Moeder & tijd voor jezelf

07-06-2016 00:49 66 berichten
Met 2 tieners, een drukke baan en alles eromheen heb ik werkelijk nooit tijd gehad voor hobby's.

Nu wil ik er weer een gaan oppakken en dan nog voel ik me schuldig om tijd/geld aan moi te besteden. Maf of herkenning?
quote:wyandotje schreef op 07 juni 2016 @ 10:40:

[...]

Nope.

Maar dochter zelf vind dat ik best even naar de jumbo kan terwijl zij thuis blijft.

Maar ik durf nog niet.

Prima leeftijd om even heen en weer naar de supermarkt te gaan. Ik denk eerder dat het voor jou 'oefenen' is dan voor haar ;).

Goede afspraken maken. Zoals de deur niet open doen als de bel gaat ed.
Alle reacties Link kopieren
ah gut, TO was het niet eens met de reacties ............
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heeft TO zich nou geanonimiseerd? Zo erg was dit topic toch niet?
Huh? Waarom dat nou?
Het had een interessante discussie kunnen worden.

Nou ja, laat ik er dan maar proberen wat leven in te blazen: vinden jullie het moeilijk om tijd/ruimte voor jezelf te claimen? Ik heb daar wel moeite mee. Mijn man pakt veel makkelijker een dagdeel om een hobby uit te voeren. Gelukkig stimuleert hij me ook om af en toe de hort op te gaan, maar ik moet het echt weer leren. Nou zijn mijn kinderen nog heel jong, dus dat is wel een andere situatie dan die van TO, dus ik heb nog wel hoop dat het goed komt voor mezelf
quote:fiool schreef op 07 juni 2016 @ 11:16:

Nou ja, laat ik er dan maar proberen wat leven in te blazen: vinden jullie het moeilijk om tijd/ruimte voor jezelf te claimen? Ik heb daar wel moeite mee. Mijn man pakt veel makkelijker een dagdeel om een hobby uit te voeren. Gelukkig stimuleert hij me ook om af en toe de hort op te gaan, maar ik moet het echt weer leren. Nou zijn mijn kinderen nog heel jong, dus dat is wel een andere situatie dan die van TO, dus ik heb nog wel hoop dat het goed komt voor mezelf Maar als je man het kan nu waarom kan jij dat dan niet zo af en toe. Of vertrouw je je man niet met je kleinere kinderen?
quote:Goede-Fee schreef op 07 juni 2016 @ 11:19:

[...]

Maar als je man het kan nu waarom kan jij dat dan niet zo af en toe. Of vertrouw je je man niet met je kleinere kinderen?Dat is het totaal niet, ik vertrouw mijn man volledig. Waar het dan aan ligt, ik kan mijn vinger er niet echt op leggen. Rationeel vind ik niet dat ik er altijd bij moet zijn, maar er is toch een klein zeurderig stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat ik ze tekort doe. Heel stom. Ik weet dat het niet zo is.
quote:_Doortje_ schreef op 07 juni 2016 @ 10:50:

Met 9 jaar moet je toch wel even alleen naar de winkel kunnen joh. Ik zou het haar gewoon eens voorleggen. Mijn 5-jarige geeft aan dat nog niet te willen, ook prima. Maar 9, dat kan echt wel.Mijn 4-jarige geeft aan dat al wel te willen die wil nooit mee naar de winkel, kan prima alleen thuis blijven en als ze dan mee is, wil ze altijd in de auto blijven zitten maar dat doen we allemaal nog niet. Ze gaat gewoon mee.
quote:fiool schreef op 07 juni 2016 @ 11:21:

[...]

Dat is het totaal niet, ik vertrouw mijn man volledig. Waar het dan aan ligt, ik kan mijn vinger er niet echt op leggen. Rationeel vind ik niet dat ik er altijd bij moet zijn, maar er is toch een klein zeurderig stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat ik ze tekort doe. Heel stom. Ik weet dat het niet zo is.

Als je dat echt zo weet dan zou ik toch af en toe gaan, je moet zelf ook wennen soms en dat gaat alleen als je ook echt gaat.

Als je niet wil niet doen maar ik had dat ook en nu heb ik een dagdeel extra PSZ genomen en ga iets voor mijzelf doen. En soms vertrek ik heerlijk vroeg op de avond en zoekt man het maar uit met de kinderen.

Nog te weinig eigenlijk maar dat heeft meer met fut te maken nog dan met het stemmetje.
Ik ben er weer mee begonnen: ik ga af en toe 's avonds weg, al is het maar een wandeling maken en binnenkort een nacht. Ik overweeg een weekeindje weg te gaan in mijn eentje, maar daar twijfel ik nog over.

Nou ja, laat ik er dan maar proberen wat leven in te blazen: vinden jullie het moeilijk om tijd/ruimte voor jezelf te claimen? Ik heb daar wel moeite mee. Mijn man pakt veel makkelijker een dagdeel om een hobby uit te voeren. Gelukkig stimuleert hij me ook om af en toe de hort op te gaan, maar ik moet het echt weer leren. Nou zijn mijn kinderen nog heel jong, dus dat is wel een andere situatie dan die van TO, dus ik heb nog wel hoop dat het goed komt voor mezelf ik heb geen man dus misschien meer noodzaak om goed voor mezelf te zorgen. ik heb vier kinderen dus red het niet als ik niet af en toe pauzeer van de gezinstaken, Ik yoga 2 x in de week en ga af en toe uit, eens per maand denk ik, soms stappen, soms film, toneel of gewoon koffie in de stad. ik sport ook thuis , ik lees, ik ontvang vrienden, op die moment maak ik ook duidelijk dat het niet alleen om hen draait., ze vinden het heel gewoon trouwens. ze raken er ook aan gewend, daarnaast is er genoeg tijd om hen te knuffelen, dingen te leren, te bespreken , samen te doen, etc .
--

Nou ja, laat ik er dan maar proberen wat leven in te blazen: vinden jullie het moeilijk om tijd/ruimte voor jezelf te claimen? Ik heb daar wel moeite mee. Mijn man pakt veel makkelijker een dagdeel om een hobby uit te voeren. Gelukkig stimuleert hij me ook om af en toe de hort op te gaan, maar ik moet het echt weer leren. Nou zijn mijn kinderen nog heel jong, dus dat is wel een andere situatie dan die van TO, dus ik heb nog wel hoop dat het goed komt voor mezelf

Mwah. Ik heb niet zo heel veel tijd/ruimte voor mezelf nodig. Sporten doe ik niet, hobby's heb ik niet echt en al mijn vriendinnen hebben ook jonge kinderen. Ik ben gewoon een familiemens en doe heel veel leuke en gezellige dingen met kind(eren) erbij.

Oja, ik heb wel een hobby: eten . Ik vind het heerlijk om buiten de deur te lunchen of te eten. Lunchen is vaak met kinderen erbij en uit eten soms met de hele familie, inclusief kinderen. En soms met vriendinnen zonder kinderen. Eens per maand/twee maanden ofzo. Is voor mij genoeg.

Ik snap dat gezeur ook nooit over 'saaie vrouwen die alleen nog maar moeder zijn'. Laat ieder lekker zijn ding doen en als iedereen dat fijn vindt en er gelukkig mee is, laat dan lekker.
Man/ik en onze 2 teeners komen elkaar tegen bij t avondeten (en vaak ook voor t slapen gaan, man en ik in elk geval ) en verder is iedereen vooral opgewekt zijn eigen dingen aan het doen. Eigen werk school vrienden clubjes hobbys... etcetera. Dan komt er weinig overeen, kan ik je verzekeren.

Soms gaan we in het weekend met zn allen ergens naar toe maar ook dat wisselt.

Prima gang van zaken zo.
Man en ik hebben er beide nooit moeite mee gehad eigen dingen te doen en geld uit te geven, ook niet toen ze klein waren

Die kinderen hebben gewoon prachtleventjes En laat ze het goede voorbeeld maar zien!
quote:Orangetree schreef op 07 juni 2016 @ 11:05:

[...]

Prima leeftijd om even heen en weer naar de supermarkt te gaan. Ik denk eerder dat het voor jou 'oefenen' is dan voor haar ;).

Goede afspraken maken. Zoals de deur niet open doen als de bel gaat ed.Ik ben net heel snel naar de jumbo geweest zonder kind, en alles is goed gegaan, kind zei heel trots: Zie je nou wel? Ik kan best even alleen blijven.
Ik laat mijn zesjarige wel eens alleen thuis als ik naar de supermarkt ga. Dat dan weer wel

Maar ik heb geen hobby's. Ook geen tijd voor. Gewoon niet. Geen seconde. Ik viva-forum als de wifi in de trein het doet, zoals nu, verder werk ik vooral en zorg ik voor mijn kinderen. Er blijft geen moment over om aan andere dingen te besteden. Ik heb los van mijn kinderen best een identiteit, maar dat is mijn professionele identiteit. Mijn werk is ontzettend intensief, ik geef lezingen door heel Nederland, werk met veel mensen samen; ontzettend leuk, maar wel heel zwaar. En ik heb twee kinderen. En ieder moment waarop ik niet werk ben ik bij mijn kinderen en mijn man. Om in ieder geval die twee dingen goed te doen. Dus even geen privé-Pantax, dat kan ik er gewoon niet bij hebben. Ik kan niet meer dan twee grote dingen tegelijk doen. En als ik dan een keer een dagje vrij ben, dan doe ik dingen voor de kinderen waar ik normaal niet aan toe kom, om mijn schuldgevoel te temperen Ach, het is een fase, hoop ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven