Welke camera? / Vloggen

27-06-2016 14:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Volgende maand wordt mijn broertje 25 jaar. Hij wil graag een camera waarmee hij kan vloggen.

We leggen met een groep vrienden en familie geld bij elkaar, dus we hebben redelijk wat te besteden (tot 400 euro).

Ik ben aan het zoeken geslagen op internet, maar kom er niet uit welke camera nou echt geschikt is voor vloggen (scherp beeld, goed geluid, voor binnen en buitengebruik). Er zijn er zoveel!

Wie van jullie heeft een goede tip welke camera zeer geschikt is of ervaring met camera's/vloggen?

Alvast bedankt!
Kijk naar andere vloggers wat voor camera zij gebruiken.
quote:Ttass28 schreef op 27 juni 2016 @ 14:30:

Kijk naar andere vloggers wat voor camera zij gebruiken.

Natuurlijk... die camera komt ook zo vaak in beeld.

Ik lees mee.
Ik zie bij veel (bekendere) vloggers de Canon Powershot G7 X (al dan niet de nieuwere versie, Canon Powershot G7 X Mark II) voorbij komen. Geen idee wat het kost, maar wie weet is het iets.
quote:Courage- schreef op 27 juni 2016 @ 14:37:

[...]

Ik lees mee.lol, dat hebben zij vaak onder in de infobalk van Youtube staan
quote:Sprookjesbos schreef op 27 juni 2016 @ 14:38:

Ik zie bij veel (bekendere) vloggers de Canon Powershot G7 X (al dan niet de nieuwere versie, Canon Powershot G7 X Mark II) voorbij komen. Geen idee wat het kost, maar wie weet is het iets.

Even de website bezocht van canon, en hier word ik wel vrolijk van! Nog niet naar de prijs gekeken, maar daar word ik waarschijnlijk minder vrolijk van

Edit: Nou, voor dat bedrag heb je ook een DSLR.. mijn hemel.. €700,= voor een compact camera
quote:chocolol schreef op 27 juni 2016 @ 14:39:

[...]

lol, dat hebben zij vaak onder in de infobalk van Youtube staanIdd. Ze leggen het zelfs uit.
Nikon coolpix s9900
quote:chocolol schreef op 27 juni 2016 @ 14:39:

[...]

lol, dat hebben zij vaak onder in de infobalk van Youtube staanAh okay, daar kijk ik dus nooit.
quote:Courage- schreef op 27 juni 2016 @ 14:37:

[...]

Ik lees mee.Ehm ja? Tas heeft helemaal gelijk hoor. De bekende vloggers krijgen die camera gesponsord door bijv. philips. En die zullen de camera daarom ook laten zien aan de kijkers. Mascha van beautygloss heeft laatst een nieuwe gekregen, misschien kun je daar eens naar kijken. Of ga wat vlogs kijken van verschillende vloggers en kijk welke je het beste en fijnste lijkt.
quote:Kwejeebo schreef op 27 juni 2016 @ 15:09:

[...]

Ehm ja? Tas heeft helemaal gelijk hoor. De bekende vloggers krijgen die camera gesponsord door bijv. philips. En die zullen de camera daarom ook laten zien aan de kijkers. Mascha van beautygloss heeft laatst een nieuwe gekregen, misschien kun je daar eens naar kijken. Of ga wat vlogs kijken van verschillende vloggers en kijk welke je het beste en fijnste lijkt.Ja ik volg ook verschillende vlogs, ze laten hun camera's zien https://youtu.be/RsFTSxb8IXY
Gewoon hem het geld geven en zelf de camera uit laten zoeken. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar zelf geen ideeën over heeft. Dan wil hij, neem ik aan, toch echt zelf een camera uitzoeken die hem bevalt.
Wat teamuts zegt. Ik heb laatst ook een camera gekocht om te filmen (is een Canon EOS 750D geworden) en ik had toch echt mijn eigen voorkeuren. Ik was blij geweest als iemand er een voor me had gekocht maar ik had 'm toch écht zelf uit willen kiezen.

De G7 X is inderdaad een mooie Vlogcamera, maar ook aan de prijs. Waar ik op zou letten:

HD-filmengoede interne microfoon (heel belangrijk als je geen externe microfoon gebruikt)Image stabilisation (dat je beeld niet zo op en weer wiebeltschermpje dat omhoog klapt ipv naar de zijkant (anders kijk je steeds naast de camera)Koop er een klein tripodje bij (Gorillapod bijvoorbeeld), dat maakt het wat makkelijker om te filmen.
quote:Ttass28 schreef op 27 juni 2016 @ 15:16:

[...]

Ja ik volg ook verschillende vlogs, ze laten hun camera's zien https://youtu.be/RsFTSxb8IXYLeuk is dat he! Ik wil ook vlogger worden, maar het lijkt me zo'n dure hobby
quote:Kwejeebo schreef op 27 juni 2016 @ 15:09:

[...]

De bekende vloggers krijgen die camera gesponsord door bijv. philips. En die zullen de camera daarom ook laten zien aan de kijkers. Mascha van beautygloss heeft laatst een nieuwe gekregen, misschien kun je daar eens naar kijken. Ik vind wel dat als vloggers iets krijgen in een sponsordeal, bv een camera , ze vaak niet helemaal objectief zijn over het product. Toch altijd net iets positiever dan wanneer ze hem zelf gekocht zouden hebben.
quote:chocolol schreef op 27 juni 2016 @ 16:43:

[...]

Ik vind wel dat als vloggers iets krijgen in een sponsordeal, bv een camera , ze vaak niet helemaal objectief zijn over het product. Toch altijd net iets positiever dan wanneer ze hem zelf gekocht zouden hebben.Daar heb je gelijk in. Wel kan ik zelf altijd wel een beetje beoordelen wat ik van het beeld vind als ik naar vlogs kijk. Bijvoorbeeld het scherp stellen, het licht etc. En ik ben echt een leek.
Dank voor alle reacties tot nu toe!

Ik zal in ieder geval wat vlogs bekijken (om te zien welke camera's ze gebruiken).
quote:blackberry1980 schreef op 27 juni 2016 @ 17:40:

Dank voor alle reacties tot nu toe!

Ik zal in ieder geval wat vlogs bekijken (om te zien welke camera's ze gebruiken).En de optie om je broertje zelf een camera te laten kiezen?
Die optie hou ik ook zeker open. Alhoewel we het leuker vinden om een 'echt' cadeau te kunnen geven
quote:blackberry1980 schreef op 27 juni 2016 @ 17:57:

Die optie hou ik ook zeker open. Alhoewel we het leuker vinden om een 'echt' cadeau te kunnen geven En kun je niet voor zijn verjaardag aan hem vragen welke camera hij zou willen?
Ja, denk dat ik dat maar ga doen...dan wéét hij maar vast wat hij krijgt!
Kun je niet op een andere manier erachter komen welke camera hij zou willen? Gewoon met hem praten over dat vloggen en tussen neus en lippen door vragen wat voor camera daarvoor nodig zou zijn,en daarop aanhakend welke hij dan zelf zou willen.
Knutsel anders een camera-bon in elkaar of koop een heel oud analoog model bij de kringloop voor een paar euro (uiteraard mooi ingepakt) met de melding dat hij een iets betere mag uitzoeken.
quote:pangea schreef op 27 juni 2016 @ 19:26:

Knutsel anders een camera-bon in elkaar of koop een heel oud analoog model bij de kringloop voor een paar euro (uiteraard mooi ingepakt) met de melding dat hij een iets betere mag uitzoeken.TOP-idee!!! Thanxxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven