vakantie Tsjechië

17-06-2016 22:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag eens een andere en eigenlijk niet te dure vakantie voor de zomer. Heeft iemand tips over een vakantie in Tsjechië. Waar moet je zijn voor een leuke kindvriendelijke vakantie? Welke plaats en of gebied. En hoe is het weer er in juli/aug? Graag jullie adviezen. Alvast bedankt
tvp
Het reuzengebergte is leuk, maar de regio om het Lipnomeer is ook erg populair bij Nederlanders. Tsjechië is meestal warmer dan Nederland, maar het kan er ook regenen, natuurlijk.
Tvp
Wat is tvp?
Lipnomeer En dan vooral; lipno nad vltavou. Leuk toeristisch en veel te doen met kinderen.
Tsjechie is leuk, ben er zelf aantal keer geweest. Leuke plaatsen naast Praag zijn oa Cesky Krumlov in Zuid Bohemen. Kuurplaats Karlovy Vary, Lipnomeer zoals al genoemd.
Wij zijn ooit in Drachkov, vlakbij Strakonice geweest. Hadden een huis daar. Veel gezien in de omgeving, Naar Praag geweest een dag ook. Vond het een hele leuke vakantie! Wil ook echt nog eens terug, dus ik lees even mee. Waren toen zonder dochter en weet niet of die omgeving leuk is voor dochter eigenlijk.
Wij gaan ook deze zomer. Eerst naar het Reuzengebergte (klimmen, huttentocht, etc.) en daarna naar het Lipnomeer. Misschien ook nog Slowakije. Wij gaan trouwens kamperen. Mocht het slecht weer voorspeld zijn, gaan we ergens anders heen.

TO, hou oud zijn je kind(eren), wil je een huisje, hotel, kamperen? Houden jullie van cultuur/natuur of voornamelijk relaxen?
Wij zijn vorig jaar geweest in de buurt van Liberec, een heel aardig plaatsje in de buurt van het Reuzengebergte. Mooi gebied, van alles te zien en te doen, prachtig weer gehad en vooral het huisje wat we huurden was grandioos. Heel romantisch, een enorme tuin er omheen en dat voor nog geen 700 euro voor twee weken. Ik zou er zo weer heengaan. Veel plezier!
Het kindvriendelijke moet je vooral zoeken in een kindvriendelijke camping. Rond het Lipnomeer zitten veel campings en zijn ze toeristisch ingesteld. Ik hou wel van Tsjechië, de mensen zijn vriendelijk, de meesten spreken Duits, het leven is er goedkoop.

Voor dagjes weg moet je kijken wat je kinderen aankunnen qua reistijd. ?eský Krumlov is vanaf het lipnomeer goed te doen (30-60min, afhankelijk waar je zit aan het meer). Het reuzengebergte is vanaf die plek niet te doen, maar het Nationaal park Šumava wel. Daar kun je prachtige wandelingen maken, sommige routes ook geschikt voor kinderen (geen wandelwagens). Rond het meer zijn wat historische stadjes, leuk voor een dagbezoek.
Dank jullie wel.

Aureel weet jij nog waar je zat?
nog meer mensen met ervaring?
tvp=terugvind post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven