Werk & Studie alle pijlers

Hoe zit dit?

21-06-2016 23:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ze zal het vast nog wel te horen krijgen.
Denk dat er wel wat meer aan de hand is dan wat je nichtje beweert.

De desbetreffende docent geeft nog wel les aan deze klas of niet?
TO, de kans is groot dat jij niet het hele verhaal te horen hebt gekregen.
Dit is vast maar een stukje van het verhaal en niet het hele verhaal. En eerlijk, ik hoop wel dat ze gestraft wordt. 18 jaar en pesten, wat blijkbaar zo ver gaat dat er aangifte van gedaan kan worden .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:k.middleton schreef op 21 juni 2016 @ 23:26:

Denk dat er wel wat meer aan de hand is dan wat je nichtje beweert.

De desbetreffende docent geeft nog wel les aan deze klas of niet?

Ja vandaag nog. Maar er zijn ook een paar anderen die zich gemeld hebben en die zeggen zelf dat ze alleen conflicten met die docent hebben gehad, als dat pesten en bedreiging is. Het schijnt een leuke klas te zijn aangezien leraren hun dat vaak vertellen.

Maar tjah, snaps sturen onderling is ook niet slim. De school wil zelfs zo ver gaan deze snaps op te vragen aangezien ze verwijderd worden. Pff de komst van smartphones
Vertelt nichtje wel het hele verhaal? Ik hoop dat ze een passende straf krijgt. Als je zo pest dat het aangiftewaardig is, dan ben je een zeer triest en sneu persoon die mooi aangepakt mag worden.
Yeah right.
quote:minnimouse schreef op 21 juni 2016 @ 23:42:

Vertelt nichtje wel het hele verhaal? Ik hoop dat ze een passende straf krijgt. Als je zo pest dat het aangiftewaardig is, dan ben je een zeer triest en sneu persoon die mooi aangepakt mag worden.

Eerlijk gezegd geloof ik haar wel. Ze is niet iemand die mensen pest en zeker geen leraren. Als ze al opbiecht dat ze die snaps inderdaad verstuurd heeft zou ze denk ik ook wel toegeven dat zij ook gepest heeft.

Wat ik echter niet snap is, mag een school zomaar een 'procedure' starten zonder de ouders of de leerling te vertellen wat er aan de hand is? Er zouden ook allemaal berichten getoond zijn uit hun klass app (door mede klasgenoot) waarin mensen wat zeggen over leraren, maar dat heeft iedereen wel gedaan in zijn schooltijd toch? Ik heb een paar gesprekken gelezen en het is alleen frustratie over leraren die moeilijk doen met lessen en toetsen. Is dat pesten? Mag er zomaar een app als 'bewijs' gegeven worden?

Ze heeft flinke straf gekregen al van dr ouders en die popelen te horen wat er gezegd zou zijn
quote:Dubbz schreef op 21 juni 2016 @ 23:53:

Yeah right.?
Ik denk dat er wel meer aan de hand is. Een school zal niet aangifte doen van een paar gesprekken en snaps.
quote:daphne152 schreef op 21 juni 2016 @ 23:54:

[...]

Eerlijk gezegd geloof ik haar wel. Ze is niet iemand die mensen pest en zeker geen leraren. Als ze al opbiecht dat ze die snaps inderdaad verstuurd heeft zou ze denk ik ook wel toegeven dat zij ook gepest heeft.

Wat ik echter niet snap is, mag een school zomaar een 'procedure' starten zonder de ouders of de leerling te vertellen wat er aan de hand is? Er zouden ook allemaal berichten getoond zijn uit hun klass app (door mede klasgenoot) waarin mensen wat zeggen over leraren, maar dat heeft iedereen wel gedaan in zijn schooltijd toch? Ik heb een paar gesprekken gelezen en het is alleen frustratie over leraren die moeilijk doen met lessen en toetsen. Is dat pesten? Mag er zomaar een app als 'bewijs' gegeven worden?

Ze heeft flinke straf gekregen al van dr ouders en die popelen te horen wat er gezegd zou zijnNou dan is het nu tussen de ouders, nicht en school toch?
18 is volwassen. Straf van ouders, echt waar? e wordt als volwassene aangesproken. Echt niet dat op mijn 18e mijn ouders nog straf gaven. Ze mogen meedenken, advies geven. Maar school regelt het met nichtje. Jullie reageren of nicht 12 is.

Iets met billen branden en blaren hoor.
Zonder oorzaak geen gevolg
Als je nichtje eerlijk is over wat ze heeft gedaan en het klopt wat jij zegt, hoeft ze zich vast geen zorgen te maken. Als ze we dingen heeft gedaan die niet door de beugel kunnen zal ze nog even moeten zweten. Goed dat de school dit aanpakt en ik hoop dat de pesters een passende straf krijgen.
Weet je zeker dat jij niet zelf je nichtje bent?

Voor iemand die er wat verder vanaf staat, weet je best veel details.
quote:-Kia-Ora- schreef op 21 juni 2016 @ 23:29:

Dit is vast maar een stukje van het verhaal en niet het hele verhaal. En eerlijk, ik hoop wel dat ze gestraft wordt. 18 jaar en pesten, wat blijkbaar zo ver gaat dat er aangifte van gedaan kan worden .Op je 18e verjaardag word je niet in één nacht volwassen. En zelfs volwassenen pesten, dus dat dit gebeurt verbaast mij dan weer niet.
quote:daphne152 schreef op 21 juni 2016 @ 23:54:

[...]

Ze heeft flinke straf gekregen al van dr ouders en die popelen te horen wat er gezegd zou zijnBijna niemand zal toegeven dat zijn/haar kind (of nichtje) pest en toch gebeurt het vaak. Misschien is je nichtje toch niet zo lief als ze lijkt.
quote:fietsie schreef op 22 juni 2016 @ 06:32:

[...]

Op je 18e verjaardag word je niet in één nacht volwassen. En zelfs volwassenen pesten, dus dat dit gebeurt verbaast mij dan weer niet.Ja, dat weet ik. En nu? Maar niet straffen dan? Want "grote volwassen" mensen doen het ook... rot op zeg, je leert als kind al dat pesten niet mag en slecht is. En het is niet standaard pubergedrag van leraartje plagen hoor als er aangifte gedaan kan worden. Dit gaat zo te lezen veel verder dan een bordwisser verstoppen. Nu de kop indrukken, voordat het op de werkvloer losgelaten wordt. Wie weet voorkomen ze daar toekomstig leed mee.
En natuurlijk mag school een procedure starten. Het is geen strafproces met allerlei formele stappen en rechten van de verdachte enzo, maar gewoon een intern gebeuren van de school. Zoals gezegd, ze zal het vast nog wel horen.
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 juni 2016 @ 06:50:

[...]

Ja, dat weet ik. En nu? Maar niet straffen dan? Want "grote volwassen" mensen doen het ook... rot op zeg, je leert als kind al dat pesten niet mag en slecht is. En het is niet standaard pubergedrag van leraartje plagen hoor als er aangifte gedaan kan worden. Dit gaat zo te lezen veel verder dan een bordwisser verstoppen. Nu de kop indrukken, voordat het op de werkvloer losgelaten wordt. Wie weet voorkomen ze daar toekomstig leed mee.Natuurlijk wel straffen. Ik las jouw bericht meer zo dat ik dacht dat jij je niet kon voorstellen dat 18+ers nog zouden kunnen pesten.
quote:fietsie schreef op 22 juni 2016 @ 06:29:

Weet je zeker dat jij niet zelf je nichtje bent?

Voor iemand die er wat verder vanaf staat, weet je best veel details.

Als je mijn oude posts leest zal je zien dat ik een getrouwde moeder ben met een kind, die al lang van school af is.

Is het fout close te zijn met familie dan?
Och jeetje op meltdown .
quote:fietsie schreef op 22 juni 2016 @ 06:58:

[...]

Natuurlijk wel straffen. Ik las jouw bericht meer zo dat ik dacht dat jij je niet kon voorstellen dat 18+ers nog zouden kunnen pesten.Ik kan het me prima voorstellen hoor, ik vind het wel onbegrijpelijk.
quote:daphne152 schreef op 22 juni 2016 @ 07:01:

[...]

Als je mijn oude posts leest zal je zien dat ik een getrouwde moeder ben met een kind, die al lang van school af is.

Is het fout close te zijn met familie dan?Niet fout, maar als tante zou ik meer een afwachtende houding aannemen en niet actief een topic gaan openen. Leuk voor nichtje ook, dat haar verhaal nu op het www staat.
De school kan het aanpakken zoals zij vinden dat het goed is. Dat dit betekent dat pestende pubers en hun ouders een poosje peultjes moeten zweten, is jammer. Pesten is ernstig, en daar mogen ze best even een poosje over nadenken voordat ze horen wat er gaat gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven