De Amerikaanse Militair

18-06-2016 01:51 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor. Nadat mijn nichtje al een keer in de maling was genomen door een zogenaamde Amerikaanse militair en ze ook nog een keer bij Kees van der Spek bij oplichters in het buitenland waren geweest kwam het vriendschapsverzoek. Mijn militair heet Bush Robert Charles. Ik heb hem geaccepteerd maar wel ingesteld dat hij mijn vrienden en berichten niet kan zien. Voor je het weet gaat hij mijn vriendinnen lastig vallen. Natuurlijk weet ik dat het gewoon een oplichtersbende in Aftika ofzo is die met zijn allen in een zaaltje zitten te te tikken en dat is ook de reden dat ik hem geaccepteerd heb. Gewoon eens kijken hoe ver hij gaat.

Ik de indruk wekken dat hij een vette vis aan de haak heeft.

Kent iemand hier dit fenomeen? En is iemand geinteresseerd in hoe dit allemaal verder gaat? Laat het weten dan zal ik de gesprekken hier op het forum zetten. Ter lering ende vermaeck.
quote:tvandattum schreef op 18 juni 2016 @ 09:24:

[...]

Bij de witties misschien niet, maar de afroamerican die ik ken, noemt zichzelf toch echt neger. En zijn vrienden ook.

Oh ja. Ik ken hem echt. Dus niet een.of andere vage van Facebook ofzo

Stel je voor, dat jij met je vriendinnen uitgebreid in kleuren en geuren zit te verhalen over die one night stand die je laatst had. En dat je dan zegt dat je het heerlijk vindt om af en toe de slet uit te hangen. Waarop je vriendinnen smakelijk lachen.

En stel je dan eens voor dat een vriend of mannelijke collega op je afloopt en zegt: "Hee slet, hoe is het ermee?"

Zowel slet als neger zijn geen positieve woorden, maar kunnen door de groep waarover ze gaan wel als 'empowerment' gebruikt worden. En dus niet door mensen die door dat woord te gebruiken de 'klasseverschillen' benadrukken vanuit de dominante positie...
Occam's razor
En ik heb ook medelijden met mensen die zich op laten lichten. Zit meestal een heel triest verhaal achter. Mensen die hopen dat er nu eindelijk eens iemand is die voor ze gaat. Die hun hele geloof in de mensheid verliezen als ze accepteren dat ze opgelicht zijn en daarom liever hun kop in het zand steken. Laten we niet vergeten wie de daders zijn...
Occam's razor
Nou ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit verder zal gaan... ik lees dus graag mee.

Mocht je geen behoefte hebben aan dit onderwerp dan zijn er nog tig andere waar je uit kunt kiezen...
quote:tvandattum schreef op 18 juni 2016 @ 09:24:

[...]

Bij de witties misschien niet, maar de afroamerican die ik ken, noemt zichzelf toch echt neger. En zijn vrienden ook.

Oh ja. Ik ken hem echt. Dus niet een.of andere vage van Facebook ofzo

Ik noem mezelf hardop ook wel eens 'enorme trut' als ik een blunder maak bijvoorbeeld dat wil niet zeggen dat de rest van de wereld me zo mag gaan noemen.

Ik noem mezelf nooit neger
Wat deborah zegt dus.

Neger staat gelijk aan 'spleetoog' bijvoorbeeld in woordkeuze om iemand te beschrijven. Puur op uiterlijke kenmerken. Net zo min als dat je een forser iemand beschrijft al; ah je kent haar wel, dat vette wijf. Zoiets. Prima als mensen me een donkere vrouw noemen. Maar neger? Neuh, liever niet. Ik val er niet over ondat ik weet dat het gros van de mensen het niet snapt. Maar leuk is anders
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2016 @ 09:44:

Bush Robert Charles

Heb hem ff gecheckt. Een US 4 sterren (het allerhoogste) generaal op FB! Het is echt!!
Ja ik snap ook echt niet waarom iemand kan vallen over het woord "neger" ??

Echt heel vermoeiend inmiddels ????
quote:Proost2012 schreef op 18 juni 2016 @ 11:37:

Ja ik snap ook echt niet waarom iemand kan vallen over het woord "neger" ??

Echt heel vermoeiend inmiddels ????Precies. Veel negers en negerinnen die ik ken gebruiken het zelf.
Dus aziaat kan ook niet? Hoe zou jij een neger dan willen noemen? Neger is gewoon iemand met een donkere huidskleur.
Waarom accepteer je een vriendschapsverzoek van iemand die je niet kent?
Gebrek aan inlevingsvermogen is ook vermoeiend.
quote:Corona67 schreef op 18 juni 2016 @ 11:37:

[...]

Het is echt!! Tuulk
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2016 @ 11:55:

[...]

Tuulk Wel sneu dan dat TO hem kapot gaat maken
quote:Corona67 schreef op 18 juni 2016 @ 11:55:

[...]

