Sd kaart schrijfbeveiliging gaat er niet af en foto's weg??
zondag 5 juni 2016 om 21:37
Ik heb vandaag foto's gemaakt met m'n digitale camera. Niks aan de hand, maar toen ik ze op de computer wou zetten, gaf hij een error aan.
Op de camera zegt hij schrijfbeveiliging.
Veel foto's zijn ook niet meer te zien.
Ik heb het chipje al gecheckt, hij staat op unlock, maar blijft beveiligd aangeven.
Wat is er gebeurd??
Het sd kaartje is net nieuw, vandaag voor de 2e of 3e x gebruikt.
Op de camera zegt hij schrijfbeveiliging.
Veel foto's zijn ook niet meer te zien.
Ik heb het chipje al gecheckt, hij staat op unlock, maar blijft beveiligd aangeven.
Wat is er gebeurd??
Het sd kaartje is net nieuw, vandaag voor de 2e of 3e x gebruikt.
maandag 6 juni 2016 om 00:20
Dit had ik al geprobeerd....en nog 83 andere oplossingen.
Maar volgens mij is het gelukt, heb de kaart uiteindelijk kunnen formateren, nadat dat de eerste 10 pogingen niet mogelijk was, vanwege die schrijfbeveiliging. Argh. Veel foto's hadden een andere naam gekregen, als ik ze weer een normale naam zou geven, zou het waarschijnlijk herstellen, maar ook daar weer die schrijfbeveiliging....
Zelfde als bij repareren van de schijf....frustrerend avondje :p
Maar uiteindelijk geformateerd en via zo'n programma probeer ik nu de foto's terug te halen.
Maar volgens mij is het gelukt, heb de kaart uiteindelijk kunnen formateren, nadat dat de eerste 10 pogingen niet mogelijk was, vanwege die schrijfbeveiliging. Argh. Veel foto's hadden een andere naam gekregen, als ik ze weer een normale naam zou geven, zou het waarschijnlijk herstellen, maar ook daar weer die schrijfbeveiliging....
Zelfde als bij repareren van de schijf....frustrerend avondje :p
Maar uiteindelijk geformateerd en via zo'n programma probeer ik nu de foto's terug te halen.