Paardenmensen

07-06-2016 15:53 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee hobbies, namelijk paardrijden en tennissen.

Wat mij opvalt, is dat de mensen die je tegenkomt in de paardenwereld, heel anders zijn dan de mensen die je tegenkomt met tennissen.

Veel mensen denken dat tennis een kaksport is. Maar in bepaalde opzichten zou je dat nog eerder kunnen stellen van paardensport.

Als ik bij het tennissen nieuwe mensen tegen kom, zoals bijvoorbeeld op een wedstrijd, zijn het over het algemeen leuke en vooral toegankelijke mensen.

Kom je in de paardenwereld mensen tegen, en dan vooral degenen die er hun geld mee verdienen, zijn ze vaak stug en arrogant. Je krijgt er niet snel contact mee, niet toegankelijk.

Ik vroeg me af waar dat aan zou liggen. Mijn man dacht aan opleiding. Maar volgens mij verschilt dat niet zozeer.

Misschien is het omdat er in paardensport meer geld om gaat, en dat mensen dat harder maakt in hun opstelling?
Knip
quote:Drakenstein schreef op 07 juni 2016 @ 20:48:

Aha dan heb ik zeker onbevlekt ontvangen whahaha!Foutief gebruik van de uitdrukking, maar dat terzijde.
quote:lux. schreef op 07 juni 2016 @ 19:47:

Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind dat er hier eigenlijk ook best wel arrogant wordt gepraat over al die mensen die er 'niks van weten' enzo Ik snap ook niet dat dat nou per se aan paardenmensen toegeschreven dient te worden. Dit soort gedrag vindt je overal en nergens, zo leuk is de mens nou eenmaal niet.
quote:NYC schreef op 07 juni 2016 @ 20:51:

[...]

Foutief gebruik van de uitdrukking, maar dat terzijde.Klopt helemaal maar ik stond een systeem aan te sluiten omdat ik denk dat we vannacht een veulentje krijgen. Ben ook zelf drachtig he dus t valt allemaal niet mee ????
quote:Drakenstein schreef op 07 juni 2016 @ 22:42:

[...]

Klopt helemaal maar ik stond een systeem aan te sluiten omdat ik denk dat we vannacht een veulentje krijgen. Ben ook zelf drachtig he dus t valt allemaal niet mee ????Oe leuk! Afstamming? Van het veulen dan he
Knip
Ik vind paardensport eigenlijk niet meer kak dan tennis eigenlijk. Zit wel echt een hoop verschil in hobby en professioneel vind ik.

Wel vind ik de meeste paardenmensen vrij typisch een van mijn beste vriendinnen en mijn schoonvader zit in de paarden. Wat een gezeik daar altijd, ik kom er ook niet graag. Zitten een hoop betweters tussen.
Zowel in de paardensport als in de tennis kun je mensen ontmoeten met een hoog aardappelniveau. Er zijn gewoon mensen die graag neerkijken, zich beter voelen als een ander, en dan een vorm van praten aannemen alsof er een aardappel in de keel dwars zit..
quote:Drakenstein schreef op 08 juni 2016 @ 00:19:

Een de Niro uit een lichte Tour merrie, maar ik denk toch niet vannacht, maar goed dat kan binnen een paar uur veranderen.Spannend!
Knip
Betweters, kakkers, neerkijkers, arrogantie, niets is de mens vreemd. En een hoop van die mensen doen ook een sport of zitten in de sportwereld en zullen zich in die sport ook zo gedragen. Om die eigenschappen nu aan een specifieke sport te verbinden...mwah.

Spannend Drakenstein, voor jullie allebei!
ik vraag me af of alle mensen die zeggen : 'gekkies heb je overal', zelf ook in de paardenwereld zitten? Want écht het is toch anders.
Nou ja, als je dat zo stellig zegt, ga ik er van uit dat je ook insider bent in andere takken van sport? Anders, vast. Dat is ook inherent aan de sport. Maar ik vind niet dat paardenmensen anders arrogant, kak of betweteriger zijn dan bijvoorbeeld in de (dames)turnwereld. Enig idee hoe het er daar aan toe gaat?

Ik zit al zo'n 30 jaar in de paarden. Niet professioneel, maar ken er genoeg die dat wel zijn en zit daar ook met regelmaat tussen.
Ik rij paard, ik zit niet 'in de paardenwereld'. Ik vind het fantastisch leuk om te doen, maar ik kom er 1x per week. Het is hier in topics dat ik af en toe denk 'nou nou'. Maar dat is niet alleen bij topics over paarden.

Mensen zijn misschien een beetje gek als het op hun beessies aankomt. Check topics over een konijn in z'n eentje nemen ofzo. Dan word je ook volledig afgefikt.

[...]

Klopt helemaal maar ik stond een systeem aan te sluiten omdat ik denk dat we vannacht een veulentje krijgen. Ben ook zelf drachtig he dus t valt allemaal niet mee ????Oooohhh een veulentje wat leuk! Lijkt me bijzonder is hij/zij al geboren?

[...]

Klopt helemaal maar ik stond een systeem aan te sluiten omdat ik denk dat we vannacht een veulentje krijgen. Ben ook zelf drachtig he dus t valt allemaal niet mee ????Spannend!!! Veel succes voor jou!! En hoe is het met het veulentje, is het er al?
quote:LaFleurNoire schreef op 07 juni 2016 @ 21:21:

[...]

Ik snap ook niet dat dat nou per se aan paardenmensen toegeschreven dient te worden. Dit soort gedrag vindt je overal en nergens, zo leuk is de mens nou eenmaal niet.

Nou, de mensen die ik dus bij het tennissen tegenkom dus wel.

Ik hoop dat het de Niro veulentje gezond en wel op de wereld komt. Volgende werk woensdag moeten wij terug naar het ki station met onze merrie om te horen of ze drachtig is. En daar lopen er ook een paar bij waar nauwelijks een hallo af kan.

Ik moet zeggen dat ik vroeger voordat ik mijn paarden aan huis had, op diverse pensioenstallen gestaan heb. De sfeer werd er heel erg bepaald door de stalhouder. Maar ik heb het er altijd erg gezellig gehad, soms zo gezellig dat ik er niet weg kwam...... En de volgende dag moest ik toch weer gewoon naar mijn werk.
Een vriendin van me heeft al jaren een paardenbedrijf. Zij word een beetje gestoord van haar klanten die allemaal denken dat ze haar nieuwste BFF zijn en zich ook zo gedragen. Mijn vriendin doet haar werk met hart en ziel, maar het is wel haar werk. En dat lijken mensen vaak te vergeten. Ze heeft om die reden bijvoorbeeld geen pensionklanten meer omdat ze helemaal gek werd van de manier hoe mensen haar tijd claimden.

Ik weet dat zij in bepaalde kringen ook de naam heeft heel afstandelijk te zijn. Zelf zie ik dat niet, ze is gewoon zakelijk naar haar klanten.
Pensionstalling is nu eenmaal dienstverlenend en naast het goed verzorgen van je paarden hoort goede sociale omgang met mensen er bij. Vooral als de mensen dagelijks op je erf komen.

Daar moet je tegen kunnen. Je bent namelijk nooit meer echt vrij aan huis. Ik heb de indruk dat veel stalhouders en manegehouders daar moeite mee hebben.
quote:iones schreef op 08 juni 2016 @ 09:51:

Pensionstalling is nu eenmaal dienstverlenend en naast het goed verzorgen van je paarden hoort goede sociale omgang met mensen er bij. Vooral als de mensen dagelijks op je erf komen.

Daar moet je tegen kunnen. Je bent namelijk nooit meer echt vrij aan huis. Ik heb de indruk dat veel stalhouders en manegehouders daar moeite mee hebben.Waarom vind je dat? Vind je niet dat je een zakelijke relatie met je stalhouder hebt? Waarom moet die 24/7 klaarstaan omdat jij dat zo graag wil?
Dat zeg ik niet. Een stalhouder heeft ook recht op vrijaf natuurlijk.
Knip
..
Gefeliciteerd met je veulen Drakenstein!

En wbt geld en status en dienovereenkomstige bejegening, ook dat is toch ook in veel meer gevallen zo? Je wordt bij een autodealer ook met veel meer egards behandeld als jij een dure nieuwe bak komt aanschaffen dan als je een goedkoop tweedehandsje wilt kopen.

Een makelaar doet ook anders tegen iemand die een grote villa wil aanschaffen dan tegen iemand die een flatje op het oog heeft.

Een gevierde voetballer of BN-er in een restaurant of andere gelegenheid wordt ook anders benaderd.
Ooo leuk het veulentje bijzonder hoor! Gefeliciteerd met jullie nieuwe paardenkind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven