daarmee Nederlanders of Nederland als zijnde racistisch genoemd. Je schrijft prachtig maar lees je net zo goed?

Ik heb het voorbeeld gebruikt om een mogelijk gevolg te beschrijven van dergelijke uitspraken in bijvoorbeeld de media. Het benoemen van een sentiment naar aanleiding van een individueel incident kan of mag, in mijn optiek, niet gebruikt worden om een groep of land te polariseren.

In dit topic is dit voorbeeld benoemd en beschreven om aan te tonen dat racisme in Nederland bestaat. Dergelijke methodes of uitspraken zijn, vanuit mijn wereldbeeld, in deze context onnodig en weinig effectief.

Waar ik het bijvoorbeeld volledig mee eens ben is dat het verbazingwekkend is als iemand zou beweren dat racisme niet bestaat.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 19:18:

[...]

Dat is een Amerikaanse gewoonte.

Nou ik zie het gebaar ook heel veel op de middelbare school tegenover mijn huis.

Het zijn vooral de Antiliaanse meiden in de brugklas die het regelmatig gebruiken.

Zelfs naar leraren toe
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 19:09:

Ik zie racisme als iets dat gebruikt wordt om mensen buiten de groep te plaatsen of te houden, maar moet er wel bij vermelden dat dat niet alleen bij racisme gebeurt, ook mensen die graag populair willen zijn in een groep kunnen zich ook op iemand richten om uit de groep te werken om er zelf populairder van te worden door anderen in die groep met valse voorwendselen de naar buiten te werken persoon in een kwaad daglicht stelt. Het is een oeroude truc waar veel mensen nog steeds in trappen en waar ook velen wel bij varen en waar vele slachtoffer van worden, vaak zonder dat ze er erg in hebben.

Hier ben ik het ook mee eens!

Persoonlijk plaats ik dit binnen hetzelfde spectrum als 'racisme', het effect en het beoogde doel zijn in overeenstemming.
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 19:15:

[...]

Hahaha ik ook.

Word de "talk to the hand" en dan nuffig met je hoofd wegdraaien nog wel eens gebruikt?

Ken dat eerlijk gezegd alleen van talkshows met rare gasten en en trashy mensen op straat niet uit mijn directe omgeving.

Maar dat is echt al jaren geleden.

Mijn dochter is meer thuis in moderne taal, ze moest mij gisteren nog uitleggen wat the DM betekende in een nogal populair rapliedje. Ben gewoon te oud voor die dingen denk ik.
quote:granny71 schreef op 03 juni 2016 @ 19:21:

[...]

Nou ik zie het gebaar ook heel veel op de middelbare school tegenover mijn huis.

Het zijn vooral de Antiliaanse meiden in de brugklas die het regelmatig gebruiken.

Zelfs naar leraren toe

Dan hebben ze dat van de tv opgepikt, want het komt uit de USA.

Wel grappig.
quote:granny71 schreef op 03 juni 2016 @ 19:21:

[...]

Zelfs naar leraren toe Yep. Ik zag het vroeger ook veel, nu niet meer, vandaar mijn vraag.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 19:22:

[...]

Dan hebben ze dat van de tv opgepikt, want het komt uit de USA.

Wel grappig.

Ik kan het alles behalve grappig vinden.

Ik vind het ronduit onbeschoft om zo'n gebaar naar een leraar te maken en mijn dochter hoeft er zeker niet mee thuis te komen want dan heeft ze echt een groot probleem.
quote:granny71 schreef op 03 juni 2016 @ 19:24:

[...]

Ik kan het alles behalve grappig vinden.

Ik vind het ronduit onbeschoft om zo'n gebaar naar een leraar te maken en mijn dochter hoeft er zeker niet mee thuis te komen want dan heeft ze echt een groot probleem.Als je [pubert dan doe je nu eenmaal raar. Daar groeien ze vanzelf wel weer overheen hoor.
quote:hexxs schreef op 03 juni 2016 @ 19:19:

[...]

Ik heb het voorbeeld gebruikt om een mogelijk gevolg te beschrijven van dergelijke uitspraken in bijvoorbeeld de media. Het benoemen van een sentiment naar aanleiding van een individueel incident kan of mag, in mijn optiek, niet gebruikt worden om een groep of land te polariseren.

In dit topic is dit voorbeeld benoemd en beschreven om aan te tonen dat racisme in Nederland bestaat. Dergelijke methodes of uitspraken zijn, vanuit mijn wereldbeeld, in deze context onnodig en weinig effectief.

Waar ik het bijvoorbeeld volledig mee eens ben is dat het verbazingwekkend is als iemand zou beweren dat racisme niet bestaat.

Ik vertel je net hoe en waarom dit voorbeeld gebruikt is en nu maak jij er weer iets heel anders van.

Deze discussie heeft een natuurlijk verloop gehad waar diverse dingen aangehaald zijn die binnen de context geen enkel verwijt of oordeel hebben. Pas wanneer je ze daar uithaald en daar je eigen intrepetatie aan geeft zou je dat kunnen stellen. Maar voor alsnog schiet je dus de plank mis hiermee.

Lees anders even terug dan kun je het meteem staven.
quote:khemam schreef op 03 juni 2016 @ 19:22:

[...]

Ken dat eerlijk gezegd alleen van talkshows met rare gasten en en trashy mensen op straat niet uit mijn directe omgeving.

Maar dat is echt al jaren geleden.

Jerry Springer

Mijn dochter is meer thuis in moderne taal, ze moest mij gisteren nog uitleggen wat the DM betekende in een nogal populair rapliedje. Ben gewoon te oud voor die dingen denk ik.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 19:25:

[...]

Als je [pubert dan doe je nu eenmaal raar. Daar groeien ze vanzelf wel weer overheen hoor.

Raar is wel heel iets anders als onbeschoft zijn.

Wat ze onderling doen daar bemoei ik me niet mee maar zo'n onbeschoft gebaar naar een oudere/leraar maken, nee dat accepteer ik niet.
quote:khemam schreef op 03 juni 2016 @ 19:09:

[...]

Ha! Ik heb van de week een boek gelezen ( De koningin van Paramaribo , zo uit mijn hoofd ) en de ene na de andere " tjoerie " vloog je om de oren.

Jij dat boek al gelezen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat mensen als sylvana zeuren en de boel opruien. Vind ook dat de tokkkies echt goed aangepakt moeten worden.

Dat hele slavernijverleden is van lange tijd geleden en dat dit iets is dat nooit vergeten mag worden is een ding wat zeker is. Daar hebben we boeken voor. Maar de boel oprakelen , de aandacht er op leggen, schei eens uit. Waarom zouden wij blanken daar bijna een schuldgevoel van moeten krijgen en de zwarte mensen een slachtofferrol induiken. Laat dat verleden met rust en leer ervan. Verspilde energie en gebruik die energie voor de slachtoffers van nu. Kindermisbruik, gedwongen prostitutie.

Ik ben blank maar mijn grootouders zijn beiden Joods. Hebben de oorlog overleefd maar de rest van de families niet. Nou heb toch de afgelopen 15 naar met heel veel plezier met mijn Duitse collega gewerkt. Nog nooit 1 woord gerept over de oorlog terwijl het "pas" 75 jaar geleden gebeurd is. Het zijn toch bepaalde groepen die dingen oprakelen, opruien,veranderingen willen doorvoeren, de zieligheidskaart in de lucht werpen of in een slachtofferrol duiken. Ik snap mensen als sylvana niet. Schoppen om aandacht? Het is ze gelukt.

Ik ben haar ook goed zat. Ben geen racist. Ik vind Aboutaleb een van de meest leuke politici misschien wel de meest sympathieke, om maar even wat

te noemen. Misschien wordt hij wel onze 1e Marokkaanse premier.

Ik vind haar als persoon gewoon een eng en naargeestig mens. Een zeurpiet. Altijd gevonden van haar.

Steek je zaken in de huidige problemen maar laat het verleden los. Niet eens haar persoonlijke verleden.

En dat zij bij DENK gaat,alweer om aandacht denk ik zelf.
quote:moonpoppy schreef op 03 juni 2016 @ 19:28:

[...]

Er ging weer eens iets mis.
the DM?

Wie weet meer?
quote:Acer1968 schreef op 03 juni 2016 @ 19:32:

Waarom zouden wij blanken daar bijna een schuldgevoel van moeten krijgen en de zwarte mensen een slachtofferrol induiken.Groundhog Day
quote:moonpoppy schreef op 03 juni 2016 @ 18:13:

[...]

Hebben we het dan verkeerd begrepen?

Er gebeurd hier ook zo veel zo snel dat ik het soms niet meer kan volgen.

In dat geval,sorry Kadanz.Geen probleem
quote:granny71 schreef op 03 juni 2016 @ 19:29:

[...]

Raar is wel heel iets anders als onbeschoft zijn.

Wat ze onderling doen daar bemoei ik me niet mee maar zo'n onbeschoft gebaar naar een oudere/leraar maken, nee dat accepteer ik niet.Nee dat moet je direct in de kiem smoren. Puber of geen puber.
quote:gedanst schreef op 03 juni 2016 @ 18:32:

Sylvana Simons is een sterke krachtige vrouw die 100% gelijk heeft.

Ik hoop dat de mensen waartegen zij aangifte gaat doen gestraft worden.

- Waar geef je haar allemaal gelijk in?

- Welke uitspraken precies verdienen vervolging en straf?
quote:granny71 schreef op 03 juni 2016 @ 18:43:

[...]

Waarover heeft ze dan gelijk?

Ze zegt namelijk niets inhoudelijks dus vraag me echt af waarover ze gelijk heeft.Ze zegt heel veel inhoudelijks. Onder ander over zwarte piet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven