Off day

11-06-2016 20:58 32 berichten
Vandaag een off day....

Zijn nu zo'n 2,5 jaar aan het proberen om mij zwanger te krijgen.

Artsen rekenen 1,5 jaar, want... Na stoppen met anticonceptie heeft het bijna een jaar geduurd voordat mijn cyclus op gang kwam.

Zijn bezig om toch een traject te starten, kunnen (en willen) om bepaalde redenen niet nog een half jaar wachten en dan pas een traject te starten. Arts steunt ons hierbij en zet zich hier voor in.

Van de week... Over tijd... Meteen weer hoop... Na paar dagen test gedaan, niet zwanger. 'S middags ongesteld.

Ik ben het zo zat elke maand die teleurstelling. We oefenen ons suf, wel getempt, niet getempt. Ovulatietesten.

Alles de deur uitgeflikkerd, omdat het voor mij op een gegeven moment als 'moeten' voelde. Hebben toen even rust genomen en even geen seks gehad. Ik kon er niet meer van genieten.

Na een maandje weer voorzichtig opgepakt, genieten. Van elkaar, niks moet. Komt het dan komt het, komt het niet? Dat is heel erg kut, maar het zij zo...

En toch.. Nu al de hele dag in mineurstemming, huilen staat me nader bij dan lachen.

Wij willen graag een kindje, vrienden van ons hebben begin dit jaar anticonceptie aan de wilgen gehangen. Februari was ze zwanger.

Het voelt 'oneerlijk' en dat mag het niet, want dat is het niet.

Ik weet het, ik weet het allemaal, maar soms kan ik er even niet meer tegen....

Wat ik wil met dit topic... Even van me afschrijven. Misschien horen dat ik niet zo moet zeuren. Ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
dat ten eerste. En laat het geen obsessie worden waardoor je niet meer geniet van het leven nu! Ga weer lekker tijd aan elkaar besteden, weekendje weg, relaxen. En zie seks niet meer als een plicht, maak het samen even weer leuk! Echt dikke knuffel!
aan het typen...
Ik moest 1,5 jaar geduld hebben voordat ik van mijn eerste kindje zwanger mocht worden.

En dat vond ik al heeeeeeeeel lang!

Idd elke keer die hoop en daarna de teleurstelling. Alsof je hele hoofd in beslag wordt genomen.

Frustrerend en herken je gevoel dus wel. Ook dat oneerlijke gevoel wanneer er iemand wel snel zwanger wordt.

Daarentegen: Vrienden van mij zijn zelfs ruim 5 jaar 'bezig' en nog steeds niet zwanger

Nu voelt het oneerlijk naar hun toe dat ik inmiddels 2 kinderen heb (bij 2e precies na een jaar zwanger, maar toen had ik meer geduld) .... Al kan niemand er uiteraard wat aan doen(!)

Iemand die ik ken is na jaaaaaaren medische wereld alsnog spontaan zwanger geworden tot mijn verbazing. Als ik daaraan denk denk ik: er is hoop, je weet maar nooit!

Sterkte met alles en hoop voor je dat het snel 'raak' is!!!
quote:rozea schreef op 11 juni 2016 @ 21:03:

dat ten eerste. En laat het geen obsessie worden waardoor je niet meer geniet van het leven nu! Ga weer lekker tijd aan elkaar besteden, weekendje weg, relaxen. En zie seks niet meer als een plicht, maak het samen even weer leuk! Echt dikke knuffel!

Dank je wel. Ik wil het ook absoluut geen obsessie laten worden. Daarom hebben we een tijd geleden even geen seks gehad. Juist omdat het moeten werd en een obsessie.

Nu genieten we weer.

Deze maand gaat het 'm ook niet worden. Vriend zit precies in mijn vruchtbare dagen in het buitenland. Dus we wachten nog maar weer een maandje met duimen en hoor
Misschien tijd om even samen leuke dingen te gaan doen en te ontspannen?

Ik kan me voorstellen dat het na zo'n lange tijd heel erg gespannen en stressvol is.

Kunnen jullie samen een (korte) vakantie boeken of zoiets? Even heel wat anders en echt tijd voor elkaar.

Sterkte!
quote:minameut schreef op 11 juni 2016 @ 21:07:

Ik moest 1,5 jaar geduld hebben voordat ik van mijn eerste kindje zwanger mocht worden.

En dat vond ik al heeeeeeeeel lang!

Idd elke keer die hoop en daarna de teleurstelling. Alsof je hele hoofd in beslag wordt genomen.

Frustrerend en herken je gevoel dus wel. Ook dat oneerlijke gevoel wanneer er iemand wel snel zwanger wordt.

Daarentegen: Vrienden van mij zijn zelfs ruim 5 jaar 'bezig' en nog steeds niet zwanger

Nu voelt het oneerlijk naar hun toe dat ik inmiddels 2 kinderen heb (bij 2e precies na een jaar zwanger, maar toen had ik meer geduld) .... Al kan niemand er uiteraard wat aan doen(!)

Iemand die ik ken is na jaaaaaaren medische wereld alsnog spontaan zwanger geworden tot mijn verbazing. Als ik daaraan denk denk ik: er is hoop, je weet maar nooit!

Sterkte met alles en hoop voor je dat het snel 'raak' is!!!

Dank je wel. Het voelt inderdaad oneerlijk, maar dat is het absoluut niet. Iedereen mag zwanger worden etc.

Maar vandaag...

Heb voor nu maar een wijntje ingeschonken
quote:Fruity-Pebbles schreef op 11 juni 2016 @ 21:08:

[...]

Dank je wel. Ik wil het ook absoluut geen obsessie laten worden. Daarom hebben we een tijd geleden even geen seks gehad. Juist omdat het moeten werd en een obsessie.

Nu genieten we weer.

Deze maand gaat het 'm ook niet worden. Vriend zit precies in mijn vruchtbare dagen in het buitenland. Dus we wachten nog maar weer een maandje met duimen en hoor Je hoort vaker dat zodra mensen het loslaten de vrouw spontaan zwanger wordt, wel na seks natuurlijk Is het een optie om het gewoon even helemaal los te laten, hoe moeilijk ook?
aan het typen...
quote:Fruity-Pebbles schreef op 11 juni 2016 @ 21:10:

[...]

Dank je wel. Het voelt inderdaad oneerlijk, maar dat is het absoluut niet. Iedereen mag zwanger worden etc.

Maar vandaag...

Heb voor nu maar een wijntje ingeschonken Proost meid!
aan het typen...
quote:blackberry1980 schreef op 11 juni 2016 @ 21:08:

Misschien tijd om even samen leuke dingen te gaan doen en te ontspannen?

Ik kan me voorstellen dat het na zo'n lange tijd heel erg gespannen en stressvol is.

Kunnen jullie samen een (korte) vakantie boeken of zoiets? Even heel wat anders en echt tijd voor elkaar.

Sterkte!

Zouden we heel graag willen, maar vriend heeft komende tijd meerdere cursussen in het buitenland.

Ik heb net een nieuwe baan en niet zoveel vrije dagen en mijn appartement staat te koop.

Dus als dit verkocht is, heb ik mijn dagen nodig om te verhuizen.

Ga wel even kijken om een nachtje weg te gaan. Even niet hier zijn
quote:Fruity-Pebbles schreef op 11 juni 2016 @ 21:12:

[...]

Zouden we heel graag willen, maar vriend heeft komende tijd meerdere cursussen in het buitenland.

Ik heb net een nieuwe baan en niet zoveel vrije dagen en mijn appartement staat te koop.

Dus als dit verkocht is, heb ik mijn dagen nodig om te verhuizen.

Ga wel even kijken om een nachtje weg te gaan. Even niet hier zijnDus er zijn wel wat stressfactorretjes aanwezig momenteel, nieuwe baan en verhuizen. Richt je daar eerst even op voor nu. Het komt wel
aan het typen...
quote:rozea schreef op 11 juni 2016 @ 21:10:

[...]

Je hoort vaker dat zodra mensen het loslaten de vrouw spontaan zwanger wordt, wel na seks natuurlijk Is het een optie om het gewoon even helemaal los te laten, hoe moeilijk ook?

Hoe doe je dat?

Op dit moment hebben we seks als we zin hebben.

Ik temp niet, geen ovulatietest.

Ik drink een wijntje als ik daar zin in heb.

Moet zelfs m'n agenda op dit moment pakken om te kijken wanneer ik moet menstrueren.

Zelfs tijdens de seks denk ik niet (meer) 'Misschien is het nu wel raak'

Heb je een tip die ik nog kan doen? Graag zelfs
quote:Fruity-Pebbles schreef op 11 juni 2016 @ 21:14:

[...]

Hoe doe je dat?

Op dit moment hebben we seks als we zin hebben.

Ik temp niet, geen ovulatietest.

Ik drink een wijntje als ik daar zin in heb.

Moet zelfs m'n agenda op dit moment pakken om te kijken wanneer ik moet menstrueren.

Zelfs tijdens de seks denk ik niet (meer) 'Misschien is het nu wel raak'

Heb je een tip die ik nog kan doen? Graag zelfs

Oh dan ben je niet obsessief bezig momenteel..gelukkig maar.

Hihi nee verder geen tips, sorry
aan het typen...
Je grote wens los laten... Ook zo vaak gehoord, maar mooi niet dat dat destijds lukte hoor.

Bij elke baby of kinderafdeling word je er toch weer mee geconfronteerd.

Of de stomme gedachte: heb er nu minder aan gedacht.... Zou ik nu zwanger zijn? weer stomme hoop...

Wel was het bij ons zo dat we te horen kregen dat de test bij man slecht was.

Ik dacht meteen: dat wordt dus de medische wereld in en moest dat eerst en plek geven.

Achteraf gezien bleek ik juist in die week zwanger geraakt te zijn. Bizar idee.

Bij poging 2e zwangerschap kwam vriend met voorstel om toch maar wel naar gynaecoloog te gaan. Ik wilde absoluut niet, want al een kindje en geen gedoe dacht ik, iets maakte dat ik de natuur zijn gang wilde laten gaan. Was je ongesteld geworden.... dacht ik.... bleek ik achteraf wel zwanger. Was waarschijnlijk een tweeling en was die lange lichte bloeding de miskraam van ander vruchtje. Ook weer zo'n vreemde periode dus. Kan raar gaan
Een heel terechte offday hoor, lieve Pebbles! Helaas ken ik de klappen van de zweep, ruim anderhalf jaar lang teleurstellingen, aanklooien, afvragen waarom het nou niet lukt. Heel frustrerend allemaal. Wel heb ik onze diagnose als een verademing ervaren, het lag buiten ons kunnen om en vond het zó fijn dat we geholpen werden. Ik hoop dat je het ook zo mag ervaren als je het medisch circuit in gaat.

Verder heb ik geen advies of tips, alleen dat je het gewoon even een héél dikke domper mag vinden. En dat de wereld om je heen vandaag doorleeft en jij daar even geen weet van wil hebben. Dat mag, en is oké. Neem lekker dat wijntje, huil er even om en over een paar dagen ben jij weer die krachtige Pebbles die je doorgaans ook bent.

Als je wil mag je mij altijd een PB sturen mocht je dat fijn vinden. Voor nu, veel sterkte.
Herkenbaar hoor jouw gevoelens. Helemaal loslaten gaat niet lukken ook al zit je in de MM, je houdt iedere maand hoop.

Hebben jullie al vooronderzoeken gehad? Zaad getest en heb jij een eisprong.

.
Gewoon even een voor jou.
quote:Fleet schreef op 11 juni 2016 @ 21:44:

Een heel terechte offday hoor, lieve Pebbles! Helaas ken ik de klappen van de zweep, ruim anderhalf jaar lang teleurstellingen, aanklooien, afvragen waarom het nou niet lukt. Heel frustrerend allemaal. Wel heb ik onze diagnose als een verademing ervaren, het lag buiten ons kunnen om en vond het zó fijn dat we geholpen werden. Ik hoop dat je het ook zo mag ervaren als je het medisch circuit in gaat.

Verder heb ik geen advies of tips, alleen dat je het gewoon even een héél dikke domper mag vinden. En dat de wereld om je heen vandaag doorleeft en jij daar even geen weet van wil hebben. Dat mag, en is oké. Neem lekker dat wijntje, huil er even om en over een paar dagen ben jij weer die krachtige Pebbles die je doorgaans ook bent.

Als je wil mag je mij altijd een PB sturen mocht je dat fijn vinden. Voor nu, veel sterkte.

Dank je wel, zit hier nu echt even te huilen.

Ik hou het in de gedachten om je een pb te sturen. Dank je wel
quote:GateKeeper schreef op 11 juni 2016 @ 21:46:

Herkenbaar hoor jouw gevoelens. Helemaal loslaten gaat niet lukken ook al zit je in de MM, je houdt iedere maand hoop.

Hebben jullie al vooronderzoeken gehad? Zaad getest en heb jij een eisprong.

.

Ja, hebben we gehad. Hebben 38% kans op een natuurlijke zwangerschap het komende jaar.

Wegens vervroegde overgang is dit te laag.

Artsen zijn aan het kijken wat ze kunnen doen. 38% is namelijk geen indicatie om in te grijpen met een behandeling
quote:Mikadoos schreef op 11 juni 2016 @ 21:53:

Gewoon even een voor jou.Thanks
quote:Fruity-Pebbles schreef op 11 juni 2016 @ 22:23:

[...]

Ja, hebben we gehad. Hebben 38% kans op een natuurlijke zwangerschap het komende jaar.

Wegens vervroegde overgang is dit te laag.

Artsen zijn aan het kijken wat ze kunnen doen. 38% is namelijk geen indicatie om in te grijpen met een behandeling Wat erg zeg! Hoe jong ben je?
quote:GateKeeper schreef op 11 juni 2016 @ 22:29:

[...]

Wat erg zeg! Hoe jong ben je?29
Kom je wel in aanmerking voor IUI of ben je aangewezen op IVF?
quote:GateKeeper schreef op 11 juni 2016 @ 22:42:

Kom je wel in aanmerking voor IUI of ben je aangewezen op IVF?

Weten ze nog niet. Willen een ivf doen, maar icsi hormoonbehandeling is ook besproken.

Artsen zijn aan het kijken op basis waarvan ze me kunnen helpen, met welke behandeling en dat de verzekering betaalt.

En als ze dat niet kunnen vinden... Dan betalen we de behandeling zelf...
Fertiliteitsbehandelingen vallen toch gewoon onder het basispakket?
quote:GateKeeper schreef op 11 juni 2016 @ 22:50:

Fertiliteitsbehandelingen vallen toch gewoon onder het basispakket?

Ja, maar alleen als er een indicatie is en je X maanden/jaren bezig bent.

1,5 jaar is te kort

38% kans op natuurlijke zwangerschap is te hoog

Dus geen vergoeding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven