Constant harde buik

17-06-2016 21:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik 29 weken zwanger van een 1-eiige tweeling, sinds 2 dagen is mijn buik vanaf het moment dat ik opsta tot ik weer ga liggen keihard. Vanaf week 16 heb ik al harde buiken gehad, dit was een paar per dag, die ongeveer een minuut/paar minuten aanhielden maar nu houdt het dus continu aan, het zwakt niet af tot ik weer ga liggen, pas dan ontspant mijn buik weer.

Ik ben sinds een week gestopt met werken, op advies van mijn gyneacoloog (baarmoedermond was in 2weken tijd verkort naar 3cm) dus echt extreem inspannen doe ik me niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Uiteraard heb ik het ziekenhuis al gebeld en ze vertelde dat zodra het afneemt en weer opkomt ik langs zou moeten komen, maar omdat het nu constant is en dus niet regelmatig (contracties) ik het gewoon kon blijven aankijken. Toch maak ik me wat zorgen, heeft iemand dit ook gehad?
Heeft men je niet geadviseerd het rustig aan te doen? Ècht rustig dus.
Niets meer doen dus. Blijkbaar is je baarmoeder snel geprikkeld. Is er al getest op blaasontsteking?
quote:SallySpectra schreef op 17 juni 2016 @ 21:33:

Heeft men je niet geadviseerd het rustig aan te doen? Ècht rustig dus.Nee, ze heeft verder niet gezegd dat ik iets niet zou mogen doen.. Ook niet toen ik haar opbelde vanmiddag..
quote:MinkeDeWit schreef op 17 juni 2016 @ 21:35:

Niets meer doen dus. Blijkbaar is je baarmoeder snel geprikkeld. Is er al getest op blaasontsteking?Ik denk het ook, dat het een teken is van hé, even rustiger aan.. Mijn urine wordt bij elke controle (elke 2 weken) gecontroleerd, aankomende maandag moet ik weer, de laatste keer was alles goed.
Huh? Heeft men je niet geadviseerd het rustig aan te doen?

Is echt een signaal van je lichaam dat je moet rusten. Niet kalmer aan doen maar echt rusten. De bank op en netflixen, gamen, puzzelboekjes invullen, hobby zoeken dat je (half) liggend kan doen (lezen, haken, borduren, kleuren, breien, etc), etc.

Wel vroeg met 29 wkn..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ik had het bij een week of 35-36. Bij mij hielp heel veel rust. Dus probeer eens een paar dagen ècht niets te doen: uitrusten, series kijken, boek lezen op de bank dat soort dingen.
Lekker warm kruikje erop is soms ook wel fijn.
Hallo?!
Het hoeft niet eens zo te zijn dat je nu heel veel doet. Bij sommige mensen is de baarmoeder heel snel geprikkeld.

Ik had tijdens mijn tweede zwangerschap echt extreem veel harde buiken, op een gegeven moment de hele dag. Wat wel hielp, was dus een paar dagen heel veel rusten. Daarna ben ik wel weer iets meer gaan doen, maar dus wel met veel rust tussendoor en niet meerdere 'belastende' activiteiten op een dag. Dus niet boodschappen en daarna meteen even de was doen. Maar tussendoor even rustig zitten/liggen op de bank, liefst ook een middagdutje, echt in bed.
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Ik ga de komende dagen zo min mogelijk proberen doen en lekker lui zijn. Het zijn overigens geen harde buiken die na elkaar komen maar gewoon echt één harde buik die komt opzetten zodra ik opsta en pas weer wegtrekt als ik ga liggen, of ik nu 2 minuten sta/loop of een uur, hij is dus constant hard, gek he.. Hopelijk heeft het helemaal niks te betekenen en blijven ze nog lekker zitten tot week 38
Inderdaad gaan liggen....
Waarschijnlijk doe je gewoon echt te veel. Ik had ook eindeloos harde buiken, niet alleen van fysieke activiteit, maar ook als ik stress had op mijn werk.

Je bent zwanger van een tweeling lieverd, die willen nog al eens vroeg komen. Dus ga alsjeblieft gewoon lekker veertig tijdschriften lezen en haal 80 dvd's in huis.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik had met 25 weken om de 3 minuten harde buiken. Ook naar het ziekenhuis geweest. De cervix was aan de korte kant. Hen een week echt rustig aan gedaan ( niks tillen, weinig bewegen en veel op bed) dat hielp. Cerviz werd wat langer en harde buiken werden minder.
Harde buiken bij een 1 eiige tweeling kan ook een andere oorzaak hebben.

Ik had het ook vanaf week 22.

Ik zou dus wel zsm contact opnemen met gynaecoloog.
Ik zou je ook even goed laten controleren.

Ik had vanaf 28 weken om de 3 minuten harde buiken, lag met 33 weken in het ziekenhuis met verstreken baarmoedermond en 2 cm ontsluiting.

Ik heb toen longrijping en weeën remmers gekregen en daarna tot ruim 36 weken bedrust. Dankzij het niks doen is ze gelukkig tot 37 weken blijven zitten.

Laat maar even goed controleren voor de zekerheid!
Hier 30 weken en t zelfde. Of hele dag harde buik of heel vaak op een dag een kwartier lang. Soms moet ik ze ook echt weg puffen omdat ze pijn doen. Volgens VK zijn t dan voorweeen en ook die kunnen geen kwaad. Urine moet ik maandag opvangen. Ik ben al 100% ziek ivm bekkeninstabiliteit. Ik doe evht rustig aan haken Candy crushen buiten boekje lezen als de zon schijnt. Nadat dochter naar school is smidsags even rusten/slapen etc. Maar alsnog harde buiken. Ik lees dus ff mee voor tips en trucs
Word je ook goed gecontroleerd op TTS en weet je gyn waar ze op moeten letten?

Ik zou bij ineens een flinke opgeblazen buik zeker even een extra echo vragen om dat uit te sluiten.

(Zelf net bevallen van een 1-eiige tweeling met tts. Is met jouw termijn niet waarschijnlijk maar ik zou toch even extra checken, het is gewoon een risicozwamgerschap.)
Wel heb ik nog meer last wanneer ik obstipatie heb. Zodra ik naar toilet ben geweest wordt t iets minder. Maar stoelgang is bagger ondanks 2x movicolon 2 pruimen en 50cc lactulose. Mag blij zijn 1x per 3 dagen naar toilet te kunnen gaan.
quote:Stella80 schreef op 17 juni 2016 @ 23:40:

Ik zou bij ineens een flinke opgeblazen buik zeker even een extra echo vragen om dat uit te sluiten.

(Zelf net bevallen van een 1-eiige tweeling met tts. Is met jouw termijn niet waarschijnlijk maar ik zou toch even extra checken, het is gewoon een risicozwamgerschap.)Dit dus, accute tts geeft ook constant harde buiken.
Het is echt een teken dat je teveel doet. Probeer dus echt je rust te nemen. Wat bij mij hielp was een warme kruik en ook in bad gaan of zwemmen.
quote:mafalda schreef op 17 juni 2016 @ 23:56:

[...]

Dit dus, accute tts geeft ook constant harde buiken.Ook als je ligt? Dan is mijn buik namelijk wel ontspannen. Ze controleert elke 2 weken of ze nog gelijk lopen, evenveel vruchtwater hebben etc. Tot nu toe was alles perfect, maandag heb ik weer een echo. Ik voel ze ook beiden de hele dag door bewegen..
quote:Stella80 schreef op 17 juni 2016 @ 23:40:

(Zelf net bevallen van een 1-eiige tweeling met tts. Is met jouw termijn niet waarschijnlijk maar ik zou toch even extra checken, het is gewoon een risicozwamgerschap.)

Gefeliciteerd met de geboorte van je tweeling. Is alles goed gegaan? Met hoeveel weken zijn ze gekomen?

Ik heb al veel gelezen over TTS en ze kijken zeker elke 2 weken hoe het met ze gaat, tot nu toe alles goed. Maandag weer een echo, zou ik tot dan kunnen wachten? Zolang ik lig/zit is mijn buik niet hard namelijk.. Veel geluk met je kindjes!
Ik snap niet dat je uberhaupt dit risico wil lopen.
quote:sushilala schreef op 18 juni 2016 @ 08:13:

Ik snap niet dat je uberhaupt dit risico wil lopen.Risico van wat precies? Mijn gyneacoloog het niet verontrustend vond klinken toen ik haar opbelde, ik open dit topic omdat ik me af vraag of iemand dit ook heeft gehad..
Net nog eens mijn gyneacoloog gebeld, ze geeft aan dat zolang het geen pijnlijke harde buik is en het wegtrekt zodra ik zit of lig, ik me geen zorgen hoef te maken. Ook omdat het maar 1 harde/gespannen buik is en dus niet meerdere harde buiken naar elkaar, maakt ze zich er geen zorgen over..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven