Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...
vrijdag 16 oktober 2015 om 23:45
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
zondag 12 juni 2016 om 18:25
Weer een pareltje!: 'heben jullie dat voornuis van het prikbordt weg gehaalt ik zie het niet meer staan dat plaatje waar dat voornuis op stondt dus dacht ik dat jullie dat weg heben gehaal en ik neregens meer mij verhaal ook niet meer staan is ook zo verdenen zie ik ook niet meer staan dat is wel een beetje jammer terweel ik dat wel zo mooi vondt dat voor nuis wt daar stondt daar op jullie en om strijk ja toch'...ikke nie snappe nie
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
zondag 12 juni 2016 om 18:34
quote:Dormouse schreef op 12 juni 2016 @ 18:28:
Damn. Nog buiten de spelfouten om is er geen touw aan vast te knopen. Ik weet dat op Social Media ABN een zeldzaamheid is, maar interpunctie lieve mensen, alsjeblieft als het alleen de interpunctie nou was, maar de rest is ook beroerd. Wat is een voor nuis?
Damn. Nog buiten de spelfouten om is er geen touw aan vast te knopen. Ik weet dat op Social Media ABN een zeldzaamheid is, maar interpunctie lieve mensen, alsjeblieft als het alleen de interpunctie nou was, maar de rest is ook beroerd. Wat is een voor nuis?
zondag 12 juni 2016 om 19:22
zondag 12 juni 2016 om 20:17
quote:Tickel schreef op 12 juni 2016 @ 20:03:
Gezogd heefd er iemand versiering van 18 liggen waar die nix mee doed je zou me er erg blij mee maaken alles is welkom het liefst gratis en anders tegen een kleine vergoeding graag in....Is je opgevallen dat ze haar eigen post heeft geprintscreend en deze heeft geupload ?!
Gezogd heefd er iemand versiering van 18 liggen waar die nix mee doed je zou me er erg blij mee maaken alles is welkom het liefst gratis en anders tegen een kleine vergoeding graag in....Is je opgevallen dat ze haar eigen post heeft geprintscreend en deze heeft geupload ?!
zondag 12 juni 2016 om 20:44
quote:Kokoro schreef op 12 juni 2016 @ 20:17:
[...]
Is je opgevallen dat ze haar eigen post heeft geprintscreend en deze heeft geupload ?!
Ik moest even zoeken. Gevonden op de "andere hoek"
Ik heb wel eens woorden gehad omdat zij niet kreeg wat ik aanbood. Ze was immers de eerste die reageerde en dus, vond zij, moest zij het krijgen.
[...]
Is je opgevallen dat ze haar eigen post heeft geprintscreend en deze heeft geupload ?!
Ik moest even zoeken. Gevonden op de "andere hoek"
Ik heb wel eens woorden gehad omdat zij niet kreeg wat ik aanbood. Ze was immers de eerste die reageerde en dus, vond zij, moest zij het krijgen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 12 juni 2016 om 20:49
Kokoro, zit jij ook op de ****** vraag en aanbod groep?
Oh nee, het is marktkraam ***
Loungeset te koop.
Door de verhuizing is er helaas een gat onstaan aan één kant van een stoel.
Veder is de set in goede staat en kan nog wat jaartjes mee.
Exclusief kussens!
Ik moet me echt inhouden om niet te reageren. Bij Leen Bakker heb je een nieuwe set, zonder gaten, mét kussens voor 187 euro.
*en nu hoop ik dat deze ad niet van jou is *
Oh nee, het is marktkraam ***
Loungeset te koop.
Door de verhuizing is er helaas een gat onstaan aan één kant van een stoel.
Veder is de set in goede staat en kan nog wat jaartjes mee.
Exclusief kussens!
Ik moet me echt inhouden om niet te reageren. Bij Leen Bakker heb je een nieuwe set, zonder gaten, mét kussens voor 187 euro.
*en nu hoop ik dat deze ad niet van jou is *
zondag 12 juni 2016 om 21:43
zondag 12 juni 2016 om 21:51
quote:Kokoro schreef op 12 juni 2016 @ 21:48:
[...]
Ah dank. Zat al bijna bij de verkeerde! Ik zie toch wel vaak pareltjes langs komen hoor. Om je te bescheuren. Die zakjes rijst nu ook weer ...Hahahha, die zag ik al. Volgens mij is dat voor 1 of 2 personen uit zo wereldgerechten pakje.
[...]
Ah dank. Zat al bijna bij de verkeerde! Ik zie toch wel vaak pareltjes langs komen hoor. Om je te bescheuren. Die zakjes rijst nu ook weer ...Hahahha, die zag ik al. Volgens mij is dat voor 1 of 2 personen uit zo wereldgerechten pakje.
zondag 12 juni 2016 om 21:57
quote:Pil0u schreef op 12 juni 2016 @ 21:54:
Die zakjes rijst das misschien iets voor die mevrouw die geurtjes voor haar tasjes zoekt voor haar bruiloft!
Kan ze wel twéé mensen blij mee maken
Ik vind het jammer dat ik geen lid ben van de spectaculaire weggeefhoek.
Die zakjes rijst das misschien iets voor die mevrouw die geurtjes voor haar tasjes zoekt voor haar bruiloft!
Kan ze wel twéé mensen blij mee maken
Ik vind het jammer dat ik geen lid ben van de spectaculaire weggeefhoek.