Het centrale motiverende opruimtopic!

20-11-2008 11:53 102 berichten
Lijntopics, boodschappenlijstjestopic, fitnesstopics, het helpt allemaal om gemotiveerd te blijven. Structuur is niet mijn beste kant en een beetje sociale controle op het vivaforum helpt enorm.

Ik merk dat er best vaak mensen hier zijn die, net als ik, ook wat ordelijke uitdagingen hebben (het soort mensen die op de grond gaan liggen schrijven, omdat het bureau te vol is).

Ik dacht, laten we elkaar helpen.

Beschrijf hier je opruim en schoonmaakpogingen. Geef elkaar tips, steuntjes in de rug en schoppen onder konten. Wie doet er mee aan orderlijk 2009 in?
Grappig idee dat we allemaal bezig zijn. Voel ik me toch wat minder alleen hierin.

Oh oh oh, ik moet maar zorgen dat ik nooooit een huis met zolder krijg. Dat zou een ramp worden, hihi...

Ben inderdaad aan het sorteren in de dozen en heb al twee vuilniszakken gevuld: papier en afval gescheiden. Wat een gedoe, maar het voelt eigenlijk best lekker. Sterker nog: heb nu al zin om het resultaat vanavond trots aan mijn Lief laten zien!

Alleen gaat het zo langzaam... Is dat bij jullie ook zo?(Nu sta ik mezelf ook wel toe om geregeld mijn mail te checken of een mok thee te drinken.)
Alle reacties Link kopieren
Hey Pimpel, heb je die jassen al opgeruimd?

Ik ben klaar met de werkjes van mijn zoons! Alles zit nu -met een datum erop genoteerd in 4 dozen, in plaats van her en der verpreid door het huis en over de zolder. Geweldig! Ik hoef nu alleen nog bij elk nieuw werkje de datum erop te schrijven en hup, in de doos.
Goed bezig Zoete!

Ja, hier gaat het ook niet zo snel. Maar gelukkig is vanmiddag mijn zwager langsgeweest. Die had hier 2 jaar geleden wat dozen zooi gestald omdat hij toen zelf aan het verhuizen/verbouwen was. Zooooo.... weer 6 dozen weg!

Net liep ik weer even over de zolder. Zag daar een ouwe magnetron staan en een bakbeest van een fax. Straks even een foto van maken en dan gaan ze op marktplaats. Eens kijken of 'de gek' er nog wat voor geeft.
Ik meld me ook aan. Vandaag toevallig met mijn zus de badkamer een grote buurt gegeven (ja echt meer dan een uur over gedaan met zijn tweeen en echt werken zucht)

Moet de vloer daar zo wel nog even dweilen. Verder nog de trap naar zolder gestofzuigd en schoon gemaakt.

Ik wil nog doen vandaag: dweilen van de badkamervloer, woonkamer opruimen en vaastwasser in ruimen.

HUP HUP voor iedereen die een oppeper nodig heeft.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Absulote Einstein bedankt! Ik ga zeker dit topic nog eens wat vaker bezoeken. De huiskamer is helemaal opgeruimd. De was opgevouwen en opgeborgen en de kast heb ik helemaal opnieuw ingericht en de overige spullen gaan straks naar het goede doel. :-D Mijn huisje is weer schoon!

Een ieder die nog bezig is veel succes! EN aan het werk!
Wat een goed topic!

Goed bezig dames!
Hee Pimpel,

Ik begrijp precies wat je bedoelt! Lekker eerst alles overhoop halen met grootse plannen, even snel iets anders erbij pakken voor de afwisseling, zodat praktisch het hele huis overhoop ligt en dan besluiten dat je eigenlijk geen zin meer hebt Althans, zo gaat het bij mij vaak.

Ik probeer de dingen nu iets kleiner aan te pakken, zodat het kleine klusjes van een kwartier zijn ipv dat het weer een gigantisch project moet worden.

Een tip: voor mijn admin heb ik inmiddels twee grote mappen met tabbladen van het alfabet waar ik dus alles in sorteer.
Ok vloer badkamer gedweild. Probleem is alleen dat ik een enorme dikke pijnlijke enkel heb, zeker zo aan het eind van de dag. Moet mezelf echt dwingen om zo de vaatwasser nog uit te ruimen en weer in te ruimen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Mijn man heeft gisteren het aanrecht en de keukenkastjes opgeruimd. Telt dat ook?
@AE: Goed geregeld! Telt wat mij betrfet ook, hoor.

Ik heb me voorgenomen dat ik vandaag in mijn nieuwverworven atelier aan de slag ga. Voornemen: twee mooie - ahum - dingen maken.

Daarna een volle lade uitruimen en uitzoeken.

Zo, dat lijkt me een aardige doelstelling voor vandaag. Meteen aan de slag dan maar! En jullie ook allemaal: hup hup!
Zo vandaag de keuken even helemaal bijgewerkt. Heerlijk gevoel.

En jullie nog bezig geweest in jullie huis?
Goed bezig Ikbenik! Ikzelf vandaag niet. Afgezien van het dagelijkse opruimen, en stofzuigen dan. Morgen ga ik mijn verzameling lapjes aan mijn moeder doneren. Járen geleden allerlei stoffen (3 grote dozen vol) verzameld om 'leuke dingen' van te maken. En toen gingen we verhuizen, werd de 1e zoon geboren, de 2e, gingen we alweer verhuizen en begon ik met mijn bedrijf. Weg fröbel-tijd. Vanmorgen afgesproken dat ik ze bij mijn moeder op zolder mag leggen. Maar dan wel netjes.... Dat wordt dus opruimen in mijn ouderlijk huis!
Ik denk dat ik hier ook ga schrijven, maar nu te moe voor meer info.

Succes allemaal!!!
Ben benieuwd, thee!

Ik had me voorgenomen om vandaag mijn lapjes en stofjes bij mijn moeder te stallen. Ik heb lang in de ontkenningsfase gezeten, maar nu durf ik het toe te geven: ik heb niet de zelf-naai-genen van mijn moeder geërfd. Helaas. Maar het is een opluchting voor mij, om nu af te zijn van die berg stof.

Mijn zus is zich aan het voorbereiden op haar eigen verhuizing en had dus ook al een flinke verzameling in de lappenkist van moeders gekieperd. Samen met mijn moeder heb ik vanmiddag alle lapjes netjes opgevouwen en op 'soort' in mijn oude kamer gelegd. Moeders is blij met al die mooie stofjes, en ik ben blij dat ik van die zooi af ben. Nu ze daar liggen, is de kans vele malen groter dat er ook echt wat leuks gedaan wordt met die lappen dan wanneer het bij mij op zolder blijft liggen.

Zo. weer 3 dozen met verleden tijd leeg!
Oh grote opruimgodinnen, ik heb een vraag.

Mijn huis is gewoon echt heel erg klein, 30m2. Ik woon samen, en we hebben dus een keuken en een woon/slaapkamer. Die zijn allebei schat ik zo'n 14m2 en dan een aparte badkamer/douche.

Nu is het achterin, in de woonslaapkamer gewoon nogal druk. Als ik opruim ziet t er netjes uit, maar zodra ik iets ga doen, (colaatje drinken, met bordje met bammetjes erbij)ziet t er meteen ontzettend druk uit.

herkennen jullie dit, dat je opruimt, en dan zo blij bent, maar zodra je weer even in je huis 'leeft' is het meteen weer een troep, terwijl je niet volle dozen papieren er in losgelaten hebt..
Oei YL, 30 m2?? Hmm, dan hoor je mij niet meer klagen over mijn beperkte aantal vierkante meters...

Kijk, een huis is toch vooral om in te leven en zolang je na gebruik (of aan het eind van de dag) je servies weer afwast en opbergt is het toch prima, lijkt me? Of hoop je op een camouflage-advies als: koop servies in dezelfde kleur van je muur, tafel en bank, zodat het als een cameleon opgaat in de achtergrond?!
Koop (of maak) een mooi, groot dienblad in de stijl en/of kleur van je woon/slaapkamer en gebruik die voortaan altijd als je een boterhammetje mét, avondeten, toastjes met wijn of weetikwat naar binnen werkt. Staat gegarandeerd leuk op tafel, bank of bed en de boel is ook nog eens in één keer naar het aanrecht te vervoeren... ;p
@zoete: hahahahaha , camouflage tip was erg leuk, ikzie het al voor me idd. Zoiets wil ik , maar dan bruikbaarder

Ik was idd vol afgunst met je 60m2. Ik zou helemaal uit mijn dak gaan!

@Ligeia: ik heb idd vorige week een heel groot groen dienblad gekocht. Jammergenoeg heeft vriendlief em altijd in gebruik. Ik ga er nog eentje kopen, dat zou idd moeten schelen. Het is alleen, t is zo mini hier, dat onze salontafel niet tussen de bank en de tvkast past. Dan zouden we onze benen niet kwijt kunnen. Dus die staat nu ergens aan de zijkant(het is een malm van ikea, dus het is een tafeltje, je schuitft em open en daar zitten de handdoeken en dekbedovertrekken etc in)Dus als je dan eet in de bank(stout wel) dan pleur je het daarna op de grond...Ok, het is een kwestie van minder lui zijn!
@Yellowlove, dat is zeker herkenbaar. Ik heb het al bij 120 vierkante meter. Ik zou zo graag net zo netjes en opgeruimd zijn als m'n moeder, maar het lukt gewoon niet.

Aan de andere kant, m'n moeder was/is gewoon thuis overdag en werkt niet full time.

@Zomerkind, goed zeg, dat je het opgegeven het met de stof. Ik moet er nog aan geloven. Heb nog een grote rol rood ribfluweel en vele bollen wol in de hoop dat ik er ooit mooie dingen van ga maken. Misschien moet jouw goede voorbeeld maar eens gaan volgen.

Van het weekend m'n best gedaan. Alles gezogen (doe ik maar één keer in de week. Is dat erg?). Keuken schoongemaakt en meteen de voorraadkast uitgemest. Kledingkast opgeruimd zodat ik nu bij mijn winterkleren kan en de zomerspullen op de bovenste plank liggen (ben vertikaal uitgedaagd).

WC schoongemaakt en de douchecabine gedaan. Achter de verwarming gestoft (oeps, daar was ik nog nooit geweest, maar we wonen hier pas een half jaar hoor.).

Eettafel opgeruimd. Is altijd een verzamelplaats voor post, tijdschriften, folders etc. Ik moet iets vinden waar we dat soort spullen netjes kunnen opruimen. Daar is nu namelijk nog geen goede plek voor. Misschien zo'n wand-sorteerding in de gang of zo.
Ik blijf mezelf maar motiveren.

Gisteren het washok opgeruimd. We blijken 8! stofdoeken te hebben. Ook verscheidene paren schoonmaakhandschoenen. Die handschoenen heb ik weggegooid. Die gebruik ik toch nooit.

Verder is de tafel nog steeds opgeruimd en het aanrecht blijft netjes. Het begint ergens op te lijken.
Ghe, tja, als niemand anders het doet moet je jezelf maar motiveren.

Die troep op de eettafel is een bekend fenomeen. Ook hier ligt de tafel vol. Heb jij al een goede plek gevonden om die spullen (structureel) op te bergen die normaal op de eettafel liggen AE?

Vandaag heb ik ook weer een huishoudelijke dag. Maar eerst ga ik even een rondje rennen. Kan ik meteen even bedenken wat ik ga doen vandaag.
quote:zomerkind schreef op 26 november 2008 @ 09:12:

Die troep op de eettafel is een bekend fenomeen. Ook hier ligt de tafel vol. Heb jij al een goede plek gevonden om die spullen (structureel) op te bergen die normaal op de eettafel liggen AE?

Nou nee, een goede plek heb ik nog niet. Het komt er op neer dat ik de folders niet meer dagen laat liggen. Het is of lezen en daarna weggooien, of meteen weggooien. Post moet gewoon nog dezelfde dag verwerkt en in de juiste map, weg, of op de stapel 'te betalen'. Geeft wel rust in het hoofd. Anders ligt er zo'n stapel troep op tafel en dan denk ik, wat zouden daar nog voor nare, vergeten dingen tussen zitten?
Oh maar dat is toch ook een oplossing? Beter nog, als je 't mij vraagt.

Post gaat bij mij direct na het openen in 4 verschillende bakjes: betalen, uitzoeken, archiveren en 'bedrijf'. En officieel moet ik van mezelf elke week die bakjes uitspitten. Maar *ahum* ook hier ontbreekt het nog wel eens aan de broodnodige motivatie.

Bij mij op tafel ligt:

een leeg yoghurtkommetje, een lege melkbeker en kruimels van het ontbijtkleurplaten, crèpepapier en knutselkartondeksel van een doosje dat op zolder ligt2 lege sigarenkistjes4 pennenagendafototoestelkrant van gisteren

en nog meer losse rommel.

Ik ga in het uurtje dat mij nog rest voordat mijn etters weer opgehaald moeten worden mijn tafel opruimen, mijn aanrecht opruimen en schoonmaken en als het even kan wil ik ook nog stofzuigen.

Verder moet ik vandaag nog was ophangen, voor zover mogelijk want er wordt weer getimmerd op zolder. En eigenlijk moet ik ook opruimen in de slaapkamers.
Ik zal je even een flinke berg motivatie sturen, zomerkind.

MOTIVATIE!!!!
Haha! Dank je wel Einstein.

Het heeft helaas niet geholpen. De motivatie was hier vandaag heul ver te zoeken. Wel heb ik mijn aanrecht en tafel opgeruimd en schoongemaakt. Dat moest ook wel want ik kreeg vandaag een horde kleuters (lees 3) over de vloer om speculaasjes te bakken.

Voor de rest geen flikker uitgevoerd....

En jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven