Tips vakantie
zondag 19 juni 2016 om 08:31
Beste leden,
Ik en mijn vriend hebben besloten dat we toch graag op vakantie willen. Waarschijnlijk vanaf 10 augustus en dan zo'n 8-10 dagen. Bij voorkeur Italië/Griekenland. We gaan beide richting de 30. We houden zowel van lekker eten en luieren, als een dagje op pad gaan. Ik ben al een tijdje aan het speuren op internet, maar er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie! De mensen in mijn omgeving houden vooral van alleen maar zonnen/relaxen in hun vakantie, maar zelf wil ik ook graag wat te zien en ontdekken hebben in de omgeving. Aan hun ervaringen heb ik dus niet zo veel.
Wat we graag willen:
- aan het strand, of ook op z'n minst op loop afstand
- 'levendig' centrum op loop afstand (restaurantjes/winkeltjes)
- zwembad
- mogelijkheid tot leuke (dag)trips
- het liefst inclusief ontbijt
- eventueel wel nog een andere stad in de buurt
- budget is zo rond de 1500 samen, al vind ik het lastig te bepalen of dit redelijk is?
Heeft een van jullie tips? Mag ook slechts een plaats/eiland zijn wat jullie aan zouden raden? Alvast bedankt
Nou ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van mede forumleden.
Ik en mijn vriend hebben besloten dat we toch graag op vakantie willen. Waarschijnlijk vanaf 10 augustus en dan zo'n 8-10 dagen. Bij voorkeur Italië/Griekenland. We gaan beide richting de 30. We houden zowel van lekker eten en luieren, als een dagje op pad gaan. Ik ben al een tijdje aan het speuren op internet, maar er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie! De mensen in mijn omgeving houden vooral van alleen maar zonnen/relaxen in hun vakantie, maar zelf wil ik ook graag wat te zien en ontdekken hebben in de omgeving. Aan hun ervaringen heb ik dus niet zo veel.
Wat we graag willen:
- aan het strand, of ook op z'n minst op loop afstand
- 'levendig' centrum op loop afstand (restaurantjes/winkeltjes)
- zwembad
- mogelijkheid tot leuke (dag)trips
- het liefst inclusief ontbijt
- eventueel wel nog een andere stad in de buurt
- budget is zo rond de 1500 samen, al vind ik het lastig te bepalen of dit redelijk is?
Heeft een van jullie tips? Mag ook slechts een plaats/eiland zijn wat jullie aan zouden raden? Alvast bedankt
Nou ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van mede forumleden.
zondag 19 juni 2016 om 08:39
zondag 19 juni 2016 om 08:44
Wij zijn 27 en houden ook van een iets meer actieve vakantie ik combinatie met strand. We gaan vandaag naar Kos naar een appartement vlak bij het strand, dichtbij het centrum van Kos-Stad, met zwembad en incl ontbijt voor nog geen 700 euro (3 sterren). Ze zijn flink aan het stunten met de prijzen om het toerisme weer op gang te brengen. Dat is flink ingestort toen alle vluchtelingen ook op de eilanden werden opgevangen, maar inmiddels zijn die allemaal inmiddels overgebracht naar het vasteland of elders.
Succes met het maken van een keuse!
Succes met het maken van een keuse!
zondag 19 juni 2016 om 08:49
750 e pp vlucht/hotel/resort lijkt me een redelijk ruim budget. Voor iets minder pp hebben we een 4* resort geboekt in Griekenland.
Reviews op booking.com en zoover geven je vaak een beter beeld dan de site van de reisorganisatie. En je kan je richten op reviews van gelijkgestemden. Ik zou overigens hotels die goed worden beoordeeld door gezinnen met kleine kinderen/animatie/speelfaciliteiten vermijden. Die zijn meestal net een tandje suffer dan hotels die zich niet specifiek op gezinnen richten.
Reviews op booking.com en zoover geven je vaak een beter beeld dan de site van de reisorganisatie. En je kan je richten op reviews van gelijkgestemden. Ik zou overigens hotels die goed worden beoordeeld door gezinnen met kleine kinderen/animatie/speelfaciliteiten vermijden. Die zijn meestal net een tandje suffer dan hotels die zich niet specifiek op gezinnen richten.
zondag 19 juni 2016 om 08:50
Mijn moeder en zus zijn een aantal keer naar Parga, Griekenland geweest en vonden het daar heel leuk. Mooie omgeving, leuke excursies om te doen en een gezellig stadje. Ze hadden toen een excursie gedaan dat je langs/door een rivier wandelt en naar de Meteora kloosters geweest. En er zijn verschillende boottochten te doen geloof ik.
zondag 19 juni 2016 om 08:57
zondag 19 juni 2016 om 09:10
quote:viva-amber schreef op 19 juni 2016 @ 08:57:
Ik vind Kos echt heel toeristisch en niet zo veel aan. Rhodos, de oude stad is erg leuk maar het strand is volgens mij kiezels. Leuk eiland veel te zien.
Ondanks dat het het toeristisch is, zijn de mensen er heel vriendelijk. Wij zijn niet op de andere eilanden geweest.
Ik zou een koppel zonder kinderen niet de tip geven om naar Kos te gaan voor 2 weken als ze graag op pad willen.
Wij zouden er zelf wel heen gaan, maar hebben 2 jonge kinderen. Bij hoge temperaturen zijn we bij het zwembad of het strand of op een boottochtje te vinden.
Geen excursies waar je voor in de auto/bus moet.
Oh ja, naar Griekenland zou ik voldoende zonnemelk meenemen. Het is daar best aan de prijs.
Ik vind Kos echt heel toeristisch en niet zo veel aan. Rhodos, de oude stad is erg leuk maar het strand is volgens mij kiezels. Leuk eiland veel te zien.
Ondanks dat het het toeristisch is, zijn de mensen er heel vriendelijk. Wij zijn niet op de andere eilanden geweest.
Ik zou een koppel zonder kinderen niet de tip geven om naar Kos te gaan voor 2 weken als ze graag op pad willen.
Wij zouden er zelf wel heen gaan, maar hebben 2 jonge kinderen. Bij hoge temperaturen zijn we bij het zwembad of het strand of op een boottochtje te vinden.
Geen excursies waar je voor in de auto/bus moet.
Oh ja, naar Griekenland zou ik voldoende zonnemelk meenemen. Het is daar best aan de prijs.
zondag 19 juni 2016 om 09:13
En nog een tip, bij zo een budget, schroom niet om het te gebruiken.
Toen wij de vorige keer op Kos waren en zagen wat voor volk bij de hotels die 40% goedkoper waren werd afgezet/na afloop weer instapten en hoe die hotels lagen, waren we heel blij dat we niet voor de goedkoopste optie waren gegaan.
Toen wij de vorige keer op Kos waren en zagen wat voor volk bij de hotels die 40% goedkoper waren werd afgezet/na afloop weer instapten en hoe die hotels lagen, waren we heel blij dat we niet voor de goedkoopste optie waren gegaan.
zondag 19 juni 2016 om 09:17
zondag 19 juni 2016 om 09:20
quote:viva-amber schreef op 19 juni 2016 @ 09:17:
Ik vind Kos het minst mooie eiland en behalve een waterpark, een stapel oude stenen en wat aardige mensen is er echt geen ruk te doen behalve Friet van piet, het strand en de disco.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, behalve het vergelijk dus met andere eilanden. Daar kan ik niks over zeggen.
Maar strand en zwembad en mooi weer is voor ons voldoende. Waar dat precies is, maakt me niet zoveel uit.
Ik vind Kos het minst mooie eiland en behalve een waterpark, een stapel oude stenen en wat aardige mensen is er echt geen ruk te doen behalve Friet van piet, het strand en de disco.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, behalve het vergelijk dus met andere eilanden. Daar kan ik niks over zeggen.
Maar strand en zwembad en mooi weer is voor ons voldoende. Waar dat precies is, maakt me niet zoveel uit.
zondag 19 juni 2016 om 09:50
Ik heb geen ervaring met Griekenland, dus daar kan ik je niet bij helpen, maar heb je wel eens aan West-Cyprus gedacht? Mooie standen, leuke steden en een selectie aan forten, kloosters en archeologische opgravingen. En het eiland is klein genoeg om binnen 1 a 2 uur de meeste bezienswaardigheden te bereiken.
En het kan met al jullie eisen zelfs binnen budget, bijvoorbeeld:
Basic appartement in het centrum van Paphos, 700 meter van het strand:
http://www.tui.nl/vakanti ... us/paphos/crystallo-apts/
Of dit wat luxere appartementencomplex aan zee met het centrum op 20 minuten lopen:
http://www.tui.nl/vakanti ... os/kefalos-beach-village/
En het kan met al jullie eisen zelfs binnen budget, bijvoorbeeld:
Basic appartement in het centrum van Paphos, 700 meter van het strand:
http://www.tui.nl/vakanti ... us/paphos/crystallo-apts/
Of dit wat luxere appartementencomplex aan zee met het centrum op 20 minuten lopen:
http://www.tui.nl/vakanti ... os/kefalos-beach-village/
zondag 19 juni 2016 om 10:58
Parga op het Griekse vasteland wordt genoemd en dat kan ik ook zeker aanraden! Mooie stad met veel barretjes, restaurants en winkeltjes (geen groots uitgaansleven qua discotheken enzo) en enorm mooie en leuke excursies. Ook zijn direct aan de stad en op kleine afstand verschillende stranden. Het is toeristisch maar niet zo extreem als veel Griekse eilanden. Weinig grote resorts maar vooral kleinschalige hotels die bijna allemaal een lekker zwembad hebben.
dinsdag 21 juni 2016 om 08:19