Onderwatercamera of GoPro

30-06-2016 16:34 7 berichten
Ik ga dit jaar 1 keer met mijn ouders op vakantie, en nog een weekje weg met vriend. Bij de ene zitten we aan een mooi meer dat net zo helder is als de zee, bij de andere zitten we aan de zee die ook helder zou zijn .

Nu ben ik een echte waterrat en vind ik onderwaterfoto's/films helemaal geweldig. Maaaar.... Ik gebruik zo'n camera dus enkel en alleen op vakantie en wil daar liever niet meer dan 150 euro aan uitgeven. Misschien nog 200 als het het echt waard is. Ik heb op internet al een camera van Nikon gezien, de S32. Deze is echter nergens meer te verkrijgen. Zij hebben ook een nieuwer model, de S33, maar deze schijnt veel duurder te zijn (+-100 euro) voor bijna precies dezelfde specificaties als zijn voorganger (S32). Dat vind ik dan toch een beetje zonde, aangezien deze Nikon ook een echte gezinscamera is en dus ook voor kinderen etc. Verder maakt hij schijnbaar wel heldere onderwaterfoto's.

Nu zat ik ook nog te denken aan een GoPro aangezien je daarvan wel zeker weet dat hij goed is, maar die zijn verekkes duur voor 3 weken gebruik . En bij de GoPro zou ik echt niet weten wel type ik zou moeten kopen voor gewone onderwaterkiekjes. Ik ben niet geïnteresseerd in professionele foto's en gebruik hem verder ook weinig denk ik, dus zo'n ding van 400 euro is echt onnodig.

Tips iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb DE tip voor je!! :-)

De Denver ACT 5030W heb ik voor mijn vakantie gekocht, nog geen €60 bij Bol.com. En wat blijkt? Dit ding maakt super scherpe foto's én video's zowel onder als boven water. Bij beweging stabiliseert het zichzelf en de batterij gaat lang mee. Ik heb geen enkel nadeel kunnen vinden!
Oh en die prijs is incl onderwater case en allerlei stukken voor bevestiging aan fiets, helm etc
Daar ga ik eens naar kijken Meauve01! Mijn vriend had het idd ookal over een normale camera in een waterdichtzakje stoppen, maar ik was bang dat het zakje dan de lens vertroebeld. Bedankt!!
Je kunt voor een aantal camara's een onder waterhuis kopen. Een waterdicht zakje zou ik echt niet doen. De waterdichtheid van veel van dit soort zaken hangt af van hoe diep je onder water gaat.
Een paar dagen geleden las ik in een ander tipic over onderwatercamera's dat de canon d30 een aanrader was. Maar die is ongeveer €250.

Ben wel verrast door wat de denver 5030 allemaal kan voor dat geld. Misschien ook eens proberen voor de vakantie ????
Ik vind persoonlijk zo'n gopro of vergelijkbaar niet zo fijn. Wel om ergens op te klikken (fiets/dashboard oid) maar niet om vanuit de hand te filmen. Dus ik zou goed kijken wat je er precies mee wil. Zelf erg tevreden met een olympus onderwatercamera en hiervoor een nikon gehad die ook goed was. Denk alleen wel dat dit wat boven je budget zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven