Vieze badkamer!

23-06-2016 08:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gisteren in ons tijdelijk huurhuis ingetrokken.. met echt een vieze badkamer.

Geel/oranje op en tussen de tegels...

Hoe krijg ik dit schoon en wat is het?! (Vooral aan de onderkant)
Zeepresten en huidvet. Schoonmaken gaat goed met chloor en een harde borstel. Succes!
Resten shampoo en doucheschuim etc.

Schoonmaakazijn. In spuitfles doen en sproeien maar. Ontkalkt als een tierelier. En wondersponsjes halen. Die vreten vuil.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dank voor de snelle reacties! Hoelang hebben ze de badkamer niet schoongemaakt zeg... echt nog nooit gezien!

Was bang dat het urine was haha!
Bleek werkt ook goed...
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Een professioneel schoonmaakbedrijf heeft dat ook in korte tijd helemaal blinkend schoon. Kost je hooguit € 75,00. Als het echt heel vies is, zou ik dat er voor over hebben
quote:Avondzon schreef op 23 juni 2016 @ 08:58:

Een professioneel schoonmaakbedrijf heeft dat ook in korte tijd helemaal blinkend schoon. Kost je hooguit € 75,00. Als het echt heel vies is, zou ik dat er voor over hebben We wonen hier 4 tot 6 weken, ons eigen huis is bijna af! Probeer het eerst gewoon zelf...
Ik wil bijna vragen waar je woont..
Het kan ook een schimmel zijn. Je zou het eerst kunnen proberen met azijn, en als dat niet werkt met grover geschut zoals met choor of met ammonia. De pure azijn of verdunde choor of amonia in een plantenspuit doen, inspuiten, 10 mins in laten werken en dan schrobben.

Let op: chloor en ammonia NOOIT mixen want dan krijg je giftig chloorgas.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
quote:wyandotje schreef op 23 juni 2016 @ 09:03:

Ik wil bijna vragen waar je woont.. Heb je zin om schoon te maken?! Groningen!
Ik zou het vannacht inspuiten met antikal (gewoon huismerk van AH) en kijken of het morgenochtend schoon is.

Niet schoon?, dan morgenavond inspuiten met chloor, en kijken hoe het er overmorgenochtend uitziet

(wel even raampje open)

eventueel kun je nog voegenfris (HG, Alabastine) kopen, maar voor die paar weken...
quote:Schaap_Veronica schreef op 23 juni 2016 @ 09:04:

Het kan ook een schimmel zijn. Je zou het eerst kunnen proberen met azijn, en als dat niet werkt met grover geschut zoals met choor of met ammonia. De pure azijn of verdunde choor of amonia in een plantenspuit doen, inspuiten, 10 mins in laten werken en dan schrobben.

Let op: chloor en ammonia NOOIT mixen want dan krijg je giftig chloorgas.Woow bedankt voor de tip, dat was wel mijn plan!
quote:Wieoowiej schreef op 23 juni 2016 @ 09:06:

[...]

Heb je zin om schoon te maken?! Groningen!

Helaas, ik zit in Brabant.

Ik heb altijd zin om te poetsen!
quote:Wieoowiej schreef op 23 juni 2016 @ 09:07:

[...]

Woow bedankt voor de tip, dat was wel mijn plan!Chloor en antical ook niet mixen, dat kan ontploffen! Eigen ervaring.
quote:wyandotje schreef op 23 juni 2016 @ 09:07:

[...]

When they go low, we go high. (M.Obama)

[...]

Ons huis gaat hopelijk binnenkort in de verkoop, dus je mag altijd in de omgeving van Utrecht een dag komen poetsen hoor

Hier heb ik het ook heel snel bij de voegen. Ik ga maar eens een plantenspuit halen en schoonmaakazijn. Dat insprayen is wel slim. Ik gebruik dat eigenlijk nooit en heb allemaal ander spul dat niet werkt. Kan ik ook meteen de douchedeur onder handen nemen! Morgen maar even naar de action
quote:Schaap_Veronica schreef op 23 juni 2016 @ 09:04:

Let op: chloor en ammonia NOOIT mixen want dan krijg je giftig chloorgas.Ik zou geen chloor of ammoniak in een plantenspuit doen, tenzij je een gasmasker opzet. Die dampen inademen zijn echt heel ongezond en ammoniak kan je zelfs van van je stokkie gaan.
Weet je zeker dat het geen natuursteen is? Want dat mag je absoluut niet schoonmaken met de producten die hier genoemd worden.
Goed luchten en verdunnen met wat wil dan wel helpen tegen de ammoniak dampen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

[...]

Ik heb altijd zin om te poetsen!Als ik dit eerder had geweten hadden we ons boerderijtje daar gekocht!
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 23 juni 2016 @ 09:28:

Goed luchten en verdunnen met wat wil dan wel helpen tegen de ammoniak dampen.Wijzig je bericht nog maar een keertje
Bij wibra hebben ze een schimmelreiniger deze werkt super!!
quote:Wieoowiej schreef op 23 juni 2016 @ 09:29:

[...]

Als ik dit eerder had geweten hadden we ons boerderijtje daar gekocht!Een boerderij? Wat leuk!!!
quote:SaveAngie schreef op 23 juni 2016 @ 09:18:

[...]

Mijn eigen huis is inmiddels wel schoon helaas.
Antikal eigen merk van AH of Lidl. Tegels natmaken, erop spuiten en laten inwerken. Mocht het te droog worden, even de douchekop erop en uitsmeren met een sponsje. Wordt gegarandeerd weer schoon (ookal schijnt het niet goed voor je voegen te zijn).

Ik zou ammoniak of chloor echt pas als allerlaatste gebruiken. Schoonmaakazijn vind ik minder goed werken bij echt vieze tegels en voegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven