Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:francieneke schreef op 03 juni 2016 @ 20:30:

Sylvana is in de overgang en daarom is ze boos op alles en iedereen. Ze zoekt met haar boosheid de publiciteit en veel mensen...type dombo...gaan haar dan treiteren. Ze verwart treitergedrag met racisme. Domme mensen treiteren graag omdat ze verder niet zoveel kunnen, en bij een donker iemand roepen ze racistische dingen, bij een dik iemand weer wat anders enz. Maar het is geen racisme, het is pestgedrag.

(.....)

Nu erger ik me ook wel enigszins aan Syl, ze is van een stralend leuk mens veranderd in een moralistische frik met een verbitterde kop.

Syl, word weer gewoon leuk, zoals vroeger.Aha, dus de overgang is hier de hoofdschuldige. Ik leer iedere dag weer iets bij op het Vivaforum
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 03 juni 2016 @ 18:37:

Er zijn trouwens ook een paar gewoontes van hollandse kant die ik consequent vasthoud en koester.

Met zijn allen aan tafel eten.

Altijd een kado meenemen op een feestje

Altijd op tijd zijn en liefst iets vroeger

Koekje bij de koffie

Kaas uit het vuistje

Kuiltje jus in de stampotSame here! Ik lust alleen geen jus.
Am Yisrael Chai!
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 18:44:

[...]

Beter weten wat er leeft dan in onwetendheid verder leven.

Nee, hier ben ik het echt hartgrondig en pertinent mee oneens. "Weten wat er leeft" heeft mijns inziens in de maatschappij alleen maar ellende, wantrouwen, afgunst, haat en tweedeling gebracht. We waren volgens mij allemaal een stuk gelukkiger en vooral aardiger tegen elkaar toen we dingen alleen maar dachten en niet uitspraken, of hooguit uitspraken binnen de beslotenheid van ons eigen huis of kringetje.

Alles maar kunnen en mogen zeggen is zwaar overrated.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 03 juni 2016 @ 20:38:

[...]

Meisje! *maakt tjoerie en skeerai naar Khemam* Zeg geen gekke dingen, hoor!Al dat surinaamse geklets. Ga zo ff witie visie draaien. Kunnen mijn kinderen weer even met medelijden en hoofdschuddend naar me kijken als ik al hiep hiep hiepend door de kamer dans.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 20:24:

[...]

Nee, er zijn ook mensen die deze kaart trekken als je het hebt over een reep chocolade.Je vergeet de huidkleurige pantys en de huidkleurige foundation waar Oprah Winfrey jaren geleden zo over tekeer ging.
quote:fashionvictim schreef op 03 juni 2016 @ 20:43:

[...]

Nee, hier ben ik het echt hartgrondig en pertinent mee oneens. "Weten wat er leeft" heeft mijns inziens in de maatschappij alleen maar ellende, wantrouwen, afgunst, haat en tweedeling gebracht. We waren volgens mij allemaal een stuk gelukkiger en vooral aardiger tegen elkaar toen we dingen alleen maar dachten en niet uitspraken, of hooguit uitspraken binnen de beslotenheid van ons eigen huis of kringetje.

Alles maar kunnen en mogen zeggen is zwaar overrated.

Daar heb je een punt, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Duitsland en hoe daar opeens een persoon opstond die handig gebruik maakte van wat er onder de bevolking leefde, dan weet ik liever op voorhand wat er bij de bevolking leeft. Dan kun je als overheid bijsturen voor het te laat is.

IRL alles tegen elkaar zeggen leidt inderdaad tot respectloos en onfatsoenlijk gedrag en dat moet je niet willen.
quote:francieneke schreef op 03 juni 2016 @ 20:30:

Sylvana is in de overgang en daarom is ze boos op alles en iedereen. Ze zoekt met haar boosheid de publiciteit en veel mensen...type dombo...gaan haar dan treiteren. Ze verwart treitergedrag met racisme. Domme mensen treiteren graag omdat ze verder niet zoveel kunnen, en bij een donker iemand roepen ze racistische dingen, bij een dik iemand weer wat anders enz. Maar het is geen racisme, het is pestgedrag.

Nu erger ik me ook wel enigszins aan Syl, ze is van een stralend leuk mens veranderd in een moralistische frik met een verbitterde kop.

Mijn gezin is multi-raciaal, mijn vriendenkring ook, maar we ergeren ons groen en geel aan haar gezever over dat racisme overal. En dan dat gesodemieter over zwarte Piet, we hebben hem altijd zo leuk gevonden en nou mag dat niet meer. Hollandse folklore, ook voor mijn kinderen met tintje.

Ik stem altijd flink links, maar vind je het raar dat ik bij zoveel belachelijke beschuldigingen aan ons (al dan niet getinte) Nederlanders, soms stiekem dreig te neigen naar iets van Geert?

Syl, word weer gewoon leuk, zoals vroeger.

Protest stemmen of door sylvana neigen naar geert komt op mij ook dombo over.

Pas de laatste tijd heb ik uberhaupt een menig over Sylvana daarvoor was het die griet van tmf die zoveel lipgloss opdeed dat het leek of ze net spareribs ophad.
quote:granny71 schreef op 03 juni 2016 @ 20:48:

[...]

Je vergeet de huidkleurige pantys en de huidkleurige foundation waar Oprah Winfrey jaren geleden zo over tekeer ging.En daar hebben ze iets aan gedaan. Er zijn nu zeven kleuren nude. Iedereen blij.
quote:gedanst schreef op 03 juni 2016 @ 19:37:

[...]

Ze zegt heel veel inhoudelijks. Onder ander over zwarte piet.

Ze zegt juist niets inhoudelijks. Zeker niet ze bij DWDD zat en ze ineens nergens een mening meer over had. Ik vond haar voor haar DENK-periode vaak ook heel domme vragen stellen als ze als tafeldame fungeerde. Ze keek heel interessant en nadenkend, maar er kwam niets zinnigs uit haar mond.

Ze heeft weinig tot niets gepresteerd, is een golddigger en als ze blank was geweest, dan had ze nooit zoveel media-aandacht gekregen. Dan had ze niet eens ooit dat MTV-programma mogen presenteren, want daarvoor is ze op haar kleur gecast en niet op haar muziekkennis.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 juni 2016 @ 19:30:

[...]

Ha! Ik heb van de week een boek gelezen ( De koningin van Paramaribo , zo uit mijn hoofd ) en de ene na de andere " tjoerie " vloog je om de oren.

Jij dat boek al gelezen?

Mijn ouders en mijn hele familie eigenlijk hebben die vrouw gekend.

Zelf was ik bevriend met de schrijver van het boek, hij is helaas inmiddels alweer vijf jaar geleden overleden.

Ook grappig trouwens, ik was nog niet zover met lezen toen ik over tjoerie maken tegen Khemam begon.
Am Yisrael Chai!

[...]

Je vergeet de huidkleurige pantys en de huidkleurige foundation waar Oprah Winfrey jaren geleden zo over tekeer ging.

Dat snap ik wel, want de winkels kunnen beter gewoon aanbieden wat de klant wil kopen. Iedere klant, dus ook de gekleurde klant of de dikke klant die nu alleen maar standaard modelletjes aan kan schaffen.

Het is niet voor niets dat webshops met make up en haarproducten voor gekleurde mensen zo goed lopen. Buiten de Bijlmer is het namelijk vaak goed zoeken naar een passend product.

[...]

Je vergeet de huidkleurige pantys en de huidkleurige foundation waar Oprah Winfrey jaren geleden zo over tekeer ging.

Nou het is ook best vervelend als je huidskleurige stringetje gewoon nog steeds licht geeft op je huid. Of elke panty gewoon roze is. En tot diep in de jaren 90 kan ik geen poeder of foundation onder de 60,- krijgen omdat alleen versace zover was dat ze ook voor verschillende donkere tinten die zooi maakten.

Lijkt stom maar was wel een terugkerende ergernis bij velen die ook gewoon de etos in wilden en voor een prikkie klaar zijn.
quote:khemam schreef op 03 juni 2016 @ 20:49:

[...]

Pas de laatste tijd heb ik uberhaupt een menig over Sylvana daarvoor was het die griet van tmf die zoveel lipgloss opdeed dat het leek of ze net spareribs ophad.Ik moet me toch echt eens in die vrouw gaan verdiepen, na zo'n 1000 pagina's in dit topic meegedaan te hebben
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 20:53:

[...]

Dat snap ik wel, want de winkels kunnen beter gewoon aanbieden wat de klant wil kopen. Iedere klant, dus ook de gekleurde klant of de dikke klant die nu alleen maar standaard modelletjes aan kan schaffen.

Het is niet voor niets dat webshops met make up en haarproducten voor gekleurde mensen zo goed lopen. Buiten de Bijlmer is het namelijk vaak goed zoeken naar een passend product.Dat probleem is al opgelost in 1985.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 03 juni 2016 @ 20:56:

[...]

Dat probleem is al opgelost in 1985.Niet buiten de grote steden van de Randstad hoor.
quote:Eindeloos schreef op 03 juni 2016 @ 20:56:

[...]

Dat probleem is al opgelost in 1985.Ach welnee.
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 20:53:

[...]

Het is niet voor niets dat webshops met make up en haarproducten voor gekleurde mensen zo goed lopen. Buiten de Bijlmer is het namelijk vaak goed zoeken naar een passend product.

En in de Bijlmer ook lastig.

Ik was daar toevallig rond Sinterklaas. Intertoys 1 klein rekje speelgoeddokter spulletjes, schoon op. Dan zou je denken dat in dat soort zaken men inkoopt wat wordt gekocht.
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 20:39:

[...]

Aha, dus de overgang is hier de hoofdschuldige. Ik leer iedere dag weer iets bij op het Vivaforum

Of ze is ongesteld.

Of misschien wel extra temperamentvol vanwege.... Oeps
quote:Het-groepje schreef op 03 juni 2016 @ 21:00:

[...]

En in de Bijlmer ook lastig.

Ik was daar toevallig rond Sinterklaas. Intertoys 1 klein rekje speelgoeddokter spulletjes, schoon op. Dan zou je denken dat in dat soort zaken men inkoopt wat wordt gekocht.
quote:iris1969 schreef op 03 juni 2016 @ 20:49:

[...]

Daar heb je een punt, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Duitsland en hoe daar opeens een persoon opstond die handig gebruik maakte van wat er onder de bevolking leefde, dan weet ik liever op voorhand wat er bij de bevolking leeft. Dan kun je als overheid bijsturen voor het te laat is.

IRL alles tegen elkaar zeggen leidt inderdaad tot respectloos en onfatsoenlijk gedrag en dat moet je niet willen.Ik denk dat we altijd wel wisten wat er onder het volk leefde, alleen is het sinds Fortuyn en Wilders opeens geoorloofd om je racistisch uit te laten.
quote:Het-groepje schreef op 03 juni 2016 @ 21:02:

[...]

Of ze is ongesteld.

Of misschien wel extra temperamentvol vanwege.... Oeps Ik weet het: het is gewoon penisnijd. Ja dat moet het zijn. Slotje!
quote:kadanz schreef op 03 juni 2016 @ 21:05:

[...]

Ik denk dat we altijd wel wisten wat er onder het volk leefde, alleen is het sinds Fortuyn en Wilders opeens geoorloofd om je racistisch uit te laten.Ja toen kwamen er wel wat halfvergane lijken uit de kast rollen
Oh ik weet er nog 1 een rijstkoker.

En waar wij van die doosjes rijst kopen, koopt mijn moeder kilo's,balen of iets in die trant in een zaak die dan ook prepaid belkaarten verkoopt. Volgens mij is dat echt iets niet westers allochtoons.
quote:kadanz schreef op 03 juni 2016 @ 21:05:

[...]

Ik denk dat we altijd wel wisten wat er onder het volk leefde, alleen is het sinds Fortuyn en Wilders opeens geoorloofd om je racistisch uit te laten.Ik denk eerder sinds de komst van internet.
quote:tattou schreef op 03 juni 2016 @ 21:22:

[...]

Ik denk eerder sinds de komst van internet.Nee, het is echt Pim geweest die zei dat het nu allemaal maar eens gezegd moest worden en toen was de beer los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven