De test.
zaterdag 11 juni 2016 om 18:37
Lieve dames,
Wij zijn met de 1e ivf ronde bezig. Maandag mag ik officieel testen maar vandaag hebben we de test gedaan op aandringen van mijn man. We hebben de gevoelige kruidvat test gebruikt en ik krijg duidelijke maar wel met een lichte streep, een positieve test.
Hoe vaak komt in deze termijn een vals positief resultaat voor?
Wij zijn met de 1e ivf ronde bezig. Maandag mag ik officieel testen maar vandaag hebben we de test gedaan op aandringen van mijn man. We hebben de gevoelige kruidvat test gebruikt en ik krijg duidelijke maar wel met een lichte streep, een positieve test.
Hoe vaak komt in deze termijn een vals positief resultaat voor?
zaterdag 11 juni 2016 om 18:49
zaterdag 11 juni 2016 om 18:52
Als je morgen rond de zelfde tijd weer een test doet en hij is donkerder dan vandaag dan ben je waarschijnlijk zwanger. Maar om het zeker te weten wachten tot maandag. Door de hormonen moet je 14/15 dagen wachten. Het blijft daardoor moeilijk om er wat van te zeggen. Een streep is een streep is het normaal alleen.kan deze streep van de hormonen komen die je gebruikt hebt om zwanger te worden. Nog even geduld dus denk ik. Veel succes!!!
zaterdag 11 juni 2016 om 18:54
Valspositief is in principe erg onwaarschijnlijk omdat de test reageert op de aanwezigheid van zwangerschapshormoon. Die heb je niet in je lijf als je niet zwanger bent (tenzij het onderdeel van een vruchtbaarheidsbehandeling is! Maar dan had je arts je daar wel expliciet op gewezen lijkt me)...
Echter een behoorlijk groot deel van de prille zwangerschappen eindigt rond de tijd dat je eigenlijk je menstruatie zou moeten krijgen. Daarom wordt aangeraden niet te vroeg te testen; dan is de teleurstelling minder groot. Er gaat dan bijvoorbeeld bij de innesteling of de eerste fase daarna iets mis; dit is een heel kwetsbare fase die helaas nogal eens mis gaat.
Kortom: voor nu een hoopvol signaal, en als je maandag wéér positief test -liefst met een inmiddels wat donkerdere streep- is het tijd voor een rondedansje
Echter een behoorlijk groot deel van de prille zwangerschappen eindigt rond de tijd dat je eigenlijk je menstruatie zou moeten krijgen. Daarom wordt aangeraden niet te vroeg te testen; dan is de teleurstelling minder groot. Er gaat dan bijvoorbeeld bij de innesteling of de eerste fase daarna iets mis; dit is een heel kwetsbare fase die helaas nogal eens mis gaat.
Kortom: voor nu een hoopvol signaal, en als je maandag wéér positief test -liefst met een inmiddels wat donkerdere streep- is het tijd voor een rondedansje
zaterdag 11 juni 2016 om 19:06
Ik heb 1 keer vals positief getest. Dat was toen 4 dagen voordat ik mocht testen. Dat kwam door de pregnyl injectie.
Ik ben nu zwanger en mocht toen op de vrijdag testen. Ik kon het niet laten en heb ik toen woensdagavond getest. En nu ben ik 7 weken zwanger.
Ik ben dan zwanger geworden met ICSI en heb ook net als jij 2 dagen eerder getest. Ik hoop dat het in jouw geval ook een plakker betekent.
Ik ben nu zwanger en mocht toen op de vrijdag testen. Ik kon het niet laten en heb ik toen woensdagavond getest. En nu ben ik 7 weken zwanger.
Ik ben dan zwanger geworden met ICSI en heb ook net als jij 2 dagen eerder getest. Ik hoop dat het in jouw geval ook een plakker betekent.
zaterdag 11 juni 2016 om 19:12
quote:flipje2 schreef op 11 juni 2016 @ 19:05:
He Sophiever, ik zie nu pas dat jij het bent!
Ik hoop dat het raak is meid... Ik hoop het ook maar we denken van wel. Ik heb al een paar dagen zeer gevoelige borsten, mijn man vindt ze groter en glunderd daardoor de hele dag. Wat ik weer minder vind want hij heeft dop van een schoonmaakmiddel niet helemaal goed dichtgedraaid en dat kon ik ruiken terwijl het in het kastje stond.
He Sophiever, ik zie nu pas dat jij het bent!
Ik hoop dat het raak is meid... Ik hoop het ook maar we denken van wel. Ik heb al een paar dagen zeer gevoelige borsten, mijn man vindt ze groter en glunderd daardoor de hele dag. Wat ik weer minder vind want hij heeft dop van een schoonmaakmiddel niet helemaal goed dichtgedraaid en dat kon ik ruiken terwijl het in het kastje stond.
zaterdag 11 juni 2016 om 19:55
Hoeveel dagen na punctie zit je nu?? Ik teste 13 dagen na punctie licht positief en nu 22+4 zwanger!! Je pregnyl/ovitrelle injectie is langer dan 10 dagen geleden schrijf je dus dat is je lichaam al uit!! Je lichaam maakt dus zelf hcg aan en dan kan alleen als het vruchtje is ingenesteld!! Morgen of maandag is je test vast donkerder!! En krijg je nog een bloedtest vanuit het ziekenhuis?? Voorzichtig gefeliciteerd hoor!! Weer iemand uit ons ivf/ICSI topic zwanger!!
zaterdag 11 juni 2016 om 20:00
De tijdsverloop tussen punctie en terugplaatsing is iets anders dan gangbaar verlopen. Op dag 5 is het vruchtje teruggeplaatst en dat is maandag precies 14 dagen geleden.
Ik krijg inderdaad bij een positieve test een bloedtest en misschien een extra echo omdat problemen met mijn baarmoederslijmvlies een probleem is en ik zo doende verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ik krijg inderdaad bij een positieve test een bloedtest en misschien een extra echo omdat problemen met mijn baarmoederslijmvlies een probleem is en ik zo doende verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
zaterdag 11 juni 2016 om 20:43
Ik ben er vanuit gegaan dat de dag van punctie hetzelfde is als normaal de eisprong. Tenslotte verlaat in beide gevallen het eitje of meer de eierstok en wordt het bevrucht. Normaal gesproken is 14 dagen na je eisprong je NOD. Ik ben er daarom ook vanuit gegaan dat 14 dagen na m'n punctie m'n NOD was ongeacht op welke dag de terugplaatsing was. Dus denk echt dat het gelukt is meid!! Morgen of maandag nog een test en daarna het ziekenhuis bellen!!!
zaterdag 11 juni 2016 om 20:47
Dat is inderdaad wat normaal aangenomen wordt. Maar ik beredeneer zo:Het bevruchte eitje legt een weg af en 2 weken later wordt je ongesteld als het niet gelukt is. Is wel een beetje een slag om de arm want het voelt allemaal zo fragiel voor mij met het ivf traject omdat er nog een gedeelte buiten mijn lijf gebeurd ipv erin.
zaterdag 11 juni 2016 om 21:11
Gefeliciteerd Sophie, ik denk dat je zwanger bent. Bij mijn zoon mocht ik ook op maandag testen en die was zowel met een kruidvat als met een clear blue op zondag al hartstikke positief. En nu ben ik net zwanger van onze laatste cryo en testte ik ook op zondag flink positief en was eigenlijk dinsdag de testdag. Morgen gelijk bellen en dan kan het lange wachten op de eerste echo beginnen.
zaterdag 11 juni 2016 om 21:14
quote:Sophiever schreef op 11 juni 2016 @ 20:47:
Dat is inderdaad wat normaal aangenomen wordt. Maar ik beredeneer zo:Het bevruchte eitje legt een weg af en 2 weken later wordt je ongesteld als het niet gelukt is. Is wel een beetje een slag om de arm want het voelt allemaal zo fragiel voor mij met het ivf traject omdat er nog een gedeelte buiten mijn lijf gebeurd ipv erin.
Snap heel goed dat je heel voorzichtig bent hoor!! Het is ook zo onwerkelijk om ineens na een lange tijd met een positieve test in je handen te staan! Ik geloofde het ook niet meteen bij m'n eerste test. Was ook meteen raak met de allereerste terugplaatsing.
Maar het bevruchte eitje hoefde bij jouw geen weg af te leggen. De dagen waarin dat normaal gebeurd lag jouw bevruchte klomp cellen in het ziekenhuis. Op dag 5 werd het terug geplaatst en toen was het ook al zover ontwikkeld dat het meteen is begonnen met de innestelprocedure!!
Duim voor je dat je hierna nog een positieve test hebt en daarna een mooi hcg level uit je bloedtest komt!!
Hier trouwens een mooi schema over verloop van ontwikkeling na terugplaatsing op dag 3 en dag 5:
http://www.bubblesandbump ... -day-5-transfer-calendar/
Snap heel goed dat je heel voorzichtig bent hoor!! Het is ook zo onwerkelijk om ineens na een lange tijd met een positieve test in je handen te staan! Ik geloofde het ook niet meteen bij m'n eerste test. Was ook meteen raak met de allereerste terugplaatsing.
Maar het bevruchte eitje hoefde bij jouw geen weg af te leggen. De dagen waarin dat normaal gebeurd lag jouw bevruchte klomp cellen in het ziekenhuis. Op dag 5 werd het terug geplaatst en toen was het ook al zover ontwikkeld dat het meteen is begonnen met de innestelprocedure!!
Duim voor je dat je hierna nog een positieve test hebt en daarna een mooi hcg level uit je bloedtest komt!!
Hier trouwens een mooi schema over verloop van ontwikkeling na terugplaatsing op dag 3 en dag 5:
http://www.bubblesandbump ... -day-5-transfer-calendar/