Zwangerschap

04-07-2016 09:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik heb een probleem waar ik erg mee zit:

Mijn vriend en ik zijn een aantal maanden geleden uit elkaar gegaan. Op 16 mei heb ik voor de eerste keer seks gehad met een andere man. Onveilige seks, wel is hij voor het zingen de kerk uit gegaan. Op 8 juni heb ik weer seks met mijn ex vriend gehad (inmiddels zijn we weer bij elkaar) voor mijn gevoel heb ik een menstruatie gehad op 29 mei. Maar nu had ik gister een positieve zwangerschapstest in handen van clearblue, duur zwangerschap 3+. Ik maak mezelf helemaal gek omdat ik niet weet wie nu de vader kan zijn. Kan iemand mij duidelijkheid hierover geven? Kan de zwangerschap van mijn vriend zijn? Terwijl we pas op 8juni seks hebben gehad en ik op 3 juli een positieve test in handen had?

Alvast bedankt!
Voor 'je gevoel' heb je een menstruatie gehad op 29 mei? Maar misschien ook niet? Dit snap ik niet helemaal en is misschien wel essentieel.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Eerst maar eens echo waaruit blijkt hoe lang je zwanger bent?
Ja voor mijn gevoel was dit een menstruatie, niet anders als normaal.. Ook met de menstruatiekrampen en evenveel bloedverlies als normaal. Ik las op internet dat dit ook een innestelingsbloeding kan zijn, vandaar dat ik nu begin te twijfelen.
Dan zou ik er vanuit gaan tot zover dat het van je vriend is, en rap een echo laten maken.
quote:Tovergieter schreef op 04 juli 2016 @ 09:45:

Voor 'je gevoel' heb je een menstruatie gehad op 29 mei? Maar misschien ook niet? Dit snap ik niet helemaal en is misschien wel essentieel.Ja voor mijn gevoel was dit een menstruatie, niet anders als normaal.. Ook met de menstruatiekrampen en evenveel bloedverlies als normaal. Ik las op internet dat dit ook een innestelingsbloeding kan zijn, vandaar dat ik nu begin te twijfelen.
Als ik 29 mei als je laatste ongesteldheid reken is de conceptie rond 12 juni geweest. Ik denk dat het van je vriend is. Mocht je langer zwanger zijn dan je denkt. Dan is het van de ander.
Je kunt ook veel langer dan 5 weken zwanger zijn... eerst een echo.

En je twijfels aan vriend voorleggen
quote:Blablabla27 schreef op 04 juli 2016 @ 09:53:

Als ik 29 mei als je laatste ongesteldheid reken is de conceptie rond 12 juni geweest. Ik denk dat het van je vriend is. Mocht je langer zwanger zijn dan je denkt. Dan is het van de ander.Ik heb een berekening gemaakt dat ik dan bijna 5 weken zwanger moet zijn.. Gerekend vanaf mijn laatste menstruatie. Ik heb zoveel op internet gelezen en berekend dat ik het helemaal niet meer begrijp.
3 weken bij clear blue is 3 weken na bevruchting. Bevruchting is in week 2

3+ is dus 5+
Waarom doe je het met 2 mannen onveilig?! Ik zou als ik jou was niet alleen op zwangerschap testen, ik ken nog wel een aantal ziektes waar je ook een testje voor moet doen, en je sexpartners ook.

Verder inderdaad een echo!
Ik denk ook dat het van je vriend is (bij 16 mei zou je nu al 8 wkn zwanger moeten zijn), maar alleen een echo kan uitsluitsel geven. Bel de verloskundige, meld je aan en leg de situatie uit (dat je dus niet zeker weet wanneer je zwanger bent geraakt), dan mag je vast snel voor een vroege echo.

Verder: doe een soa-test en bespreek het met je vriend. Is de zwangerschap wel gewenst? Of is dat afhankelijk van de verwekker? Als je daar twijfels over hebt, zou ik dat ook meteen aangeven bij de verloskundige of huisarts - zij kunnen je dan de juiste hulp bieden bij die beslissing.
quote:Dragisa schreef op 04 juli 2016 @ 09:59:

Waarom doe je het met 2 mannen onveilig?! Ik zou als ik jou was niet alleen op zwangerschap testen, ik ken nog wel een aantal ziektes waar je ook een testje voor moet doen, en je sexpartners ook.

Verder inderdaad een echo!

Naast de soa-test en echo, hoe stabiel is je relatie, aangezien jullie recent nog uit elkaar waren? Zit je vriend wel al te wachten op een zwangerschap?

Ik weet niet waar je op zou willen hopen..
quote:Erizon schreef op 04 juli 2016 @ 10:05:

[...]

Naast de soa-test en echo, hoe stabiel is je relatie, aangezien jullie recent nog uit elkaar waren? Zit je vriend wel al te wachten op een zwangerschap?

Ik weet niet waar je op zou willen hopen..Dit kindje is zeer zeker gewenst! Door zowel mijn vriend als mij. wij zijn inderdaad recent nog uit elkaar geweest, na een relatie van bijna 7jaar waaruit me al een prachtige dochter van 4jaar hebben.
als meneer 1 echt voor het zingen de kerk uit was, ben je niet zwanger van hem (Linkje )

of hij moet met een vieze piemel (oud zaad) naar binnen gegaan zijn
quote:spinnekop schreef op 04 juli 2016 @ 09:57:

3 weken bij clear blue is 3 weken na bevruchting. Bevruchting is in week 2

3+ is dus 5+

Dit.

Ik gok voor je dat je flinke mazzel hebt...
Afwachten wat de echo zegt. Weet je vriend van je andere avontuurtje?

En zo niet hoe verwacht dat hij daar op gaat reageren?
Als de andere man niet daarvoor al een keer klaargekomen was en ruim op tijd heeft teruggetrokken kun je van hem niet zwanger zijn. De zwangerschapsduur 3+ kan ook van de seks met je vriend zijn. Maar zeker weet je het pas met een echo. Voor een betrouwbare qua termijn moet je rond de 10 weken zwanger zijn. Ik zou even contact opnemen met een verloskundige om je vraag voor te leggen.

Overigens zijn er best wat soa's die gevaarlijk voor je ongeboren kind kunnen zijn, dus ik zou dat ook even bespreken met je huisarts/verloskundige.
Mijn vriend en ik hebben beide een SOA test laten doen voordat wij weer onveilige seks met elkaar hadden..
quote:korfje13 schreef op 04 juli 2016 @ 10:00:

Ik denk ook dat het van je vriend is (bij 16 mei zou je nu al 8 wkn zwanger moeten zijn), maar alleen een echo kan uitsluitsel geven. Bel de verloskundige, meld je aan en leg de situatie uit (dat je dus niet zeker weet wanneer je zwanger bent geraakt), dan mag je vast snel voor een vroege echo.

Verder: doe een soa-test en bespreek het met je vriend. Is de zwangerschap wel gewenst? Of is dat afhankelijk van de verwekker? Als je daar twijfels over hebt, zou ik dat ook meteen aangeven bij de verloskundige of huisarts - zij kunnen je dan de juiste hulp bieden bij die beslissing.

Clear blue zegt dat ze 5 weken of langer zwanger is, dus dat kan ook 8 weken zijn. En daarmee dus heel goed van je scharrel zijn.

Beetje stom dat je het al aan je vriend hebt verteld. Beter had je een echo laten doen om zeker te weten hoelang je zwanger bent, en vanuit daar conclusies trekken.

Weet je vriend dat de kans is dat het niet van hem is best aannemelijk is?
Eerst maar eens een echo regelen. Kan ook zonder verloskundige gewoon bij een echobureau dan kun je misschien zelfs vandaag al terecht. Voor een paar tientjes

Weet je dan gelijk waar je aan toe bent.
quote:laurentien1979 schreef op 04 juli 2016 @ 10:58:

Eerst maar eens een echo regelen. Kan ook zonder verloskundige gewoon bij een echobureau dan kun je misschien zelfs vandaag al terecht. Voor een paar tientjes

Weet je dan gelijk waar je aan toe bent.Heb vandaag al gebeld naar meerdere echo bureaus kan daar pas met7 weken terecht..(laatste menstruatie doorgeven)
quote:Anno30 schreef op 04 juli 2016 @ 10:47:

Mijn vriend en ik hebben beide een SOA test laten doen voordat wij weer onveilige seks met elkaar hadden..

En je weet ook dat sommige soa's een incubatietijd van 3 maanden of langer hebben?

Onbegrijpelijk. Wel de hersens om achteraf een soa en zwangerschapstest te doen, maar een condoom is te moeilijk.
quote:Anno30 schreef op 04 juli 2016 @ 11:02:

[...]

Heb vandaag al gebeld naar meerdere echo bureaus kan daar pas met7 weken terecht..(laatste menstruatie doorgeven)

Dan leg je het toch uit, dat je juist niet weet wanneer je menstruatie was?

Het is jouw leven hoor maar ik had er desnoods over gelogen. Ik moest en zou vandaag nog een echo gepland hebben.
Ik zou naast alle testen en echo's ook maar eens nadenken of je relatie nu wel stabiel genoeg is voor een baby. Je bent neem ik aan niet voor niets uit elkaar geweest. Je dochter van 4 is er al bij betrokken. Een baby maakt je relatie vaak niet beter, al lijkt dat zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven