Ochtend/middag dip

15-06-2016 10:19 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Sinds een aantal heftige gebeurtenissen en wat lastige tijden blijf ik hangen in somberheidsklachten, dit past totaal niet bij mij. Sinds ik terug kwam van een heerlijke vakantie (3 maanden terug) lijkt alles te zijn verandert, de bezigheden die mij normaal interesseerden lijken minder plezier te geven dan hiervoor. Nu loop ik bij een psycholoog en ga beginnen met een behandeling. Maar wat mij opvalt in het algemeen is dat ik er in de ochtend/middag hier meer last van heb dan in de avond. S' avonds kan ik mij zelfs niet voorstellen hoe ik mij in de morgen voelde.

Toch loop ik hier al 3 maanden mee en wil ik gauw van dit probleem af komen, tevens wel na 2 weken gelijk mijn verhaal gedeeld met mijn naaste en de huisarts (die mij doorstuurde naar de psycholoog). Herkend iemand dit verhaal?
Wat je beschrijft, past bij depressieve klachten. Mensen met een depressie ervaren over het algemeen meer sombere gevoelens in de ochtend dan in de avond. Goed dat je hulp hebt gezocht.
Wat kan helpen (naast uiteraard de hulp van de psycholoog!) is iedere ochtend naar buiten gaan. Daarnaast helpt bewegen ook bij het bestrijden van een depressie.
Ik herken deels je verhaal. Heb je je bloedwaarden laten prikken? (VitD, schildklier, ...) Veranderingen daarin kunnen ook leiden tot somberheidsklachten. Dit kan je het beste met je huisarts overleggen.

En inderdaad goed dat je doorgestuurd bent naar de psycholoog!
Ja, ik sport wel 4/5x per week omdat ik dit lekker vindt en eigenlijk al 2 jaar lang doe, maar dagelijks heb ik bijvoorbeeld wel stemmingswisselingen. Vaak lijkt het op Stage achter de computer erg te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven