Wie herkent dit??

16-06-2016 20:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe wordt ik zomaar uit het niets overvallen door zenuwachtige gevoelens. Net alsof er iets spannends gaat gebeuren. Maar er gebeurt gewoon niets. Weet niet waar dat gevoel vandaan komt en wat het te betekenen heeft. En dan gaat het gevoel plotseling weer

weg. Het gebeurt op het werk en thuis als ik rustig op de bank heel ontspannen naar tv zit te kijken. Wie herkent dit?
Melisana... voor uw broodnodige rust...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik denk dat je HSP bent.
quote:pejeka schreef op 16 juni 2016 @ 20:05:

Melisana... voor uw broodnodige rust...

Geweldige reactie dit!

TO, het klinkt als een paniekaanval.

Heb je dit gevoel al vaker gehad?
Ik herken het wel en bepaald niet HSP. Achteraf gezien is er op de achtergrond wel degelijk iets wat me zo zenuwachtig maakt. Dat kan van alles zijn. Van persoonlijke zorgen tot het nieuws wat me meer raakt dan me lief is, zonder er direct bewust van te zijn.

Het is wel een heel vervelend gevoel en kan best een paar dagen aanhouden.
Ik denk niet aan n paniekaanval, want daar ervaren mensen meer fysieke klachten bij.

Wel kan het een signaal van je lijf/geest zijn dat je onder te hoge spanning staat, dus goed daar zorg voor te hebben!

Herken je daar iets in?
quote:jo12345 schreef op 16 juni 2016 @ 20:10:

Ik denk dat je HSP bent.Wat is HSP??
quote:dophertje schreef op 16 juni 2016 @ 20:16:

Ik denk niet aan n paniekaanval, want daar ervaren mensen meer fysieke klachten bij.

Wel kan het een signaal van je lijf/geest zijn dat je onder te hoge spanning staat, dus goed daar zorg voor te hebben!

Herken je daar iets in?

Ik weet ook niet wat TO fysiek voelt.

In haar OP herken ik mezelf wel. De eerste keer dat mij dit overkwam wist ik ook niet wat het was of waar het vandaan kwam.
Ik heb eerlijk gezegd niet bijgehouden hoe vaak ik dat gevoel krijg. Het overvalt mij gewoon. Voor zover mij ik kan herinneren had ik er vorig jaar al last van. En dat gevoel blijft ongeveer een half uur ofzo. Ik krijg het niet iedere dag.
quote:Suri_Sisa schreef op 16 juni 2016 @ 20:22:

Ik heb eerlijk gezegd niet bijgehouden hoe vaak ik dat gevoel krijg. Het overvalt mij gewoon. Voor zover mij ik kan herinneren had ik er vorig jaar al last van. En dat gevoel blijft ongeveer een half uur ofzo. Ik krijg het niet iedere dag.Wat is 'dat gevoel'? Ga je dan hyperventileren, word je misselijk, draaierig?
Ik herken het. Dan heb ik echt een blok in mijn maag van de zenuwen. Mijn lichaam is dan gespannen, hart klopt hard. Er is vaak geen aanleiding, maar mijn lichaam reageert alsof er iets heftigs gaat gebeuren met mijzelf, op werk of met iemand. Heel vreemd want er is nooit wat aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven