Afval ophaaldagen.

03-07-2016 22:28 109 berichten
Hoe vaak wordt er in jullie gemeente afval opgehaald? In mijn gemeente 1 keer per week en dan om de week restafval en de week erna papier&pmd.

Hoe zit dit bij jullie en zijn jullie tevreden met de hoeveelheid ophaaldagen of zorgt dit bij jullie voor problemen?
quote:Dragisa schreef op 03 juli 2016 @ 23:00:

[...]

Wel eens in pakweg Amsterdam geweest? Daar staan ze om elke tweeënhalve meter. Dus ja, super handig.Alleen in de binnenstad maar daar zijn ze me nooit opgevallen.
Ondergrondse containers. Dus kan het wegbrengen wanneer ik maar wil
quote:Schulten-Frau schreef op 03 juli 2016 @ 23:03:

[...]

En zij mag betalen voor jouw zooi? Wat een luie profiteur ben jij. Dit vind ik echt aso-gedrag, Doe normaal zeg.
Alle reacties Link kopieren
Groene bak iedere week en grijze bak om de week. Papier 1 x in de maand door scholen plastic idem maar dan door vuilnis ophaal Vanaf september krijgen we overal kliko's voor (dus groen grijs blauw en geel) en zal grijs nog maar 1 x per maand worden opgehaald
Papier 2x per maand (vind ik wel erg vaak, was tot voor kort 1x per maand en dat was prima)

Plastic 2x per maand

GFT in de zomer 2x per maand, 's winters geloof ik 1x per maand

Rest 1x per maand, dan zit hij meestal nog lang niet vol.

[...]

En zij mag betalen voor jouw zooi? Wat een luie profiteur ben jij. Dit vind ik echt aso-gedrag, Hoezo? Buurvrouw moet die belasting toch wel betalen. Of ze nou 1 of 2 keer het afval aan de weg zet. Tenzij je in de gemeente een per keer betalen systeem hebt.
quote:Sophiever schreef op 03 juli 2016 @ 22:51:

[...]

Is dat nou handig? Die zie je toch alleen bij flatgebouwen?

Je woont zeker niet in een stad?

Hier heb ik er alleen al 4 op minder dan een minuut lopen, welke kant ik ook uitloop

en ik woon niet in een flatgebouw

[...]

En zij mag betalen voor jouw zooi? Wat een luie profiteur ben jij. Dit vind ik echt aso-gedrag, Ze zegt mogen, met toestemming dus. Dan is het geen aso gedrag.
quote:matroesjka_ schreef op 03 juli 2016 @ 23:03:

Grofvuil wordt hier dus gewoon NIET opgehaald. Dat stoort me wel. De milieustraat is alleen op vrijdagmiddag en zaterdag open. Dan werkt mijn man. Zware spullen moet ik dus de hulp van een ander voor inroepen. En grote spullen passen sowieso niet in de gemiddelde auto. En wat nou als je geen auto hebt? Kringloopwinkel komt wel afhalen, maar die zitten ook niet te wachten op een HALF bankstel (wij hadden een grote modulaire bank waar we na de verhuizing 2 delen uitgehaald hebben omdat dat mooier in de kamer stond en die 2 delen staan nu al 3 maanden in de schuur) of 60m2 oud tapijt.Hebben ze ook geen service dat je kan bellen en het op afspraak opgehaald kan worden?

[...]

En zij mag betalen voor jouw zooi? Wat een luie profiteur ben jij. Dit vind ik echt aso-gedrag,

Hier doen mensen dat ook. Maar wij betalen niet per leging of gewicht dus maakt het

Niet uit hoeveel er in zit. Als ik een ruimte heb doen buurtgenoten dat ook bij mij en omgekeerd. Geen probleem

[...]

En zij mag betalen voor jouw zooi? Wat een luie profiteur ben jij. Dit vind ik echt aso-gedrag,

huh? ze hebben toch gewoon een heel handige wederzijdse afspraak?

doe ff normaal.
O grof vuil moet je voor bellen (betaald ophalen) of zelf wegbrengen en dat kan 6 dgn per week. 2 x gratis storten per jaar en daarna 5€ per keer Je kan zelfs aanhanger lenen
quote:Sophiever schreef op 03 juli 2016 @ 23:06:

[...]

Ze zegt mogen, met toestemming dus. Dan is het geen aso gedrag.Tuurlijk..weet de goedgelovige buuf veel dat ze haar kliko vullen om zelf uit de kosten te blijven.
Biertje?!
quote:poldervrouw schreef op 03 juli 2016 @ 23:07:

[...]

Hier doen mensen dat ook. Maar wij betalen niet per leging of gewicht dus maakt het

Niet uit hoeveel er in zit. Als ik een ruimte heb doen buurtgenoten dat ook bij mij en omgekeerd. Geen probleemZo ging het bij ons in de vorige woonplaats ook altijd. Als je wat over had, keek je gewoon even welke kliko nog ruimte had. En dat deden we allemaal als dat eens zo uitkwam.
quote:-NummerZoveel- schreef op 03 juli 2016 @ 23:06:

[...]

Hebben ze ook geen service dat je kan bellen en het op afspraak opgehaald kan worden?

Ja zo is het hier, dan mag je het sochtends naar buiten gooien en komen ze het ergens die dag ophalen

is ook altijd gratis
quote:Elisabeth1988 schreef op 03 juli 2016 @ 23:06:

[...]

Je woont zeker niet in een stad?

Hier heb ik er alleen al 4 op minder dan een minuut lopen, welke kant ik ook uitloop

en ik woon niet in een flatgebouwNiet elke stad heeft ze. Met de baby in een ondergrondse container heb ik echt moeten googlen om er een beeld bij te krijgen.
Glas moet ik wegbrengen, zo eens per halfjaar moet ik bij de glasbak in de buurt zijn en rijd er dan even die 5 kilometer extra voor om.

Papier komen ze eens per maand halen, tenzij bijzondere dag, dan vervalt het. Ik kan het ook wegbrengen.. Bij de glasbak. 45 kilometer rijden om iets weg te gooien.

Plastic ook. Ze sloegen hier april gewoon over. Op vrijdag geen plastic gehaald en op maandag geen papier. In mei stonden er enorme bulten papier en plastic, zoveel dat ze om half elf savonds nog reden.. Ik gooi nog wel eens het plastic in de kofferbak en zet het bij mijn werk aan de weg, daar halen ze elke week plastic op.

Groen om de week. Zit altijd overvol.

Grijs eens in de vier weken. Zetten we eens per 4 maanden aan de weg.
quote:-NummerZoveel- schreef op 03 juli 2016 @ 23:06:

[...]

Hebben ze ook geen service dat je kan bellen en het op afspraak opgehaald kan worden?Nee
quote:Elisabeth1988 schreef op 03 juli 2016 @ 23:08:

[...]

huh? ze hebben toch gewoon een heel handige wederzijdse afspraak?

doe ff normaal.Een kliko wegzetten die ze zelf bijvullen vind ik niet echt getuigen van echte naastenliefde. Wel van eigenbelang.
Biertje?!
quote:Schulten-Frau schreef op 03 juli 2016 @ 23:08:

[...]

Tuurlijk..weet de goedgelovige buuf veel dat ze haar kliko vullen om zelf uit de kosten te blijven. Wat zit je toch te miepen over kosten en de buurvrouw moet betalen. Elke gemeente heft toch evenveel belasting voor afval?

[...]

Tuurlijk..weet de goedgelovige buuf veel dat ze haar kliko vullen om zelf uit de kosten te blijven. Wat een gelul! In de meeste gemeenten betaal je altijd hetzelfde, of je klojo's nu leeg of vol zijn. Als goede buren help je elkaar dan gewoon uit de brand. Ik vind het behoorlijk aso om dat niet te doen, als het je geen cent extra kost.

[...]

Tuurlijk..weet de goedgelovige buuf veel dat ze haar kliko vullen om zelf uit de kosten te blijven. Hier betaal je niet per keer dat je de kliko buiten zet, maar gewoon een jaarlijkse belasting. Dan maakt het dus niks uit of je afval in de kliko van een ander stopt.
quote:Sophiever schreef op 03 juli 2016 @ 22:51:

[...]

Is dat nou handig? Die zie je toch alleen bij flatgebouwen?Ik kan er uit drie kiezen en ik woon gewoon in een rijtjeshuis. Dus nee dat zie je niet alleen bij flats
quote:Schulten-Frau schreef op 03 juli 2016 @ 23:10:

[...]

Een kliko wegzetten die ze zelf bijvullen vind ik niet echt getuigen van echte naastenliefde. Wel van eigenbelang.Frau toch, wat zit je toch vol afval issues.
Sinds januari hebben we ondergrondse containers voor het restafval, op een halve minuut lopen zit er een. Papier en plastic wordt eens per maand opgehaald, dat redden we eigenlijk altijd net niet. Gft wordt om de week opgehaald, die zit nooit vol.

Papier en plastic stop ik ook rustig bij een ander in de kliko als daar nog ruimte in is, gaat niet op gewicht of per leging, dan zou ik dat niet doen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven