Vieze moeder?

29-06-2016 10:23 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er zullen vast zat topics zijn over kinderhygiene maar ik begin er toch zelf maar eentje. Mijn kinderen van 5 en 7 gaan regelmatig onder de douche. Als ze vies zijn elke dag en anders om de dag of twee dagen. We wassen een keer per week hun haar.

Wat ik me afvroeg, is hoe anderen het doen met de hygiene van piemels, vaginas en billen etc. als er niet gedouched wordt. Ik doe dat tot nu toe nog wel elke dag met een washand/doekje, maar wil ze dat zelf laten doen en stimuleer dat al een tijdje. Er wordt daar echter absoluut niet aan gedacht of gewoon express niet gedaan.

Hoe strikt zijn jullie erin of mag het ook wel eens vergeten worden?

Schone ondbroeken doen ze wel gewoon automatisch.

Groetjes.
Kids douchen hier elke avond. Korte douchebeurt. De jongste doucht zichzelf maar haar vagina spoel ik elke dag af. Zij is 6( maar dat is omdat ze niet bij de douchekoppen kan en het zo sneller gaat)

De binnenkant van de vagina houdt zichzelf schoon. De buitenkant niet
Hmm ik vind elke dag even lekker de douche in toch wel iets wat erbij hoort.

Hier doen de kids dat ook automatisch zelf savonds (basisschool leeftijd).

Elke avond gaan zij dus onder de douche. De oudste wast zn haar om de dag, de jongste help ik met het haren met shampoo wassen nog mee, zo'n 3x per week.

De rest doen ze zelf.

Ik vind het ook gewoon bij de dagelijkse gang van zaken horen, al van baby af aan... misschien zijn ze daarom niet anders gewend?

Smorgens gezicht handen billen gewoon even met een washandje opfrissen en savonds in de douche dus.
Dat echte stinken begint toch pas als de puberteit in aantocht is?

Ik ben ook niet bekend met kleine kinderen van onderen dagelijks schrobben. Die van mij gaat meestal twee keer per week in bad.
quote:valalis50 schreef op 29 juni 2016 @ 11:06:

[...]

Kijk daar heb ik al een probleem. Mijn jongste wil het liefst een uur met al haar dieren in bad/douche en ik heb daar geen zin in Hier ook. Geen tijd voor, dus niet iedere dag.
quote:Siepie1974 schreef op 29 juni 2016 @ 10:51:

[...]

Als je 3x per week onder de douche staat, 1x per week naar zwemles gaat, elke dag een schone onderbroek aantrekt en geen ongelukjes hebt valt dat allemaal best mee.

Daarbij houdt een vagina zichzelf schoon. In dat programma van Katja Schuurman is het laastst nog duidelijk geworden. Als je je een week niet wast zitten er minder schadelijke bacteriën op de huid omdat het lichaam dit zelf gaat reguleren, niets om over in paniek te raken dus...Dit dus. Hier ongeveer 4 per week onder de douche en bij zwemmen. Wassen aan de wastafel gebeurt niet altijd op de andere dagen. Wel meestal de oksels en deo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:purperklokje schreef op 29 juni 2016 @ 11:06:

[...]

(...)

Je ruikt het wel als ze met hun blote billen op de wc zitten inderdaad.

(...)

Tot welke leeftijd word je als moeder geacht om bij de billen van je kind te hangen als ze naar de wc gaan dan? Mijn dochter is 6 en de laatste keer dat ik meehielp met billen vegen is twee jaar geleden.

Daarom vraag ik me echt af hoe al die moeders die kinderen zo kunnen ruiken (en zelfs vriendjes van kinderen ) en daaruit kunnen concluderen dat het "daaronder" niet schoon is.

Volgens mij is het helemaal niet goed voor een kinderhuid om elke dag te douchen (heb ik niet over pubers natuurlijk). Maar kennelijk heb ik ergens een schoonmaak/hygiënememo gemist
Mijn kinderen moeten iedere dag douchen. En daar ben ik heel strikt in. Ze spelen buiten en zitten overal aan. Ze zijn na een dag echt wel vies.

Mijn dochter heeft een paar vriendinnetjes die ook niet dagelijks douchen en ze zien er smoezelig uit. Wat is nou de moeite om die kinderen een keer per dag onder de douche te zetten? Begrijp dat echt niet.
quote:nessemeisje schreef op 29 juni 2016 @ 11:19:

[...]

Tot welke leeftijd word je als moeder geacht om bij de billen van je kind te hangen als ze naar de wc gaan dan? Mijn dochter is 6 en de laatste keer dat ik meehielp met billen vegen is twee jaar geleden.

Mijn dochter is net 4

Vriendjes heb ik -gelukkig- nog nooit geroken.
Als een meisje om de 10 minuten(!) gaat lopen krabben daar, dan gaat er toch echt iets fout met het wasgebeuren.

Moeder: "Doe dat eens niet, is niet zo fris"

Zij: "Ja maar ik heb zo'n jeuk!"

Wtf?? Ranzig!
quote:Jalisa schreef op 29 juni 2016 @ 11:21:

Mijn kinderen moeten iedere dag douchen. En daar ben ik heel strikt in. Ze spelen buiten en zitten overal aan. Ze zijn na een dag echt wel vies.

Mijn dochter heeft een paar vriendinnetjes die ook niet dagelijks douchen en ze zien er smoezelig uit. Wat is nou de moeite om die kinderen een keer per dag onder de douche te zetten? Begrijp dat echt niet.Dat heeft niks te maken met wel'/niet dagelijks douchen.
quote:lionlily schreef op 29 juni 2016 @ 10:34:

[...]

Wij moesten vroeger aan de kraan met een washand. De volgorde van het wassen in de avond: eerst tanden poetsen, dan gezicht en oren schrobben, nek en oksels, kruis en billen en ondertussen stonden we in een bakje water voor de voeten. Nu waren mijn broer, zus en ik wel echte smeerpoetsen, die het liefst in de modder rolden en in bomen klommen, misschien was dat het?Haha, wie weet! Wij waren daar geloof ik inderdaad wat minder van. We hadden wel een hele zolder vol met barbiespullen...
quote:Woldertje schreef op 29 juni 2016 @ 11:24:

Als een meisje om de 10 minuten(!) gaat lopen krabben daar, dan gaat er toch echt iets fout met het wasgebeuren.

Wtf?? Ranzig!

Dat kan allerlei oorzaken hebben. Hoeft niets te maken te hebben met wel/niet douchen.

Vies is het wel
quote:Woldertje schreef op 29 juni 2016 @ 11:24:

Wtf?? Ranzig!

Ja kan ook door overmatig poetsen zijn he. Gaat de natuurlijke beschermlaag van weg.

Lactacyd heeft ook zo'n effect bij volwassenen. Gebruik t vaak en -ey presto- om de haverklap schimmel infecties.

Mijn dochter heeft een paar vriendinnetjes die ook niet dagelijks douchen en ze zien er smoezelig uit. Wat is nou de moeite om die kinderen een keer per dag onder de douche te zetten? Begrijp dat echt niet.Ik vind dat altijd zo typisch. We hebben er de bek vol van dat je elkaar in waarde moet laten, pesten is gemeen etc etc. Maar god wat weten we goed wat een ander doet, hoe een ander ruikt, hoe vaak een ander doucht en hoe een ander er uit ziet. En er als de kippen bij zijn om te oordelen. En dan hebben we het hier over kinderen. Kind loopt er 'smoezelig' bij. Mens let op je eigen kind.
Ik heb me dit tot dit moment eigenlijk nog nooit afgevraagd Dochter doucht om de dag, eens per week na zwemles gaat er shampoo in haar haar en ik ga er eigenlijk vanuit dat door het douchen haar plasser ook gewoon schoon wordt. Haar billen veegt ze al een jaar zelf en ik kom geen remsporen meer tegen bij de was, dus ik ga er vanuit dat haar billen wel aardig schoon zijn. Nu ben ik vast en zeker een heel vieze moeder
Hallo?!
Dochter van bijna 5 jaar, die zelf haar billen veegt. Als het niet goed lukt roept ze me of als haar onderbroek vies is, wil ze zelf een schone aan en doet dit zelf.

Om de dag onder de douche en de andere dagen met een washand 's avonds gezicht, handen, voeten en billen (en vagina) schoonmaken.
Mijn dochter van 6 gaat 2 a 3x per week in bad en heeft 1x zwemles. Ze krijgt Forlax i.v.m. verstopping en dat heeft invloed op haar ontlasting, waardoor ik nog steeds haar billen wel af moet vegen of na moet vegen. Ik veeg dan ook altijd heel goed na met vochtig toiletpapier. En tussendoor als ik eraan denk 's avonds nog even wassen met een washand, maar dat vergeet ik regelmatig.

Mijn oudste van 12 had al met 7 jaar dat ze begon te ruiken onder haar oksels; die ging vanaf toen elke dag douchen. Zij veegde vanaf 4 jaar haar eigen billen af en dat ging meteen heel goed, ze was nooit vies daar. Maar er ging wel regelmatig even een washand overheen.
Ligt er aan of het buitendag was. Dan moeten ze echt onder de douche, en anders om de dag. Vaak willen ze elke dag, en douchen ze zich een dag per week niet. Wassen doen we niet echt aan. Schone onderbroeken wel. Ik ben gewoon te lui om daar aan te denken.

Mijn dochter heeft een paar vriendinnetjes die ook niet dagelijks douchen en ze zien er smoezelig uit. Wat is nou de moeite om die kinderen een keer per dag onder de douche te zetten? Begrijp dat echt niet.En wanneer zie jij die vriendinnetjes dan? De kinderen in mijn dochters klas (incl. dochter zelf) zien er na een schooldag ook smoezelig uit hoor. En dagelijks douchen is echt niet nodig, al doe ik het zelf omdat ik het lekker vind en mijn dochter ook.

Mijn dochter heeft een paar vriendinnetjes die ook niet dagelijks douchen en ze zien er smoezelig uit. Wat is nou de moeite om die kinderen een keer per dag onder de douche te zetten? Begrijp dat echt niet.Als je je haar borstelt en schone kleren aan hebt zie je er echt niet smoezelig uit als je een dag niet wast. Echt onzin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:valalis50 schreef op 29 juni 2016 @ 11:06:

[...]

Kijk daar heb ik al een probleem. Mijn jongste wil het liefst een uur met al haar dieren in bad/douche en ik heb daar geen zin in

Dat wil mijn jongste ook en soms mag dat, maar dan heb ik er geen omkijken na; ik zie hem wel weer verschijnen

Maar meestal moet hij gewoon kort omdat het bedtijd is.
[quote]DeKenau schreef op 29 juni 2016 @ 11:13:

Dat echte stinken begint toch pas als de puberteit in aantocht is?

Dacht ik ook altijd, maar mijn oudste stinkt sinds zijn zevende al echt naar zweet na het sporten. Echt mannenzweet. Hij gebruikt sinds kort ook echt deo op gymdagen.
Doen jullie dan ook de schaamlipjes niet uit elkaar bij jullie dochters, voor de moeders die niet controleren of wassen?

Als ik zie wat daar bij een babyvagijntje al tussen zit, kan ik me niet voorstellen dat dat bij grotere meisjes anders is. En ja, de poenie & billen van mijn baby kunnen al behoorlijk rieken.
Am Yisrael Chai!
Kinderen zijn elke dag vies..van zand, zweet, spelen, rommel enz.

Hier gewoon elke dag 1-2 X onder de douche, al is het maar paar minuten..dat vieze gepoetel meteen doekje...

Kids gaan fris en gedouched naar school of deur uit..punt
Ik vind niet douchen er absoluut smoezelig uitzien..

Elke dag schone kleren en douche ..als ik zie hoe vies kids in de klas worden..blah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven