Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Maak net weer wat mee.

Situatie: vorig jaar op een verkoopboek had ik een item te koop er bood iemand op, zou komen halen maar kon niet. Bij ander item zou ze komen afspraak gemaakt kwam niet opdagen. Bood dezelfde persoon op ook andere items maar reageerde niet meer. Soit dan ben ik er klaar mee. Bied dit keer iets aan op een gratis groep, binnen 20 seconden reageert dezelfde persoon dat ze hem wil en nog 10 min later een ander. Ik gun het de tweede. Persoon 1 pissig want zij was eerst, mijn opmerking dat ik enkel maar in zee ga met mensen die hun afspraken nakomen en zij al meerdere keren heeft laten zien dat zij enkel maar reageert en niet komt

snapte ze niet 'want zij kwam altijd haar afspraken na' 'ze kon direct' en 'ik gunde het haar niet' en 'o ze had het zo nodig want alleenstaande moeder en moest met baby rondkomen van 60 euro p/w aan boodschappen'. Naast dat het gewoon een artikel is wat nou niet heel erg noodzaak is (body lotion) Twijfelde of ik moest zeggen dat ik met hetzelfde bedrag met 5 personen moet rondkomen waarvan 2 in de luiers.
quote:Lovely1987 schreef op 07 juni 2016 @ 11:08:

Op een andere hoek: wie heeft er witte rollen behang over? Ik heb 20 (!!!!) rollen nodig.Daar kan ik mijn woonkamer twee keer van behangen. Gaat toch al snel richting de 400 euro. Dat je het durft vragen.
Tenzij het iemand niet uitmaakt wat voor wit behang het is. Dan krijg je soort van wit patchwork behang in de kamer(s) (maar dan zou je ook restjes kunnen vragen halve rollen enz)
quote:latulipe schreef op 07 juni 2016 @ 11:47:

Tenzij het iemand niet uitmaakt wat voor wit behang het is. Dan krijg je soort van wit patchwork behang in de kamer(s) (maar dan zou je ook restjes kunnen vragen halve rollen enz)Geeft denk ik inderdaad wel een leuk effect
Circa 40 zakken zout

Gratis op te halen per stuk of alles aangezien we het niet verkocht krijgen.

Staat enorm in de weg.

Zijn aan de foto te zien zakken van 25kg of zo, iemand nog nodig
Altijd handig voor de komende horrorwinter
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Onlangs heb ik een speelhuisje met glijbaan gratis aangeboden, in prima staat maar staat gewoon in de weg. De eerste reactie was of ik hem ook kon afleveren..
quote:Donuttiezz schreef op 08 juni 2016 @ 00:12:

Onlangs heb ik een speelhuisje met glijbaan gratis aangeboden, in prima staat maar staat gewoon in de weg. De eerste reactie was of ik hem ook kon afleveren.. Ja... en?
quote:Donuttiezz schreef op 08 juni 2016 @ 00:12:

Onlangs heb ik een speelhuisje met glijbaan gratis aangeboden, in prima staat maar staat gewoon in de weg. De eerste reactie was of ik hem ook kon afleveren.. Zou zo een reactie van mij kunnen zijn! Alleen zou ik je er wel geld voor bieden.
quote:Lovely1987 schreef op 08 juni 2016 @ 07:30:

[...]

Zou zo een reactie van mij kunnen zijn! Alleen zou ik je er wel geld voor bieden.

Ik zou dan eerder vrienden of familie vragen om het (tegen betaling) op te halen.

Niet op de weggeefgroep maar op een verkoopgroep:

'Condensatiedroogkast aangeboden'

quote:MonicaG schreef op 08 juni 2016 @ 07:37:

Niet op de weggeefgroep maar op een verkoopgroep:

'Condensatiedroogkast aangeboden'
quote:himalaya schreef op 07 juni 2016 @ 23:43:

Altijd handig voor de komende horrorwinter Het is consumptie zout
quote:renate73-nw schreef op 08 juni 2016 @ 08:42:

[...]

Het is consumptie zoutdat kan ook wel gestrooid worden ;)
"Beste mensen ,85m2 Is de tuin. Wij willen graag zo snel mogelijk de tuin bestraat hebben,àlles is gedaan er moet alleen bestraat worden .Wie interesse heeft mag regeren ."
quote:VanilleNoire schreef op 08 juni 2016 @ 09:50:

"Beste mensen ,85m2 Is de tuin. Wij willen graag zo snel mogelijk de tuin bestraat hebben,àlles is gedaan er moet alleen bestraat worden .Wie interesse heeft mag regeren ."