Wel sneu dan dat TO hem kapot gaat maken

Zal de administration Obama en de US minister van defensie blij mee zijn

TO wordt wereldnieuws!
Geen bijzonderheden
quote:chocolol schreef op 18 juni 2016 @ 02:49:

Ik snap ook niet zo goed waarom je deze persoon hebt toegevoegd en je hieraan je tijd gaat besteden, maar dat moet je zelf weten natuurlijk. Hopelijk komt je waarschuwing bij sommige mensen aan. Al ben ik bang dat als mensen het nu nog niet snappen dit topic daar niets aan zal veranderen. En het woord neger zou ik ook niet gebruiken, denk dat meedere mensen je daardoor al niet serieus nemen.Ik heb het aangepast.
quote:Pikkie22 schreef op 18 juni 2016 @ 06:39:

"een neger in Ghana". Die meneer heet een Ghanees.

En jij gaat hem he-le-maal kapot maken, en wij mogen fijn meelezen? Nou, kan niet wachten hoor!Ik heb het aangepast.
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2016 @ 11:58:

[...]

TO wordt wereldnieuws!

En wij waren erbij!!

Ik voel een gevoel van trots opkomen!
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2016 @ 11:58:

[...]

TO wordt wereldnieuws!

Ik zie Rutte zo op TV.

Dames en heren... We hebben hem..!
Ik heb mijn bericht aangepast. De bedoeling was een discussie over dit soort oplichters en ervaringen delen. Niet een hele heisa over het woord neger, wat ik en de negers en negerinnen die ik ken overigens een normaal woord vinden maar dit terzijde. Met kapot maken bedoel ik terupakken, aan het lijntje houden. Gelukkig zijn er hier ook mensen die dat wel snappen. Ook heb ik het als waarschuwing geplaatst. Ik las in de reacties dat er nog steeds mensen intrappen en wie weet is er iemand die door deze verhalen voor oplichting behoed blijft. Al is het er maar 1.
quote:Manonna schreef op 18 juni 2016 @ 12:18:

Ik heb mijn bericht aangepast. De bedoeling was een discussie over dit soort oplichters en ervaringen delen. Niet een hele heisa over het woord neger, wat ik en de negers en negerinnen die ik ken overigens een normaal woord vinden maar dit terzijde. Met kapot maken bedoel ik terupakken, aan het lijntje houden. Gelukkig zijn er hier ook mensen die dat wel snappen. Ook heb ik het als waarschuwing geplaatst. Ik las in de reacties dat er nog steeds mensen intrappen en wie weet is er iemand die door deze verhalen voor oplichting behoed blijft. Al is het er maar 1.Het kost jou alleen maar tijd hoor. Waarschijnlijk zijn er tientallen projecten. En die vrouwen kunnen tegenwoordig zelf niet meer nadenken ofzo?
Ik heb het ook ooit een keer gezien bij dr. Phil... Die arme vrouw was echt overtuigd van de goede bedoelingen. Ze heeft zo ontzettend veel geld overgemaakt, maar het verhaal rammelde aan alle kanten natuurlijk.

Ik vind het wel zeker zielig als iemand zo desperaat is dat diegene al die onzin gelooft...

Kapot maken al aangepast hoeft voor mij ook niet, maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe men zoiets aanpakt. Ik lees dus mee, TO
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
quote:Debora schreef op 18 juni 2016 @ 10:44:

En ik heb ook medelijden met mensen die zich op laten lichten. Zit meestal een heel triest verhaal achter. Mensen die hopen dat er nu eindelijk eens iemand is die voor ze gaat. Die hun hele geloof in de mensheid verliezen als ze accepteren dat ze opgelicht zijn en daarom liever hun kop in het zand steken. Laten we niet vergeten wie de daders zijn...Precies. Dus een beetje terugpesten mag best. En al is er maar ??n iemand die dit leest en denkt....shit ik wordt in de maling genomen. Dan ben ik al tevreden.
quote:wyandotje schreef op 18 juni 2016 @ 12:23:

[...]

Het kost jou alleen maar tijd hoor. Waarschijnlijk zijn er tientallen projecten. En die vrouwen kunnen tegenwoordig zelf niet meer nadenken ofzo?Die vrouwen niet dus. Duh.
quote:Corona67 schreef op 18 juni 2016 @ 11:38:

[...]

Precies. Veel negers en negerinnen die ik ken gebruiken het zelf.

Dus?

Het is gewoon een beledigend woord, klaar.

In the English language, the word "nigger" is an ethnic slur, usually directed at black people. The word originated as a neutral term referring to people with black skin,[1] as a variation of the Spanish and Portuguese noun negro, a descendant of the Latin adjective niger ("black").[2] It was often used derogatorily, and by the mid-twentieth century, particularly in the United States, its usage became unambiguously pejorative, a racist insult. Accordingly, it began to disappear from popular culture, and its continued inclusion in classic works of literature has sparked controversy.

In contemporary English, using the word "nigger" is considered extremely offensive, and it is often replaced with the euphemism "the N-word". The variant "nigga" has to some extent been reclaimed by African Americans.

Volgens het Woordenboek der Nederlandse Taal komt het woord in het Nederlands voor het eerst voor in 1644 [1], verwijzend naar de lading van een slavenschip. Hetzelfde woordenboek vertelt dat het woord neger tot de Nederlandse afschaffing van de slavernij in 1863 zwarte slaaf als betekenis had.[2]
quote:Proost2012 schreef op 18 juni 2016 @ 11:40:

Dus aziaat kan ook niet? Een Aziaat is iemand uit Azië. Net zoals een Europeaan iemand uit Europa is. Als je 'Aziaat' gebruikt om iemand met een bepaald uiterlijk aan te duiden dan heb je er weinig van begrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven