Chernobyl / Kiev

27-06-2016 16:20 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar apr/mei wil ik graag Chernobyl bezoeken. Nu kan je een 2-daagse tour met overnachting daar doen maar dat is redelijk prijzig en ik weet niet of 2 dagen zo'n must zijn. Is er al iemand eens naar Kiev geweest en krijg je daar een dag of 2 leuk om?

Weten iemand misschien hoe onrustig het daar is op het moment? Ik lees wel waakzaamheid en wat demonstraties maar vraag me af of je er dus op je gemak rond kan lopen.
Waarom zou je in vredesnaam naar Chernobyl willen?
quote:juul29 schreef op 27 juni 2016 @ 16:23:

Waarom zou je in vredesnaam naar Chernobyl willen?Waarom niet...

Waarom zou je in vredesnaam naar Chernobyl willen?Ik zou echt heel graag willen! Lijkt me een enorme belevenis.
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Waarom zou je in vredesnaam naar Chernobyl willen?

Omdat die ramp me altijd bezig heeft gehouden, het interesseert me. En aangezien die reactor een nieuwe laag krijgt wil ik hem nog graag zien voordat dit gebeurt.

De een ligt op het strand, de ander schiet graag plaatjes van spooksteden. Ieder zijn ding toch?
Ik begrijp de vraag niet helemaal, geloof ik. Kiev en Chernobyl liggen ruim 100 km uit elkaar. Je overnacht in Kiev en doet dan van daaruit een tour naar Chernobyl?

Ik vond Kiev best leuk voor een paar dagen (al zit ik nu in mijn geheugen te graven wat ik ook alweer gedaan heb, was een hele reis). In Kiev zelf heb je natuurlijk het Chernobyl-museum, best leuk om met een gids te doen. Hoort dat er ook bij?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
https://www.rijksoverheid ... sadviezen/inhoud/oekraine
Ik lees toch dat behoorlijk wat fotografen rare kwalen hebben gekregen na een bezoekje Tsjernobyl. Dat was een paar jaar geleden nog met een Geigerteller en niet langer dan een X tijd.

Ik zou het overslaan.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:botanietje schreef op 27 juni 2016 @ 16:28:

Ik begrijp de vraag niet helemaal, geloof ik. Kiev en Chernobyl liggen ruim 100 km uit elkaar. Je overnacht in Kiev en doet dan van daaruit een tour naar Chernobyl?

Ik vond Kiev best leuk voor een paar dagen (al zit ik nu in mijn geheugen te graven wat ik ook alweer gedaan heb, was een hele reis). In Kiev zelf heb je natuurlijk het Chernobyl-museum, best leuk om met een gids te doen. Hoort dat er ook bij?Sorry, beetje onduidelijk misschien. Die tours worden georganiseerd vanuit Kiev, dat is het vertrekpunt. Daar pak ik ook het hotel, en aangezien ik de vlucht een beetje zonde vind voor 1 dag chernobyl wil ik het dus combineren met Kiev Dat museum is wel een leuke tip, thnx!
Ik vond Kiev geweldig voor 1 of 2 dagen! Dat is voldoende, maar zeker de moeite waard. Chernobyl ben ik niet geweest, maar volgens mij is het wel goedkoper om gewoon als je in Kiev bent een tour te regelen.
quote:minnimouse schreef op 27 juni 2016 @ 16:29:

https://www.rijksoverheid ... sadviezen/inhoud/oekraineHeb ik al gelezen, bedankt. Ik wil graag de status weten van mensen die er onlangs zijn geweest.
Ik ben een aantal jaar terug in Kiev geweest en vond het toen een interessante en leuke stad. Een dag of twee maak je daar wel zoek lijkt me. Ik ben wel benieuwd hoe het nu rond het Maidanplein is, dat ligt echt midden in het centrum. Als het daar echt onrustig is, is dat ws in een groter deel van het centrum.

Aanraders: de metro (DIEP!), het orthodoxe klooster met de kelders, Het strand met outdoorfitness aan de dnjepr.

Waar ik niet geweest ben, maar wat me wel interessant leek: ravijn Babi Jar, waar tijdens de holocaust veel mensen zijn omgebracht.
Kiev, schitterend

Tsjernobyl. niet doen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Nachttrein schreef op 27 juni 2016 @ 16:35:

Ik ben een aantal jaar terug in Kiev geweest en vond het toen een interessante en leuke stad. Een dag of twee maak je daar wel zoek lijkt me. Ik ben wel benieuwd hoe het nu rond het Maidanplein is, dat ligt echt midden in het centrum. Als het daar echt onrustig is, is dat ws in een groter deel van het centrum.

Aanraders: de metro (DIEP!), het orthodoxe klooster met de kelders, Het strand met outdoorfitness aan de dnjepr.

Waar ik niet geweest ben, maar wat me wel interessant leek: ravijn Babi Jar, waar tijdens de holocaust veel mensen zijn omgebracht.

Dankjewel voor de tips! Dan maak ik er denk ik een drie-daagse van met de tour en twee dagen kiev.

Mocht iemand nog meer tips in die omgeving weten dan hoor ik ze graag, ook of iemand inderdaad een idee heeft van de onrustigheden in de stad.
quote:Moirai schreef op 27 juni 2016 @ 16:30:

Ik lees toch dat behoorlijk wat fotografen rare kwalen hebben gekregen na een bezoekje Tsjernobyl. Dat was een paar jaar geleden nog met een Geigerteller en niet langer dan een X tijd.

Ik zou het overslaan.Heb je daar een bron van? Een dagje daar zou gelijk staan aan de straling van een vlucht van Amsterdam naar New York.
Ik ben er laatst nog geweest en ja het was er onrustig, demonstraties op straat etc. Ik heb me wel gewoon veilig gevoeld. Touristen worden met rust gelaten. Ik vond het juist wel heel interessant om zoiets mee te maken. Je ervaart écht hoe het daar nu is.
quote:Goatie schreef op 27 juni 2016 @ 16:30:

[...]

Sorry, beetje onduidelijk misschien. Die tours worden georganiseerd vanuit Kiev, dat is het vertrekpunt. Daar pak ik ook het hotel, en aangezien ik de vlucht een beetje zonde vind voor 1 dag chernobyl wil ik het dus combineren met Kiev Dat museum is wel een leuke tip, thnx!

Ah, oké. Mijn reis is alweer tien jaar geleden, toen je nog zonder problemen de Krim over kon. Dus qua veiligheid heb ik geen tips.

Ik vond het klooster van St. Cyril ook mooi, maar je moet dan wel een eindje met het openbaar vervoer. Kathedralen in de stad bekijken, check. Lokale markten zijn altijd leuk, gewoon het verschil met hier zien en een beetje met handen en voeten praten met de babushka's achter de kramen. Als de sfeer niet te grimmig is, kom je je tijd echt wel door. Veel plezier!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
In de Quest heeft ook een artikel over Tsjernobyl gestaan, die waren daar ook met een tour heen. De info is vast wel op hun site terug te vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Goatie schreef op 27 juni 2016 @ 16:30:

[...]

Sorry, beetje onduidelijk misschien. Die tours worden georganiseerd vanuit Kiev, dat is het vertrekpunt. Daar pak ik ook het hotel, en aangezien ik de vlucht een beetje zonde vind voor 1 dag chernobyl wil ik het dus combineren met Kiev Dat museum is wel een leuke tip, thnx!Waarom blijf jij het verkeerd opschrijven?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik sprak gisteren toevallig een arts die naar Tsjernobyl was geweest. Hij werd goed gecontroleerd wat betreft straling. En dat was er nauwelijks. Hij vond de tour erg interessant en vertelde er boeiend over. Zou ook wel willen. Ik zou het doen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.

Waarom zou je in vredesnaam naar Chernobyl willen?Dat lijkt me echt geweldig! De onrust in het gebied is wat me tegenhoudt,maar anders..
Zolang je maar de aanwijzingen van de gidsen goed opvolgt kan het niet al teveel kwaad.

Je mag bijvoorbeeld niet te dicht bij de botsauto's van Pripyat komen, en niet naar binnengaan in de huizen waar de ramen niet zijn ingegooid. Uit de buurt van mos blijven.

De straling is niet overal even hoog, op sommige plekken hoopt het zich op, terwijl andere plekken weer een heel redelijk stralingsniveau hebben. Voor een plek met een recente kernramp natuurlijk.
quote:himalaya schreef op 27 juni 2016 @ 17:25:

In de Quest heeft ook een artikel over Tsjernobyl gestaan, die waren daar ook met een tour heen. De info is vast wel op hun site terug te vinden.Thnx, ga ik opzoeken!
quote:calvijn1 schreef op 27 juni 2016 @ 17:37:

[...]

Waarom blijf jij het verkeerd opschrijven?Poeh poeh Engelse spelling... Ben er veel over op aan het zoeken dus ben het nu gewend zo te typen.
quote:Steampunkcat88 schreef op 27 juni 2016 @ 17:39:

[...]

Dat lijkt me echt geweldig! De onrust in het gebied is wat me tegenhoudt,maar anders..Ja dat is zo jammer, aan de andere kant is het een groot land en Brussel heeft waarschijnlijk dezelfde veiligheidscode als kiev.. Het is alleen wat verder weg waardoor het moeilijk is de risico's in te schatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven