Life hacks
dinsdag 14 juni 2016 om 21:52
Nu ben ik geen ster in huishouden, nooit geweest. (Waarschijnlijk omdat ik mijn tijd liever aan iets anders besteed)
Zo liep ik qua schoonmaken altijd een beetje achter de feiten aan. Via internet heb ik onlangs een schoonmaakschema gevonden. Met 1 taak per dag, 20 min., 5 dagen per week zou je daarmee je huis schoon kunnen maken en houden. Dat heb ik 3 weken gevolgd en het werkt voor mij, ik heb gewoon tijd over
Een andere tip die ik las was om een hele stapel verse boterhammen met ham en kaas in te vriezen. Als ik nu een keertje geen zin heb om een ontbijt of lunch te maken doe ik er daar een van in het tosti-ijzer, lekker & makkelijk.
Ik ben helemaal enthousiast en benieuwd of jullie ook van dit soort tip hebben?
Zo liep ik qua schoonmaken altijd een beetje achter de feiten aan. Via internet heb ik onlangs een schoonmaakschema gevonden. Met 1 taak per dag, 20 min., 5 dagen per week zou je daarmee je huis schoon kunnen maken en houden. Dat heb ik 3 weken gevolgd en het werkt voor mij, ik heb gewoon tijd over
Een andere tip die ik las was om een hele stapel verse boterhammen met ham en kaas in te vriezen. Als ik nu een keertje geen zin heb om een ontbijt of lunch te maken doe ik er daar een van in het tosti-ijzer, lekker & makkelijk.
Ik ben helemaal enthousiast en benieuwd of jullie ook van dit soort tip hebben?
dinsdag 14 juni 2016 om 22:05
quote:Moirai schreef op 14 juni 2016 @ 21:57:
Nou, ik had een hack verwacht. Niet dingen die mijn oma al deed
Mijn oma vroor vroeger geen tosti's in. Vind ik best een handige tip eigenlijk. Vooral aangezien ik vaak moeite moet doen om een pakje ham op te krijgen voor ie niet meer goed is.
Mijn huishoudhacks: ik stof met de stofzuiger, heb een bal elastiekjes waarmee ik alle zakjes/pakjes/doosjes snel dicht kan binden en gebruik oude tandenborstels voor kleine hoekjes en gaatjes. Niet heel origineel
Nou, ik had een hack verwacht. Niet dingen die mijn oma al deed
Mijn oma vroor vroeger geen tosti's in. Vind ik best een handige tip eigenlijk. Vooral aangezien ik vaak moeite moet doen om een pakje ham op te krijgen voor ie niet meer goed is.
Mijn huishoudhacks: ik stof met de stofzuiger, heb een bal elastiekjes waarmee ik alle zakjes/pakjes/doosjes snel dicht kan binden en gebruik oude tandenborstels voor kleine hoekjes en gaatjes. Niet heel origineel
dinsdag 14 juni 2016 om 22:09
http://woningonderhoud.tu ... e-het-huishouden-een-stuk
13. Een botte schaar maak je snel weer scherp door in aluminiumfolie te knippen
He, zo leer ik nog eens wat. Ik knip juist geen aluminiumfolie met m;n schaar omdat ik dacht dat ie dan bot werd.
13. Een botte schaar maak je snel weer scherp door in aluminiumfolie te knippen
He, zo leer ik nog eens wat. Ik knip juist geen aluminiumfolie met m;n schaar omdat ik dacht dat ie dan bot werd.
dinsdag 14 juni 2016 om 22:10
quote:LoiseauCoureur schreef op 14 juni 2016 @ 22:05:
[...]
Vriend eet alleen ham op een tosti. Hooguit 1x per week.
Gewoon ham op brood vindt hij niet lekker en de ham wordt hier dan ook per paar plakjes in een diepvrieszakje ingevroren.
Zo ook met andere soorten vleeswaren. Die gaan in hun geheel in de vriezer. Altijd wat op voorraad zo en is na een nacht koelkast weer klaar (en vers) voor gebruik.
[...]
Vriend eet alleen ham op een tosti. Hooguit 1x per week.
Gewoon ham op brood vindt hij niet lekker en de ham wordt hier dan ook per paar plakjes in een diepvrieszakje ingevroren.
Zo ook met andere soorten vleeswaren. Die gaan in hun geheel in de vriezer. Altijd wat op voorraad zo en is na een nacht koelkast weer klaar (en vers) voor gebruik.
dinsdag 14 juni 2016 om 22:12
dinsdag 14 juni 2016 om 22:13
Wat ik ook een geweldige tip vind is om 's ochtends te ontbijten met verschillende soorten musli/crusli/flakes. In plaats van een gedekte tafel heb ik nu 4 potten met verschillende ontbijtgranen, een fruitschaal en wat melk op tafel staan. Iedereen maakt zo zelf een ontbijtje en ik heb er nagenoeg geen werk mee. En ik denk niet dat het veel ongezonder is als die boterhammen met kaas die ze voorheen aten.
Waarschijnlijk is dat ook een oude tip, maar voor mij nieuw en ik vind het een geweldige tijdbesparing!
Waarschijnlijk is dat ook een oude tip, maar voor mij nieuw en ik vind het een geweldige tijdbesparing!
dinsdag 14 juni 2016 om 22:13
Wat ik onlangs geleerd heb en veel ergernis wegneemt...
Als je nat beddengoed of grote badlakens in de droger stopt, ze er opgevouwen instoppen ipv zoals ze uit de wasmachine komen.
Dan voorkom je dat het een grote in elkaar gedraaide bal wordt die drie droogprogramma's nodig heeft.
En zeg niet dat iedereen dat allang wist...toch?
Als je nat beddengoed of grote badlakens in de droger stopt, ze er opgevouwen instoppen ipv zoals ze uit de wasmachine komen.
Dan voorkom je dat het een grote in elkaar gedraaide bal wordt die drie droogprogramma's nodig heeft.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
dinsdag 14 juni 2016 om 22:14
quote:Juniper_ schreef op 14 juni 2016 @ 22:13:
Wat bedoel je?
Ik heb altijd gedraaide proppen.
Opvouwen geeft lelijke verkleuringen.
Wat bedoel je?
Ik heb altijd gedraaide proppen.
Opvouwen geeft lelijke verkleuringen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.