Wat lief dat mensen MOGEN reageren

Soms snap ik er echt geen snars meer van he, ik snap dat gratis/voor weinig leuk is enzo, maar kom op, ook hier hebben mensen gewoon hun beroep van gemaakt. En daarnaast wil je sommige dingen toch gewoon goed (professioneel) gedaan hebben? Lijkt me dat als je zo'n tuin hebt je nu niet bepaald arm bent ofzo... Haha.
quote:VanilleNoire schreef op 08 juni 2016 @ 09:50:

"Beste mensen ,85m2 Is de tuin. Wij willen graag zo snel mogelijk de tuin bestraat hebben,àlles is gedaan er moet alleen bestraat worden .Wie interesse heeft mag regeren ."Wat leuk, dat heb ik nou altijd al willen doen, en het mag nog gratis ook
Dat is erg lief van ze dat wij dat eventueel zouden mogen doen..

Misschien mag je je eigen stenen ook meebregen
quote:Dormouse schreef op 08 juni 2016 @ 10:04:

[...]

Wat lief dat mensen MOGEN reageren

Soms snap ik er echt geen snars meer van he, ik snap dat gratis/voor weinig leuk is enzo, maar kom op, ook hier hebben mensen gewoon hun beroep van gemaakt. En daarnaast wil je sommige dingen toch gewoon goed (professioneel) gedaan hebben? Lijkt me dat als je zo'n tuin hebt je nu niet bepaald arm bent ofzo... Haha.Nou 85 vierkante meter is niet eens zo heel groot hoor. Kijk hier Dit soort woningen worden hier ook verhuurd. Afgezien daarvan, gratis bestrating zou nog wel eens willen lukken. Wij hebben in dit huis nieuwe bestrating gelegd (zelf, want man/zwager/schoonvader doen dit ook deels voor hun werk). De oude hebben we weggegeven. Maar wel zelf uithalen en ophalen.
quote:Teemo schreef op 08 juni 2016 @ 10:08:

[...]

Wat leuk, dat heb ik nou altijd al willen doen, en het mag nog gratis ook

Ja aardig zeg. Misschien krijg je ook nog wel een kopje koffie en een broodje.

Wat een feest! Once in a lifetime kans.

Ik zou het doen hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:wilma36 schreef op 08 juni 2016 @ 11:38:

[...]

Nou 85 vierkante meter is niet eens zo heel groot hoor. Kijk hier Dit soort woningen worden hier ook verhuurd. Afgezien daarvan, gratis bestrating zou nog wel eens willen lukken. Wij hebben in dit huis nieuwe bestrating gelegd (zelf, want man/zwager/schoonvader doen dit ook deels voor hun werk). De oude hebben we weggegeven. Maar wel zelf uithalen en ophalen.Ah, ik dacht dat het groter was En van gratis bestrating wist ik, erg handig, wordt inderdaad vaak aangeboden als je bereid bent het er zelf uit te halen. Maar ik blijf het wel een flink verschil vinden of je het echt zelf of met hulp van familie doet (die al dan niet ervaring ermee hebben) of van een vreemde verwacht dat ze het gratis voor je komen doen
Ik ben ook toegelaten bij de beruchte 0181 groep
Whaa ik dus gewoon niet! Zo gemeen haha
Die zakken zout :D

Genoeg reacties erop, maar wat moet een gemiddeld persoon nou met een zak van 25 kilo zout?

Krijg weer sterk het idee dat er interesse is omdat het gratis is en dat dat zo'n beetje de enige reden is ook.

Gisteren zag ik een pak lasagne aangeboden worden. Best schrijnend dat mensen daar op reageren eigenlijk. Denk dat ik me daar toch voor zou schamen.
quote:renate73-nw schreef op 08 juni 2016 @ 08:42:

[...]

Het is consumptie zoutWij hebben een zoutwaterzwembad, het consumptiezout dat daar in gaat wordt ook door bakkers gebruikt, misschien iemand die een handeltje daar in had ?
"Goedenavond, ik doe de opleiding nagelstyliste en ben op zoek naar een elektrische nagelvijl, een uv lamp, nagellak kastje en arm kussen is er iemand die mij kan helpen? Ik zal vb foto's plaatsen ..."

Ja dat doen mensen vast zomaar weg..

Dat mensen dichte verpakkingen eten of verzorgingsproducten ophalen snap ik nog wel, als je het niet breed hebt scheelt het toch. Open verpakkingen vind ik niet echt fijn qua hygiëne, wel triest als je dat echt nodig hebt. van de week bood iemand twee tubetjes crème aan waar nog 1/5 in zat, wilde nog iemand hebben ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven