Badkamer Schimmel

20-06-2016 13:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gék wordt ik ervan! Elke 3 weken kan ik weer 2 dagen met die chemische HG in de weer met alle gevolgen van dien. Huis dat naar zwembad stinkt, kind in de woonkamer moeten badderen, douchen met ingehouden adem, dat werk.

Luchten kan niet/helpt niet. Dat is, er is geen raam, noch een afzuiger. Wel houd ik na douchen/was draaien de deur een half uurtje/uurtje open, maar dan moeten de katten in de woonkamer worden opgesloten zodat ze niet in de badkamer glippen en ik het met dank aan de haren wéér van top tot teen kan schrobben (en de wasmachine ook weer etc.). Die open deur lijkt niks uit te halen want komt uit op een gang met, je raad het al; nul ramen.

Wie oh wie heeft een gouden tip?

(Behalve verhuizen, goddank staat dat op de planning maar gezien het nog een paar maanden kan duren, zal ik heel blij zijn als ik in de tussentijd van die meuk af ben).

Bij voorbaat dank
Ik gebruik voor de voegen de antischimmel spray van de Action. Het stinkt als de neten, maar werkt als een tierelier. Maar ik weet niet of je dat op plafonds ed kan gebruiken
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Volgens mij zijn er wel aparaten die het vocht uit de lucht kunnen trekken.

Enne......ik heb wel afzuiging en die staat altijd aan, maar dan nog heb ik de deur altijd een stukje open staan. Kun je daar niet iets aan doen? Ook al heb je katten?
Het liedje ging van; " er staat een paard in de gang" en dat vind ik al ver gaan. Ik denk dat je dat beest toch het beste in de tuin kan zetten. Echt stukke minder overlast en ook veel beter voor het dier!
jouw leven is een keuze
Ik zou een oplossing zoeken om de kat uit de badkamer te houden. Een ruimte zonder ramen lucht niet met een uurtje de deur open laten.

En als het voor een paar maanden is zou ik gaan voor een plexiglasplaat op maat vd deur (of iets anders glads zodat de kat er niet op kan klimmen), die hoog genoeg is dat ie er niet op kan springen en laag genoeg om te zorgen dat het zin heeft dat je de deur openlaat.
Misschien iets over de tegels heen zoals grote tegels die stotend tegen elkaar worden gelijmd, of vinylplaten. Of de voegen verven in de kleur van de schimmel.

Of een douchecabine zonder voegen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Óf een hor(deur)??
Rooster in de deur maken? Bovenlicht eruit halen? Sok met kattengrit in de douche leggen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Je gaat al verhuizen. Ik zou de boel de boel laten voor die paar maanden en het dan schoon achterlaten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik zou de ramen en deuren open laten. Dus slaapkamer deur en raam open, en de deur van de badkamer open. Dan kan het vocht weg.

Wij hebben een traphekje boven op de overloop, hierdoor komt onze kat niet boven.
Metrotegels in zwart of wit. Zijn best goedkoop.

quote:funnymiss schreef op 20 juni 2016 @ 14:16:

Ik zou een oplossing zoeken om de kat uit de badkamer te houden.

Kattenschrik? Daar ga ik ook voor op de loop zo goor die lucht.

quote:retrostar schreef op 20 juni 2016 @ 14:25:

Metrotegels in zwart of wit. Zijn best goedkoop.

[afbeelding]Zou jij als je gaat verhuizen je badkamer nog opnieuw tegelen?
Nee, maar het was een oplossing "in het algemeen".
Ik snap niet goed wat die katten in de badkamer doen dat je daarna opnieuw moet schoonmaken? Hier 2 katten en die komen overal, maar alleen waar ze liggen te slapen wordt het 'harig'.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier hetzelfde, badkamer zonder ramen. Na het douchen maak ik de tegels en douche droog met een handdoek, dat helpt bij mij al veel.

Anders een vochtvreter neerzetten?
Bedankt voor alle tips! De katten kunnen helaas niet in de tuin (er is geen tuin) en voor het balkon moeten ze langs de badkamer. Wat ze daar precies te zoeken hebben is mij een raadsel, ik denk dat ze de vloer fijn vinden want zodra ze de kans krijgen erin te glippen rollen ze eroverheen (en dat samen met het vocht zorgt voor veel haren bij mijn was grrrr). Ik ga de boel nawrijven met een handdoek en een vochtvreter neerzetten, eens kijken of dat wat scheelt. Alle andere oplossingen klinken ook goed maar zijn mij wat kostbaar voor de laatste maanden/het laatste jaar.

Al met al in ell geval wel geleerd wat ik in mijn volgende woning NIET wil haha.
Je hebt speciale douchekabine-trekkers. Zijn gewoon bij Blokker of Hema te koop. Daarna even droogwrijven met handdoek of oude theedoek. Ik denk dat dat alleen al veel scheelt.
Als je er nog wel íets aan wilt doen: Alabastine (nee, ik heb geen aandelen) heeft speciale schimmelwerende verf. Heb ik een aantal huizen geleden het plafond van de badkamer toch een aantal jaren schimmelvrij mee gehouden. Deze
The owls are not what they seem
Hoezo zijn die metro-tegels een oplossing tegen schimmel? Het is een mooie tegel, zie hem veel voorbij komen op pinterest, maar het is wel een doodgewone tegel. Je ziet hem ook heel vaak met voeg.

Dus zie niet in hoe dat schimmel zou tegenhouden.

TO: ik zou alles openzetten en helemaal niet alles van boven tot onder poetsen als de kat eenmaal door de badkamer loopt. Je kunt ook overdrijven, laat die kat gewoon zijn gang gaan en poets gewoon een keertje per week..

Idem met kind niet in badkamer als je een paar uur ervoor wat chloor hebt gebruikt.

Gewoon iets minder strikt: gaat niemand dood van.
quote:hiltje schreef op 20 juni 2016 @ 17:18:

Hoezo zijn die metro-tegels een oplossing tegen schimmel? Het is een mooie tegel, zie hem veel voorbij komen op pinterest, maar het is wel een doodgewone tegel. Je ziet hem ook heel vaak met voeg.

Dus zie niet in hoe dat schimmel zou tegenhouden.

TO: ik zou alles openzetten en helemaal niet alles van boven tot onder poetsen als de kat eenmaal door de badkamer loopt. Je kunt ook overdrijven, laat die kat gewoon zijn gang gaan en poets gewoon een keertje per week..

Idem met kind niet in badkamer als je een paar uur ervoor wat chloor hebt gebruikt.

Gewoon iets minder strikt: gaat niemand dood van.Dat het kan (en eigenlijk een beetje zou moeten) wil ook niet zeggen dat ik het altijd doe het wordt alleen steeds zo'n rotklus als je lang wacht haha. Maar dankjewel
quote:LadyL0101 schreef op 20 juni 2016 @ 16:20:

Als je er nog wel íets aan wilt doen: Alabastine (nee, ik heb geen aandelen) heeft speciale schimmelwerende verf. Heb ik een aantal huizen geleden het plafond van de badkamer toch een aantal jaren schimmelvrij mee gehouden. DezeOh super! Weet niet of ik het nog ga gebruiken maar onthoud het hoe dan ook voor de volgende woning! Al zit er dan een raam in, gewoon voor de zekerheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven