waarom hangt mijn nieuwe computer op dit forum?

08-06-2016 14:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag:

heeft iemand enig idee waarom mijn nieuwe computer van een maand oud het niet trekt op het Viva forum? Ik kan alles bezoeken met deze i5 computer, maar zodra ik op dit forum kom, hangt mijn laptop binnen 5 minuten. Daarom heb ik zelfs dit berichtje gekopieerd en hier geplakt, omdat ik denk dat als ik het ter plekke zou schrijven, het niet gaat lukken.

Ik krijg telkens het bericht dat er een script niet reageert en wat ik daarmee wil. Stoppen, debuggen of doorgaan. Maar wat ik ook kies, hij hangt en dan moet ik mijn laptop opnieuw opstarten. Ook krijg ik reacties dat Flash niet meer reageert. En ik heb dat alleen maar hier!

Wie weet wat dit is en wat ik ertegen kan doen?
Java en Flash al ge-update?
Mijn I pad doet ook altijd gek hier.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hee dat heb ik ook!

Maar tis een (nieuwe) werklaptop dus kan moeilijk de ict bellen met deze vraag.
Melden in het reactie en bug topic op de overige pijler.
quote:Bibi1973 schreef op 08 juni 2016 @ 14:52:

Java en Flash al ge-update?Alles is vers geinstalleerd, dus denk dat het up to date moet zijn?
quote:Deadpool schreef op 08 juni 2016 @ 15:01:

Melden in het reactie en bug topic op de overige pijler.ok, dat wist ik niet. Dat ga ik nu even doen dan (hangt nog steeds niet, joehoe, al vijf minuten online)
ik heb dat ook, zelfde melding. computer gaat wild blazen ook als deze site opent. ik lees verder mee :D
Andere browser gebruiken (je gebruikt nu waarschijnlijk IE?)
Ik heb vanochtend ook al in het bugtopic gereageerd. Er gaat iets flink fout met de reclames.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb het ook sinds kort.

Letterlijk elke keer dat ik op het forum kom.

Het bericht dat er een script niet reageert en wat ik daarmee wil. Stoppen, debuggen of doorgaan.

het typengaatheeelmoeizaam,methortenenstorten.

Ik kan hetbugtopicn iet vinden.
Ik had het veel in Firefox, maar nu met Chrome, heb ik er geen last meer van.
[quote]-Ange- schreef op 08 juni 2016 @ 15:34:

Ik heb het ook sinds kort.

Letterlijk elke keer dat ik op het forum kom.

Het bericht dat er een script niet reageert en wat ik daarmee wil. Stoppen, debuggen of doorgaan.

het typengaatheeelmoeizaam,methortenenstorten.

Ik kan hetbugtopicn iet vinden.[/qhuote]

Dat moeilijke typen heb ik ook. Ben je ql vijf woorden verder voor ze ook daadwerkelijk in je scherm staan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb het ook, zowel IE als Mozilla.

Het heeft met het java script te maken.

Gisteren heb ik Yes script toegevoegd aan de Add-onbeheerder van Mozilla. Dat is een zwarte lijst voor java scripts. Daar heb ik deze site toegevoegd aan de zwarte lijst en het loopt weer als een zonnetje.
De kans is groot dat dit aan Firefox ligt. De vraag om te debuggen en het ongelooflijk trage heb ik ook gehad, werd er wanhopig van. Ook het schokkerig scrollen.

Ik zweer nu bij Chrome, supersnel!
Het ligt niet specifiek aan Mozilla. Dat dacht ik ook en daarom opende ik het forum op IE. Maar ook daar hetzelfde probleem. Nu het is opgelost door dat script is het gewoon weer helemaal goed en snel.
quote:Gravinnetje schreef op 08 juni 2016 @ 15:49:

Het ligt niet specifiek aan Mozilla. Dat dacht ik ook en daarom opende ik het forum op IE. Maar ook daar hetzelfde probleem. Nu het is opgelost door dat script is het gewoon weer helemaal goed en snel.

Jawel, maar IE is butt, dat moge duidelijk zijn.

Dat Yesscript zorgt ervoor dat Firefox minder verbruikt, maar dan is het zelfs dan nog veel teveel.
Ik heb het met Chrome
Hier ook Chrome.

Ik begrijp dat bij Sanoma de kassa moet rinkelen, maar als hierdoor iedereen adblockers gaat gebruiken, schiet het denk ik ook z'n doel voorbij.........
Ik wil mijn adblocker met liefde en plezier uitzetten als reclames minder opdringerig zouden zijn, geen geheugen zouden vreten en me niet met bewegend beeld en geluid de stuipen op het lijf jagen zodra ik een pagina open of met mijn muis eroverheen beweeg. Een klein berichtje in een hoekje kan er nog mee door

Maar serieus, ik gebruik al jaren adblocker, heb vrijwel nooit ergens last van. Ik snap heus dat websites ook hun inkomsten nodig hebben, maar doe het dan met wat bescheiden reclamemateriaal.
Ik heb hetzelfde. Ik heb windows10 dacht dat 't daar aan lag. Ik heb 't met Chrome en met Explorer.

Had 't met de vorige laptop en nu weer, dit is een net nieuwe.

Ik heb 't ook met naar beneden scrollen, gaat met horten en stoten en dan krijg ik de melding dat de flash vastloopt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:theemok2 schreef op 08 juni 2016 @ 16:13:

Ik wil mijn adblocker met liefde en plezier uitzetten als reclames minder opdringerig zouden zijn, geen geheugen zouden vreten en me niet met bewegend beeld en geluid de stuipen op het lijf jagen zodra ik een pagina open of met mijn muis eroverheen beweeg. Een klein berichtje in een hoekje kan er nog mee door

Maar serieus, ik gebruik al jaren adblocker, heb vrijwel nooit ergens last van. Ik snap heus dat websites ook hun inkomsten nodig hebben, maar doe het dan met wat bescheiden reclamemateriaal.Een poosje geleden was het ook zo rot met de reclames hier en dat was voor mij de reden om op m'n eigen laptop een adblocker te zetten. Het spijt me, Viva, maar als de reclames zorgen dat m'n browser vastloopt, ben ik er wel klaar mee.
Ik had het met een ander forum. Laptop liep steeds vast. Met Firefox lukte het wel, Chrome dus niet.
Life is short. Eat dessert first.
Het Viva forum mijden als de pest.

Wanneer de helft van de bezoekers vertrekt is er niet meer zo'n zwaar forum nodig en hoeven er niet meer van die idiote banners geplaatst te worden om het forum financieel in de lucht te houden.

Ik denk er in ieder geval heel erg hard over om dit forum te laten voor wat het is.

Wanneer je Firefox bij herstarten de oude situatie laat herstellen terwijl er nog wat Viva tabs open stonden krijg je zelfs heel Firefox niet meer fatsoenlijk opgestart met als gevolg dat je ook andere site niet kunt bekijken welke je al geopend had..
Niet geschoten is altijd mis
Ja herken het ook schock wave crasht regelmatig en nu ik het zo lees bedenk ik me idd als het forum openstaat.zat al bij mijn man te zeuren over de computer.nog niet eens aan het forum gedacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven