Hoe heet dit ding uit de nineties?!

17-06-2016 17:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik het met mijn vriend over een accessoire dat helemaal in was begin jaren 90.

Hij kende het echter niet en ik weet ook echt niet hoe zoiets heet dus kon het niet Googlen.

Het was een hebbeding van hard plastic waar water in zat en inkt. Ook zaten er allerlei radertjes in die gingen bewegen wanneer je het ding omdraaide en de inkt ging druppelen op de radertjes.

Destijds verkochten ze het o.a. bij Blokker. Je had het in verschillende uitvoeringen.

Wie kent het nog en heeft een plaatje?!

Thanks!
Heb er uuuren naar zitten staren als ik huiswerk moest maken.

zoiets, maar dan met radartjes?
Je bedoelt denk ik een liquid motion timer
Deze?

http://www.worldwonders.n ... ingle-stair-wheel-column/
Ohh die heb ik best een aantal gehad omdat ik ze om de zoveel tijd kapot liet vallen
jij was eerder soleil :-)
Yes! Dat is 'm. Jeeeeee!!

Ik kon er inderdaad ook uren naar staren. En ze zijn dus nog steeds te koop!

Dank jullie wel!
Waarschijnlijk zegt mijn vriend straks heel droog dat hij ze nu nog niet kent haha!

Maar ik ben weer gerust
Gut, ik heb gewoon een hele rage gemist!
Ik vond zoiets met zand (of was het olie) in verschillende kleurtjes in een soort fotolijstje ook zo interessant. Die kon je ook iedere keer omdraaien en dan zakte het weer maar de andere kant. Hypnotiserend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:moosert schreef op 17 juni 2016 @ 17:51:

Waarschijnlijk zegt mijn vriend straks heel droog dat hij ze nu nog niet kent haha!

Maar ik ben weer gerust

Ik kende het ook niet toen je het beschreef, maar nu denk ik 'ahja, wel eens gezien'.

Maar is hier nooit rage geweest zover ik weet
quote:moosert schreef op 17 juni 2016 @ 17:51:

Maar ik ben weer gerust Ik kan me ook niet herinneren dat ik die met radertjes heb gezien. Misschien was het meer voor tieners en hebben we een generatiekloof?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ken ze ook echt niet.
Ja, die herinner ik me wel. Ik had een witte waar blauwe vloeistof via een spiraal naar beneden ging.

Kennen jullie de liefdesmeters ook nog?

Die moest je in je handen houden en als je verliefd was, ging de vloeistof naar boven.

quote:S0LEIL schreef op 17 juni 2016 @ 17:48:

Deze?

[img]http://photo.oempromo.com/Prod_756/Hour ... 426858.jpg[/img]Jaaa, die had ik! Compleet uit mijn herinnering verdwenen.
Haha, ja grappig! Ik had er ook een een kleintje in geel/blauw
Misschien was het alleen een rage in Brabant destijds haha! Ik was een jaar of 11/12 en vond het mijn allermooiste verjaardagscadeau. Fascinerend ding
quote:moosert schreef op 17 juni 2016 @ 18:43:

Misschien was het alleen een rage in Brabant destijds haha! Ik was een jaar of 11/12 en vond het mijn allermooiste verjaardagscadeau. Fascinerend ding

Jaaa, die dingen waren geweldig!

En ik kom ook uit Brabant
Slik die kikker!
O Jaaa die dingen! Heerlijk om naar te kijken.

Waar zijn ze nu dan nog te koop? Wil er eigenlijk wel weer eentje hebben
die met radartjes ken ik niet.... wel als zandloper inderdaad.

beetje lijkend op van die lavalampen!!
Ooh ja, die dingen hadden wij ook. Ook in Brabant trouwens.

En zo'n ding met spijkers waarin je een afdruk van je hand/voet/gezicht kon maken. Uit dezelfde tijd, en ook zo cool.
Ohja! Ik was het alweer vergeten, maar ik herinner me nu dat ik zoiets had, en dat werkte als soort-van zandloper, maar dan met die gekleurde vloeistof. Was een relatiegeschenk, ik weet niet of het te koop was.

Een vriend had hem met tandwieltjes en een wip en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven