Paardenmensen

07-06-2016 15:53 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee hobbies, namelijk paardrijden en tennissen.

Wat mij opvalt, is dat de mensen die je tegenkomt in de paardenwereld, heel anders zijn dan de mensen die je tegenkomt met tennissen.

Veel mensen denken dat tennis een kaksport is. Maar in bepaalde opzichten zou je dat nog eerder kunnen stellen van paardensport.

Als ik bij het tennissen nieuwe mensen tegen kom, zoals bijvoorbeeld op een wedstrijd, zijn het over het algemeen leuke en vooral toegankelijke mensen.

Kom je in de paardenwereld mensen tegen, en dan vooral degenen die er hun geld mee verdienen, zijn ze vaak stug en arrogant. Je krijgt er niet snel contact mee, niet toegankelijk.

Ik vroeg me af waar dat aan zou liggen. Mijn man dacht aan opleiding. Maar volgens mij verschilt dat niet zozeer.

Misschien is het omdat er in paardensport meer geld om gaat, en dat mensen dat harder maakt in hun opstelling?
gefeliciteerd met het merrieveulen! Dit jaar een naam beginnend met een L. Wat wordt het?

Als klant hoor je sowieso altijd behoorlijk en correct behandeld te worden. Maar ik heb heb het niet altijd over verhoudingen als klant.
Gefeliciteerd met je merrieveulen!

Ik zou ook nooit een pensionstal willen, ik heb in mijn leven zoveel gezeik van mensen op stallen gezien. Dat is een hele ondankbare baan.

Er zit wel veel haat en nijd in de paardenwereld. Als je een beter paard hebt of net wat mooiere spullen, zijn mensen daar niet altijd leuk over. Zoals meerderen hier schrijven en ik zelf ook doe, als je je eigen plan trekt en je gewoon je dingen doet hebt je daar geen last van. Vaak krijg je dan ook weer vriendinnen die dat ook zo doen en dat zijn prima lui.
Knip
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 08 juni 2016 @ 09:57:

[...]

Waarom vind je dat? Vind je niet dat je een zakelijke relatie met je stalhouder hebt? Waarom moet die 24/7 klaarstaan omdat jij dat zo graag wil?In een zakelijke relatie ligt dat maar net aan wat je hebt afgesproken, toch?
Oh dear, how sad, never mind.
Hier ook 1 die van paarden houd. Ik mag alleen niet meer rijden,teveel risico op lichamelijk letsel. Gelukkig heb ik een dochter die net zo gek is van paarden en ook elke week reed. Maar,er stond zo'n ontzettend gave leerpony daar,dat ik die nu lease voor haar. Zo kom ik ook regelmatig op de manege om te poetsen en te knuffelen. Heerlijk........

Gefeliciteerd Drakenstein met je merrieveulen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven