Werk & Studie alle pijlers

Vacatures zoeken

24-06-2016 13:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik had even een vraagje.

Hoe kun je het beste vacatures zoeken die niet gekoppeld zijn aan een uitzendbureau?

Tegenwoordig lijkt dit bijna onmogelijk voor mij.

Hoe komen andere mensen aan een baan zonder aan een uitzendbureau vast te zitten?

Alvast bedankt
Ehm, gewoon via het internet? Indeed bijvoorbeeld of Monsterboard.
vacaturesites

Googlen op ´vacature vakgebied woonplaats´
Wat voor mij altijd heeft gewerkt: een lijstje maken van alle bedrijven waar ik mogelijk wel zou willen werken en de websites daarvan in de gaten houden voor vacatures.
Ik maak altijd een lijstje met bedrijven die werk hebben in mijn vakgebied en houd dan de sites en LinkedIn in de gaten voor de vacatures
En vacature sites inderdaad
Indeed.nl

Jobbird

Werk.nl

Monsterboard

Nationalevacaturebank.nl

Via LinkedIn

Vooral indeed is erg effectief!! En mailallert aanzetten van interessante bedrijven en organisaties.
Indeed en LinkedIn gebruik ik altijd
Ik kijk vaak op de sites van bedrijven zelf, ga ze gewoon af.

Verder kijk ik op Indeed met verschillende zoektermen. Door een zoekterm te verbreden kom ik nog wel op verrassende dingen soms.

LinkedIn.
Via netwerken. Bedrijven zoeken die mij leuk lijken, bellen en vragen of ze iets over het bedrijf willen vertellen, meestal mag je gewoon langskomen. Interesse tonen, soms hebben ze een collega bedrijf die nog mensen zoekt. Het doel van netwerken is interesse tonen en je verdiepen in je sector. Een leuke bijkomstigheid is dat er soms een baan uit komt.

Mij is dit tot nu toe 2x gelukt zo een baan te krijgen. Komt ook omdat er in mijn sector amper vacatures zijn en zelfverzekerd en een beetje brutaal gewaardeerd worden en nodig zijn voor de functie.
Sommige bedrijven nemen alleen maar via uitzendbureaus personeel aan.

En anders als je een vacature tegenkomt, ook even op de site van het bedrijf zelf kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven